Σε νέα αναθεώρηση της πολιτικής απορρήτου προχώρησε το facebook, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις αντιδράσεις πολλών χρηστών οι οποίοι διαμαρτύρονται για τον τρόπο με τον οποίο ο ιστότοπος διαχειρίζεται τα προσωπικά τους δεδομένα.
Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι: το facebook αφαίρεσε τη δυνατότητα των χρηστών να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα της αναζήτησης (πλέον δεν θα μπορούν να κρατήσουν κρυφό το προφίλ τους) και την επιλογή να μη δέχονται μηνύματα από αγνώστους. Παράλληλα, κατήργησε τη δυνατότητα που είχαν να ψηφίζουν για να αποφασίζουν αν θα εγκρίνουν ή όχι τις αλλαγές στους κανόνες λειτουργίας του ιστότοπου.
Το facebook αφαίρεσε από τους χρήστες τη δυνατότητα να κρυφτούν από την αναζήτηση. Στο εξής καθίσταται αδύνατον να κρατήσει κάποιος μυστικό το προφίλ του από άτομα τα οποία δεν θέλει να γνωρίζουν ότι έχει λογαριασμό.
Ο ιστότοπος υποστήριξε ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν αυτή τη λειτουργία ήταν λίγοι, χωρίς όμως να εξηγήσει γιατί αποφάσισε ξαφνικά να τους αφαιρέσει το δικαίωμα να μην εντοπίζονται.
Παράλληλα, το facebook κατήργησε τη διαδικασία των ψηφοφοριών, οι οποίες διεξάγονταν κάθε φορά που επρόκειτο να γίνει μια αλλαγή στους όρους χρήσης του ιστότοπου.
Είχε βέβαια φροντίσει από πριν να απαξιώσει αυτόν τον θεσμό, θέτοντας ως όρο για να είναι δεσμευτική η ετυμηγορία των χρηστών να ψηφίζει κάθε φορά το 30% των μελών του – το οποίο μεταφράζεται σε 330 εκατομμύρια ανθρώπους!
Στην τελευταία ψηφοφορία, η οποία ολοκληρώθηκε στις αρχές του Δεκεμβρίου, συμμετείχαν μόλις 668.000 χρήστες (0,06% επί του συνόλου). Το 90% των ψηφισάντων τάχθηκε κατά των νέων αλλαγών. Ωστόσο, το facebook τους αγνόησε (με το πρόσχημα του ορίου του 30%) θέτοντας σε εφαρμογή τους νέους κανόνες.
Επικρίσεις για την ιδιωτικότητα
Το facebook έχει τεθεί ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο για ζητήματα ιδιωτικότητας. Τον περασμένο Αύγουστο η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Αμβούργου ζήτησε να διαγραφούν οι φωτογραφίες που είχαν ανέβει χωρίς τη συγκατάθεση των εικονιζόμενων χρηστών, κρίνοντας ότι παραβιάζεται η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τρεις μήνες νωρίτερα το facebook είχε καταλήξει σε συμβιβασμό με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έπειτα από καταγγελίες ότι είχε εξαπατήσει χρήστες, αναγκάζοντάς τους να αποκαλύψουν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες από ό,τι προβλεπόταν.
[Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ του Γιάννη Ανδριτσόπουλου]