Ο Γάλλος συνθέτης Μορίς Ζαρ, 84 ετών, πέθανε τη νύκτα του Σαββάτου προς την Κυριακή στο Λος Αντζελες. Ο Μορίς Ζαρ, πατέρας του επίσης συνθέτη Ζαν Μισέλ Ζαρ, γεννήθηκε το 1924 στη Λιόν.
Ενώ σπούδαζε μηχανικός στη Σορβόννη, αποφάσισε να τα παρατήσει και να φοιτήσει στο Concervatoire του Παρισιού προκειμένου να σπουδάσει σύνθεση, αρμονία και κρουστά.
Το 1961 πήρε το βραβείο Όσκαρ για τη μουσική στην ταινία του Ντέιβιντ Λιν, «Ο Λόρενς της Αραβίας». Το δεύτερο Όσκαρ ήρθε το 1965 για την ταινία «Δόκτορ Ζιβάγκο» και το τρίτο Όσκαρ το 1985 για την ταινία «Το πέρασμα στην Ινδία».
Έγραψε μουσική, μεταξύ άλλων, για ταινίες των Αλφρεντ Χίτσκοκ , Τζον Χιούστον και Λουκίνο Βισκόντι. Συνέθεσε επίσης δεκάδες σάουντρακ για την τηλεόραση, με πιο γνωστό εκείνο για τη μίνι σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Τελευταίες σημαντικές δουλειές του, το «Ghost, ο αόρατος εραστής» και «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών». Ο Μορίς Ζαρ έγραφε κυρίως μουσική για ορχήστρες, ωστόσο τη δεκαετία του 1980, επηρεασμένος ίσως από τον επίσης διάσημο γιο του Ζαν-Μισέλ Ζαρ, άρχισε να χρησιμοποιεί και συνθεσάιζερ- με πιο χαρακτηριστικό δείγμα το σάουντρακ για τον «Αυτόπτη μάρτυρα» του Πίτερ Γουίαρ. Δικαιολογούμενος μάλιστα τότε σημείωσε ότι είχε γράψει μουσική σε κομπιούτερ επειδή «είναι πολύ πιο οικονομικό από τις ορχήστρες». Έγραψε μουσική για περισσότερες από 150 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές.