Δράσεις Ομίλου Γερμανόφωνου Κινηματογράφου, σχολικό έτος 2024-2025

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 λειτούργησε στο Πρότυπο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης για πρώτη χρονιά Όμιλος Γερμανόφωνου Κινηματογράφου με βασικό σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με την τέχνη του κινηματογράφου στη Γερμανική Γλώσσα. Οι συναντήσεις, στις οποίες συμμετείχαν 10 μαθητές από τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Γ΄ Λυκείου πραγματοποιούνταν κάθε Δευτέρα  μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος από τον Οκτώβριο 2024 έως τον Μάιο 2025. Συντονίστρια του Ομίλου ήταν η εκπαιδευτικός Γεωργία Πιπέλη (ΠΕ07-Γερμανικής Φιλολογίας).

Oι στόχοι που τέθηκαν ήταν:

– η γνωριμία με την αξία της τέχνης του Κινηματογράφου

– η γνωριμία με την ιστορία, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής των Γερμανών

– η εκμάθηση και βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων στη Γερμανική Γλώσσα

– η ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω σε κοινωνικά θέματα, όπως η φιλία, οι οικογενειακές σχέσεις, ο σχολικός εκφοβισμός, η φτώχεια, τα οφέλη και τα προβλήματα του διαδικτύου, η αγάπη για τα ζώα κ.α.

– η εξοικείωση με τη χρήση νέων τεχνολογιών

– η συνεργασία

– η δημιουργικότητα

– η κριτική ικανότητα

Στη διάρκεια της χρονιάς υλοποιήθηκαν ποικίλες και ενδιαφέρουσες δράσεις.

Η πρώτη συνάντηση βασίστηκε στη γνωριμία και την ενδυνάμωση της ομάδας με αναφορά στους στόχους και τις προσδοκίες. Ακολούθησε σύντομη παρουσίαση της ιστορίας του κινηματογράφου και στις επόμενες συναντήσεις ξεκίνησε η ενασχόληση με γερμανόφωνες ταινίες.

Συνολικά προβλήθηκαν μέσα στην τάξη οι παρακάτω τρεις ταινίες:

1. „Das fliegende Klassenzimmer” (Η τάξη που πετάει)

Θεματολογία: φιλία, οικογένεια, σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών, σχολικός εκφοβισμός, αλληλεγγύη, θάρρος, αυτοεκτίμηση, σύντομη αναφορά στην ιστορία της Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας

Πρόκειται για μια ταινία βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γερμανού συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας Έριχ Κέστνερ (Erich Kästner), βραβευμένου με το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν. Εκτός από την προβολή της ταινίας οι μαθητές διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο και σύγκριναν το λογοτεχνικό με το κινηματογραφικό ύφος, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη βιογραφία του συγγραφέα.

2. „Das Wunder von Bern” (Το θαύμα της Βέρνης)

Θεματολογία: κοινωνικές συνθήκες και αλλαγές μετά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, επιστροφή αιχμαλώτων πολέμου, σχέση πατέρα-οικογένειας, το ποδόσφαιρο ως άθλημα ελπίδας και αισιοδοξίας, ιστορική νίκη της Γερμανίας στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Βέρνη το 1954

3. „Rocca verändert die Welt” (Η Ρόκα αλλάζει τον κόσμο)

Θεματολογία: σχολικός εκφοβισμός, φιλία, άστεγοι, αλληλεγγύη, χρήση κοινωνικών μέσων δικτύωσης, αγάπη για τα ζώα, οικογένεια, συγχώρεση

Μετά το πέρας της προβολής της κάθε ταινίας ακολουθούσε συζήτηση, όπου οι μαθητές εξέφραζαν τη γνώμη τους, τα συναισθήματα τους και τους προβληματισμούς τους για όσα παρακολούθησαν. Χρησιμοποιήθηκαν φύλλα εργασίας, ενώ άλλοτε γινόταν εφαρμογή σύγχρονων διαδραστικών μέσων, όπως τα κουίζ-kahoot. Σημαντικό ρόλο είχαν οι ομαδικές και συνεργατικές εργασίες.

Επίσης πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη. Βασικός προορισμός ήταν η επίσκεψη στο Goethe-Institut Thessaloniki (Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης), όπου η ομάδα παρακολούθησε την ταινία “Cleo” με θεματολογία τη νοσταλγία για το παρελθόν, τη διαχείριση πένθους για την απώλεια των γονιών, το αληθινό νόημα της ζωής, την ιστορία του Βερολίνου, σπουδαίες προσωπικότητες της Γερμανίας, όπως ο Albert Einstein. Eπόμενος σταθμός ήταν το Μουσείο Κινηματογράφου, όπου η ομάδα ένιωσε την κινηματογραφική ατμόσφαιρα στο χώρο μέσα από φωτογραφίες, εικόνες, ήχους, αφίσες και αντικείμενα.

Ξεχωριστή στιγμή για τον Όμιλο ήταν η επίσκεψη του Ξανθιώτη σκηνοθέτη κ. Πασχάλη Ξανθόπουλου στο χώρο του σχολείου. Ο κ. Ξανθόπουλος παρουσίασε την ιστορία του Γερμανόφωνου Κινηματογράφου και ανέπτυξε το θέμα της κριτικής των κινηματογραφικών ταινιών, ενώ παράλληλα απάντησε σε ερωτήσεις και απορίες των μαθητών, μεταδίδοντας σε όλους όχι μόνο τις πολύτιμες γνώσεις του, αλλά και την αγάπη του για την Έβδομη Τέχνη.

Τα μέλη της ομάδας έχοντας αποκτήσει εμπειρία από όλες τις παραπάνω δράσεις, ασχολήθηκαν με τη δημιουργία αφίσας κινηματογραφικών ταινιών με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, ξεδιπλώνοντας τις ικανότητες και τη δημιουργικότητά τους. Οι αφίσες παρουσιάστηκαν στην τάξη και στο διαδίκτυο.

Η ανατροφοδότηση και η αξιολόγηση του Ομίλου έγινε με κριτική ματιά μέσω συζήτησης, γραπτών κειμένων και με τη δημιουργία βίντεο με φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις και τις εργασίες των μαθητών.

Συμπερασματικά ο Όμιλος Γερμανόφωνου Κινηματογράφου κρίνεται επιτυχής, καθώς επιτεύχθηκαν όλοι οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή. Οι μαθητές αγάπησαν τον πολιτισμό και τον κινηματογράφο, έκαναν εξάσκηση της Γερμανικής Γλώσσας, προβληματίστηκαν για σοβαρά κοινωνικά θέματα, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη και τη δημιουργικότητά τους και απέκτησαν κίνητρα μάθησης. Στις ιστορίες των άλλων ο καθένας βρήκε ένα κομμάτι του εαυτού του, ταυτίστηκε, συγκινήθηκε, γέλασε, ονειρεύτηκε και είδε τον κόσμο με μια άλλη ματιά…

Η συντονίστρια εκπαιδευτικός

Γεωργία Πιπέλη (ΠΕ07 – Γερμανικής Φιλολογίας)

505117240 4352037068356942 4757053426731508297 n 504979489 4352036825023633 2882789409028118097 n 503844061 4352037008356948 1305545182075426792 n 504287035 4352036875023628 2671091999427538050 n 503591284 4352036565023659 4463052238608125853 n

 

504198397 4352037261690256 2136378603012380856 n

504427592 4352037201690262 1180348368018661788 n 504203696 4352013638359285 2764436211600972831 n

 

504430158 4352017815025534 4581290839721528505 n504262947 4352015538359095 5512315367296161830 n504433172 4352015995025716 1826459175983156700 n504196442 4352015215025794 2365106845811415067 n 504175585 4352015361692446 1454199816505720294 n 1503915471 4352035155023800 8725588995753500442 n503793173 4352034925023823 117681799503090392 n503857537 4352035051690477 7592293332107913731 n504259989 4352014101692572 3194037155076412909 n505428563 4352013935025922 529461082400284458 n504118994 4352014218359227 2434861376366432942 n494631630 681699618044588 1284567870997630197 n 494764121 681699348044615 75185045372740104 n 497845736 681699531377930 453489626082533589 n 495194174 681699438044606 7708455542552938231 n 500240612 681699484711268 2939541339038041907 n 500079569 682484284632788 23397078287166286 n 494715410 681699568044593 7085093960374946657 n 500169706 681699674711249 2867306721476807567 n 504722443 4352014365025879 7552852654104130724 n

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς