Ο ατομικός φάκελος/portfolio μαθήτριας/μαθητή εκτός από τα τεκμήρια επιτευγμάτων (κείμενα, ζωγραφιές κλπ) και το φύλλο προόδου “μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.” (ΦΕΚ 4676/11.10.2021)
Παρατίθενται, ενδεικτικά έντυπα, σε επεξεργάσιμη μορφή “Word” ώστε να διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες κάθε προγράμματος (ανοίξτε το άρθρο στην πλήρη μορφή ώστε να τα αντλήσετε):
ΦΥΛΛΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Α΄& Β ΜΕΡΟΣ)
ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΟΔΟΥ (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ)
Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή, δηλαδή το portfolio, αναλυτικά, σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, έχει ως εξής:
(α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως προσωπικό τους αρχείο,
(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους,
(γ) είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε μαθήτριας και μαθητή,
(δ) μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.
Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέργεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού. Στο φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) τηρείται φύλλο προόδου δεξιοτήτων του/της μαθητή/τριας ανά θεματική ενότητα, βάσει του συνημμένου υποδείγματος I. Παρατίθεται το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1