Η Δραστηριότητα του Μήνα – Μάιος: Πάμε …Δημοκρατία, ξανά! Η συνέχεια της Άσκησης Δημοκρατίας με την ΑΡΣΙΣ!

Μετά τις ασκήσεις δημοκρατίας που … έλυσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου Σερβίων με τον κ. Γιώργο Μόσχο, ήρθε η στιγμή για την υλοποίηση μίας απόφασης που είχαν λάβει: τη δημιουργία Graffiti στο Σχολείο.

Αρωγοί στο εγχείρημα είναι η ΑΡΣΙΣ Κοζάνης με την υπεύθυνη της SAN Team (Street Art in the Neighborhood) της ΑΡΣΙΣ κ. Χριστίνα Μαυροματίδου και τον καλλιτέχνη Αντώνη Σακουλέβα που θα βάλει στον καμβά τις ιδέες των παιδιών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες δούλεψαν σε ομάδες και μέσω της ανάλυσης των ιδεών τους και της σύνθεσης όλων των ομάδων κατέληξαν σε ένα πρωτότυπο σχέδιο. Μένει μόνο η υλοποίησή του.

1000007647 1000007649 1000007651 1000007653

1000007650 1000007652

1000007654 1000007655 1747595668155 1747595686282 1747595686295 1747595735127 1747595735156 1747595756026 1747595756034 1747595756045 1747595756056 1747595772776 1747595772810 1747595772824

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/09/i-drastiriotita-toy-mina-maios-pame-dimokratia-xana-i-synecheia-tis-askisis-dimokratia-me-tin-arsis/

Έπαινος προς το Γενικό Λύκειο Σερβίων από το Make a Wish Ελλάδας

makeawish

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/03/epainos-pros-to-geniko-lykeio-servion-apo-to-make-a-wish-elladas/

Προσομοίωση Εξετάσεων στο ΓΕΛ Σερβίων

panellinies

Πρόγραμμα Προσομοίωσης Εξετάσεων

Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών Ο.Π. Θετικών Σπουδών Ο.Π. Υγείας Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής
ΔΕΥΤΕΡΑ 05/05/2025 Μαθηματικά Μαθηματικά
ΤΡΙΤΗ 06/05/2025 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΤΕΤΑΡΤΗ 07/05/2025 Αρχαία Χημεία Χημεία Οικονομία
ΠΕΜΠΤΗ 08/05/2025 Ιστορία Φυσική Φυσική Πληροφορική
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09/05/2025 Λατινικά Βιολογία

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/02/prosomoiosi-exetaseon-sto-gel-servion/

Συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025.

elasΣας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας:
www.hellenicpolice.gr η σχετική συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΥΠΑΙΘΑ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/02/sympliromatiki-prokiryxi-diagonismoy-gia-tin-eisagogi-idioton-stis-scholes-tis-ellinikis-astynomias-me-to-systima-ton-panelladikon-exetaseon-2025/

Εξεταστικά Κέντρα για το Ειδικό Μάθημα των Αγγλικών 2025

imagesΟρίζεται ως Εξεταστικό Κέντρο του Ειδικού μαθήματος των Αγγλικών στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης το 2ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης (Ανδρέα Κάλβου 1, Κοζάνη, τηλ. 2461025812).

Στο συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο του 2ου ΓΕΛ Κοζάνης θα εξεταστούν οι μαθητές των παρακάτω ΓΕΛ και ΕΠΑΛ:

  • ΓΕΛ Σερβίων

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/30/exetastika-kentra-gia-to-eidiko-mathima-ton-agglikon-2025/

Η Δραστηριότητα του Μήνα – Απρίλιος: Πάμε … Πανεπιστήμιο! Το ΓΕΛ Σερβίων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Open Days

1744395639997Τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη ΖΕΠ στη νέα Πανεπιστημιούπολη επισκέφθηκε το Γενικό Λύκειο Σερβίων την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις, ξεναγήθηκαν στα τμήματα και γνώρισαν φοιτητές και φοιτήτριες των τμημάτων.

 

 

1744395499047   1744395499075

 

IMG 20250411 1045531744395499064

 

aa357c95 8ee3 441c a786 4fd885794a73 225x300 1

 

Η ξενάγηση άρχισε από το κτίριο της Διοίκησης, στο φουαγιέ όπου οι ομάδες Hyperion Robotics, Aspire και Perseus Racing Team έκαναν επίδειξη των επιτευγμάτων τους. Ακολούθησε το Εργαστήριο Μικτής Πραγματικότητας και Δικτυοκεντρικών Συστημάτων (Miranet Lab) και το Εργαστήριο Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας.

 

 

 

 

 

IMG 20250411 105020 IMG 20250411 105050 IMG 20250411 111117IMG 20250411 114400IMG 20250411 114401IMG 20250411 114938IMG 20250411 114949IMG 20250411 115412IMG 20250411 115414IMG 20250411 115426IMG 20250411 115938IMG 20250411 115943IMG 20250411 115951IMG 20250411 120206IMG 20250411 120630IMG 20250411 120637IMG 20250411 120643IMG 20250411 121233IMG 20250411 121712IMG 20250411 121727IMG 20250411 121756IMG 20250411 121801IMG 20250411 121810IMG 20250411 121819IMG 20250411 121820IMG 20250411 122536IMG 20250411 122552

 

 

IMG 20250411 113222

Στο Εργαστήριο Εναλλακτικών Καυσίμων και στο Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Βελτιστοποίησης οι μαθητές και οι μαθήτριες πήραν μέρος σε ένα πείραμα, ενώ στα Εργαστήρια Μεταλλευτικής Πληροφορικής και Εφαρμογών Μηχανικής Μάθησης και στο αντίστοιχο της Μικροσκοπίας Ορυκτών και Πετρωμάτων πληροφορήθηκαν για τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδας.

 

 

 

 

OPEN DAYS 1

 

Μας μίλησε και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρος Θεοδουλίδης

 

 

 

 

 

 

 

Το Δελτίο Τύπου του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας για την επίσκεψη  https://www.uowm.gr/epikairotita/deltia-typoy/open-days-2025-sto-panepistimio-dytikis-makedonias/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/11/to-gel-servion-sto-panepistimio-dytikis-makedonias-open-days/

“Το δικό μας παραμύθι” από την τάξη πιάνου της Κατερίνας Σουλιώτη με τη συμμετοχή μαθητών/-τριών του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου Σερβίων

02Τη μουσική παράσταση “Το δικό μας παραμύθι” παρακολούθησαν σήμερα οι μαθητές/-τριες του Γυμνασίου και της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου Σερβίων.
Το “δικό μας παραμύθι” είναι μια μουσική παράσταση της τάξης πιάνου της κ. Σουλιώτη Κατερίνας του Δημοτικού Ωδείου Σερβίων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό.  Στην παράσταση συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Σερβίων και του Γενικού Λυκείου Σερβίων.
06Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά, στέλνοντας όλοι μαζί ένα δυνατό μήνυμα αποδοχής και κατανόησης. Με συγκίνηση καταχειροκρότησαν τους συμμετέχοντες για την παράστασή τους.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Σουλιώτη και τους μαθητές/-τριές της στην τάξη πιάνου για την πολύ όμορφη εκδήλωση!
01  04

 

05  07

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/10/quot-to-diko-mas-paramythi-quot-apo-tin-taxi-pianoy-tis-katerinas-soylioti-me-ti-symmetochi-mathiton-trion-toy-gymnasioy-kai-toy-genikoy-lykeioy-servion/

Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο για τους υποψηφίους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 2025

Ορίζεται το 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 2025 (50ο Βαθμολογικό Κέντρο) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης  Διεύθυνση: Φιλίππου Β 29, Κοζάνη, Τηλέφωνο: 2461037581

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/10/eidiko-exetastiko-kentro-gia-toys-ypopsifioys-me-anapiria-kai-eidikes-ekpaideytikes-anagkes-2025/

Δράση της ψυχολόγου και της κοινωνικής λειτουργού του Σχολείου μας κατά του bullying

eikona Viber 2025 04 08 11 02 46 927Βιωματική δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού και υπέρ της συμπερίληψης πραγματοποίησαν σήμερα Τρίτη 08/04/2025 η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του Σχολείου μας. Με στοχευμένες βιωματικές ασκήσεις, με συνεργατικές δράσεις και τις κατάλληλες προτροπές τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ τους και τους τρόπους που μπορούν να επιτύχουν καλύτερη συνεργασία μεταξύ όλων των συμμαθητών και όλων των συμμαθητριών.

 

 

IMG 04d5e149246dc23de9794f6e6f45071d V IMG 5d553b3fb22ea67172a024d30c027995 V IMG 85c4bf5755e4c4420a3d5a99865e601a V eikona Viber 2025 04 08 11 02 46 794

IMG 27803e66d9f84eaf92e266738cdf7720 V IMG 80456412debf965a00765ad3d66b690c V

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/08/drasi-tis-psychologoy-kai-tis-koinonikis-leitoyrgoy-toy-scholeioy-mas-kata-toy-bullying/

Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026

e eggrafes 300x150 1Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές(https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/07/proetoimasia-gia-tin-enarxi-leitoyrgias-tis-efarmogis-e-eggrafes-gia-to-scholiko-etos-2025-2026/

Υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

UntitledΑπό το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 μέχρι και την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/02/ygeionomiki-exetasi-kai-praktiki-dokimasia-agonismata-ton-ypopsifion-gia-ta-t-e-f-a-a-2/

Ενημέρωση για την εθελοντική αιμοδοσία από το Κέντρο Υγείας Σερβίων

1743569035749 1Ενημέρωση για την εθελοντική αιμοδοσία και την δωρεά μυελού των οστών πραγματοποιήθηκε χθες 31/03 και σήμερα 01/04/2025 στο Γενικό Λύκειο Σερβίων. Η εθελοντική αιμοδοσία είναι μια πράξη ανιδιοτελούς προσφοράς που εξασφαλίζει επάρκεια αίματος για όσους το έχουν ανάγκη.

 

 

1743569055473Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας και την ανάγκη για επαρκή αποθέματα αίματος, έμαθαν για τη διαδικασία της αιμοδοσίας και τα οφέλη της για τον οργανισμό και κατανόησαν τη σημασία της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

 

Τέλος, ενθαρρύνθηκαν να γίνουν μελλοντικοί εθελοντές αιμοδότες.

1743569076941 1743569076964

 

Το Σχολείο μας εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες στις επισκέπτριες υγείας κ. Σοφία Φουντουκίδου και Καζαντζίδου Γεωργία για τη συνδρομή τους στο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου και την άρτια ενημέρωση της μαθητικής κοινότητας. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική για την επιτυχία της δράσης και την επίτευξη των στόχων της. 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/01/enimerosi-gia-tin-ethelontiki-aimodosia-apo-to-kentro-ygeias-servion/

Ευχαριστήριο του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου Σερβίων προς το Βουλευτή Κοζάνης Μιχάλη Παπαδόπουλο

487208341 10233286969809775 7714292234081500011 n
Η Σχολική κοινότητα του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου Σερβίων ευχαριστούν θερμά το Βουλευτή Κοζάνης κ Μιχάλη Παπαδόπουλο για την άμεση ανταπόκριση και τη βοήθειά του ώστε τα Σχολεία μας να προμηθευτούν απαραίτητο εξοπλισμό από την εταιρεία “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.”
Οι Διευθυντές του Γυμνασίου και του ΓΕΛ Σερβίων
Κυριάκος Μ. Τσολακίδης και Παρασκευή Μπουμπουρέκα
487206072 10233286969049756 8030438075144320137 n  487785378 10233286971129808 3846159698830320481 n 487819092 10233286970449791 1905301697135602546 n1743569134887
17435691008571743569134874  1743569182438 1743569182450

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/31/eycharistirio-toy-gymnasioy-kai-toy-gel-servion-sto-voyleyti-kozanis-michali-papadopoylo/

Στατιστική Έρευνα για τη EUROVISION από την Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΓΕΛ Σερβίων

imagesΣτο πλαίσιο του μαθήματος της Στατιστικής και Πιθανότητες της Γ’ Λυκείου, οι μαθητές της κατεύθυνσης των ανθρωπιστικών σπουδών οργάνωσαν και υλοποίησαν έρευνα με θέμα την Eurovision.  Αρχικά, ετοίμασαν και μοίρασαν ερωτηματολόγιο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του ΓΕΛ Σερβίων και έπειτα συγκέντρωσαν τα στοιχεία, τα οποία επεξεργάστηκαν. Στα ακόλουθα γραφήματα παρουσιάζονται σχηματικά κάποια από τις απαντήσεις της έρευνας.

Ερώτηση 1: Παρακολουθείτε τη Eurovision;

ΦΥΛΟ ΝΑΙ ΟΧΙ ΑΛΛΟ
ΑΓΟΡΙ 15 20 6
ΚΟΡΙΤΣΙ 46 11 7

er1

 

Ερώτηση 3: Σας άρεσε η εκπροσώπηση της Ελλάδας;

  Α’ΛΥΚΕΙΟΥ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΝΑΙ 30 27 20
ΟΧΙ 10 12 17

er2a er2b er2g

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/29/statistiki-ereyna-gia-ti-eurovision-apo-tin-o-p-anthropistikon-spoydon-toy-gel-servion/

Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2025-2026

UntitledΣας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr η εγκύκλιος προκήρυξης διαγωνισμού εισαγωγής σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ακαδημαϊκού έτους 20252026. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους.
Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε από 26032025.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/27/prokiryxi-eisagogis-spoydaston-spoydastrion-stis-akadimies-emporikoy-naytikoy-akadimaikoy-etoys-2025-2026/

Η συμμετοχή του ΓΕΛ Σερβίων στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου στα Σέρβια

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/25/i-symmetochi-toy-gel-servion-stin-parelasi-tis-25is-martioy-sta-servia/

Μαθητικά δρομολόγια για την 25η Μαρτίου

10.00 από Ελάτη – Λαζαράδες – Τρανόβαλτο – Μικρόβαλτο – Προσήλιο

10.15 από Λιβαδερό 10.30 από Μεταξά 10.40 από Τριγωνικό, 10.50 Πολύρραχο

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/24/mathitika-dromologia-gia-tin-25i-martioy/

Η Δραστηριότητα του Μήνα -Μάρτιος 2025: Πάμε … 3ο αιώνα π.Χ! Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2025 στο ΓΕΛ Σερβίων

comic1Στην εκπαιδευτική δράση «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2025» συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Σερβίων. Η ομάδα των μαθητών και μαθητριών της Α’ Λυκείου μαζί με τους εκπαιδευτικούς Δράκου Στέλλα, Φυσικό, Γκατζόφλια Άννα, Μαθηματικό και Τσιόπτσια Μανώλη, Μαθηματικό υπολόγισαν κατά προσέγγιση την περίμετρο και την ακτίνα της Γης χρησιμοποιώντας τα πιο απλά εργαλεία.

IMG 20250320 123655

Πριν από το πείραμα έγινε προβολή σχετικών βίντεο και παρουσιάσεων και οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν σε ομάδες χρησιμοποιώντας το κατάλληλο φύλλο εργασίας.

02Το πείραμα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,  και οι μετρήσεις έγιναν στις 12.40 ακριβώς, δηλ. την ώρα κατά την εαρινή ισημερία που ο ήλιος βρίσκεται στο μεγαλύτερο ύψος της τροχιάς του πάνω από το Σχολείο μας.

Στην αρχή, οι μαθητές και οι μαθήτριες βρήκαν τη γωνία που σχηματίζουν οι ακτίνες του ήλιου με μία κατακόρυφη ράβδο, μέσω της σκιάς της και με τη βοήθεια κατάλληλης εφαρμογής μέτρησαν την απόσταση του σημείου στο προαύλιο από τον ισημερινό. Όταν ο ήλιος έφτασε στο υψηλότερο σημείο μέτρησαν τη σκιά της ράβδου και επεξεργάστηκαν τα δεδομένα κάνοντας τους απαραίτητους υπολογισμούς.

IMG 20250320 123443 IMG 20250320 123627 1 IMG 20250320 123701 1

01  03

 

 

Τι είναι το πείραμα του Ερατοσθένη.

05Ο   Ερατοσθένης   (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης του Μουσείου της Αλεξάνδρειας, όπου σε ένα πάπυρο διαβάζει ότι στις 21 Ιουνίου (νοτιοανατολικά της ηλίου) στα νότια σύνορα της πόλης Συήνης (Ασσουάν), οι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος ανακλάται ακριβώς στο βάθος ενός πηγαδιού (δηλαδή βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε άλλο άλλο πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως, στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.

Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δύο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δύο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβεί; Η απάντηση δόθηκε από τον Ερατοσθένη υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στην Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και τη μήκος της περιφέρειας της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών διαστάσεων των δύο πόλεων, ίση με περίπου 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από ιστορίες βηματιστών και ήταν ίση με περίπου 800 χιλιόμετρα (εικάζεται ότι ο Ερατοσθένης ενοικίασε βηματομετρητές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε με 40000 χιλιόμετρα.

Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης έδωσε με τη χρήση ως μοναδικά εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και εκτελέσεως. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου 2,5 χιλιάδες χρόνια πριν. Έτσι, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μετρά τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι ‘αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

Το Πείραμα αυτό συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, που χαρακτηρίζεται ως «αρχή της Άνοιξης», ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Έτσι, θεωρείται «ευκαιρία» να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη, αφού γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.

Η Δράση συντονίζεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) και το ελληνικό γραφείο ESERO.
            
    

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/20/to-peirama-toy-eratostheni-gia-ton-ypologismo-tis-aktinas-tis-gis-2025-sto-gel-servion/

Η Α΄ τάξη του ΓΕΛ Σερβίων στον Α.Η.Σ Αγ. Δημητρίου

IMG 1e0f0630f2dec41abc27e5e01528e483 V 1Διδακτική επίσκεψη στον Α.Η.Σ Αγ. Δημητρίου πραγματοποίησε την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 η Α’ τάξη του ΓΕΛ Σερβίων με συνοδούς εκπαιδευτικούς τις κ.κ. Καμενίδου Νόπη, Δράκου Στέλλα, Παπαδημητρίου Ξανθή και Χατζή Ελένη.

 

 

 

IMG 21aa890a0903648c586b65ee0fd831cd V IMG 4818fa353330c7d03a2dd484ecb7ac2d V IMG a747bd7c9ddf198c56a492dac698af6b V IMG d841135ee80d6f61e000d490c94387ee V IMG f5d6f0b861d0aa1c6b7d635b086b3da9 V IMG fb5b368c4da3dbdf7b7f9f0d6fcfbc88 V

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού παρακολούθησαν video και διαγράμματα για την λειτουργία της Ηλεκτροπαραγωγικής Μονάδας σχετικά με τη διακίνηση του λιγνίτη, την αποκομιδή της ιπτάμενης και υγρής τέφρας, τα ηλεκτροστατικά φίλτρα, την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων, το σύστημα υδροδότησης και το σύστημα τηλεθέρμανσης, ξεναγήθηκαν στο θάλαμο ελέγχου (CONTROL) όπου εκτελούνται όλοι οι χειρισμοί λειτουργίας των Μονάδων.

IMG 3f119b9b3ed9940c134341b5b66578b1 V 1 IMG 9cf0da295ce50f0c99ccbf85aa771729 V IMG 10e2fb5629db6bf7103beb4559165b5b VIMG 37e2e831ec71c91f6ae05c9fa8e12057 V

Κατόπιν, ξεναγήθηκαν στο επίπεδο των +12 μέτρων των στροβίλων και γεννητριών των Μονάδων και στο λεβητοστάσιο των Μονάδων όπου εκτελείται η καύση του λιγνίτη με σκοπό την ατμοποίησή του.  Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε στον πύργο ψύξης της Μονάδας V όπου πραγματοποιείται η ψύξη του νερού όλων των συστημάτων της Μονάδας με σκοπό να επανέλθει πλέον με χαμηλότερη θερμοκρασία.

 

IMG 1e0f0630f2dec41abc27e5e01528e483 V IMG 3f119b9b3ed9940c134341b5b66578b1 VIMG 077bdede8d869d92a7d784a363d0d6b5 VIMG 142bfeb61759d3347f32da8b539107fa VIMG 228e92eb173b74a23bfd3c5f210a8bb0 VIMG 250a248a6cdd64cc90f3b90632537ed8 V

IMG 1ca35e568e4ddea3c71676644755c367 V IMG 2de9ed5695c1669538fa3ed4da9a1ae9 V IMG 4ceeb479ed3ddb7018ebe906a9d2a95f V IMG 6e987a1dfb79ab2863358ab8ed0998a5 V IMG 8d2d99a89c2a665f2c53f065f346ba96 V IMG 63dc5cfe70634809f309670cec0e9ebf V IMG 548c7ce01676b5f21c0b61704218df8c V IMG 3164033c361ad87d3054f857da6f2fa7 V IMG b69c3b419579968acbc81a5e30f6d966 V

 

Ευχαριστούμε θερμά τον εκπρόσωπο του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου για την ξενάγηση και τη φιλοξενία!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/12/i-a-taxi-toy-gel-servion-ston-a-i-s-ag-dimitrioy/

Παρουσίαση εργασιών στο μάθημα της Ιστορίας

IMG dd06fa67fb45d810c0db4b4d2917aad8 VIMG 29541e50f699ebd926d6bd3c213e19ff V

 

IMG 9f501f366af41131cf491d50a0ca8f0b VΤις εργασίες τους στο μάθημα της Ιστορίας παρουσίασαν σήμερα Τρίτη 11/03/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης. Η παρουσίαση των εργασιών έχει στόχο τόσο την εξοικείωση των παιδιών με την προφορική παρουσίαση όσο και την ανταλλαγή απόψεων της ολομέλειας πάνω στο θέμα διαπραγμάτευσης των ομάδων.

 

 

 

 

 

17430625532081743062553219

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/11/paroysiasi-ergasion-sto-mathima-tis-istorias/

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση