Σχολική ζωή … ο καθρέφτης του μοντέλου διεύθυνσης των σχολικών μονάδων

SD

  • Clique Model: School principal, some teachers 3/10, some parents 1 – 2 and a cleaner!!!

Wanted features

Extraversion ?
Agreeableness ?
Conscientiousness ?
Emotional Stability ?
Openness to Experience ?

Με λίγα λόγια, περί…

Άστοχο, ατελέσφορο και υποκριτικό να συζητάμε για τα “φαινόμενα” της σχολικής ζωής και κατά συνέπεια της πράξης …είτε με ειδικούς (σχολικούς κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους), είτε με εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο των συλλόγων διδασκόντων (όπου αυτοί υπάρχουν και λειτουργούν!), παραβλέποντας στρουθοκαμηλικά το μοντέλο διεύθυνσης της σχολικής μονάδας …καταγράφοντας φαινόμενα/περιστατικά (λεκτικής – σωματικής βίας, bullying…) χωρίς να εξετάζουμε το μοντέλο – πλαίσιο και όραμα της διοίκησης της σχολικής μονάδας (διευθυντής/ντρια) ….

Καθετί θετικό ή αρνητικό, επιθυμητό ή ανεπιθύμητο, προβλέψιμο ή απρόβλεπτο είναι συνέπεια του τρόπου οργάνωσης/διοίκησης της σχολικής μονάδας κ.τ.λ., ….

Η οργάνωση/διοίκηση της σχολικής μονάδας δεν εμπίπτει πάντα και παντού στα ρητά και στα αυτονόητα των κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία των σχολείων, των οργάνων …αλλά στο “προφίλ” του/της διευθυντή/τριας ….δηλαδή, κατά πόσο είναι σε θέση ένας/μία διευθυντής/τρια σχολικής μονάδας να οργανώνει, προλαμβάνει και εξομαλύνει τα πράματα της σχολικής  ζωής προς όφελος της διδακτικής πράξης … αν δεν διστάζει να σπάσει αυγά (δάσκαλοι/γονείς/μαθητές) ιδιαίτερα με τα ιδιότυπα “γονεϊκά πρότυπα” που κανακεύουν τις συμπεριφορές και τις τροφοδοτούν αμφισβητώντας ακόμα και τον κατά κανόνα υπεύθυνο δάσκαλο/λα εφημερίας!!!… να φτιάξει πρωτόκολλα – κανόνες σχολικής ζωής και γνωστοποιήσει σε όλους/ες,  να θέσει τα όρια, να κάνει διακριτούς τους ρόλους τους, να χτίσει εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκόμενων …. να  προλαμβάνει/αντιμετωπίζει/διαχειρίζεται κρίσεις προς όφελος της σχολικής ζωής και πράξης… να δημιουργήσει βάσεις για μια σχολική κουλτούρα και ένα μαθησιακό περιβάλλον στις απαιτήσεις του 21+ στη βάση της ομόνοιας και συνεργασίας όλων… από το να εφησυχάζει στο επιμίσθιο θέσης και στις ρουτίνες του my school περιβάλλοντος ελέω αναβαθμισμένου ρόλου και ανεξέλεγκτου  με έναν-δυο γονείς συνδιευθύνοντες για τον φόβο των δασκάλων και την κάλυψη των νώτων του/της  πλήττοντας το επιστημονικό κύρος, την ψυχολογική υγεία και ευημερία των διδασκόντων δίκην “υπαλληλίσκων”.  άστοχο, ατελέσφορο και υποκριτικό να συζητάμε για τα “φαινόμενα” της σχολικής ζωής και κατά συνέπεια της πράξης …είτε με ειδικούς (σχολικούς κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους), είτε με εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του συλλόγου διδασκόντων (όπου αυτοί υπάρχουν και λειτουργούν!), παραβλέποντας στρουθοκαμηλικά το μοντέλο διεύθυνσης της σχολικής μονάδας …

Κοντολογίς… κατά τα “μάτια” του διευθυντή/τριας και το μάτι του εφημερεύοντα/ουσας δάσκαλου/λας….. ορθό ή στραβό, απέναντι στα φαινόμενα της σχολικής ζωής………………

 

Σχετικά με ksoultanis

Δημιουργία λογαριασμού στο Sch.gr: 2000
Μηνύματα sch.gr: 1986 με εκτροπή στο gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: MY SCHOOL. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.