Α Γυμνασίου

Κεφάλαιο 1 – Ψηφιακός Κόσμος

information_circle

 

ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ-ΨΗΦΙΑΚΟ

Difference Between Analog and Digital Signal (with Comparison Chart) - Tech Differences

Μετατροπή Δεκαδικού σε Δυαδικό Αριθμό

Μετατροπή  Δυαδικού σε Δυαδικό Αριθμό

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ.1

Αποτέλεσμα εικόνας για byte

zhthshΔραστηριότητες κατανόησης Αναλογικού και Ψηφιακού Συστήματος

Κεφάλαιο 2 – Το υλικό του υπολογιστή

PeripheralInputOutput

Παιχνίδι αντιστοιχίας Υλικών

 

zhthshΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 2

Κεφάλαιο 3 – Εσωτερικό του Υπολογιστή

Το εσωτερικό του υπολογιστή. – ΜΠΡΙΝΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

zhthsh

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Θύρες σύνδεσης:

 

Κουλουκίθ: Αναγνωρίστε τις θύρες του υπολογιστή σας

Κεφάλαιο 4 – Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή

software

 

 

H ιστορία των Windows περιγράφεται στο παρακάτω βίντεο:

Δραστηριότητες:

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 4

 

Αρχεία – Φάκελοι

Πατήστε εδώ  για να δείτε το σχετικό βίντεο.

Η “βοήθεια” στον Υπολογιστή

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 5

Κεφάλαιο 5 – Γνωρίζω το διαδίκτυο και επικοινωνώ

Παγκόσμιος Ιστός

ΠαγκόσμιοςΙστός

Τι είναι Email;

IOT (Internt Of Things)

Το ΙοΤ (Internet of Things – Διαδίκτυο των Πραγμάτων) αναφέρεται στη διασύνδεση φυσικών συσκευών μέσω του διαδικτύου, επιτρέποντάς τους να συλλέγουν και να ανταλλάσσουν δεδομένα.

🔹 Παραδείγματα IoT

  • Έξυπνες Συσκευές: Φώτα, θερμοστάτες, ψυγεία που ελέγχονται μέσω εφαρμογών.
  • Wearables: Smartwatches που παρακολουθούν την υγεία.
  • Έξυπνες Πόλεις: Φωτισμός και διαχείριση κυκλοφορίας που προσαρμόζεται αυτόματα.
  • Βιομηχανία 4.0: Εργοστάσια με αυτοματοποιημένους αισθητήρες.

🔹 Πλεονεκτήματα
✔️ Αυτοματοποίηση & Ευκολία
✔️ Καλύτερη χρήση πόρων
✔️ Εξοικονόμηση ενέργειας

🔹 Προκλήσεις
⚠️ Ασφάλεια και ιδιωτικότητα
⚠️ Διαλειτουργικότητα μεταξύ συσκευών

Πνευματικά δικαιώματα

Η διάρκεια ισχύος των πνευματικών δικαιωμάτων είναι ολόκληρη η ζωή

του δημιουργού και 70 χρόνια μετά το θάνατό του.

Site με προγράμματα χωρίς πνευματικά δικαιώματα:

  • Pixabay (εικόνες, βίντεο, σχέδια, ήχους, μουσική)
  • Wikimedia Commons (εικόνες, βίντεο, ήχους),
  • Openverse (εικόνες, ήχους),
  • Flaticon (εικονίδια και γραφικά),
  • freemusicarchive (ήχους) κ.ά.
  • https://pixnio.com/el/
  • https://www.pexels.com/el-gr/
  • https://unsplash.com/

 

Κεφάλαιο 6 – Κυβερνοασφάλεια

Computer_Virus

 

Κρυπτογραφία

Η κρυπτογραφία είναι η τεχνική που χρησιμοποιείται για την προστασία των πληροφοριών μέσω της μετατροπής τους σε κώδικα, ώστε να μπορούν να διαβαστούν μόνο από εξουσιοδοτημένα άτομα.

🔹 Πώς λειτουργεί;

1️⃣ Κρυπτογράφηση: Το αρχικό μήνυμα (π.χ., “Γεια σου!”) μετατρέπεται σε μια ακατανόητη μορφή (π.χ., “X7g$2!”).
2️⃣ Μεταφορά: Το κρυπτογραφημένο μήνυμα αποστέλλεται στον προορισμό του.
3️⃣ Αποκρυπτογράφηση: Ο παραλήπτης, που έχει το σωστό “κλειδί”, μπορεί να το μετατρέψει ξανά στο αρχικό μήνυμα.

🔹 Παραδείγματα στη ζωή μας

✔️ WhatsApp & Viber: Χρησιμοποιούν κρυπτογράφηση για ασφαλή συνομιλία.
✔️ Online Αγορές: Τα στοιχεία της κάρτας σου προστατεύονται με κρυπτογραφία.
✔️ Wi-Fi & VPNs: Κρατούν ασφαλείς τις διαδικτυακές επικοινωνίες.

🔹 Τύποι Κρυπτογραφίας

🔑 Συμμετρική (ένα κοινό κλειδί για κρυπτογράφηση & αποκρυπτογράφηση)
🔑 Ασύμμετρη (χρησιμοποιεί δύο κλειδιά: ένα δημόσιο & ένα ιδιωτικό)

Με απλά λόγια, η κρυπτογραφία κάνει τις πληροφορίες ακατανόητες σε τρίτους, ώστε να διαβάζονται μόνο από αυτούς που πρέπει!

Κεφάλαιο 7 – Επεξεργασίου Κειμένου

Για εκμάθηση εγγραφής κειμένου: https://monkeytype.com/

ή

https://rapidtyping.com/

 

 Κεφάλαιο 8 – Αλγοριθμική

algorithmos

Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου video

 

 

zhthsh

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Κεφάλαιο 9 – Προγραμματισμός Υπολογιστικών Συστημάτων

(Scratch)

O Προγραμματισμός στην πράξη

coding

  • Γιατί να μάθω να προγραμματίζω; Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε ένα ενδιαφέρον βίντεο.
  • Πλοηγηθείτε στο site που αγαπά τον κώδικα!
  • Μάθε να κωδικοποιείς με πιστοποίηση από το codeacademy

 

Πατήστε στην εικόνα για να μάθετε περισσότερα!

Scratch_cat_large
Scratch

 

 

Εισαγωγή στο περιβάλλον του Scratch

 

  •  Δραστηριότητες για την παλέτα κίνησης στο Scratch (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):

 

 

Ζωγραφική στο Scratch

 

  •  Δραστηριότητες για την παλέτα σχεδίασης στο Scratch (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):

 

Παλέτα Όψεις – Ήχος 

 

Μεταβλητές

Variable

 

 

 

 

  • Οι μεταβλητές που χρησιμοποιούνται σε ένα πρόγραμμα αντιστοιχούνται από τον μεταγλωτιστή σε συγκεκριμένες θέσεις μνήμης του υπολογιστή. Η τιμή της μεταβλητής είναι η τιμή που βρίσκεται στην αντίστοιχη θέση μνήμης και μπορεί να μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος.
  • Οι μεταβλητές στον προγραμματισμό χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση τιμών, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν αργότερα.

Βίντεο εκμάθησης μεταβλητής 

Παιχνίδια στο scratch με βήματα:

Ενδεικτικά έργα που μπορούν να δημιουργούν οι μαθητές/τριες:

1. Θέμα που να βασίζεται στις μεγάλες στιγμές της επανάστασης του 1821
2. Λύση με τη βοήθεια του Scratch μιας παραμετρικής μαθηματικής
παράστασης παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας εξίσωσης αχ2
+βχ+γ=0
(διερεύνηση όλων των περιπτώσεων για κάθε α,β,γ και εμφάνιση μηνυμάτων
με αποτελέσματα )

 

  Δομή επιλογής   

 

Σταυροδρόμι

   

 

 

 

Εισαγωγή στη δομή επιλογής

Μαθημα 6-Δομή επιλογής

 

Δομή επανάληψης

 

επανάληψη

 

 

 Δραστηριότητες στη δομή επανάληψης (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):

 

 

Κεφάλαιο 10 – Πληροφορική και Κοινωνία

  1. Ζώα Ρομπότ
  2. Πως θα κάνουμε surfing με drone
  3. Χτίσιμο σπιτιού με 3d-printer
  4. Χτίσιμο σπιτιού 2
  5. 3d printing- Διαστημα
  6. Ταξί χωρίς οδηγό :  Σε λίγο καιρό στο Ντουμπάι θα βρίσκεις ταξί στον ουρανό χωρίς οδηγό.Το ηλεκτρικό χόβερ-τάξι EHang 184 είναι ένα αυτόνομο μονοθέσιο ελικοφόρο ιπτάμενο όχημα, που μοιάζει αρκετά με ελικόπτερο.
  7. Human Flying Drone

Χρήσεις Υπολογιστή στην καθημερινή Ζωή

 

ΠΡΟΣΘΕΤΑ

–>Εργονομία

ergonomia

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ. 3

–>Η ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής

antikithira

 

 

–>

Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας

Windows-9

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

–> Πειρατεία Λογισμικού

Pirate

 

3 σκέψεις σχετικά με το “Α Γυμνασίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων