
Μετεωρολογικός σταθμός Ζαχάρως
α) Ενώ αφιερώνεται σχεδόν η μισή ύλη της Φυσικής Θετικής Κατεύθυνσης Β’ Λυκείου στη Θερμοδυναμική, δεν προχωράμε στην ουσιαστική πρακτική εφαρμογή των διδασκομένων θεμάτων. Θεωρώντας απαράδεκτο αυτό το γεγονός, προτείνουμε να αφιερωθούν επίσημα 3 διδακτικές ώρες σε βασικά μετεωρολογικά θέματα.
β) Να καταστρωθούν κατάλληλα δομημένα πειράματα για επαλήθευση στην ατμόσφαιρα της αδιαβατικής μεταβολής και της καταστατικής εξίσωσης, με τη χρήση μετεωρολογικών δεδομένων.
γ) Να γενικευτεί και σε άλλους τομείς της Φυσικής η λογική της επέκτασης της διδακτικής ύλης στην εξήγηση φαινομένων της καθημερινότητας των μαθητών και στην κατάστρωση πειραμάτων με πραγματικό ενδιαφέρον – όχι πειράματα, για τα πειράματα. Είναι αδιανόητο π.χ. να διδάσκεται η οριζόντια βολή ηλεκτρικών φορτίων μέσα σε ομογενές ηλεκτρικό πεδίο, χωρίς να προχωρούμε στη μελέτη του παλμογράφου.
Πρόσφατα σχόλια