Καινοτόμες δράσεις: Μια διαθεματική διδασκαλία «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα»

Μια διαφορετική διδασκαλία βίωσαν οι μαθητές της Α1 τάξης του σχολείου μας, όπου τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής και της Ιστορίας επικοινώνησαν συνομίλησαν μεταξύ τους μέσω μιας διαθεματικής διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκε στις 19 -1-2024 με τίτλο: «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα». ΟΙ εκπαιδευτικοί Παναγοπούλου Ελένη ΠΕ11 και Μαργαλιά Βασιλική ΠΕ02 βασιζόμενοι σε αυτό που αναφέρει ο Piaget (1972) ότι, «ο στόχος της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι η προοδευτική κατάργηση των ορίων ανάμεσα στις επιστήμες ή τουλάχιστον η δημιουργία ανοιγμάτων που θα επιτρέπουν στους μαθητές να κινούνται ελεύθερα από τον ένα τομέα στον άλλο και να επιλέγουν ανάμεσα σε πολλαπλούς συνδυασμούς». επιχείρησαν μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας των μαθημάτων τους. όπου οι μαθητές κατά την διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας γνώρισαν μέσα από κείμενα και πολυμεσικό υλικό (βίντεο και εικόνες) την καθημερινή ζωή των παιδιών στην αρχαία Ελλάδα, προβληματιστήκαν για τη διαφορετική αγωγή αγοριών – κοριτσιών, έμαθαν για τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους και τη θέση που είχε το παιχνίδι σε αυτόν ήδη από τα πρώτα βήματα της ζωής τους.
Το παιχνίδι στην αρχαία Ελλάδα κατείχε σημαντική θέση και ήταν μέρος της καθημερινότητας των παιδιών, όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι μίλησαν για τη σημασία του παιχνιδιού στην κοινωνικοποίηση και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα, και επιδοκίμαζαν την ασχολία με το παιχνίδι
Στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φ, Αγωγής 2η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε βιωματική εφαρμογή των παιχνιδιών. Με εμπλοκή όλων των μαθητών/τριών στην διδασκαλία. Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα παρουσίασε παιχνίδια που είχε μελετήσει επεξεργαστεί πρότερα, μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης μέσω της ηλεκτρονικής τάξης e-me.
Η προσέγγιση της παρουσίασης των παιχνιδιών από τις ομάδες των μαθητών/τριών, περιείχε και τα στοιχεία της δημιουργικής και ελεύθερης έκφρασης.
ΟΙ μαθητές έπαιξαν το «κολλαβίζειν»: ένας παίχτης κλείνει τα μάτια, ένας απ’ τους υπολοίπους τον χτυπάει στην πλάτη κι πρέπει να βρει ποιος το έκανε (μπιζ).
Το παιχνίδι της Χαλκής Μυίας (Τυφλόμυγα) ή Μυίνδας δένοντας τα μάτια ενός και βάζοντας τον να κυνηγήσει τους υπόλοιπους παίζοντας
Άλλη ομάδα αγωνίστηκε στη Σκαπέρδα διελκυστίνδα προσπαθώντας να τραβήξουν την αντίπαλη ομάδα πάνω από ορισμένο όριο στο μέσο.
Το παιχνίδι της Εις ώμιλλαν προσπαθώντας, σημαδεύοντας από ένα ορισμένο σημείο, να στείλουν τα πετραδάκια μέσα στον κύκλο
Επίσης έπαιξαν τα παιχνίδια Φαινίνδα, εφηβική ή Επίσκυρος σφαίρα, Τροχός ή Κρικηλασία και Ακινητίνδα (Αγαλματάκια)
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απόλαυσαν την βιωματική διαθεματική διδασκαλία και εξέφρασαν την επιθυμία και την ανάγκη να γίνουν και άλλα μαθήματα με αυτόν τον τρόπο.

παιχνιδια 3 1 παιχνιδια 8 1 3 2 1 3 1 4 1

Κατηγορίες: 2023-2024, Καινοτόμες Δράσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.