mchouvarda's blog






         Φιλολογικός ιστότοπος

5 Μαρτίου 2014

Εργασία γ΄ ομάδας

ΚΕΙΜΕΝΑ γιο την γ’ ομάδα

Η καταδίκη του πολέμου μέσω της ποίησης αλλά και αφοσίωση στον ιερό αγώνα και το ηθικό χρέος

 

«Ηφαίστεια» Α. Κάλβος (Α’ Λυκείου σελ 216)

ΘΚ: Η ωδή φέρνει τον τίτλο Ηφαίστεια, διότι ο ποιητής παραβάλλει τη δύναμη και την ορμή των δύο πυρπολικών με την έκρηξη πραγματικών ηφαιστείων.
Όπως η έκρηξη των ηφαιστείων, αιφνιδιαστική και τρομερή, ξεχύνοντας φωτιά και όγκο λάβας, καταστρέφε» σε μικρό διάστημα μεγάλες εκτάσεις, έτσι και τα δύο ελληνικά πλοία κατάφεραν γρήγορα να πλήξουν καίρια τον εχθρικό στόλο.

 

«Τελευταίος Σταθμός» Γ. Σεφέρης (Β’ Λυκείου σελ 209)

 

«Άξιον Εστί» Οδ. Ελύτης (Β’ Λυκείου σελ 258)

 

«Αποκριά» Μ. Σαχτούρης ( Γ’ Λυκείου σελ 22)

 

 

  1. Εντοπίστε το νοηματικό κέντρο του κάθε ποιήματος. Ποια κοινά σημεία στη θεματική των τεσσάρων ποιημάτων εντοπίζετε;
  2. Αναγνωρίστε στα τέσσερα ποιήματα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και μοντέρνας ποίησης, εντάσσοντας το καθένα στην κατηγορία που ανήκουν.
  3. Κατατάξτε τα τέσσερα ποιήματα σε μια σειρά από το πιο παραδοσιακό ως το πιο μοντέρνο, ανάλογα με το βαθμό του άλογου στοιχείου που τα χαρακτηρίζει και ανιχνεύστε το λογοτεχνικό κίνημα στο οποίο εντάσσεται το καθένα, αιτιολογώντας την επιλογή σας.
  4. Να εντοπίσετε τα σύμβολα που υπάρχουν σε κάθε ποίημα και κατατάξτε τα σε κατηγορίες, ανάλογα με το είδος τους (αντικείμενα, εικόνες, ήχοι).

ΣΗΜ: Από το λεξικό λογοτεχνικών όρων (σελ 90) ενημερωθείτε για τα χαρακτηριστικά  του καλβικού μέτρου  και της στιχουργίας του.

© 2024 mchouvarda's blog   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση