“Σπάζοντας τη σιωπή”

Ιαν 202412

Σπάζοντας τη σιωπή

 

https://forms.gle/PpxyRCV1mHeEAJ8j9

Πρoστατευμένο: ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

Νοέ 202329

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

από κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.    

Πρoστατευμένο: ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Νοέ 202326

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

από κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.    

App Inventor 2

Νοέ 202326

Το σχολικό βιβλίο της Α´ Γενικού Λυκείου στα πλαίσια εκμάθησης προγραμματισμού περιλαμβάνει κάποιες δραστηριότητες σε AppInventor. Οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν μπορούν να εκτελεστούν είτε απευθείας σε tablet ή κινητά τηλέφωνα με Android, είτε σε έναν Emulator (εξομοιωτή κινητού) ο οποίος εκτελείται τοπικά στον υπολογιστή του χρήστη.

Το λογισμικό MIT App Inventor 2 είναι ένα block-based εργαλείο ανάπτυξης εφαρμογών για Android συσκευές, το οποίο διατίθεται ως δωρεάν (απαιτείται λογαριασμός Google) Web-based υπηρεσία στη σελίδα http://ai2.appinventor.mit.edu.

Εναλλακτικά υπάρχει και η υπηρεσία μέσω του συνδέσμου: http://code.appinventor.mit.edu, όπου αντί για λογαριασμό Google οι μαθητές χρησιμοποιούν ένα μοναδικό κωδικό (revisit code).

Ακολουθούν τα φύλλα εργασίας που θα δουλέψουμε μέσα στην τάξη.

 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΒΑΡΚΑΡΗ

Οκτ 202311

Ένας βαρκάρης έχει ένα πρόβατο, ένα λύκο και ένα καλάθι με χόρτα στη μία όχθη ενός ποταμού και θέλει να τα περάσει στην απέναντι όχθη χρησιμοποιώντας μία βάρκα.
Η βάρκα, όμως, είναι μικρή και μπορεί να μεταφέρει, εκτός από τον ίδιο, άλλο ένα από τα ζώα ή το καλάθι με τα χόρτα. Ωστόσο, να θυμάστε ότι δεν πρέπει να μείνουν μαζί ο λύκος με το πρόβατο, γιατί ο λύκος θα φάει το πρόβατο. Επίσης, δεν πρέπει να μείνουν μόνα τους και το πρόβατο με τα χόρτα, γιατί το πρόβατο θα φάει τα χόρτα. Μπορείτε να τον βοηθήσετε; Πατήστε πάνω στην εικόνα.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 329

 

 

 

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΝΟΙ

Οκτ 202310

Ο πύργος του Ανόι (ονομάζεται επίσης τον Πύργο του Βράχμα ή Lucas’ Πύργος) είναι μαθηματικό παιχνίδι ή γρίφος. Αποτελείται από τρεις ράβδους και δίσκους διαφορετικών μεγεθών, οι οποίοι μπορούν να μετακινηθούν σε οποιαδήποτε ράβδο. Ο γρίφος ξεκινάει με τους δίσκους σε μια ενιαία στοίβα σε μια αύξουσα σειρά μεγέθους σε μία ράβδο. Η μικρότερη βρίσκεται στην κορυφή, κάνοντας έτσι ένα κωνικό σχήμα.

                      Ένα μοντέλο του πύργου του Ανόι (με 8 δίσκους)

Μια κινούμενη λύση του πύργου του Ανόι για το T (4, 3)

κάνε κλικ πάνω στην εικόνα

Ο στόχος του γρίφου είναι να μετακινηθεί ολόκληρη η στοίβα σε μια άλλη ράβδο, ακολουθώντας τους ακόλουθους απλούς κανόνες:

Μόνο ένας δίσκος μπορεί να μετακινηθεί κάθε φορά.

Κάθε κίνηση βασίζεται στη λήψη του ανώτερου δίσκου σε μία από τις στοίβες και στην τοποθέτηση του πάνω στην άλλη στοίβα ή σε μια άδεια ράβδο.

Δεν μπορεί να τοποθετηθεί μεγαλύτερος δίσκος πάνω από μικρότερο δίσκο.

Με 3 δίσκους, το παζλ μπορεί να λυθεί σε 7 κινήσεις. Ο ελάχιστος αριθμός κινήσεων που απαιτούνται για την επίλυση ενός παζλ του Πύργου του Ανόι είναι 2 ν – 1, όπου ν είναι ο αριθμός των δίσκων.

Παίξε το παιχνίδι  εδώ ή εδώ

Οι μαθητές και η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου

Ιούν 202319

διαδίκτυο - Newsbeast

Τα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο  είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Πλέον, έχουμε πρόσβαση σε αυτό από τα «έξυπνα τηλέφωνα μας», οπουδήποτε κι αν βρισκόμαστε. Είναι κάτι που θεωρείται τόσο δεδομένο, ώστε συχνά δεν αναλογιζόμαστε  τους  κινδύνους που εγκυμονεί  η αλόγιστη και μη συνειδητοποιημένη χρήση του.

Μια  ομάδα μαθητών της Α’ υλοποίησε ένα Project  σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.  Δημιούργησε  δύο ερωτηματολόγια προκειμένου να συγκεντρωθούν  πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου. Το ένα αφορά τους  μαθητές/-τριες του σχολείου μας και το άλλο  τους γονείς/κηδεμόνες τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας όσον αφορά τους μαθητές/τριες διαφαίνονται παρακάτω.

  • Το 100% των μαθητών/τριών – σε ένα δείγμα 68 μαθητών/τριών από το οποίο τα 30 είναι αγόρια και τα 38 κορίτσια – απάντησαν ότι καθημερινά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και μάλιστα πάνω από 5 ώρες ημερησίως το χρησιμοποιεί το 53.3 % των αγοριών και το 42.1 των κοριτσιών.
  • Το 53.3 των αγοριών και το 73.7 των κοριτσιών ξεκίνησαν να το χρησιμοποιούν στην ηλικία των 9-12 ετών.
  • Το 87.6% των αγοριών και 4% των κοριτσιών μπαίνει στο διαδίκτυο από το κινητό τους και το χρησιμοποιούν κυρίως για την πρόσβασή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καi κυρίως στο  Instagram.
  • To3 των αγοριών και το 71.1 των κοριτσιών ξεκινούν  νέες σχέσεις με διαδικτυακούς χρήστες ενώ το 13.3% των αγοριών και το 13.2% των κοριτσιών  θεωρεί αληθινές τις φιλίες που αναπτύσσονται στο διαδίκτυο.
  • Το 26.3% των κοριτσιών έχει δώσει κάποια προσωπικά στοιχεία σε κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο και το 31.6% από αυτά τους έχει συναντήσει από κοντά, με το 15% να δηλώνει ότι επέλεξε να πάει στην συνάντηση με παρέα.
  • Ομοίως για τα αγόρια, το 6.7% έχει δώσει κάποια προσωπικά στοιχεία σε κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο και το 20% από αυτά τους έχει συναντήσει από κοντά, με το 16.7% να δηλώνει ότι επέλεξε να πάει στην συνάντηση με παρέα.
  • To 10% των αγοριών έχει δεχτεί παρενόχληση μέσα στο διαδίκτυο και το 45.5% έχει ενημερώσει τους γονείς του. Στα κορίτσια το ποσοστό που παρενοχλήθηκε ανέρχεται στο 15.8% και το 31.3% ενημέρωσε τους γονείς του.
  • Τέλος, το 87.6%των αγοριών και το 78.9% των κοριτσιών νιώθει πως είναι ενημερωμένο για τους κινδύνους του διαδικτύου.

Αποτελέσματα έρευνας

Δίνουμε το παρόν για ν’ αλλάξουμε το μέλλον!!!

Ιούν 202319

 

Anti-Bullying Collection | SciTech ConnectΟ σχολικός εκφοβισμός, είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια την ελληνική κοινωνία και το οποίο κερδίζει διαρκώς έδαφος στα σχολεία μας. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει βρει έναν μεγάλο «σύμμαχο», ο οποίος το βοηθά να γιγαντώνεται. Δεν είναι άλλος από το Διαδίκτυο, που όσα καλά προσφέρει, άλλα τόσα επικίνδυνα μπορεί να σημαίνει για τη ζωή των εφήβων.

Στην Α’ Λυκείου, στο μάθημα της Πληροφορικής, μιλήσαμε για τον σχολικό εκφοβισμό και κυρίως για τον ηλεκτρονικό, τις επιπτώσεις που έχει τόσο στο θύμα όσο και στο θύτη καθώς και για τους τρόπους που μαθητές και εκπαιδευτικοί μπορούν να διαχειριστούν   τα περιστατικά σχολικής βίας έτσι ώστε να την αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

Στη συνέχεια οι μαθητές αποτύπωσαν τις σκέψεις τους στο Padlet, τον ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων , με το σύνθημα «Δίνουμε το παρόν για ν’ αλλάξουμε το μέλλον!»

Δίνουμε το παρόν για ν’ αλλάξουμε το μέλλον!

Η Σμύρνη πριν και μετά την καταστροφή

Ιούν 202319

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ: Από τον θρίαμβο στην τραγωδία (1919-1922) μέσα από πηγές και περιγραφές αυτοπτών μαρτύρων - Messolonghi News

Η Μικρασιατική Καταστροφή είναι η μεγαλύτερη εθνική τραγωδία στην ιστορία του νεότερου ελληνισμού. Στα πλαίσια των 100 χρόνων, του πιο φρικτού ξεριζωμού των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, της αδικία, του πόνο που στιγμάτισε γενιές και γενιές Ελλήνων, οι μαθήτριες της Β ‘ Λυκείου, Τζιάφα Ηλιάνα, Τόκα Αικατερίνη, Τόκα Ελένη και Τσιμήτρη Ευαγγελία, στο μάθημα της Πληροφορικής, δημιούργησαν  το ψηφιακό μουσείο για την Σμύρνη με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου ArtSteps.

Μπορείτε να περιηγηθείτε στο μουσείο κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ

Το εκπαιδευτικό σύστημα στο εξωτερικό

Ιούν 202319

Μαθητές  της β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Κονταριώτισσας κατόπιν καθοδήγησης της καθηγήτριας Γερμανικών, Χαλεπλή Κυριακής παρουσίασαν μέσω ομαδοσυνεργατικής μάθησης την διαδικασία εισαγωγής- πρόσβασης Ελλήνων μαθητών σε γερμανόφωνα Πανεπιστήμια.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τις εργασίες των μαθητών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΣΤΡΙΑΣ

ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ

 

 

« Παλιότερα άρθρα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων