Εθελοντική Αιμοδοσία ΓΕΛ Κρουσώνα
Μία ξεχωριστή δράση αγάπης και προσφοράς διοργανώνεται από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, το σύλλογο διδασκόντων και γονείς, στον προαύλιο χώρο του ΓΕΛ Κρουσώνα, την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025 και ώρες 9.00 – 13.00.
Μία δράση εθελοντικής προσφοράς σε αίμα, με την πολύτιμη υποστήριξη του εξειδικευμένου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού της κινητής μονάδας αιμοδοσίας του Βενιζέλειου Νοσοκομείου που θα ενημερώνουν όσους και όσες το επιθυμούν.
Οι μαθητές πραγματοποιούν την συγκεκριμένη δραστηριότητα στα πλαίσια της δράσης του «Ενεργού Πολίτη» και απευθύνουν κάλεσμα όχι μόνο σε όλους τους εθελοντές αιμοδότες της περιοχής, αλλά και σε όλους όσους θέλουν να προσφέρουν κάτι πραγματικά «δικό τους» ξεπερνώντας φόβους και προκαταλήψεις. Η πρόσφατη τραγωδία των Τεμπών, τα δεκάδες τροχαία ατυχήματα αναδεικνύουν την προσφορά αίματος ως πρωταρχική και ουσιαστική προϋπόθεση για την ύπαρξη αλλά και τη βιωσιμότητα της ιατρικής των μεταγγίσεων.
Στο χώρο της αιμοδοσίας κάθε αιμοδότης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για την διαδικασία δημιουργίας ψηφιακού λογαριασμού στο Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών και την έκδοση της ηλεκτρονικής ατομικής κάρτας αιμοδότη σε περίπτωση που δεν την έχει ακόμα προμηθευτεί. Σε περίπτωση που στο μέλλον χρειαστεί αίμα και ο ίδιος ή οικείο του πρόσωπο μπορεί να μεταφέρει τηλεφωνικά την μονάδα αίματος.
Όσοι επιθυμούν να δώσουν αίμα χρειάζεται να έχουν μαζί τους το ΑΜΚΑ και την αστυνομική τους ταυτότητα, αν δεν έχουν ήδη κάρτα αιμοδότη. Οι μαθητές/τριες άνω των 17 χρειάζονται υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης των γονέων.
Σας περιμένουμε στο σχολείο μας και όλοι μαζί να δείξουμε το ανθρώπινο πρόσωπο της κοινωνίας, μιας κοινωνίας που δεν ξέχασε τις πρωτογενείς αξίες του αλτρουισμού και της αλληλεγγύης.
Εκδρομή Α’ και Β’ Λυκείου σε Αθήνα – Βόλο
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Πολυήμερη Εκδρομή των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου στην Αθήνα και στο Βόλο.
Την Τετάρτη 26 Μαρτίου, οι μαθητές μας αναχώρησαν για το λιμάνι του Πειραιά. Το πρωί της Πέμπτης 27 Μαρτίου επισκέφθηκαν το Καλλιμάρμαρο, ενώ το μεσημέρι ξεναγήθηκαν τη Βουλή των Ελλήνων. Το πρωί της Παρασκευής 28 Μαρτίου επισκέφθηκαν τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και την όμορφη Αράχωβα και αναχώρησαν για τον Βόλο, όπου έφθασαν αργά το απόγευμα. Το πρωί του Σαββάτου 29 Μαρτίου επισκέφθηκαν τα επιβλητικά Μετέωρα και τα Τρίκαλα. Την Κυριακή 30 Μαρτίου περιηγήθηκαν στη Μακρινίτσα Πηλίου και στην πόλη του Βόλου από όπου και αναχώρησαν με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για επιστροφή στο Ηράκλειο.
Βιωματική Δράση για τον Σχολικό Εκφοβισμό
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), το σχολείο μας διοργάνωσε μια βιωματική δράση με στόχο την ενημέρωση, την κατανόηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων αντιμετώπισης του φαινομένου. Η σχολική βία αποτελεί ένα διαχρονικό, παγκόσμιο κοινωνικό φαινόμενο με πολύπλοκες επιπτώσεις στη διαδικασία της μάθησης και την ψυχική υγεία των μαθητών.
Οι μαθητές/τριες μας ενημερώθηκαν για τις μορφές εκφοβιστικής συμπεριφοράς, για την ανισότητα που υπάρχει στην σχέση θύτη-θύματος-θεατών αλλά και για τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες του φαινομένου του εκφοβισμού και της σχολικής βίας. Στα πλαίσια της βιωματικής δράσης πραγματεύτηκαν την ιστορία ενός εφήβου μαθητή, μετανάστη, που υπήρξε θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying) από τους συμμαθητές του, και αφού εργάστηκαν σε ομάδες, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με ερωτήσεις σχετικές με την ψυχολογία του θύματος, τον ρόλο της οικογένειάς του, των καθηγητών του, των φίλων του αλλά και τα κίνητρα του θύτη. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα, με οδηγό την φαντασία και το ένστικτό της πρότεινε ένα δικό της τέλος στην ιστορία. Στο τελευταίο στάδιο ψηφίστηκε από την ολομέλεια το τέλος που άρεσε περισσότερο και δραματοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες. Εξάλλου, κάποια παιδιά προθυμοποιήθηκαν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό ή να κάνουν αφίσα. Η δράση ολοκληρώθηκε ζητώντας από κάθε μαθητή/τρια να αποτυπώσει σε ένα χαρτί με μια μόνο λέξη το συναίσθημα που του άφησε η δράση.
Οι μαθητές/τριές μας ανταποκρίθηκαν με προθυμία και ευχάριστη διάθεση στο βιωματικό πλαίσιο της δράσης και κατανόησαν βαθύτατα το συναίσθημα του θύματος αλλά και την ευθύνη των παρατηρητών κυρίως μέσα από την δραματοποίηση και την βιωματική ταύτιση. Η βιωματική αυτή εμπειρία ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας και της ενσυναίσθησης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και την ευθύνη όλων μας. Το σχολείο μας δεσμεύεται να συνεχίσει τις δράσεις ευαισθητοποίησης, προωθώντας τις αξίες του αλληλοσεβασμού και της συμπερίληψης.
Γιατί κάθε μαθητής/τρια αξίζει να αισθάνεται ασφαλής και αποδεκτός !
Γιατί η ηθική της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ προάγει την ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ και τον ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟ !
Η αφίσα δημιουργήθηκε από την μαθήτρια της Γ’ Λυκείου Γιούλη Πιτσικάκη.
Δελτίου Τύπου για την Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των Υποψηφίων για Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ Ακαδημαϊκού Έτους 2025-2026
Σας ενημερώνουμε για τις ημερομηνίες διεξαγωγής της υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ ακαδημαϊκού έτους 2025-2026, όπως και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά με τα οποία θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι οι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις Επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου:
Προκήρυξη Εισαγωγής Σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2025-2026
Σας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr η εγκύκλιος Προκήρυξης Διαγωνισμού Εισαγωγής Σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ακαδημαϊκού έτους 2025-2026. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους.
Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε από 26-03-2025. Όλοι οι υποψήφιοι από την 26-03-2025 πρέπει να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Παραρτήματος Ε΄
της Προκήρυξης Διαγωνισμού. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης οφείλουν να υποβάλουν σε οποιαδήποτε ΑΕΝ (Παράρτημα Γ΄-εκτός της Α.Ε.Ν./Λακωνίας) κανονικά και πλήρη τα δικαιολογητικά τους, προκειμένου να γίνει αποδεκτή η αίτησή τους.
Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών (που θα συνοδεύονται από το αποδεικτικό της αίτησης που υπέβαλαν ηλεκτρονικά στο ΥΝΑΝΠ), λήγει στις 17-04-2025 ημέρα Πέμπτη. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα που αναγράφονται στη σχετική προκήρυξη.
Διευκρινίζεται ότι, όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, πρέπει υποχρεωτικά να ακολουθήσουν τις διαδικασίες της προκήρυξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανεξάρτητα αν είχαν ή όχι δηλώσει προτίμηση για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού με την Αίτηση – Δήλωση, την οποία είχαν καταθέσει στο Λύκειο τους.
Ακολουθεί η Προκήρυξη:
Παρέλαση 25ης Μαρτίου
Ανήμερα στην εορτή της 25ης Μαρτίου το Λύκειο Κρουσώνα γιόρτασε τη θρησκευτική και εθνική γιορτή παρακολουθώντας αρχικά τη Δοξολογία στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος και παρελαύνοντας στη συνέχεια προς το Μνημείο Πεσόντων για την κατάθεση του στεφάνου στη μνήμη των αγωνιστών της Επανάστασης του 1821. Οι μαθητές μας συμμετείχαν ένθερμα στην παρέλαση και η κα Δημοπούλου κατέθεσε το στεφάνι στο μνημείο ως εκπρόσωπος του Λυκείου Κρουσώνα.
Επίσκεψη της Α’ Λυκείου στις Φυλακές Αλικαρνασσού
Μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία έζησε η Α΄τάξη του Γενικού Λυκείου Κρουσώνα την Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025 στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την Ενεργή Πολιτειότητα της Α’ Λυκείου, αναφορικά με τη φτώχεια και τις ευάλωτες ομάδες, όταν συνοδεία των καθηγητριών κυρίας Κατσά Χριστίνας και Γιαννακουδάκη Έφης, πραγματοποίησε επίσκεψη στις φυλακές Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο.
Μετά τον αυστηρό έλεγχο στην είσοδο των φυλακών, τα παιδιά άφησαν τα δώρα που με πολλή αγάπη και ενσυναίσθηση είχαν φέρει για τους κρατούμενους, ελπίζοντας έτσι να κάνουν λίγο πιο εύκολη την καθημερινότητά τους.
Στη συνέχεια, με συναισθήματα αμηχανίας, αγωνίας, αλλά και προσμονής για το τι θα επακολουθούσε, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του σωφρονιστικού συστήματος και τις συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων, έθεσαν τα ερωτήματά τους και ξεναγήθηκαν σε κάποιους χώρους του καταστήματος, όπως, για παράδειγμα, στον χώρο όπου οι κρατούμενοι προαυλίζονται, στο κελί του Βασίλη Λυμπέρη (του τελευταίου θανατοποινίτη που εκτελέστηκε στην Ελλάδα το 1972), καθώς και στο εσωτερικό του χώρου κράτησης.
Η εμπειρία όλων από αυτήν την επίσκεψη υπήρξε καταλυτική. Τα συναισθήματα ποικίλα και αλληλοσυγκρουόμενα, τα ερωτήματα αμείλικτα, οι απαντήσεις δύσκολες, ο προβληματισμός έντονος. Ακριβώς δίπλα μας, αλλά ταυτόχρονα και τόσο μακριά μας, ένας άλλος κόσμος, μια διαφορετική, σκληρή πραγματικότητα, που μόνο μέσα από την παιδεία μπορεί να εξαλειφθεί.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Ψηλορείτη, στα Ανώγεια
Την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου, οι καθηγήτριες Αγγελάκη Μαρία, Τανιμανίδου Βιβή και Νασιούλα Ειρήνη, μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και Β τάξης που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παγκόσμια Γεωπάρκα Unesco στην Κρήτη» πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο της UNESCO Ψηλορείτη, στα Ανώγεια.
Η περιβαλλοντολόγος, Μαρία Κολενδριανού, παρουσίασε αναλυτικά τη γεωλογική ιστορία του Ψηλορείτη, εξηγώντας τη γεωμορφολογία του εδάφους και τη σημασία των τεκτονικών ρηγμάτων. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τη θέση και τον ρόλο του Ψηλορείτη, ο οποίος κυριαρχεί στο τοπίο της Κρήτης και επηρεάζει τόσο την αρχιτεκτονική και την τέχνη όσο και τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων της περιοχής. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τη ρηξιγενή ζώνη Κρουσώνα-Τυλίσσου και την επίδρασή της στη διαμόρφωση του γεωλογικού ανάγλυφου.
Η επίσκεψη επιπλέον ανέδειξε τη σημασία της βιοποικιλότητας, της προστασίας των φυσικών οικοσυστημάτων και της αειφόρου ανάπτυξης. Μέσα από έναν διαδραστικό διάλογο, οι μαθητές διερεύνησαν τη διαχρονική σχέση του ανθρώπου με το γεωπεριβάλλον, εστιάζοντας στην πολιτιστική ταυτότητα των Ανωγείων.
Ιδιαίτερη αξία είχε η βιωματική δράση με την οποία ολοκληρώθηκε η επίσκεψη και η οποία αφορούσε τη δραματοποίηση ενός σεναρίου σχετικά με την κατασκευή μιας μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας σε προστατευόμενη περιοχή. Μέσα από τη διερεύνηση των αντικρουόμενων συμφερόντων, τα παιδιά ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, ενίσχυσαν την ομαδοσυνεργατική μάθηση και κατανόησαν τη σημασία της ισορροπίας ανάμεσα στην οικονομική ανάπτυξη και την περιβαλλοντική προστασία.
Εν κατακλείδι, η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη συνδύασε τη γνώση με την εμπειρία, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα τους έφερε σε επαφή με την πολιτιστική διάσταση της περιοχής, αναδεικνύοντας τη στενή σχέση των τοπικών κοινωνιών με το φυσικό τους περιβάλλον…διαβάστε περισσότερα
Πρόσφατα σχόλια