Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας!
ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ
Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου θα μπορούσε να αποτελέσει αφόρμηση, ώστε να γνωρίσουμε συναισθήματα αγάπης, χαράς και φροντίδας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο για το νηπιαγωγείο. Παρακάτω παρατίθεται η δική μας κάρτα για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου:
Το πατρόν της εσωτερικής καρδιάς αναδύθηκε από: https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/02/blog-post_9929.html
28η Οκτωβρίου!
CODE WEEK
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Κάθε χρόνιο στις 4 Οκτωβρίου οι μικροί μας μαθητές γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των Ζώων! Μαθαίνουν για τα δικαιωμάτα και τα συναισθήματα των ζώων, την φροντίδα και την καλή συμπεριφορά απέναντι σε αυτά! Συζητούν για τις ανάγκες τους και εφράζουν καλές εμπειρίες με τα ζώα και τα όμορφα συναισθήματα που τους έχει φέρει η επαφή μαζί τους! Ωστόσο, μερικές φορές οι άνθρωποι δες τα φροντίζουν όπως πρέπει…κάνουμε, λοιπόν, τι δική μας διαδήλωση και φωνάζουμε δυνατά “ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΖΩΑ“!
Υλικά υλοποίησης: Χαρτόνι 50×70, τύπωμα χεριών με τέμπερα, γέμισμα γραμμάτων με βελουτέ ή γλασέ κομμένα από τους μαθητές.
1η Οκτωμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας
1 Οκτωβρίου και γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας!
Χρόνια πολλά Γιαγιά και Παππού!
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι «Η ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ» του Πάραμον Χ.Ν., μιλήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά με αναγωγή στο γενεαλογικό δέντρο κάθε μαθητή. Τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μας όμορφες στιγμές με τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Μας είπαν δραστηριότατες που απολαμβάνουν μαζί τους και γιατί τους αγαπούν. Έπειτα προσχωρήσαμε την κατασκευή ευχετήριας κάρτας! Στο εσωτερικό αναγράφεται ατομικά η δήλωση κάθε παιδιού πληκτρολογημένη και εκτυπωμένη από τους εκπαιδευτικούς και δίπλα η ευχή γραμμένη από τους ίδιους τους μαθητές.
STEAM και η γη γυρίζει!
Στα πλαίσια του 4ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ, πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο με τίτλο “STE(A)M κι η γη γυρίζει“!
Νήπια και προνήπια εξερεύνησαν τον πλανήτη γη, τη σύστασή στην επιφάνεια και στο εσωτερικό της, τον τρόπο που περιστρέφεται, τους πλανήτες που την περιβάλλουν και το ηλιακό σύστημα στο οποίο ανήκει. Το πρόγραμμα ξεκίνησε γνωρίζοντας τη επιφάνεια της γης και τη σχέση της φυσικά με τον ΗΛΙΟ! Μιλήσαμε για το σχήμα της γης, την περιστροφή της γύρω από τον ήλιο, το φως της ημέρα και το σκοτάδι της νύχτας. Γνωρίσαμε τι συμβαίνει όταν η χώρα μας κρύβεται στη σκιά της γης. Πραγματοποιήσαμε προσομοίωση της περιστροφής της γης, αναφερθήκαμε σε ρουτίνες της ημέρας και της νύχτας, παίξαμε με τη σκιά μας και δημιουργήσαμε όπως κάθε φορά!
Σειρά είχε…το ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ! Γνωρίσαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος έναν προς έναν, γίναμε πλανήτες και πραγματοποιήσαμε προσομοίωση του ηλιακού μας συστήματος, τους σειροθετήσαμε με βάση το μέγεθος τους, γνωρίσαμε χαρακτηριστικά τους, του ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τα δικά μας ηλιακά συστήματα!
Από τους μικρούς μας επιστήμονες δεν διέφυγε φυσικά η μελέτη του εσωτερικούς της γης! Αναφερθήκαν στα εσωτερικά στρώματα της γης και δημιουργήσαν για άλλη μία φορά!
Χρωμάτισαν με τέμπερα τα διαφορετικά στρώματα του εσωτερικού και το εξωτερικό της γης, έγραψαν τα ονόματα των στρωμάτων, έκοψαν περιμετρικά.
ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ ΞΑΝΑ
Το νηπιαγωγείο συμμετέχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη δράση ενάντια του Bulling “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” από το Χαμόγελο του Παιδιού. Προνήπια και νήπια κατασκεύασαν και ανάρτησαν την αφίσα με τις απόψεις τους σχετικά με την αντιμετώπιση και εξάλειψη κάθε φαινόμενου βίας. Φωνάζουμε σε κάθε μορφή βίας «ΤΑΧΕΡΙΑ ΧΤΥΠΑΝΕ, ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ! ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!».
Η συμμετοχή των μαθητών επιβραβεύτηκε με ευχαριστήρια επιστολή που λάβαμε από τον ίδιο τον οργανισμό του Χαμόγελου του Παιδιού.
Ο τοίχος των Λουλουδιών!
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Σχοινούσας κατασκεύασαν το δικό τους Τοίχο των Λουλουδιών από Ανακυκλώσιμα Υλικά στα πλαίσια του προγράμματος αξιολόγησης σχολικής μονάδας και του εργαστηρίου δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου: Φροντίζω το περιβάλλον, Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Οικολογική Συνείδηση. Τίτλος: «Φύλαξέ το, μη πετάς – Ανακύκλωσε με μας».
Τα έκοψαν, τα σχημάτισαν και τα χρωμάτισαν:
Τα κόλλησαν και σχεδίασαν τα κλωνάρια τους:
Έτοιμος ο κήπος τους: