Μάθημα- Ερευνα- Σχεδιασμός Μαθημάτων στη Σχολική Βιβλιοθήκη – Μετάφραση

https://blogs.sch.gr/lib1lykc/

25 Ιανουαρίου 2011 στις 9:46 πμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Βίντεο

19 Ιανουαρίου 2011 στις 10:31 πμ και με ετικέτα  | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Πολιτιστικές ανάσες-Χριστούγεννα-Πέρασε η μπόρα
Όργανα: Κιθάρες:Θανάσης Στεργίου
Παναγιώτης Παπαιωάννου
Αρμόνιο:Κατερίνα Μουλάλι
Φωνές: Μάγδα Σπανοπούλου
Μαρία Νεοφωτίστου
Γιώργος Πίσχινας

17 Ιανουαρίου 2011 στις 11:29 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ταχ. Δ/νση : Κατσικογιάννη 14α, 34100 ΧΑΛΚΙΔΑ
Τηλέφωνα : (22210) 22409 – 23772 – 24222
FAX : (22210) 22590
e-mail : mail@1lyk-chalk.eyv.sch.gr
Web : http://1lyk-chalk.eyv.sch.gr/
http:// blogs.sch.gr/etsaroucha/

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2010-2011

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

1. «MY EUROPE – MY RIGHTS» Πολιτιστικό πρόγραμμα με συντονίστρια καθηγήτρια τη κ. Κεχρή Ζαχαρούλα ΠΕ06 και συνεργαζόμενους εκπαιδευτικούς τους κ. Ματθαίου Μαρία ΠΕ02 και κ.Καπέλη Ευάγγελο ΠΕ19 Δύναμη Μαθητών 32
2. «Η ΤΡΟΦΗ ΩΣ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ» Πρόγραμμα Αγωγής υγείας με συντονίστρια καθηγήτρια τη κ.Ματθαίου Μαρία ΠΕ02 και συνεργαζόμενη καθηγήτρια τη κ. Κεχρή Ζαχαρούλα ΠΕ06 Δύναμη Μαθητών 41
3. «ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΜΑΔΑ» Πολιτιστικό πρόγραμμα με συντονίστρια καθηγήτρια τη κ. Συλλαϊδoπούλου Παναγιώτα ΠΕ02 και συνεργαζόμενη καθηγήτρια τη κ. Τσαρουχά Ελένη ΠΕ07 Δύναμη Μαθητών 26
4. «ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ» Πολιτιστικό πρόγραμμα με συντονίστρια καθηγήτρια τη κ. Τσαρουχά Ελένη ΠΕ07 και συνεργαζόμενη καθηγήτρια τη κ. Συλλαϊδoπούλου Παναγιώτα ΠΕ02 Δύναμη Μαθητών 26
5. «Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ: α) ΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ β)ΩΣ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με συντονίστρια καθηγήτρια τη κ.Πιλάτη Δέσποινα ΠΕ12 και συνεργαζόμενες καθηγήτριες τις κ. Ματθαίου Μαρία ΠΕ02 & Τσαρουχά Ελένη ΠΕ07

11 Ιανουαρίου 2011 στις 11:06 πμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

«ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ» Σωκράτης
Οι βασικές ικανότητες για τη δια βίου μάθηση σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς είναι οκτώ (8).
1. Η επικοινωνία στη μητρική γλώσσα. Communication in the mother tongue.
2. H επικοινωνία στις ξένες γλώσσες. Communication in foreign languages.
3.1. Oι βασικές γνώσεις στα μαθηματικά. Mathematical literacy.
3.2. Οι βασικές γνώσεις στις επιστήμες και την τεχνολογία. Science and technology.
4. Η Ψηφιακή ικανότητα. Η γνώση Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνιών. ΤΠΕ=ICT skills and use of technology.
5. Η Μεθοδολογία της μάθησης. Η ικανότητα εκμάθησης (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) Learning to learn.
6.1. Η ικανότητα διαπροσωπικών, πολιτιστικών και κοινωνικών σχέσεων.
Interpersonal, intercultural, social competences.
6.2. Η πολιτική συνειδητοποίηση. Η ικανότητα του πολίτη Civic competences.
7. Επιχειρηματικότητα. Η ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος. Entrepreurship.
8. Πολιτιστική έκφραση. Η ανάπτυξη πολιτισμικής κατανόησης. Cultural awareness.
Δρ.Γεώργιος Πασιάς
(Διδάσκων Παν/μίου Θεσσαλίας)
Ο ρόλος και το επάγγελμα του εκπαιδευτικού έρχεται αντιμέτωπο με τη δημογραφική γήρανση του πληθυσμού των εκπαιδευτικών, που συνδέεται με τη διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του κλάδου και την ελκυστικότητα του επαγγέλματος.
Τις νέες δεξιότητες για την κοινωνία της γνώσης, με έμφαση στη δυνατότητα εκμάθησης. (ο μαθητής να μαθαίνει πώς να μαθαίνει).
Ο εκπαιδευτικός οφείλει σήμερα να επιμορφώνεται σχετικά με τους νέους τρόπους μετάδοσης της γνώσης σε ένα ανοιχτό και ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον. Να καταστεί ελκυστική η διδακτική διαδικασία, με χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και πολλαπλών διδακτικών πηγών.
Τις νέες μορφές πρόσκτησης της γνώσης που συμπληρώνουν τις παραδοσιακές (βασική κατάρτιση και επιμόρφωση) με έμφαση στην αυτομόρφωση, σε μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την πρόσβαση σε πηγές και τη διαχείριση πολλαπλών πηγών πληροφόρησης. (Πληροφοριακή Παιδεία)
Τις νέες μορφές αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συνεχής αξιολόγηση με έμφαση στις μεθόδους της συγκριτικής αξιολόγησης και την αυταξιολόγηση, την ανάπτυξη κριτηρίων αναφοράς και συγκριτικών δεικτών, όπως: συνεργασία, ανταλλαγές καλών πρακτικών, αμοιβαία μάθηση, αξιολόγηση από ομότεχνους.
Το νέο πλαίσιο ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου βασίζεται σε
Ποιότητα, ανοιχτότητα, προσβασιμότητα, δικτύωση, επικοινωνία, συνεργασία. Ικανότητα εκμάθησης, επιχειρηματικότητα, ευρωπαϊκή διάσταση, διαπολιτισμική αγωγή, αγωγή του πολίτη, δια βίου εκπαίδευση.
7. Το νέο πλαίσιο δεξιοτήτων και προσόντων των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει: Υψηλής ποιότητας αρχική εκπαίδευση, συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη, κινητικότητα, ευρωπαϊκή διάσταση και συμμετοχική ευθύνη. (Πασιάς, 2006)
Η μάθηση σήμερα γίνεται αντιληπτή ως Ένας δημιουργικός διάλογος και όχι ως παθητική μετάδοση γνώσης. Για να ανταπεξέλθει το σχολείο στις νέες κοινωνικο-οικονομικές προκλήσεις οφείλει να «μαθαίνει» με την ίδια ταχύτητα με την οποία συντελείται η αλλαγή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από επιμόρφωση και συνεργασία με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης. (βιβλιοθήκες, Μουσεία, Αρχεία δήμων, Εξωσχολικά Προγράμματα)
Οι επισκέψεις σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς μπορούν να αποτελέσουν βιωματική εμπειρία, αν οι μαθητές λάβουν μέρος σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στη συνέχεια υπάρξει χώρος και χρόνος για κριτικό στοχασμό. Αν συνδυαστούν με συμμετοχή των μαθητών σε έρευνα για κάποιο συγκεκριμένο θέμα. (Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, π.χ. φυλλάδιο, CD, DVD)
Ποιες δυνατότητες υπάρχουν
Πρόγραμμα Σωκράτης – Comenius
eTwinning
Πρόγραμματα : Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά, Ισότητας
Ανοιξη της Ευρώπης – Η Βουλή των Εφήβων
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

O Jan Amos Comenius (Μοραβία 1592-Αμστερνταμ 1670), υπήρξε παιδαγωγός, θεωρητικός και πρακτικός εισηγητής της σύγχρονης παιδείας ενώ θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης παιδαγωγικής. Πρωτοπόρος για την εποχή του υποστήριζε την ανάγκη να γίνεται η διδασκαλία με αντιφορμαλιστικό και ευχάριστο τρόπο, καταδίκαζε τις σωματικές τιμωρίες, υπερασπιζόταν την αυτομόρφωση, Την ισότητα των φύλων, το δικαίωμα εκπαίδευσης των παιδιών με προβλήματα νόησης, καθώς επίσης τη διαρκή εκπαίδευση για τους ενηλίκους. Όλα αυτά υπό το πνεύμα μιας βαθιάς δημοκρατικότητας, που χαρακτήριζε τις διδασκαλίες του.
Αφοσιωμένος υπερασπιστής της ΕΙΡΗΝΗΣ διωγμένος από την πατρίδα του περιπλανήθηκε στη κεντρική Ευρώπη, οραματιζόμενος ένα σχολείο για όλους. Εξέδωσε πολλά έργα στα τσεχικά και στα λατινικά ενώ το 1871 ιδρύθηκε στη Λειψία βιβλιοθήκη παιδαγωγικών έργων που φέρει το όνομά του.

Τι είναι το Πρόγραμμα Σωκράτης-Comenius
Eίναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που στόχο έχει τη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασής της, ιδίως μέσω της ενθάρρυνσης της διακρατικής συνεργασίας μεταξύ σχολικών ιδρυμάτων,της κινητικότητας και της συμβολής στη βελτίωση της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται άμεσα στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης.
Προάγει τις ανταλλαγές μεταξύ σχολείων και ιδρυμάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών.
Ενθαρρύνει τις καινοτομίες στις παιδαγωγικές μεθόδους και τα παιδαγωγικά υλικά.
Προάγει τη διακρατική διάδοση της καλής πρακτικής και των καινοτομιών της διοίκησης σχολικών ιδρυμάτων, συμβάλλει στην ανάπτυξη και διάδοση μεθόδων καταπολέμησης του εκπαιδευτικού αποκλεισμού και της σχολικής αποτυχίας, προωθεί την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συμβάλλει στην προαγωγή της χρήσης των ΤΠΕ.(Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας).

Συμβάλλει στην προαγωγή της εκμάθησης γλωσσών στο πλαίσιο της σχολικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη μέσω διακρατικών μέτρων τα οποία αποσκοπούν: α) στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας των ευρωπαϊκών γλωσσών ως ξένων γλωσσών, β) στη βελτίωση των παιδαγωγικών δεξιοτήτων των καθηγητών γλωσσών, γ)στην παροχή κινήτρων σε όλους τους διδάσκοντες και διδασκόμενους προκειμένου να αυξήσουν τον αριθμό των ξένων γλωσσών που μιλούν και να βελτιώσουν το επίπεδο στο οποίο τις ομιλούν. (www.iky.gr)
Δυνάμει της υπ’αριθμ. 82023/ΙΑ/ΦΕΚ 1282 / 2-7-2008 Υπουργικής Απόφασης ορίστηκε ως Εθνική Μονάδα για τα προγράμματα Comenius, Erasmus, Grundtvig, Leonardo da Vinci και τις Επισκέψεις Μελέτης.
Κάθε χρόνο καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αιτήσεις για: Συμπράξεις Comenius (Πολυμερείς και Διμερείς Σχολικές Συμπράξεις, Συμπράξεις Comenius Regio)

eTwinning
Συνεργασίες Σχολείων στην Ευρώπη
Μέρος του eLearning και του Comenius
Eύκολο, γρήγορο, απλό, χωρίς γραφειοκρατία
Προϋπόθεση ένας υπολογιστής με σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2005 και από το πρώτο έτος συμμετείχαν περισσότερα από 13000 σχολεία. Κάθε έτος προκηρύσσονται Διαγωνισμοί με υπέροχα βραβεία. Ο εθνικός και ο ευρωπαϊκός Διαγωνισμός.
www.etwinning.gr www.etwinning.net
Σε κάθε χώρα υπάρχει μια Εθνική Υπηρεσία Στήριξης και σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει μια Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης, η οποία συντονίζεται από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο. Υπάρχει και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας 801 11 38946 (ώρες γραφείου)
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ
Για να δώσω ευρωπαϊκή διάσταση στο μάθημά μου.
Για να αποκτήσω πρόθυμους και δημιουργικούς μαθητές.
Για να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα της τάξης.
Για να αξιοποιηθούν τα εργαστήρια πληροφορικής.
ΠΩΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ?
ΒΡΙΣΚΩ ΈΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑ ΕΓΓΡΑΦΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΕΓΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΩ ΤΗΝ «ΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥ» ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΕΧΩ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΩ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ.
ΔΙΝΩ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΑΠΌ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ. ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα από τις συνεργασίες μου
«Μιλάμε για τον καιρό στην Ευρώπη»
Σχολεία που συνεργάστηκαν ήταν το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας και το Theodor Heuss Gymnasium στο Göttingen της Γερμανίας.
Το σχέδιο εργασίας μας ήταν διαθεματικό
Γνωστικά αντικείμενα: ξένες γλώσσες(Αγγλικά Γερμανικά), Πληροφορική, Γεωγραφία
Παιδαγωγικοί στόχοι: Eπαφή με τον αυθεντικό λόγο στην ξένη γλώσσα, Ευαισθητοποίηση των μαθητών για το κλίμα.
Ειδικοί στόχοι
Εξάσκηση ξένης γλώσσας με τη βοήθεια των ΤΠΕ (Σύνταξη κειμένου, ηλεκτρονικού μηνύματος στην ξένη γλώσσα, Παρουσίαση προσώπου, τόπου, κλίματος κλπ)
Απόκτηση ειδικού λεξιλογίου, σχετικά με τις ΤΠΕ
Εξοικείωση και σωστή χρήση των πηγών του διαδικτύου
Ανάγνωση Χάρτη
Μετά από συνεννόηση με το Γερμανό συνάδελφο, χωρίζουμε το θέμα σε φάσεις και τους μαθητές μας σε ομάδες
1η φάση Γνωριμία μαθητών με emails και power-point παρουσιάσεις.
2η φάση Παρουσίαση των σχολείων αντίστοιχα με ανταλλαγή φωτογραφιών, κειμένων και ppt παρουσιάσεις
3η φάση Παρουσίαση των δύο ευρωπαϊκών πόλεων Χαλκίδα – Göttingen
4η φάση Έρευνα στο υλικό (εγκυκλοπαίδειες, Διαδίκτυο) της Σχολικής Βιβλιοθήκης
5η φάση Περιγραφή κλίματος και καιρού με συλλογή φωτογραφιών καιρικών φαινομένων και μετεωρολογικών χαρτών6η φάση κοινή Παρουσίαση στο Twinspace
7η φάση Αξιολόγηση της κοινής συνθετικής διαθεματικής εργασίας και συμμετοχή μας στους διαγωνισμούς etwinning.
Πήραμε την εθνική ετικέτα ποιότητας

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΟΥ
ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΕΔΡΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΑΞΗ
ΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΙΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ, ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
ΘΕΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ – ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ
Το πρόγραμμα eTwinning Προσφέρει στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να μάθουν περισσότερα και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους για ευρωπαϊκή συνεργασία, χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
Σε αυτά τα εργαστήρια συγκεντρώνονται συμμετέχοντες από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες για να δικτυωθούν και να μοιραστούν εμπειρίες. Η συμμετοχή πραγματοποιείται μόνο κατόπιν πρόσκλησης.
Αν επιθυμείτε να λάβετε μέρος, επικοινωνήστε με την Εθνική Υπηρεσία Στήριξης. Τηλ. 801 11 38946
www.etwinning .gr
Eκτός από τα άνω εργαστήρια προσφέρονται εκδηλώσεις εκμάθησης σε διάφορους νομούς και ευκαιρίες κατάρτισης σε όλη την Ευρώπη που εμπλουτίζουν τις Δραστηριότητές σας και την επαγγελματική σας ανάπτυξη.

14 Δεκεμβρίου 2010 στις 1:56 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

alfavita.gr
edra.gr
GREENPEACE
www.safeline.gr
www.saferinternet.gr
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

14 Δεκεμβρίου 2010 στις 1:33 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

«Αειφορία (ή αειφόρος ανάπτυξη) είναι εκείνη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανο- ποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους».

(World Commission on Environment and Development, 1987)

13 Δεκεμβρίου 2010 στις 1:07 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Το παραπάνω φωτογραφικό υλικό προέρχεται από την εκδήλωση αδελφοποιήσης του λυκείου μας με το Σικελικό λύκειο Γοργίας. Μέσα σε ένα κλίμα πανηγυρικό οι μαθητές πρέσβευσαν επάξια τον τόπο και τα σχολεία τους και προβλήθηκαν οι κοινές καταβολές του Χαλκιδαϊκού και του Σικελικού Πολιτισμού κα οι δύο μαθητικές κοινωνίες ήρθαν σε αμοιβαία ώσμωση. Αναπτύχθηκαν αναρίθμητες διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στους Έλληνες και τους  Ιταλούς μαθητές, οι οποίες εξακολουθούν να είναι σε ισχύ και επισφραγίζονται με την λειτουργία ενός κοινού ιστότοπου. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι μουσικές και χορευτικές παραδόσεις καθώς και στοιχεία από την σχολική και την τοπική καθημερινότητα των δύο σχολικών μονάδων.

Ευχαριστούμε πολύ για την οργάνωση και διεκπεραίωση της εκδήλωσης τον διευθυντή του σχολείου κύριο Έλληνα, όπως επίσης και την κυρία Ματθαίου συντονίστρια της φαντασμαγορικής χορωδίας και των παρουσιάσεων καθώς και την κυρία Πρασσοπούλου για την περαίωση του χορευτικού μέρους της εκδήλωσης , τόσο παραδοσιακού όσο και σύγχρονου. Κατα κύριο λόγο η αυτενέργια, η συμμετοχή και η προσφορά φιλοξενίας από τους μαθητές του λυκείου ήταν εκείνες που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο.

30 Νοεμβρίου 2010 στις 12:30 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ  FROHE WEIHNACHTEN

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

29 Νοεμβρίου 2010 στις 2:17 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος

  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

  Γενικός Στόχος : Ευαισθητοποίηση και Γνωριμία άλλων πολιτισμών ήθη και έθιμα. Αποδοχή και Ανεκτικότητα. ΕιδικoίΣτόχοι :1. Εξάσκηση ξένης γλώσσας                           2. Χρήση «νέων Τεχνολογιών»     Λεξιλόγιο : Βασικά ρήματα είμαι, ονομάζομαι,κατοικώ  χριστουγεννιάτικες ευχές, γιορτινές συνταγές Μέθοδος : Bιωματική (Learning by doing) Προτεινόμενο Πρόγραμμα : eTwinning Γνωστικά αντικείμενα : Γλώσσα, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά ή οποιαδήποτε άλλη δεύτερη ξένη γλώσσα, Γεωγραφία, πληροφορική, Moυσική Χώροι Δράσης: τάξη, βιβλιοθήκη, εργαστήριο

  Χρονοδιάγραμμα 4 μηνών
1η ΦΑΣΗ (Σεπτέμβριος – soziale Kompetenz)
  Γνωριμία και Συνεργασία Εκπαιδευτικών και μαθητών στο σχολείο αλλά και στο Διαδίκτυο σε περίπτωση που θέλουμε να εκπονήσουμε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning ή Springday Oρισμός κοινών στόχων, καθορισμός εργασιών, διάλογος με τους μαθητές και συζήτηση για νέους στόχους και ανακάλυψη ενδιαφερόντων της ομάδας στόχου. Οι μαθητές μπορεί να προτείνουν ένα ενδιαφέρον θέμα ή φρέσκιες ιδέες για το projekt. Oι ιδέες των μαθητών μας είναι σεβαστές από την παιδαγωγική ομάδα. Ορισμός χώρου & χρόνου εργασίας (Σχολική βιβλιοθήκη, τάξη, εργαστήριο πληροφορικής, δημόσια βιβλιοθήκη – Συναντήσεις ομάδων κάθε Τετάρτη 2-3μμ) Δημιουργία ομάδων εργασίας με βάση τις δεξιότητες και τις επιθυμίες των μαθητών μας. Δημιουργούμε θετικό κλίμα. Για παράδειγμα, αν οι μαθητές μας παίζουν κάποιο όργανο, δεχόμαστε με τη βοήθεια και συνεργασία της Μουσικού να συμμετέχει  μουσικά στο project.

  Οκτώβριος 2η Φάση (Έρευνα στη βιβλιοθήκη ή στο εργαστήριο-Εργασίες ομάδων)

  Συγκέντρωση Υλικού (κείμενα,φωτογραφίες,από τις ομάδες – Προτεινόμενες ομάδες οι κάτωθι: Ομάδα Αγγλίας – Ομάδα Γαλλίας- Ομάδα Γερμανίας- Ομάδα Ελλάδας,   (κάθε  ομάδα χωρίζεται σε υποομάδες) π.χ. Η  Ομάδα φωτογραφίας φωτογραφίζει, εκτυπώνει και συλλέγει φωτογραφίες  και η Ομάδα Σύνταξης γράφει τους  τίτλους. Περιγραφή του σχεδίου εργασίας με παρουσιάσεις Power-Point  (Ομάδα Υπολογιστών) Eξάσκηση της ξένης γλώσσας με τη χρήση και τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών Κάθε μαθητής γράφει μια μικρή παρουσίαση για τον εαυτό του στο τετράδιό του και τη μεταφέρει στον υπολογιστή σε word

  Νοέμβριος 3η Φάση- Επεξεργασία υλικού

  Εργασία στη σχολική βιβλιοθήκη ή στο εργαστήριο πληροφορικής Ανεβάζουμε στο Διαδίκτυο το υλικό μας (Twinspace) Διαβάζουμε τα μηνύματα και το υλικό που μας έχει στείλει το σχολείο που συνεργαζόμαστε μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning. Απαντάμε στα μηνύματά τους. Γνωριζόμαστε και δημιουργούμε νέους φίλους Αποκτούμε πολυπολιτισμική συνείδηση Βιώνουμε την ξένη γλώσσα  

  Δεκέμβριος 4η Φάση(Αξιολόγηση & Ανάδειξη               αποτελεσμάτων

  Οι ομάδες  ανταλλάσουν Χριστουγεννιάτικες ευχές σε όλες τις γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο, αυτοσχέδιες κάρτες, γιορτινές συνταγές, χριστουγεννιάτικα τραγούδια Όλες οι εργασίες εκτίθενται στη σχολική βιβλιοθήκη ή στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου Συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες για την αξιολόγηση των πεπραγμένων Στην Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του σχολείου τραγουδούν οι ομάδες παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα τραγούδια και στις τρεις ξένες γλώσσες (Aγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) Μαθητές και καθηγητές μπορούν να ετοιμάσουν χριστουγεννιάτικο μπουφέ  με τις νέες συνταγές

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

29 Νοεμβρίου 2010 στις 2:08 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (5) | Μόνιμος Σύνδεσμος