Το κλίμα αλλάζει, εγώ τι αλλάζω;

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, συγκεκριμένα στον άξονα ‘Φροντίζω το Περιβάλλον“, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 2ου Δημ.Σχ. Πάργας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό  διαδικτυακό πρόγραμμα «Το κλίμα αλλάζει, εγώ τι αλλάζω;» ,  το οποίο διοργανώθηκε από το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ..

Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι μυστηρίου που στηρίζεται στο βιβλίο της Ελένης Ανδρεάδη Ο ΤΖΑΣΤΙΝ ΓΚΡΕΪ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ (εκδόσεις Μεταίχμιο) οι μαθητές  ιχνηλατήσανε  μαζί με τις εμψυχωτριες του προγράμματος το ταξίδι του Τζάστιν. Τι θα έκανες εσύ, αν βρισκόσουν αντιμέτωπος με τα ίδια στοιχεία; Θα μπορέσεις να λύσεις το μυστήριο και να σώσεις τον κόσμο; Ζήσαμε την περιπέτεια και πήραμε μέρος στη μάχη ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη!

Σχεδιασμός και εμψύχωση: Οργάνωση «Πράκτορες του Πλανήτη»

Ας ξεφυλλίσουμε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου: εδώ

Η Υπερθέρμανση του πλανήτη

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. QUIZ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ στο φωτόδεντρο. Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα

Quiz klimatiki allagi.png teaser2. Παίζω και μαθαίνω

3.. BE A CLIMATE HERO .Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα

climate hero

4.Διαδικτυακό παιχνίδι “2050 — Από σένα εξαρτάται”

Πληκτρολογούμε τα ζώα

και ένα ποιηματάκι εδώ

Ελάτε να γράψουμε  το αλφαβητόλεξο ζώων , τα ζώα που αρχίζουν από τα γράμματα της αλφαβήτας.

Ανοίγουμε την εκπαιδευτική σουίτα παιχνιδιών Gcompris ,επιλέγουμε τη ΓΑΤΟΥΛΑ και τον ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟ.

Αρχίζουμε :

Αλεπού, αγελάδα, άλογο

Βάτραχος…

Ας γνωρίσουμε τα ζώα στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο που βρίσκεται στην Αθήνα.

ΤΑ ΖΩΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ

 

Ο μάστερ του πληκτρολογίου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ

  1. Απαντήστε στο παρακάτω φύλλο εργασίας. Μόλις τελειώσετε με τις απαντήσεις, πατήστε “Finish”
  2. Εισαγωγή κειμένου με το πληκτρολόγιο εδώ.

Δημιουργική γραφή

Η  είναι ένα μέσο για να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη γλωσσική έκφραση, ενισχύει τις συνεργατικές τεχνικές, οξύνει τη δημιουργική και κριτική σκέψη και εμπλουτίζει τη φαντασία τους.

Η γραφή σε διαδικτυακά περιβάλλοντα ή  και με την υποστήριξη των ΤΠΕ αυξάνει έντονα τα κίνητρα των μαθητών για παραγωγή γραπτού λόγου.

Γράφουμε  μια φανταστική ή αληθινή   ιστορία  (Αν περιέχει και αληθινές πληροφορίες ανάμεικτες με τις ψεύτικες δεν βλάπτει).

1. το ωραιότερο ταξίδι μας

2. το καλύτερο παιχνίδι που μας δώρισαν

3. το πιο αστείο περιστατικό

Δημιουργική γραφή

 

 

Τα κάλαντα από την Ήπειρο και όλη την Ελλάδα

Χωρίς τίτλο

Η σημαντικότερη αναφορά που γίνεται στα κάλαντα Χριστουγέννων της Ηπείρου είναι ένα τοπικό χριστουγεννιάτικο έθιμο, τα σπάργανα του Χριστού.

Τα σπάργανα δεν είναι άλλο από τηγανίτες στην πλάκα, ένα νοστιμότατο τοπικό γλύκισμα, μελωμένο με ζαχαρόνερο και πασπαλισμένο με καρύδια και κανέλα που το ετοίμαζαν την παραμονή των Χριστουγέννων.

Την παραμονή κυρίως στις πόλεις της Ηπείρου τα παιδιά έβγαιναν στις γειτονιές να πούνε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα.

fantni

Κάλαντα Ηπείρου

Ελάτε εδώ γειτόνισσες,
και εσείς γειτονοπούλες,
τα σπάργανα να φτιάξουμε,
και το Χριστό ν’ αλλάξουμε.
Τα σπάργανα για το Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ. (δις)
Να πάμε να γυρίσουμε,
και βάγια να σκορπίσουμε,
να βρούμε και την Παναγιά,
οπού μας φέρνει τη χαρά.
Τα σπάργανα για το Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ. (δις)
Κοιμάται στα τριαντάφυλλα,
γεννιέται μες στα λούλουδα,
γεννιέται μες στα λούλουδα,
κοιμάται στα τριαντάφυλλα.
Τα σπάργανα για το Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ,
τα σπάργανα να φτιάξουμε,
και το Χριστό ν’ αλλάξουμε.

 αλλάξουμε.

Ας τραγουδήσουμε τα κάλαντα και  από όλη την Ελλάδα, μικροί και μεγάλοι, κάνοντας κλικ στο χάρτη.

χαρτης

Της εκπαιδευτικού Χριστίνας Κουτελίδα.

Φροντίζω το Περιβάλλον~Κλιματική αλλαγή

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  και στον άξονα Φροντίζω το Περιβάλλον θα συμμετέχουμε με την ΣΤ Τάξη του 2ου Δημ.Σχ. Πάργας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το κλίμα αλλάζει, εγώ τι αλλάζω;» που διοργανώνει το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι μυστηρίου που στηρίζεται στο βιβλίο της Ελένης Ανδρεάδη Ο ΤΖΑΣΤΙΝ ΓΚΡΕΪ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ (εκδόσεις Μεταίχμιο) θα ιχνηλατήσουμε μαζί το ταξίδι του Τζάστιν. Τι θα έκανες εσύ, αν βρισκόσουν αντιμέτωπος με τα ίδια στοιχεία; Θα μπορέσεις να λύσεις το μυστήριο και να σώσεις τον κόσμο; Ζήσε την περιπέτεια και πάρε μέρος κι εσύ στη μάχη ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη!

Σχεδιασμός και εμψύχωση: Οργάνωση «Πράκτορες του Πλανήτη»

Ας ξεφυλλισουμε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου: εδώ

Υπερθέρμανση του πλανήτη

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. QUIZ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ στο φωτόδεντρο

Quiz klimatiki allagi.png teaser

2. Παίζω και μαθαίνω

3. Πάρε μέρος σε αυτό το κουίζ για τα ζητήματα που αφορούν το κλίμα και γίνε ήρωας του κλίματος!

4.Διαδικτυακό παιχνίδι “2050 — Από σένα εξαρτάται”

Ζωγραφίζουμε έναν χιονάνθρωπο στο tuxpaint

Γεια σας παιδιά, τι θα λέγατε να ζωγραφίσουμε έναν χιονάνθρωπο!!!

Ας ανοίξουμε το πρόγραμμα tuxpaint στον υπολογιστή μας (αυτό με το πιγκουινάκι)

Στον παρακάτω σύνδεσμο TuxPaint μπορείτε να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας στο σπίτι, αν θέλετε!!!

Ας δούμε το παρακάτω βιντεάκι για να δούμε τον τρόπο με το οποίο μπορούμε να τον  φτιάξουμε βήμα -βήμα. Κάντε κλικ εδώ.

 

snowman 300x237 1

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.

Δημιουργούμε με τους μαθητές μας  αφίσες για την ημέρα αυτή εδώ.

Οι αφίσες των παιδιών:

20231204 125927

Παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού~ 20 Νοεμβρίου

Μαθαίνουμε τα Δικαιώματά μας.

 

Χωρίς τίτλο

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στα παιδιά!!

Η φροντίδα των παιδιών είναι καθήκον όλων μας. Δυστυχώς όμως υπάρχουν παιδιά, που στερούνται σχεδόν όλα τους τα δικαιώματα και τη χαρά για μια φυσιολογική ζωή.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.

Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.

Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.

Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:

  • Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).
  • Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).
  • Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).
  • Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).

Η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, ψηφίστηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 191 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο.

Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992.

Τα εικονογραφημένα δικαιώματα του παιδιού (κάρτες με τα δικαιώματα του παιδιού) 

Δραστηρίοτητες στην τάξη

Εκτυπώσαμε τις κάρτες με τα άρθρα των δικαιωμάτων των παιδιών, οι μαθητές τις ζωγράφισαν και μιλήσαμε για τα βασικά τους δικαιώματα :

*Όλα τα παιδιά είναι ίσα και πρέπει να προστατεύονται από διακρίσεις λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πεποιθήσεων, νομικής κατάστασης των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους.

*Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις αποφάσεις που το αφορούν.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ταυτότητα, δηλαδή σε ένα όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.

α παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει τα αναγκαία υλικά αγαθά (στέγη, ρούχα, τροφή) και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μην αποχωρίζονται από τους γονείς τους, εκτός αν αυτό γίνεται με κοινή απόφαση των γονέων ή ύστερα από απόφαση της Πολιτείας, επειδή οι γονείς τα παραμελούν ή τα κακομεταχειρίζονται.

*Όλα τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους σε θέματα που τα αφορούν. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη τους πριν πάρουν αποφάσεις γι’ αυτά.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα) αλλά πρέπει και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιδράσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.

α παιδιά που προέρχονται από ξένη χώρα έχουν δικαίωμα φροντίδας και προστασίας.

*Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και επιμόρφωση, ώστε να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, τους εμβολιασμούς, τη νοσηλεία, κ.λ.π.

*Όταν η οικογένεια δεν μπορεί να φροντίσει ένα παιδί, τότε η Πολιτεία αναλαμβάνει τη φροντίδα του με θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε ίδρυμα, που πρέπει να σέβονται πλήρως τα δικαιώματά του.

*Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους. Το κράτος πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν στο σχολείο, να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους. Τα πειθαρχικά μέτρα δεν πρέπει να προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μαθητών.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ανάπαυση, στο παιχνίδι και την ψυχαγωγία.

*Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής οικονομική εκμετάλλευση (επαιτεία, εκπόρνευση, πορνογραφία, δουλεμπόριο, κ.λπ.) Έχουν όμως δικαίωμα στην εργασία με ασφάλιση και υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με την ηλικία, το είδος εργασίας, το ωράριο, κ.λ.π.

 

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Παιδιά αφού μάθαμε για τις ομάδες των τροφίμων, θα  μιλήσουμε για τη πυραμίδα  της διατροφής.

Πρέπει να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας

στο παρακάτω βίντεο θα μάθουμε τι είναι η διατροφική πυραμίδα και γιατί λέγεται έτσι.

 

 

 Διατροφική πυραμίδα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τώρα μπορείτε να παίξετε φτιάχνοντας τη δική σας πυραμίδα κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμοΖΖhttp://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3685

  • Εδώ μπορείτε να στρώσετε το δικό σας τραπέζι

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3488

  • Σ αυτό το παιχνίδι μπορείτε να κάνετε τα δικά σας γεύματα

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3564

Και τώρα για να δούμε αν έμαθες την διατροφική πυραμίδα

Προσπάθησε να την φτιάξεις. Όταν τελειώσεις πάτα το κουμπί έλεγχος για να δεις αν έβαλες τις τροφές στη σωστή θέση.

 

Ας   ζωγραφίσουμε και τη δική μας διατροφική πυραμίδα!!!