Τίτλος: “Θα πούμε το νερό, νεράκι?”
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Ελπινίκη Παναγιωτίδου, Αναστασία Σιδέρη, Μιχάλης Πολυχρονίδης
Περίληψη: Το πρόγραμμα αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση του προβλήματος της λειψυδρίας, εστιάζοντας στις επιστημονικές, οικολογικές και κοινωνικο-οικονομικές της διαστάσεις. Μέσα από βιωματικές δράσεις, οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν τη ζωτική σημασία του νερού σε κάθε πτυχή της ζωής μας, θα κατανοήσουν την έννοια της λειψυδρίας και τις επιπτώσεις της στην υγεία, τη γεωργία και το περιβάλλον, καθώς και θα αντιληφθούν την αξία της σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Παράλληλα, επιδιώκεται η ευαισθητοποίησή τους στην πρόληψη και εξοικονόμηση νερού, ώστε να υιοθετήσουν υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές.
Ενδεικτικές Δράσεις:
- Συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Ξάνθης, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος.
- Συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας και ενδεχόμενη μονοήμερη επίσκεψη στον ποταμό Νέστο/λίμνη Βιστωνίδα (μονοήμερη εκδρομή) /πηγές Αγίας Βαρβάρας/πηγές Μαρά.
- Συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Βιστωνίδας.
- Επίσκεψη στον Βιολογικό Καθαρισμό Ξάνθης.
- Δημιουργία αφίσας.
- Δημιουργία ερωτηματολογίου με θέμα την χρήση/κατάχρηση του νερού σε καθημερινές δράσεις/ συνήθειες, διαμοιρασμός αυτού στους μαθητές του σχολείου, ανάλυση των δεδομένων και εύρεση τρόπων σωστής διαχείρισης του νερού.
- Δημιουργία καμπάνιας για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την λειψυδρία, τις συνέπειες της και την σωστή διαχείριση χρήσης του νερού στις 23 Μαρτίου (Παγκόσμια Ημέρα Νερού).
- Συμμετοχή στο 1ο μαθητικό συνέδριο της ΔΔΕ Ξάνθης με θέμα «Οικοδομώντας έναν βιώσιμο κόσμο: Μαθητές/Μαθήτριες απέναντι στην κλιματική αλλαγή».
|
Τίτλος: «Μια Σταγόνα Ελπίδας: Μαθητικές Δημιουργίες για την προστασία των υδάτινων πόρων»
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Αναστασία Σιδέρη, Ελπινίκη Παναγιωτίδου, Κική Ζαϊτίδου
Περίληψη: Το πρόγραμμα εστιάζει στη λειψυδρία ως παγκόσμιο και τοπικό πρόβλημα, αξιοποιώντας την πολιτιστική έκφραση και τη δημιουργικότητα για την ευαισθητοποίηση. Οι μαθητές, δουλεύοντας σε ομάδες, θα δημιουργήσουν αφίσες, πεζά και ποιήματα, θα μελετήσουν τις φυσικές και χημικές ιδιότητες του νερού, τις τεχνολογίες διαχείρισής του, καθώς και τη σχέση του με τη χριστιανική παράδοση. Θα εξερευνήσουν επίσης τη σημασία του νερού μέσω σύγχρονων αρχιτεκτονικών και καλλιτεχνικών έργων.
Ενδεικτικές δράσεις:
- Συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Βιστωνίδας
- Συνεργασία με την Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθωρίου
- Συνεργασία με το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του ΔΠΘ
- Συνεργασία με τον Δήμο Ξάνθης για τη δημιουργία καμπάνιας ενημέρωσης για τη λειψυδρία
- Επίσκεψη στον ποταμό Νέστο/λίμνη Βιστωνίδα (μονοήμερη εκδρομή)
- Επίσκεψη στη Δράμα/πηγές Αγίας Βαρβάρας/πηγές Μααρά (μονοήμερη εκδρομή)
- Συνεργασία με Présa Workshop , εργαστήριο Χαρακτικής – Ζωγραφικής
- Συμμετοχή στο 1ο μαθητικό συνέδριο της ΔΔΕ Ξάνθης με θέμα «Οικοδομώντας έναν βιώσιμο κόσμο: Μαθητές/Μαθήτριες απέναντι στην κλιματική αλλαγή»
|