Μια διαφορετική διδασκαλία βίωσαν οι μαθητές της Α1 τάξης του σχολείου μας, όπου τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής και της Ιστορίας επικοινώνησαν συνομίλησαν μεταξύ τους μέσω μιας διαθεματικής διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκε στις 19 -1-2024 με τίτλο: «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα». ΟΙ εκπαιδευτικοί Παναγοπούλου Ελένη ΠΕ11 και Μαργαλιά Βασιλική ΠΕ02 βασιζόμενοι σε αυτό που αναφέρει ο Piaget (1972) ότι, «ο στόχος της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι η προοδευτική κατάργηση των ορίων ανάμεσα στις επιστήμες ή τουλάχιστον η δημιουργία ανοιγμάτων που θα επιτρέπουν στους μαθητές να κινούνται ελεύθερα από τον ένα τομέα στον άλλο και να επιλέγουν ανάμεσα σε πολλαπλούς συνδυασμούς». επιχείρησαν μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας των μαθημάτων τους. όπου οι μαθητές κατά την διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας γνώρισαν μέσα από κείμενα και πολυμεσικό υλικό (βίντεο και εικόνες) την καθημερινή ζωή των παιδιών στην αρχαία Ελλάδα, προβληματιστήκαν για τη διαφορετική αγωγή αγοριών – κοριτσιών, έμαθαν για τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους και τη θέση που είχε το παιχνίδι σε αυτόν ήδη από τα πρώτα βήματα της ζωής τους.
Το παιχνίδι στην αρχαία Ελλάδα κατείχε σημαντική θέση και ήταν μέρος της καθημερινότητας των παιδιών, όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι μίλησαν για τη σημασία του παιχνιδιού στην κοινωνικοποίηση και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα, και επιδοκίμαζαν την ασχολία με το παιχνίδι
Στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φ, Αγωγής 2η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε βιωματική εφαρμογή των παιχνιδιών. Με εμπλοκή όλων των μαθητών/τριών στην διδασκαλία. Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα παρουσίασε παιχνίδια που είχε μελετήσει επεξεργαστεί πρότερα, μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης μέσω της ηλεκτρονικής τάξης e-me.
Η προσέγγιση της παρουσίασης των παιχνιδιών από τις ομάδες των μαθητών/τριών, περιείχε και τα στοιχεία της δημιουργικής και ελεύθερης έκφρασης.
ΟΙ μαθητές έπαιξαν το «κολλαβίζειν»: ένας παίχτης κλείνει τα μάτια, ένας απ’ τους υπολοίπους τον χτυπάει στην πλάτη κι πρέπει να βρει ποιος το έκανε (μπιζ).
Το παιχνίδι της Χαλκής Μυίας (Τυφλόμυγα) ή Μυίνδας δένοντας τα μάτια ενός και βάζοντας τον να κυνηγήσει τους υπόλοιπους παίζοντας
Άλλη ομάδα αγωνίστηκε στη Σκαπέρδα διελκυστίνδα προσπαθώντας να τραβήξουν την αντίπαλη ομάδα πάνω από ορισμένο όριο στο μέσο.
Το παιχνίδι της Εις ώμιλλαν προσπαθώντας, σημαδεύοντας από ένα ορισμένο σημείο, να στείλουν τα πετραδάκια μέσα στον κύκλο
Επίσης έπαιξαν τα παιχνίδια Φαινίνδα, εφηβική ή Επίσκυρος σφαίρα, Τροχός ή Κρικηλασία και Ακινητίνδα (Αγαλματάκια)
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απόλαυσαν την βιωματική διαθεματική διδασκαλία και εξέφρασαν την επιθυμία και την ανάγκη να γίνουν και άλλα μαθήματα με αυτόν τον τρόπο.
Αναζήτηση:
-
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι
Νέα από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
- 30-04-25 Τροποποίηση κατάταξης, Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2026
- 30-04-25 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ κλ. ΠΕ03, ΠΕ04.04, ΠΕ07 και ΠΕ08 ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
- 30-04-25 Πίνακες α) κατάταξης εκπαιδευτικών και β) αποκλειόμενων, υποψηφίων για τη θέση ΠΕ86 Πληροφορικής για το Ευρωπαϊκό Σχολείο Λουξεμβούργο ΙΙ (Αρ. Πρόσκλησης 29280/Η2/14-3-2025).
- 30-04-25 Απόφαση κύρωσης αξιολογικών πινάκων κατάταξης υποψηφίων προσωρινών αναπληρωτών/τριών κλ. ΠΕ70-Δασκάλων και ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων ΕΑΕ για δομές Γενικής Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης των Διευθύνσεων Αβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας της Π
- 29-04-25 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων (Σ.Δ.Σ.Τ.Ε.) στη Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση και εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης στη Σιβιτανίδειο
- 29-04-25 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας, Ββάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς και εκπ/κών Αβάθμιας Εκπ/σης κλάδων ΠΕ79 Μουσικής, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών και ΠΕ91
- 29-04-25 Αποφάσεις της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου, με τις οποίες κυρώνονται οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης, υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ71/70 ΕΑΕ-Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70-Δασκάλων σχ. έτους 2024-2025
- 29-04-25 Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών/προαιρετικών βοηθημάτων για την διδασκαλία της β΄ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο (Γαλλικά & Γερμανικά)
- 29-04-25 Παράταση της προθεσμίας υποβολής πρότασης διδακτικού βιβλίου για τη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξη ς διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.) γ ι α ό λ α τ α δ ι δ
- 29-04-25 Σοφία Ζαχαράκη: Αναβαθμίζουμε τη λειτουργία των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ με νέα ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογικό εξοπλισμό - Στόχος, να γίνει καθολική πρακτική η παροχή υποστήριξης εντός του σχολικού περιβάλλοντος
Kατηγορίες
- 2013-2014
- 2014-2015
- 2015-2016
- 2016-2017
- 2017-2018
- 2018-2019
- 2019-2020
- 2020-2021
- 2023-2024
- 2024-2025
- etwinning
- PISA 2012
- Αγωγή υγείας
- Αθλητικές Δραστηριότητες
- Διαγωνισμοί
- Διαγωνισμοί – Βραβεύσεις
- Διαγωνισμοί 2011-2012
- Διαγωνισμοί 2012-2013
- Εκδηλώσεις
- Εκδηλώσεις δραστηριότητες
- Ενδοσχολική Επιμόρφωση
- Ερευνητικές εργασίες
- Καινοτόμες Δράσεις
- ΚΕΘΙ
- Όμιλοι Αριστείας και Δημιουργικότητας
- Περιβαλλοντικά Προγράμματα
- Πολιτιστικά Προγράμματα
- ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2011-2012
- Χωρίς κατηγορία
Ημερολόγιο
Αρχείο
Ερευνητικές εργασίες Α’ Τετραμήνου 2011-2012