Κεφάλαιο 1 – Ψηφιακός Κόσμος
ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ-ΨΗΦΙΑΚΟ
Μετατροπή Δεκαδικού σε Δυαδικό Αριθμό
Μετατροπή Δυαδικού σε Δυαδικό Αριθμό
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ.1
Δραστηριότητες κατανόησης Αναλογικού και Ψηφιακού Συστήματος
Κεφάλαιο 2 – Το υλικό του υπολογιστή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 2
Κεφάλαιο 3 – Εσωτερικό του Υπολογιστή
- Παρουσίαση: Εσωτερικό Υπολογιστή
- Βίντεο: Το εσωτερικό του υπολογιστή
- Βίντεο: Το υλικό του υπολογιστή
- Εργασία μαθήτριας: Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Θύρες σύνδεσης:
Κεφάλαιο 4 – Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
H ιστορία των Windows περιγράφεται στο παρακάτω βίντεο:
Δραστηριότητες:
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 4
Αρχεία – Φάκελοι
Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό βίντεο.
Η “βοήθεια” στον Υπολογιστή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ 5
Κεφάλαιο 5 – Γνωρίζω το διαδίκτυο και επικοινωνώ
Παγκόσμιος Ιστός
Τι είναι Email;
IOT (Internt Of Things)
Το ΙοΤ (Internet of Things – Διαδίκτυο των Πραγμάτων) αναφέρεται στη διασύνδεση φυσικών συσκευών μέσω του διαδικτύου, επιτρέποντάς τους να συλλέγουν και να ανταλλάσσουν δεδομένα.
🔹 Παραδείγματα IoT
- Έξυπνες Συσκευές: Φώτα, θερμοστάτες, ψυγεία που ελέγχονται μέσω εφαρμογών.
- Wearables: Smartwatches που παρακολουθούν την υγεία.
- Έξυπνες Πόλεις: Φωτισμός και διαχείριση κυκλοφορίας που προσαρμόζεται αυτόματα.
- Βιομηχανία 4.0: Εργοστάσια με αυτοματοποιημένους αισθητήρες.
🔹 Πλεονεκτήματα
✔️ Αυτοματοποίηση & Ευκολία
✔️ Καλύτερη χρήση πόρων
✔️ Εξοικονόμηση ενέργειας
🔹 Προκλήσεις
⚠️ Ασφάλεια και ιδιωτικότητα
⚠️ Διαλειτουργικότητα μεταξύ συσκευών
Πνευματικά δικαιώματα
Η διάρκεια ισχύος των πνευματικών δικαιωμάτων είναι ολόκληρη η ζωή
του δημιουργού και 70 χρόνια μετά το θάνατό του.
Site με προγράμματα χωρίς πνευματικά δικαιώματα:
- Pixabay (εικόνες, βίντεο, σχέδια, ήχους, μουσική)
- Wikimedia Commons (εικόνες, βίντεο, ήχους),
- Openverse (εικόνες, ήχους),
- Flaticon (εικονίδια και γραφικά),
- freemusicarchive (ήχους) κ.ά.
- https://pixnio.com/el/
- https://www.pexels.com/el-gr/
- https://unsplash.com/
Κεφάλαιο 6 – Κυβερνοασφάλεια
- Ασφάλεια στο διαδίκτυο
- Βίντεο 1 (Ποια είδη ιών υπαρχουν)
- Βίντεο 2 (Πως θα αποφύγω τους ιούς)
-
Είμαι καλά γιατρέ μου; (Αίσωπος)
-
Παρουσίαση στους ιούς
-
ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΙΟΥΣ
- Συμβουλές για γονείς και παιδιά_ Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Κρυπτογραφία
Η κρυπτογραφία είναι η τεχνική που χρησιμοποιείται για την προστασία των πληροφοριών μέσω της μετατροπής τους σε κώδικα, ώστε να μπορούν να διαβαστούν μόνο από εξουσιοδοτημένα άτομα.
🔹 Πώς λειτουργεί;
1️⃣ Κρυπτογράφηση: Το αρχικό μήνυμα (π.χ., “Γεια σου!”) μετατρέπεται σε μια ακατανόητη μορφή (π.χ., “X7g$2!”).
2️⃣ Μεταφορά: Το κρυπτογραφημένο μήνυμα αποστέλλεται στον προορισμό του.
3️⃣ Αποκρυπτογράφηση: Ο παραλήπτης, που έχει το σωστό “κλειδί”, μπορεί να το μετατρέψει ξανά στο αρχικό μήνυμα.
🔹 Παραδείγματα στη ζωή μας
✔️ WhatsApp & Viber: Χρησιμοποιούν κρυπτογράφηση για ασφαλή συνομιλία.
✔️ Online Αγορές: Τα στοιχεία της κάρτας σου προστατεύονται με κρυπτογραφία.
✔️ Wi-Fi & VPNs: Κρατούν ασφαλείς τις διαδικτυακές επικοινωνίες.
🔹 Τύποι Κρυπτογραφίας
🔑 Συμμετρική (ένα κοινό κλειδί για κρυπτογράφηση & αποκρυπτογράφηση)
🔑 Ασύμμετρη (χρησιμοποιεί δύο κλειδιά: ένα δημόσιο & ένα ιδιωτικό)
Με απλά λόγια, η κρυπτογραφία κάνει τις πληροφορίες ακατανόητες σε τρίτους, ώστε να διαβάζονται μόνο από αυτούς που πρέπει!
Κεφάλαιο 7 – Επεξεργασίου Κειμένου
Για εκμάθηση εγγραφής κειμένου: https://monkeytype.com/
ή
https://rapidtyping.com/
Κεφάλαιο 8 – Αλγοριθμική
- Οι πύργοι του Ανόϊ
- Το πρόβλημα του βαρκάρη
- Εισαγωγή στην αλγοριθμική έννοια
- BrainPop:Computer Programming
Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου video
Κεφάλαιο 9 – Προγραμματισμός Υπολογιστικών Συστημάτων
(Scratch)
O Προγραμματισμός στην πράξη
- Γιατί να μάθω να προγραμματίζω; Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε ένα ενδιαφέρον βίντεο.
- Πλοηγηθείτε στο site που αγαπά τον κώδικα!
- Μάθε να κωδικοποιείς με πιστοποίηση από το codeacademy
Πατήστε στην εικόνα για να μάθετε περισσότερα!

Εισαγωγή στο περιβάλλον του Scratch
- Δραστηριότητες για την παλέτα κίνησης στο Scratch (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):
Ζωγραφική στο Scratch
- Παρουσίαση για να μάθετε να ζωγραφίζετε στο Scratch: ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ SCRATCH
- Άσκηση με λαβύρινθο στο scratch online
- Δραστηριότητες για την παλέτα σχεδίασης στο Scratch (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):
Παλέτα Όψεις – Ήχος
Μεταβλητές
- Οι μεταβλητές που χρησιμοποιούνται σε ένα πρόγραμμα αντιστοιχούνται από τον μεταγλωτιστή σε συγκεκριμένες θέσεις μνήμης του υπολογιστή. Η τιμή της μεταβλητής είναι η τιμή που βρίσκεται στην αντίστοιχη θέση μνήμης και μπορεί να μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος.
- Οι μεταβλητές στον προγραμματισμό χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση τιμών, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν αργότερα.
- Μαθημα 7-Μεταβλητές
- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
- Πύραυλος – apollolaunch
- Scratch_μεταβλητες 1
- Αριθμομηχανή (Με μορφές κουμπιά που με κλικ κάνουν την
κατάλληλη πράξη αριθμών που δίνει ο χρήστης.) - Μεταβλητες 2
- Κατασκευή τετραγώνου με επιλογές του χρήστη (Η γάτα που μιλάει-Αίσωπος)
- Δραστηριότητες στιε μεταβλητές
Παιχνίδια στο scratch με βήματα:
Ενδεικτικά έργα που μπορούν να δημιουργούν οι μαθητές/τριες:
1. Θέμα που να βασίζεται στις μεγάλες στιγμές της επανάστασης του 1821
2. Λύση με τη βοήθεια του Scratch μιας παραμετρικής μαθηματικής
παράστασης παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας εξίσωσης αχ2
+βχ+γ=0
(διερεύνηση όλων των περιπτώσεων για κάθε α,β,γ και εμφάνιση μηνυμάτων
με αποτελέσματα )
Δομή επιλογής
- Χρονογραμμή
- Παιχνίδι ερωτήσεων στο Scratch – Δομή επιλογής
Δομή επανάληψης
Δραστηριότητες στη δομή επανάληψης (επιμέλεια: Μαρία Βιλλιώτη):
Κεφάλαιο 10 – Πληροφορική και Κοινωνία
- Ζώα Ρομπότ
- Πως θα κάνουμε surfing με drone
- Χτίσιμο σπιτιού με 3d-printer
- Χτίσιμο σπιτιού 2
- 3d printing- Διαστημα
- Ταξί χωρίς οδηγό : Σε λίγο καιρό στο Ντουμπάι θα βρίσκεις ταξί στον ουρανό χωρίς οδηγό.Το ηλεκτρικό χόβερ-τάξι EHang 184 είναι ένα αυτόνομο μονοθέσιο ελικοφόρο ιπτάμενο όχημα, που μοιάζει αρκετά με ελικόπτερο.
- Human Flying Drone
Χρήσεις Υπολογιστή στην καθημερινή Ζωή
ΠΡΟΣΘΕΤΑ
–>Εργονομία
- Η σωστή στάση εργασίας στον υπολογιστή
- Ένα ενδιαφέρον βιντεάκι για την εργονομία
- Εργονομία – video Νο2
- Εργονομία Νο3
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΦ. 3
–>Η ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής
–>
Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
–> Πειρατεία Λογισμικού
poli endiaferoysa istisekida
πολυ καλη η ιστοσελιδα σας κυρια μαρια αλλα θα μας μαθετε να φτειαχνουμε και εμεις εε 🙂 🙂
🙂