Μία όμορφη και δημιουργική χρονιά τελειώνει! Φεύγουμε γεμάτοι εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά! Φεύγοντας για διακοπές μην ξεχάσετε να βάλετε ένα βιβλίο στις αποσκευές σας!
Καλό καλοκαίρι!
Ανακοινώσεις, δελτία τύπου κ.α.
Μία όμορφη και δημιουργική χρονιά τελειώνει! Φεύγουμε γεμάτοι εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά! Φεύγοντας για διακοπές μην ξεχάσετε να βάλετε ένα βιβλίο στις αποσκευές σας!
Καλό καλοκαίρι!
Ολοκληρώθηκαν οι δράσεις της βιβλιοθήκης μας με την οργάνωση «Ημέρας Βιβλιοθήκης» που περιελάμβανε συνάντηση με τη συγγραφέα Κωνσταντία Κοζανίτου, η οποία μας παρουσίασε τα βιβλία που έχει εκδώσει και συζήτησε με τους μαθητές για τη ζωή της ως συγγραφέας και τις εμπειρίες της από τη συγγραφή και την έκδοση των βιβλίων της («Μια ανάσα η ζωή», «Οι φωνές της Πολυνίκης», « Οι Πρώην»). Η συνάντηση έκλεισε με την ανάγνωση του παραμυθιού «Το αηδόνι και το τριαντάφυλλο» του Όσκαρ Ουάιλντ με μουσική υπόκρουση φλάουτου από τη μαθήτρια Άννα Ευθυμίου. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές και τα παιδιά έδωσαν ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία.
Παράλληλα λειτούργησε μπαζάρ βιβλίου στην είσοδο του σχολείου στο οποίο προσκλήθηκαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές και τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν θα διατεθούν για την αγορά νέων βιβλίων. Στη συγκέντρωση βιβλίων για το μπαζάρ σημαντική ήταν η προσφορά των γονέων και κηδεμόνων, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.
Μπαζάρ βιβλίου στην είσοδο του σχολείου μας!
Σας περιμένουμε όλους γονείς , εκπαιδευτικούς και μαθητές!
Τα έσοδα θα διατεθούν για την αγορά καινούριων βιβλίων.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς στον Βόλο και στο Πήλιο, που πραγματοποιήθηκε στις 29 και 30 Απριλίου 2026, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων «Πάμε Βιβλιοθήκη» και «Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων».
Κατά την πρώτη ημέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο Εφηβικής Λογοτεχνίας στον Βόλο, όπου συμμετείχαν σε ξενάγηση και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γνωρίζοντας σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς και το έργο τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα προσωπικά αντικείμενα των δημιουργών που εκτίθενται στον χώρο. Στη συνέχεια, οι μαθητές μετέβησαν στη Μακρινίτσα και περιηγήθηκαν στο ιστορικό της κέντρο, γνωρίζοντας στοιχεία της τοπικής παράδοσης και θαυμάζοντας την εντυπωσιακή θέα του Παγασητικού κόλπου.
Συνέχεια ανάγνωσης “Η εκπαιδευτική εκδρομή του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς σε Βόλο και Πήλιο”
Τρίτη 23 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια ημέρα βιβλίου. Ο θεσμός διοργανώνεται επί ετήσιας βάσεως από την Unesco με σκοπό την προώθηση και την προβολή της ανάγνωσης – και όχι μόνο της ανάγνωσης. Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου είναι και γιορτή των εκδοτών και των πνευματικών δικαιωμάτων.
Η ημερομηνία της 23ης Απριλίου επελέγη για πρώτη φορά το μακρινό 1925 από βιβλιοπώλες της Καταλονίας, επειδή συνέπιπτε με την ημερομηνία θανάτου του Θερβάντες. Το 1995, η UNESCO καθιέρωσε την 23η Απριλίου ως ημερομηνία εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου, επειδή συμπίπτει με τον θάνατο και ενός άλλου κλασικού των διεθνών γραμμάτων, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.
Ο Σαίξπηρ και ο Θερβάντες πέθαναν στις 23 Απριλίου του 1616 και το γεγονός αυτό προσδίδει ιδιαίτερη συμβολική βαρύτητα στην Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, που καλεί τους νέους να ανακαλύψουν την απόλαυση της ανάγνωσης, συνειδητοποιώντας το μέγεθος της συμβολής της στην κοινωνική και την πολιτιστική ανάπτυξη της ανθρωπότητας.
Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα»
(Richard Van Camp)
«Το διάβασμα είναι ελευθερία. Το διάβασμα είναι ανάσα. Το διάβασμα σ’ αφήνει να βλέπεις τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό και σε καλεί σε κόσμους που δε θα θέλεις ποτέ να τους αποχωριστείς. Το διάβασμα επιτρέπει στο πνεύμα σου να ονειρεύεται. Λένε ότι τα βιβλία είναι φίλοι για όλη μας τη ζωή και συμφωνώ. Το ιδανικό δικό σου σύμπαν πλαταίνει όταν διαβάζεις. Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα, βρες, λοιπόν τα βιβλία που μιλούν στο πνεύμα σου, στην καρδιά σου, στο μυαλό σου. Τα βιβλία είναι γιατρικά. Θεραπεύουν. Καθησυχάζουν. Εμπνέουν. Διδάσκουν. Ας ευγνωμονούμε τους παραμυθάδες, τους αναγνώστες και τους ακροατές. Ας ευγνωμονούμε τα βιβλία. Είναι φάρμακο για έναν καλύτερο, φωτεινότερο κόσμο».
Τη μετάφραση στα ελληνικά έκανε η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα ( International Board on Books for Young People- IBBY) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό μέλος της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Συνέχεια ανάγνωσης “Φύτεψε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει”
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το χριστουγεννιάτικο μπαζάρ του σχολείου μας που οργανώνεται κάθε χρόνο από την ομάδα της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Το μπαζάρ λειτούργησε τις πρωινές ώρες για μαθητές και εκπαιδευτικούς και απόγευμα για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών . Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν θα διατεθούν για αγορά καινούριων βιβλίων και για τον εξοπλισμό της βιβλιοθήκης.
Από τα μέσα Νοέμβρη στο χώρο της βιβλιοθήκης στήνεται κάθε χρόνο ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο. Η ομάδα της βιβλιοθήκης δημιουργεί με μεράκι και φαντασία χριστουγεννιάτικες κατασκευές. Τη φετινή χρονιά η ομάδα μας ανανεώθηκε και δημιούργησε ιδιαίτερα όμορφα και πρωτότυπα στολίδια, τα οποία θα πωληθούν στο χριστουγεννιάτικο μπαζάρ του σχολείου μας, το οποίο διοργανώνεται για τους γονείς και κηδεμόνες τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου στις 17:30 και την Τρίτη και Τετάρτη το πρωί για τους μαθητές του σχολείου μας. Τα έσοδα θα διατεθούν για την αγορά καινούριων βιβλίων αλλά και για την αναβάθμιση του χώρου της βιβλιοθήκης.
Σας περιμένουμε όλους και σας ευχόμαστε καλές γιορτές με αγάπη και υγεία!