Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

>Μαθήματα 20/11/12

>

Γλώσσα: Να ξαναδιαβάσεις το κείμενο της σελ. 79 και να κάνεις την άσκηση 1.
Θές να κάνουμε κι εμείς μια ιστορία με εικονολέξεις;;

Στο εργασιών σελ. 49, ασκ. 1-2 και αντιγραφή κι ορθογραφία τα λόγια του Σωτήρη.(της άσκησης 1)
Μαθηματικά  η 2η σελ. στο μάθημα 11 του βιβλίου.

>Μαθήματα 19/11/12

>

Γλώσσα: Διαβάζω καλά τη σελ. 89 για τα είδη προτάσεων.
Γράφω, 3 προτάσεις, μια απλή, μια σύνθετη και μια επαυξημένη με κάθε ένα από τα ρήματα:
“μαθαίνω, βοηθάω, γυρίζω”
Μαθηματικά: Ασκήσεις 6-7 στο 10 κεφ. του τετρ. εργασιών

Γράφω καθαρά με ωραία γράμματα μια επιστολή, παρουσιάζοντας τον εαυτό μου, για να τη στείλουμε στους μαθητές της Ε3′ τάξης, του Δημοτικού σχολείου Λακατάμειας Λευκωσίας στην Κύπρο.
Γράφω ημερομηνία και χαιρετισμό.
Ενδεικτικά απαντώ στις ερωτήσεις:

Ποιος είμαι; πού μένω;
πώς φαίνομαι;
τα ενδιαφέροντά μου
τα προτερήματά μου
Μου αρέσει να έχω φίλους; γιατί;
Αγαπημένα βιβλία, μουσική κ.α.
Αγαπημένα πράγματα και ότι άλλο θέλω.
Στολίζω όπως μου αρέσει το φύλλο χαρτιού.

>Απλές και επαυξημένες προτάσεις

>


Απλές ονομάζονται οι προτάσεις που αποτελούνται μόνο από τους κύριους όρους. 
Οι κύριοι όροι είναι:
– το υποκείμενο
– το κατηγόρημα
(ρήμα + αντικείμενο ή ρήμα + κατηγορούμενο)

π.χ.
Τα καφενεία μοσχοβολούσαν. (Υ + Ρ)
Τα καφενεία ήταν πολλά. (Υ + Ρ + Κ)
Ο Μόλυβος είχε καφενεία. (Υ + Ρ + Α)




Επαυξημένες ονομάζονται οι προτάσεις που εκτός από τους κύριους όρους έχουν και άλλους όρους που δεν είναι σημαντικοί. 
Αυτοί οι δευτερεύοντες όροι μπορεί να είναι:
επίθετα που συνοδεύουν ουσιαστικά
επιρρήματα
λέξεις ή φράσεις που χρησιμοποιούμε να μεγαλώσουμε, να ομορφύνουμε τις προτάσεις μας

π.χ.
Τα πέτρινα καφενεία του Μολύβου μοσχοβολούσαν.

Τα όμορφα παραδοσιακά καφενεία ήταν ανοιχτά όλη μέρα



>Μαθήματα 15/11/12

>

Γλώσσα: Αντιγραφή και ορθογραφία στη σελ. 55.
Ερωτήσεις: Γιατί έκαναν κατάληψη το 1973 οι φοιτητές του Πολυτεχνείου;
Σήμερα γίνονται καταλήψεις, πορείες, διαδηλώσεις; Μπορείς να κάνεις μια σύγκριση το τότε με το τώρα, σύμφωνα με όσα συζητήσαμε στην τάξη;

Μαθηματικά: Εξάσκηση σε κάθετους πολλαπλασιασμούς με αριθμούς που έχουν μηδενικά στα τελευταία ψηφία και με δεκαδικούς.
Κάνω τις ασκήσεις και το πρόβλημα στο κόκκινο τετράδιο.

>Μαθήματα 14/11/12

>

Ολοκληρώθηκε το μάθημα της ιστορίας “οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες”.
Για το επόμενο μάθημα, μαθαίνω πλέον όλο το κεφάλαιο και απαντώ γραπτά στις ερωτήσεις 1-2 του βιβλίου. (Το τετρ. εργασιών θα γίνει στην τάξη).
Αύριο Πέμπτη θα κάνουμε εργασίες με τα είδη των προτάσεων.

>Μαθήματα 12/11/12

>

 Πάτα στους συνδέσμους, κατέβασε το αρχείο και “τρέξε το”.

Ζωγράφισε τις φάλαινες.

Φτιάξε το βυθό.

Διάβασε για τη φάλαινα.

κι εδώ.. δες και φαλαινοιστορίες.

ΓΛΩΣΣΑ: Προχωρήσαμε στην ενότητα 5, “Ασφαλώς κυκλοφορώ”.
Αντιγραφή και ορθογραφία σελ. 75
Ασκήσεις 2-4-6

Μαθαίνω μόνο την 1η σελ. του μαθήματος για τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Βρίσκω πληροφορίες για το θέμα της ομάδας μου (το έγραψα στο βιβλίο).

>Μαθήματα 9/11/12

>

Γλώσσα-Ανθολόγιο: Σελ. 15 ΄΄Το τραγούδι της φάλαινας΄΄ (ανάγνωση, ορθογραφία σελ. 16 από ΄΄Το φως του φεγγαριού …. τους λόφους.΄΄)
Ασκήσεις 1) (τα παιδια σε ομάδες)
2) (για όλα τα παιδιά): Γράφω ένα γράμμα στις φάλαινες εκ μέρους της Λίλης.
Μαθηματικά: Έμαθαν να βρίσκουν τα δεδομένα και τα ζητούμένα ενός προβλήματος. Έλυσαν τα 3 προβλήματα της φωτοτυπίας στο σχολείο και έχουν το 4ο για το σπίτι. Για το 4ο έχουν κάνει το πινακάκι (δεδομένα-ζητούμενα) και τη λύση θα την κάνουν στο σπίτι.
Θρησκευτικά: Σελ. 25 Κεφάλαιο 7 (Παλαιστίνη: Ο τόπος που περπάτησε ο Χριστός) Να μάθουν απέξω από ΄΄Στα ανατολικά … από τη Σταύρωσή Του.΄΄
Ερώτηση: Ποια είναι η θέση και οι πόλεις της Παλαιστίνης;

Άκου το τραγούδι της φάλαινας.

>Ανακοίνωση

>

Λόγω συμμετοχής μου σε τριήμερο σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ως εκπρόσωπος του σχολείου μας, και προκειμένου να πραγματοποιήσουμε κι εμείς ανάλογο πρόγραμμα, δε θα είμαι στο σχολείο αύριο. Εχω δώσει οδηγίες για την τάξη και θα ενημερώσω περεταίρω.