rubiks cube-orange

Δημιουργώ και καινοτομώ – STEM Εκπαίδευση: παιχνίδι και φαντασία

Κατασκευαστικές, παιγνιώδεις δράσεις δημιουργίας και καινοτομίας
Αξιοποιούνται υλικά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορες κατασκευές. Τα “τουβλάκια” για κτίσιμο είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Η διαδικασία του κτισίματος και γενικά των κατασκευών μπορεί να αναπυτύξει τη φαντασία, και να διδάξει στα παιδιά μια ποικιλία δεξιοτήτων και εννοιών: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία.
Στο πλαίσιο της STEM/STEAM εκπαίδευσης επιλέγουμε υλικά που προωθούν το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα καθώς το παιχνίδι αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο μάθησης και αποτελεί σημαντικό “σύμμαχο” του εκπαιδευτικού.
Κατά την εξέλιξη του παιχνιδιού απευθύνουμε στα παιδιά ερωτήσεις, όπως “τι κατασκευάζεις;” ή “γιατί το κατασκευάζεις μ’ αυτόν τον τρόπο;” Οι ερωτήσεις εντείνουν το παιχνίδι, διεγείρουν την περιέργεια των παιδιών και τα “οδηγούν” να σκεφτούν νέους, καινοτόμους τρόπους χρήσης και αξιοποίησης των υλικών.
Γενικά, το παιχνίδι κατασκευών με φυσικά ή τεχνητά υλικά, μέσα ή έξω από την τάξη σε συνδυασμό με τις κατάλληλες, ανοιχτού τύπου ερωτήσεις και εναλλασσόμενες-εμβόλιμες εικαστικές δράσεις- στο πλαίσιο ενός δομημένου σχεδιασμού – αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την υλοποίηση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. 
Σχετικές, ενδεικτικές προτάσεις με παιχνίδι, φαντασία, εικαστικές δράσεις και κατασκευές σε βίντεο:
                                                               
Η φαντασία στο παιχνίδι συναντά την εκπαίδευση STEM

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση