Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2026 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις …
Στα Σέρβια και στο γραφείο της Διευθύντριας του Γενικού Λυκείου Σερβίων την Τρίτη 25/11/2025 και ώρα 11.45 η Διευθύντρια του Σχολείου έχοντας υπόψη την κοινή υπουργική απόφαση 20883/ΓΔ4/12-02-2020 ΦΕΚ 456/τ. Β/13-02-2020 «Εκδρομές – Εκπαιδευτικές Επισκέψεις …
Ενημερωτική εκδήλωση για τα στρατιωτικά επαγγέλματα στο πλαίσιο του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025 στο Πολιτιστικό Κέντρο Σερβίων. Στελέχη της 9ης Μηχανοποιημένης Μεραρχίας Κοζάνης επισκέφθηκαν τα Σέρβια και ενημέρωσαν τους μαθητές …
Σύμφωνα με τον τρόπο εξέτασης που περιγράφεται στην αριθμ. Φ.253/66947/A5/14-06-2023 (ΦΕΚ 3927 Β’) Υπουργική Απόφαση για την εισαγωγή στα Μουσικά Τμήματα των Α.Ε.Ι ακολουθήστε το σύνδεσμο για πληροφορίες σχετικά με την επικαιροποίηση ρεπερτορίου https://www.minedu.gov.gr/eksetaseis-gia-ta-mousika-tmimata/mousiki-ektelesi-kai-ermineia Για …
Μετά τις ασκήσεις δημοκρατίας που … έλυσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου Σερβίων με τον κ. Γιώργο Μόσχο, ήρθε η στιγμή για την υλοποίηση μίας απόφασης που είχαν λάβει: τη δημιουργία Graffiti στο Σχολείο.
Αρωγοί στο εγχείρημα είναι η ΑΡΣΙΣ Κοζάνης με την υπεύθυνη της SAN Team (Street Art in the Neighborhood) της ΑΡΣΙΣ κ. Χριστίνα Μαυροματίδου και τον καλλιτέχνη Αντώνη Σακουλέβα που θα βάλει στον καμβά τις ιδέες των παιδιών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δούλεψαν σε ομάδες και μέσω της ανάλυσης των ιδεών τους και της σύνθεσης όλων των ομάδων κατέληξαν σε ένα πρωτότυπο σχέδιο.Μένει μόνο η υλοποίησή του.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/09/i-drastiriotita-toy-mina-maios-pame-dimokratia-xana-i-synecheia-tis-askisis-dimokratia-me-tin-arsis/
Σας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας: www.hellenicpolice.gr η σχετική συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΥΠΑΙΘΑ.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/05/02/sympliromatiki-prokiryxi-diagonismoy-gia-tin-eisagogi-idioton-stis-scholes-tis-ellinikis-astynomias-me-to-systima-ton-panelladikon-exetaseon-2025/
Ορίζεται ως Εξεταστικό Κέντρο του Ειδικού μαθήματος των Αγγλικών στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης το 2ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης (Ανδρέα Κάλβου 1, Κοζάνη, τηλ. 2461025812).
Στο συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο του 2ου ΓΕΛ Κοζάνης θα εξεταστούν οι μαθητές των παρακάτω ΓΕΛ και ΕΠΑΛ:
Τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη ΖΕΠ στη νέα Πανεπιστημιούπολη επισκέφθηκε το Γενικό Λύκειο Σερβίων την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις, ξεναγήθηκαν στα τμήματα και γνώρισαν φοιτητές και φοιτήτριες των τμημάτων.
Η ξενάγηση άρχισε από το κτίριο της Διοίκησης, στο φουαγιέ όπου οι ομάδες Hyperion Robotics, Aspire και Perseus Racing Team έκαναν επίδειξη των επιτευγμάτων τους. Ακολούθησε το Εργαστήριο Μικτής Πραγματικότητας και Δικτυοκεντρικών Συστημάτων (Miranet Lab) και το Εργαστήριο Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Στο Εργαστήριο Εναλλακτικών Καυσίμων και στο Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Βελτιστοποίησης οι μαθητές και οι μαθήτριες πήραν μέρος σε ένα πείραμα, ενώ στα Εργαστήρια Μεταλλευτικής Πληροφορικής και Εφαρμογών Μηχανικής Μάθησης και στο αντίστοιχο της Μικροσκοπίας Ορυκτών και Πετρωμάτων πληροφορήθηκαν για τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδας.
Μας μίλησε και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρος Θεοδουλίδης
Τη μουσική παράσταση “Το δικό μας παραμύθι” παρακολούθησαν σήμερα οι μαθητές/-τριες του Γυμνασίου και της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου Σερβίων.
Το “δικό μας παραμύθι” είναι μια μουσική παράσταση της τάξης πιάνου της κ. Σουλιώτη Κατερίνας του Δημοτικού Ωδείου Σερβίων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό. Στην παράσταση συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Σερβίων και του Γενικού Λυκείου Σερβίων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά, στέλνοντας όλοι μαζί ένα δυνατό μήνυμα αποδοχής και κατανόησης. Με συγκίνηση καταχειροκρότησαν τους συμμετέχοντες για την παράστασή τους.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Σουλιώτη και τους μαθητές/-τριές της στην τάξη πιάνου για την πολύ όμορφη εκδήλωση!
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/10/quot-to-diko-mas-paramythi-quot-apo-tin-taxi-pianoy-tis-katerinas-soylioti-me-ti-symmetochi-mathiton-trion-toy-gymnasioy-kai-toy-genikoy-lykeioy-servion/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/10/eidiko-exetastiko-kentro-gia-toys-ypopsifioys-me-anapiria-kai-eidikes-ekpaideytikes-anagkes-2025/
Βιωματική δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού και υπέρ της συμπερίληψης πραγματοποίησαν σήμερα Τρίτη 08/04/2025 η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του Σχολείου μας. Με στοχευμένες βιωματικές ασκήσεις, με συνεργατικές δράσεις και τις κατάλληλες προτροπές τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ τους και τους τρόπους που μπορούν να επιτύχουν καλύτερη συνεργασία μεταξύ όλων των συμμαθητών και όλων των συμμαθητριών.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/08/drasi-tis-psychologoy-kai-tis-koinonikis-leitoyrgoy-toy-scholeioy-mas-kata-toy-bullying/
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές(https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/07/proetoimasia-gia-tin-enarxi-leitoyrgias-tis-efarmogis-e-eggrafes-gia-to-scholiko-etos-2025-2026/
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 μέχρι και την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/04/02/ygeionomiki-exetasi-kai-praktiki-dokimasia-agonismata-ton-ypopsifion-gia-ta-t-e-f-a-a-2/
Ενημέρωση για την εθελοντική αιμοδοσία και την δωρεά μυελού των οστών πραγματοποιήθηκε χθες 31/03 και σήμερα 01/04/2025 στο Γενικό Λύκειο Σερβίων. Η εθελοντική αιμοδοσία είναι μια πράξη ανιδιοτελούς προσφοράς που εξασφαλίζει επάρκεια αίματος για όσους το έχουν ανάγκη.
Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας και την ανάγκη για επαρκή αποθέματα αίματος, έμαθαν για τη διαδικασία της αιμοδοσίας και τα οφέλη της για τον οργανισμό και κατανόησαν τη σημασία της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.
Τέλος, ενθαρρύνθηκαν να γίνουν μελλοντικοί εθελοντές αιμοδότες.
Το Σχολείο μας εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες στις επισκέπτριες υγείας κ. Σοφία Φουντουκίδου και Καζαντζίδου Γεωργία για τη συνδρομή τους στο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου και την άρτια ενημέρωση της μαθητικής κοινότητας. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική για την επιτυχία της δράσης και την επίτευξη των στόχων της.
Η Σχολική κοινότητα του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου Σερβίων ευχαριστούν θερμά το Βουλευτή Κοζάνης κ Μιχάλη Παπαδόπουλο για την άμεση ανταπόκριση και τη βοήθειά του ώστε τα Σχολεία μας να προμηθευτούν απαραίτητο εξοπλισμό από την εταιρεία “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.”
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/31/eycharistirio-toy-gymnasioy-kai-toy-gel-servion-sto-voyleyti-kozanis-michali-papadopoylo/
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Στατιστικής και Πιθανότητες της Γ’ Λυκείου, οι μαθητές της κατεύθυνσης των ανθρωπιστικών σπουδών οργάνωσαν και υλοποίησαν έρευνα με θέμα την Eurovision. Αρχικά, ετοίμασαν και μοίρασαν ερωτηματολόγιο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του ΓΕΛ Σερβίων και έπειτα συγκέντρωσαν τα στοιχεία, τα οποία επεξεργάστηκαν. Στα ακόλουθα γραφήματα παρουσιάζονται σχηματικά κάποια από τις απαντήσεις της έρευνας.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/29/statistiki-ereyna-gia-ti-eurovision-apo-tin-o-p-anthropistikon-spoydon-toy-gel-servion/
Σας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδατου ΥΝΑΝΠ:www.ynanp.grηεγκύκλιοςπροκήρυξηςδιαγωνισμούεισαγωγήςσπουδαστών/στριώνστιςΑκαδημίεςΕμπορικούΝαυτικούακαδημαϊκού έτους 2025–2026. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυοσχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους. Η υποβολή των αιτήσεωνξεκίνησε από26–03–2025.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/27/prokiryxi-eisagogis-spoydaston-spoydastrion-stis-akadimies-emporikoy-naytikoy-akadimaikoy-etoys-2025-2026/
Στην εκπαιδευτική δράση «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2025» συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Σερβίων. Η ομάδα των μαθητών και μαθητριών της Α’ Λυκείου μαζί με τους εκπαιδευτικούς Δράκου Στέλλα, Φυσικό, Γκατζόφλια Άννα, Μαθηματικό και Τσιόπτσια Μανώλη, Μαθηματικό υπολόγισαν κατά προσέγγιση την περίμετρο και την ακτίνα της Γης χρησιμοποιώντας τα πιο απλά εργαλεία.
Πριν από το πείραμα έγινε προβολή σχετικών βίντεο και παρουσιάσεων και οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν σε ομάδες χρησιμοποιώντας το κατάλληλο φύλλο εργασίας.
Το πείραμα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, και οι μετρήσεις έγιναν στις 12.40 ακριβώς, δηλ. την ώρα κατά την εαρινή ισημερία που ο ήλιος βρίσκεται στο μεγαλύτερο ύψος της τροχιάς του πάνω από το Σχολείο μας.
Στην αρχή, οι μαθητές και οι μαθήτριες βρήκαν τη γωνία που σχηματίζουν οι ακτίνες του ήλιου με μία κατακόρυφη ράβδο, μέσω της σκιάς της και με τη βοήθεια κατάλληλης εφαρμογής μέτρησαν την απόσταση του σημείου στο προαύλιο από τον ισημερινό. Όταν ο ήλιος έφτασε στο υψηλότερο σημείο μέτρησαν τη σκιά της ράβδου και επεξεργάστηκαν τα δεδομένα κάνοντας τους απαραίτητους υπολογισμούς.
Τι είναι το πείραμα του Ερατοσθένη.
Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης του Μουσείου της Αλεξάνδρειας, όπου σε ένα πάπυρο διαβάζει ότι στις 21 Ιουνίου (νοτιοανατολικά της ηλίου) στα νότια σύνορα της πόλης Συήνης (Ασσουάν), οι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος ανακλάται ακριβώς στο βάθος ενός πηγαδιού (δηλαδή βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε άλλο άλλο πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως, στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.
Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δύο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δύο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβεί; Η απάντηση δόθηκε από τον Ερατοσθένη υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στην Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και τη μήκος της περιφέρειας της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών διαστάσεων των δύο πόλεων, ίση με περίπου 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από ιστορίες βηματιστών και ήταν ίση με περίπου 800 χιλιόμετρα (εικάζεται ότι ο Ερατοσθένης ενοικίασε βηματομετρητές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε με 40000 χιλιόμετρα.
Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης έδωσε με τη χρήση ως μοναδικά εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και εκτελέσεως. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου 2,5 χιλιάδες χρόνια πριν. Έτσι, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μετρά τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι ‘αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.
Το Πείραμα αυτό συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, που χαρακτηρίζεται ως «αρχή της Άνοιξης», ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Έτσι, θεωρείται «ευκαιρία» να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη, αφού γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.
Η Δράση συντονίζεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) και το ελληνικό γραφείο ESERO.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykservi/2025/03/20/to-peirama-toy-eratostheni-gia-ton-ypologismo-tis-aktinas-tis-gis-2025-sto-gel-servion/
Διδακτική επίσκεψη στον Α.Η.Σ Αγ. Δημητρίου πραγματοποίησε την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 η Α’ τάξη του ΓΕΛ Σερβίων με συνοδούς εκπαιδευτικούς τις κ.κ. Καμενίδου Νόπη, Δράκου Στέλλα, Παπαδημητρίου Ξανθή και Χατζή Ελένη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού παρακολούθησαν video και διαγράμματα για την λειτουργία της Ηλεκτροπαραγωγικής Μονάδας σχετικά με τη διακίνηση του λιγνίτη, την αποκομιδή της ιπτάμενης και υγρής τέφρας, τα ηλεκτροστατικά φίλτρα, την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων, το σύστημα υδροδότησης και το σύστημα τηλεθέρμανσης, ξεναγήθηκαν στο θάλαμο ελέγχου (CONTROL) όπου εκτελούνται όλοι οι χειρισμοί λειτουργίας των Μονάδων.
Κατόπιν, ξεναγήθηκαν στο επίπεδο των +12 μέτρων των στροβίλων και γεννητριών των Μονάδων και στο λεβητοστάσιο των Μονάδων όπου εκτελείται η καύση του λιγνίτη με σκοπό την ατμοποίησή του. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε στον πύργο ψύξης της Μονάδας V όπου πραγματοποιείται η ψύξη του νερού όλων των συστημάτων της Μονάδας με σκοπό να επανέλθει πλέον με χαμηλότερη θερμοκρασία.
Ευχαριστούμε θερμά τον εκπρόσωπο του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου για την ξενάγηση και τη φιλοξενία!
Τις εργασίες τους στο μάθημα της Ιστορίας παρουσίασαν σήμερα Τρίτη 11/03/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης. Η παρουσίαση των εργασιών έχει στόχο τόσο την εξοικείωση των παιδιών με την προφορική παρουσίαση όσο και την ανταλλαγή απόψεων της ολομέλειας πάνω στο θέμα διαπραγμάτευσης των ομάδων.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια