Επίσκεψη στον Άγιο Σπυρίδωνα
Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου μια ομάδα του σχολείου μας, ΓΕΛ ΚΡΟΥΣΩΝΑ, με συνοδούς καθηγητές, επισκέφθηκε το Κέντρο Ειδικών Παιδιών «Άγιος Σπυρίδωνας» για να συνεορτάσει λόγω του επικείμενου χριστουγεννιάτικου κλίματος. Είχαμε, λοιπόν, την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την θεατρική παράσταση «Η μελωδία της φιλίας» η οποία παρουσιάστηκε από τους ωφελούμενους του Κέντρου.
Το δρώμενο αυτό είναι μια μουσική θεατρική παράσταση με γνώμονα την ουσία της αληθινής φιλίας. Μέσω μιας αναίτιας έριδας μεταξύ μουσικών οργάνων, τα οποία υποδύθηκε ο κάθε ωφελούμενος, αναδεικνύεται η δύναμη της ομάδας και της συλλογικής εργασίας. Στο τέλος της χριστουγεννιάτικης εορτής οι ωφελούμενοι έψαλαν τα κρητικά κάλαντα και ο διευθυντής του Κέντρου παρουσίασε στους μαθητές μας όλους τους πρωταγωνιστές και γενικότερα τους συντελεστές που συνέβαλαν με θέρμη στην οργάνωση αυτού του θεατρικού δρώμενου. Οι μαθητές μας όχι μόνο παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παράσταση αλλά και επικοινώνησαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους αλληλεπιδρώντας με τους ωφελούμενους σε μια εορταστική ατμόσφαιρα.
Ως ΓΕΛ ΚΡΟΥΣΩΝΑ ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του Κέντρου, τα στελέχη-συντελεστές και τους ωφελούμενους για την πρόσκληση και την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το δρώμενο τους, που με τόσο κόπο προετοίμασαν, και ευχόμαστε εκ βαθέων ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με ΥΓΕΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ και ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!!
Ενημέρωση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου του 2024 πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Κρουσώνα εκπαιδευτική ενημέρωση σε μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου. Η εν λόγω εκδήλωση εντάσσεται στην ιδιαίτερα επιτυχημένη σειρά εκπαιδεύσεων της Μινώα Ενεργειακή Κοινότητα – Minoan Energy Community σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και την “Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή Πλοηγός” σε μαθητές και μαθήτριες των Λυκείων της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου. Στο εκπαιδευτική εκδήλωση στο Λύκειο Κρουσώνα ομιλητές ήταν ο κ. Ιωάννης Γιαννακουδάκης μηχανολόγος μηχανικός και ο Δρ. Ιωάννης Ντιντάκης, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
Οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον καταλυτικό ρόλο της ενέργειας σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, τον τρόπο παραγωγής της από ανανεώσιμες πηγές και τον τρόπο αξιοποίησής της με τρόπο βέλτιστο και αποδοτικό.
Πάνω από όλα όμως έμαθαν ότι η ενέργεια είναι ένα δημόσιο αγαθό, ένα θεμελιωμένο ανθρώπινο δικαίωμα. Διδάχθηκαν ότι πέρα από καταναλωτές ενέργειας, έχουν δικαίωμα να είναι και παραγωγοί της ενέργειας που χρειάζονται στην καθημερινότητά τους. Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να ασκήσουν αυτό τους το δικαίωμα είναι μέσα από το θεσμό των Ενεργειακών Κοινοτήτων ευρείας λαϊκής βάσης.
Όμως η σχέση της Μινώα με το σχολείο δεν σταματάει εδώ, αφού οι ομιλητές συμφώνησαν να ανανεώσουμε το ραντεβού μας στο πλαίσιο δράσεων που σχεδιάζουν με θεματολογία το Περιβάλλον και την Αλληλέγγυα Οικονομία.
Θερμά ευχαριστούμε τους ομιλητές που με θέρμη επισκέφθηκαν τον χώρο του σχολείου μας για να μας μεταλαμπαδεύσουν τις πολύτιμες γνώσεις τους σχετικά με την αξία της ενέργειας στη ζωή μας. Ας μην λησμονούμε ότι το εκπαιδευτικό περιβάλλον αποτελεί ένα πλαίσιο όχι μόνο μετάδοσης γνώσεων αλλά και διενέργειας πολλαπλών δράσεων-εκδηλώσεων που συντελούν στην ολόπλευρη καλλιέργεια των μαθητών μας.
Ενεργοποίηση Επταμελών Επιτροπών για έκδοση Πιστοποιητικού Διαπίστωσης Πάθησης για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Αφορά σε υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, προκειμένου να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Διαπίστωσης Πάθησης για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.
Οι υποψήφιοι καλούνται να απευθυνθούν σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, που έχουν συσταθεί σε συγκεκριμένα Δημόσια ή Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία. Ο χρόνος υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών στα εν λόγω νοσοκομεία, είναι από Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024 έως και Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025.
Δείτε λεπτομέρειες και τα σχετικά δικαιολογητικά στην εγκύκλιο που ακολουθεί:
Εισαγωγή στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Μαθητές ή απόφοιτοι που ενδιαφέρονται για εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, μπορούν να ενημερωθούν από το ακόλουθο ΦΕΚ:
Το ΓΕΛ Κρουσώνα στο ΠΣΚΗ και την παρουσίαση της όπερας “Καβαλερία Ρουστικάνα”
Το ΓΕΛ Κρουσώνα ανταποκρινόμενο για μία ακόμα χρονιά (το ΓΕΛ είχε συμμετάσχει και πέρσι στην παρουσίαση της όπερας “Ριγολέτο” στο ΠΣΚΗ) στο κάλεσμα του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου (ΠΣΚΗ) συμμετείχε μαζί με άλλα 12 σχολεία από όλη την Κρήτη στην παρουσίαση της όπερας του Πιέτρο Μασκάνι “Καβαλερία Ρουστικάνα” την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024.
Για μία ώρα, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα και τη χαρά να παρακολουθήσουν μία ιστορία – βασισμένη στο ομώνυμο σικελικό διήγημα του Τζιοβάνι Βέργκα, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη. Ο μαέστρος παρουσίασε πράξεις της όπερας και ξενάγησε το κοινό στον μαγικό της κόσμο. Η μουσική της “Καβαλερία Ρουστικάνα” δηλαδή του “Αγροτικού Ιπποτισμού” είναι του Πιέτρο Μασκάνι και το λιμπρέτο των Τζιοβάνι Ταρτζιόνι-Τοτσέτι και Γκουίντο Μενάσσι ενώ ανεβαίνει σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μασκάνι της Ιταλίας.
Στην παράσταση αυτή, συνέπραξαν επίσης η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου, καταξιωμένοι λυρικοί καλλιτέχνες, σε σκηνοθεσία του Μάρκο Βολέρι.
Λίγα λόγια για το έργο:
Δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Στο πλαίσιο της επαφής των μαθητών/τριών με το διαφορετικό και της καλλιέργειας αλληλέγγυας αλληλεπίδρασης και ενίσχυσης διαύλων επικοινωνίας επιδιώξαμε το «άνοιγμα» του σχολείου μας προς την κοινότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήσαμε δράση συμπερίληψης-συνεκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΑΜΕΑ «ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ». Έτσι, υποδεχθήκαμε στον χώρο μας δεκαπέντε ωφελούμενους, οι οποίοι συνοδεύονταν από την Ειδική Παιδαγωγό κ. Κυριακή Κοτζαδάκη και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Μυρσίνη Καρατζά.
Στόχος μας ήταν το βιωματικό παιχνίδι και η ενσυναισθητική επικοινωνία μέσα από κοινές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, οι ωφελούμενοι του Κέντρου στήριζαν και βοηθούσαν τους μαθητές μας να διασχίσουν μια απόσταση με εμπόδια με κλειστά τα μάτια, να ζωγραφίσουν κάτι χωρίς να βλέπουν επίσης, όπως και να μυρίσουν γεύσεις για να αντιληφθούν μόνο μέσω της όσφρησης το είδος της καθεμιάς. Μέσω αυτών των διαδικασιών, οι μαθητές μας κατανόησαν τις πρακτικές δυσκολίες με τις οποίες έρχεται κάποιος αντιμέτωπος, όταν μια αίσθησή του ή ένα όργανό του υπολειτουργεί, και συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα στήριξης και υποστήριξης αυτών των ατόμων από όλους μας. Επίσης, τονίστηκε από όλους και προς όλους ότι καμία διάκριση δεν πρέπει να υφίσταται και πως κάθε άνθρωπος χρειάζεται αγάπη και στήριξη διότι «όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί».
Η δράση ολοκληρώθηκε επιτυχώς με έναν κοινό χορό και χριστουγεννιάτικα δώρα που μοιράσαμε, ως σύλλογος καθηγητών του ΓΕΛ ΚΡΟΥΣΩΝΑ, στους ωφελούμενους. Επίσης, δόθηκε ένα χρηματικό πόσο στο Κέντρο, υποστηρικτικά, το οποίο κατάφεραν να συγκεντρώσουν οι μαθητές μας των τμημάτων της Α’ και Β’ Λυκείου, από την πώληση ημερολογίων. Εξάλλου, ως εκπαιδευτικοί, θεωρούμε χρέος μας την διδασκαλία εθελοντικού πνεύματος και προσφοράς και την υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών από τους μαθητές μας, καθώς ο χώρος του σχολείου αποτελεί κατεξοχήν χώρο μετάδοσης ανθρωπιστικών αξιών. Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο και τους φορείς του για την συνδιοργάνωση της δράσης αυτής.
Πρόσφατα σχόλια