Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΑΝΝΑΣ: ψυχική αναστάτωση, θυμός, μνησικακία
ΣΗΜΕΙΑ ΟΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ: απόψεις για μητρικό ρόλο, αυτοκριτική, ανάγκη να αποτελεί η μητέρα ιδανικό πρότυπο.
ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ:μεταφορές, παρομοιώσεις, επίθετα
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
«από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Ομάδα 1η : 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Αγαπητή Κίτυ… διάθεση της Μαργκότ».
- Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για την ενότητα.
- Να αποδώσετε προφορικά το περιεχόμενο της ενότητας.
- Πώς αισθάνεται η Άννα (1η ενότητα) εξαιτίας του επεισοδίου με την αδελφή της; Πιστεύετε ότι τα συναισθήματα αυτά δικαιολογούνται λόγω της εφηβείας;
- Αν ήσασταν στη θέση της, θα διακατεχόσασταν από παρόμοια συναισθήματα ή θα είχατε διαφορετική αντίδραση ; Σε κάθε περίπτωση να δικαιολογήσετε τη θέση σας.
Ομάδα 2η : 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Δεν τις αγαπώ… με τα ελαττώματά της».
- Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για την ενότητα.
- Να αποδώσετε προφορικά το περιεχόμενο της ενότητας.
- Πώς περιγράφει η Άννα τη συμπεριφορά του πατέρα προς την αδερφή της και προς την ίδια; Θεωρείτε ότι η Άννα έχει δίκιο;
- Πώς αισθάνεται η Άννα για τον πατέρα της ;
Ομάδα 3η: 3Η ΕΝΟΤΗΤΑ «Περισσότερο απ’ όλους… στα παιδιά τους».
- Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για την ενότητα.
2. Να αποδώσετε προφορικά το περιεχόμενο της ενότητας.
3.Ποια σχέση έχει η Άννα με τη μητέρα της; Πώς δικαιολογεί η ίδια αυτή τη σχέση;
4. Αν ήσασταν στη θέση της, θα διακατεχόσασταν από παρόμοια συναισθήματα ή θα είχατε διαφορετική αντίδραση ; Σε κάθε περίπτωση να δικαιολογήσετε τη θέση σας.
Ομάδα 4η: 4Η ΕΝΟΤΗΤΑ «Μερικές φορές… Δική σου, Άννα».
- Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για την ενότητα.
- Να αποδώσετε προφορικά το περιεχόμενο της ενότητας.
- Ποιες σκέψεις κάνει η Άννα για το ρόλο των γονέων
- Ποια στοιχεία της ενότητας δείχνουν ότι η Άννα έχει διάθεση αυτοκριτικής;
Ομάδα 5η
- Ποια συναισθήματα κατακλύζουν την Άννα την ώρα που γράφει το ημερολόγιό της;
- Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά της εφηβικής ηλικίας περιλαμβάνονται: α) εγωισμός, ζήλια, μοναξιά, β)αναζήτηση προσωπικής ανεξαρτησίας, γ) ανάγκη εφήβου να συνομιλήσει με τον εαυτό του δ)ακόμα και στο μεγαλύτερο κίνδυνο, ο έφηβος έχει τις δικές του προτεραιότητες για προσωπικά ζητήματα, ε) απότομες ψυχικές μεταπτώσεις, στ) κυριότερο πρόβλημα: η αγάπη και η αναγνώριση από το οικογενειακό περιβάλλον . Ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά εντοπίζετε στο κείμενο;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ: Γράψτε μια σελίδα στο ημερολόγιό σας με θέμα ένα γεγονός /περιστατικό που συνέβη στο χώρο της οικογένειάς σας και σας προκάλεσε έντονα συναισθήματα και σκέψεις. (**Να εφαρμόσετε τα χαρακτηριστικά του ημερολογίου)