Επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού, κειμ. 2-11

13 Σεπτεμβρίου 2020 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από ΣΤΙΒΑΚΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Κείμενο 2

  1. ἐπιμελείας, , ἡλικίαν, γραμματισταὶ, κιθαρισταὶ, ψυχὰς,  ἁρμονίαν,  παλαίστραις, παιδοτρίβαι, πονηρίαν: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε τη δοτική και αιτιατική ενικού και πληθυντικού αριθμού
  2. τροφὸς, παιδαγωγὸς, διδασκάλων, ῥυθμὸν, γυμνασίοις: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε τη γενική και δοτική ενικού και πληθυντικού αριθμού
  3. γονεῖς, γράμματα, σώματα: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να τα κλίνετε στους δύο αριθμούς
  4. διδάσκουσι: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  5. Πέμπουσιν: Να κλίνετε την οριστική ενεστώτα και παρατατικού
  6. Διδάσκοντες: α) να αναγνωρίσετε γραμματικά τον τύπο, β) να γράψετε τα απαρέμφατα και τις μετοχές όλων των χρόνων
  7. δίκαιον, ἄδικον, καλόν, αἰσχρόν : να γράψετε τον ίδιο τύπο στα άλλα δύο γένη

 

κείμενο 3

  1. πόλεις, κεραμέων: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β) Να τα κλίνετε
  2. τῷ βίῳ, ναύκληρος, τροφὴν, τοῖς οἰκείοις, ὁ ἔμπορος, ὁ κάπηλος, χλαμυδουργίας, λιθοξόων, σκυτοτόμων: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την ίδια πτώση του άλλου αριθμού
  3. ἐσπούδαζε: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  4. ἔτρεφε, διετρέφετο: Να κλίνετε την οριστική ενεστώτα και παρατατικού στη φωνή που βρίσκεται το κάθε ρήμα
  5. πλεῖστα ἐπιτήδεια: να κλιθούν μαζί
  6. ἐπιτηδεύουσι: Να κλίνετε την οριστική μέλλοντα
  7. τὰ ἀναγκαῖα, Πολύζηλος, οἰκέτας, τέχνην: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λεξεων

κείμενο 4

  1. νήσῳ μικρᾷ καὶ ἐρήμῃ, ἑλληνικῇ φωνῇ: να κλιθούν μαζί
  1. ἡμέρας, ἀνθρώπους, τῶν κυμάτων, τῆς ὁδοῦ, εὔπλοιαν: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την αιτιατική και κλητική ενικού και πληθυντικού αριθμού
  1. ταῦτα: να κλίνετε την αντωνυμία στα τρία γένη
  2. ἡμᾶς: να κλινετε την αντωνυμία στο πρόσωπο που βρίσκεται
  3. Θαυμάζομεν: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  4. Βαδίζουσιν: Να κλίνετε την οριστική  παρατατικού και αορίστου
  5. ἀνθρώπους, Φελλόποδες, ἡμᾶς, (συνοδοιποροῦσι) ἡμῖν: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λεξεων

κείμενο 6

  1. Ἔλαφος, ὥρᾳ, πηγὴν, ἰδέᾳ, φύσιν, κόσμος, ὑλακή, κυνηγέται, φυγὴν, πείρᾳ πεδίου: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την ίδια πτώση του άλλου αριθμού
  2. πυκνὴν ὕλην, ἄδικος κριτὴς: να κλιθούν μαζί
  3. Ἔψεγεν: να κλίνετε το ρήμα στο χρόνο που είναι
  4. ἦν: να αναγνωρίσετε γραμματικά και να κλίνετε το ρήμα στον ενεστώτα , παρατατικό και μέλλοντα
  5. ἐσῴζετο: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  6. τὰ σῲζοντα: α) να αναγνωρίσετε γραμματικά τον τύπο, β) να γράψετε τα απαρέμφατα και τις μετοχές όλων των χρόνων
  7. τῇ ἰδέᾳ, τὴν φύσιν, κόσμος, λεπτότητα, κριτὴς: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λέξεων

κείμενο 6

  1. πόθος, τὴν ἅμαξαν, τοῦ ζυγοῦ, φλοιοῦ,  κρανίας, λύσιν,  κίνησιν, βρονταί, σημεῖα: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την γενική και  αιτιατική ενικού και πληθυντικού αριθμού
  2. ἄλυτον δεσμόν: να κλιθούν μαζί
  3. λαμβάνει: να κλίνετε το ρήμα στο χρόνο που είναι
  4. ἄρξαι: να γράψετε τα απαρέμφατα και τις μετοχές όλων των χρόνων
  5. διέκοψε, ἔθυες: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  6. πόθος, αὐτὸν, τὸν δεσμόν, ὁ δεσμὸς, ἀρχὴ, κίνησιν, βρονταί, θεοῖς: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λέξεων
  7. περιιδεῖν, λελύσθαι: α) ποιο είναι το είδος των απαρεμφάτων; β) ποιος ο συντακτικός τους ρόλος

 κείμενο 10

  1. κτήσεως, οἰκίας, ἀνδράποδα, βοσκήματα, δένδρα: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την ίδια πτώση του άλλου αριθμού
  2. χρηστὸς φίλος, κτῆμα πάγχρηστον: να κλιθούν μαζί
  3. ἀκούω: να γράψετε το β’ ενικό και β’ πληθυντικό ενεστώτα, παρατατικού και αορίστου
  4. φροντίζουσι: να γράψετε το ίδιο πρόσωπο στον παρακείμενο και υπερσυντέλικου
  5. τάττει, συνεπισχύετε: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  6. θεραπεύειν: να γράψετε τα απαρέμφατα και τις μετοχές όλων των χρόνων
  1. τοῦτο, πολλῶν, ἑαυτὸν, φόβος: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λέξεων
  1. ποιῆσαι, θεραπεύειν: α) ποιο είναι το είδος των απαρεμφάτων; β)  ποιος ο συντακτικός τους ρόλος
  2. κράτιστόν ἐστι φίλος: να συντάξετε την παραπάνω πρόταση
  3. να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις ως προς το είδος τους (απλή, σύνθετη, ελλειπτική, επαυξημένη)
  • Καὶ οἰκίας καὶ ἀγροὺς καὶ ἀνδράποδα καὶ βοσκήματα καὶ σκεύη πολλοί κτῶνται
  • κράτιστόν ἐστι φίλος
  • Ὁ γὰρ ἀγαθὸς φίλος ἑαυτὸν τάττει πρὸς πᾶν τὸ ἐλλεῖπον τῷ φίλῳ

κείμενο 11

  1. ἡ μάχη, πόλεις, τοῦ ἵππου, ἡλικίας, ἀμβάτας, τῷ θυμῷ, σημεῖον, ὄνομα, κεφαλὴν: α) σε ποια κλίση ανήκουν τα ουσιαστικά; β)Να γράψετε την δοτική  ενικού και πληθυντικού αριθμού
  2. ἐπώνυμον, γενναῖος: να γράψετε την δοτική και αιτιατική ενικού και πληθυντικού στα τρία γένη.
  3. λευκὸν σῆμα: να κλιθούν μαζί
  4. ὠνόμασε, προεκήρυξαμεν: Να κάνετε χρονική αντικατάσταση
  5. συγκινδυνεύσας: να γράψετε τις μετοχές των υπόλοιπων χρόνων στο ίδιο γένος, αριθμό και πτώση
  1. ἡ μάχη, ποταμὸν, πόλεις, καματηρὸς, ἀμβάτας, σημεῖον, σῆμα, ὁ ἵππος, ἀφανὴς: ποιος ο συντακτικός ρόλος των παραπάνω λέξεων
  2. ἀποκτενεῖν: α) ποιο είναι το είδος του απαρεμφάτου; β)  ποιος ο συντακτικός του ρόλος
  3. εἰ μὴ ἀπάξουσιν αὐτῷ τὸν ἵππον: να συντάξετε την παραπάνω πρόταση