Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

>Μαλάλα Γιουσαφζάι

>

(Στην ευέλικτη ζώνη με την κα Λένα, γνωρίσαμε τη Μαλάλα.)

Πακιστάν: Επίθεση Ταλιμπάν εναντίον της 14χρονης Μαλάλα Γιουσαφζάι

Εξτρεμιστές τραυμάτισαν σοβαρά μια 14χρονη ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των κοριτσιών στην εκπαίδευση, την Μαλάλα Γιουσαφζάι.
Η Μαλάλα δέχτηκε επίθεση από Ταλιμπάν, οι οποίοι την πυροβόλησαν καθώς γυρνούσε σπίτι της από το σχολείο 
 Μια σφαίρα της τρύπησε το λαιμό και έθεσε τη ζωή της σε σοβαρό κίνδυνο. Νεότερες ειδήσεις  αναφέρουν πως η σφαίρα αφαιρέθηκε επιτυχώς και το κορίτσι είναι εκτός κινδύνου.

Ποια είναι η Μαλάλα Γιουσαφζάι;

Η Μαλάλα Γιουσαφζάι είναι ένα κορίτσι από την περιοχή Swat , θερμή υπέρμαχος των δικαιωμάτων των κοριτσιών στην εκπαίδευση. Μιλά ανοιχτά για το δικαίωμα των κοριτσιών να πηγαίνουν σχολείο. Επιπλέον, επέκρινε δημόσια την επίθεση των Ταλιμπάν σε σχολεία θηλέων στην κοιλάδα Swat.

Εμφανίστηκε στην παγκόσμια σκηνή το 2009, όταν έγραψε ένα ημερολόγιο για το BBC URDU. Το Ημερολόγιο μιας Πακιστανής μαθήτριας αρχικά εμφανίστηκε στο BBC URDU με ένα ανώνυμο ψευδώνυμο, το Gul Makai. Το χρονικό μιλά για τις αγριότητες Ταλιμπάν κατά της εκπαίδευσης των κοριτσιών στην κοιλάδα Swat.
Κατά την περίοδο που η κοιλάδα βρισκόταν υπό τον έλεγχο των εξτρεμιστών, τα σχολεία θηλέων έκλεισαν βίαια και η εκπαίδευση ήταν αποκλειστικό προνόμιο των αγοριών. H Μαλάλα ήταν το κορίτσι που κατέγραψε τις αγριότητες που διαπράχθηκαν από τους Ταλιμπάν. Ιδού ένα μικρό απόσπασμα από το ημερολόγιό της:

Μόνο 11 μαθητές παρακολουθούσαν τα μαθήματα από τους 27. Ο αριθμός μειώθηκε λόγω του διατάγματος των Ταλιμπάν. Τρεις φίλες μου μετακόμισαν με τις οικογένειές τους στην Πεσαβάρ, στη Λαχώρη και στο Ραβαλπίντι μετά από το διάταγμα αυτό.

Η Μαλάλα Γιουσαφζάι ήταν επίσης υποψήφια για το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης για Παιδιά από την ομάδα Kids Rights Foundation το 2011.

Αποτελεί τη φωνή χιλιάδων κοριτσιών που θέλουν να μορφωθούν και να διαδραματίσουν ένα ρόλο στην πρόοδο της κοινωνίας.

Η στάση των Ταλιμπάν

Η παράνομη τρομοκρατική ομάδα Tehrik e Taliban Pakistan (TTP) [8] γρήγορα ανέλαβε την ευθύνη της φριχτής αυτής ενέργειας. Η ομάδα ανέφερε ότι το έργο της Μαλάλα διέσπειρε μετριοπάθεια στην κοινωνία και “όποιος πράξει ανάλογα στο μέλλον θα αποτελέσει ξανά στόχο των TTP”. Ο εκπρόσωπος τύπου των Ταλιμπάν επίσης ανέφερε ότι “όποιος ηγείται εκστρατείας εναντίον του Ισλάμ και της Σαρία [10] διατάσσεται ο θάνατός του από τη Σαρία”.
Ο εκπρόσωπος τύπου του TTP, Ehsanullah Ehsan, είπε σε συνέντευξη :

[Η Μαλάλα] έχει γίνει σύμβολο της δυτικής κουλτούρας στην περιοχή…[και οι επιθέσεις ήταν δικαιολογημένες επειδή] προωθούσε τη δυτική κουλτούρα στην περιοχή Παστούν.

[12]

Ακτιβίστριες από την Ένωση Γυναικών Minhaj-ul-Quran κρατούν φωτογραφίες της Μαλάλα Γιουσαφζάι και φωνάζουν συνθήματα εναντίον της επίθεσης.

Αντιδράσεις στην κοινωνία

Η επίθεση επικρίθηκε από κάθε κοινωνικό φάσμα. Δεν υπήρξε ούτε ένα tweet που να υποστηρίζει την πράξη των Ταλιμπάν να ανοίξουν πυρ εναντίον ενός 14χρονου αθώου παιδίου.
Χρήστες του Twitter καταδίκασαν την επίθεση αυτή με τα χειρότερα λόγια:

Κύμα διαδικτυακών χρηστών προσευχόταν για την υγεία της Μαλάλα. Ανακουφίστηκαν βαθιά, όταν έφτασαν τα νέα ότι η Μαλάλα έχει διαφύγει τον κίνδυνο.
Ο Feroz λέει:

Ελπίζω η έμπνευση από τη Μαλάλα να έχει αντίκτυπο και η νεότερη γενιά να βγάλει χιλιάδες ακόμη ψυχές σαν τη Μαλάλα. Όσοι προσπαθούν να σπρώξουν το Πακιστάν πίσω στην Παλαιολιθική εποχή πρέπει να διωχθούν με κάθε τρόπο. Μαλάλα, όλος ο κόσμος προσεύχεται για τη γρήγορη ανάρρωσή σου.

Το ποσοστό του γυναικείου αλφαβητισμού στο Πακιστάν φτάνει μόλις το 45% [21] (2009). Η απειλή των τρομοκρατών εναντίον της εκπαίδευσης των κοριτσιών θα ρίξει το νούμερο αυτό σε νέα χαμηλά.

>Μαθήματα 26/11/12

>

Γλώσσα: Σελ. 84 ασκ. 1-2 και εργασιών σελ.50 ασκ. 3.

Ζωγραφίζω σε φύλλο Α4 μερικά σήματα του ΚΟΚ και γράφω απο κάτω τη σημασία τους.

Μαθηματικά: Μαθαίνω καλά τους όρους της διαίρεσης ( τι είναι διαιρέτης, διαιρετέος, πηλίκο υπόλοιπο) και πώς κάνουμε τη δοκιμή – επαλήθευση.

Ιστορία το υπόλοιπο μάθημα, και την 2η ερώτηση του βιβλίου.
 Θέλεις να παίξεις; 

>Κυριακή πρωί με τον ΑΝΑ

>

Σας προτείνω για την Κυριακή το πρωί

Κυριακή πρωί με τον ΑΝΑΠΛΑΓΥΑΛΟΥΧΑ στην Πλάκα.
Προτείνω το πρόγραμμα με το νερό, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος που θα δουλέψουμε από τον Ιανουάριο με το νερό και τη θάλασσα.
Άλλες πληροφορίες για το πρόγραμμα.
(Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να έρθω κι εγώ καθώς είχα προγραμματίσει κάτι άλλο.)

Επειδή ο πολιτισμός μας φαίνεται και από τα
σκουπίδια που παράγουμε!

>Μια ιστορία με εικονολέξεις

>

Φτιάξε κι εσύ σε ένα φύλλο Α4 μια ιστορία με εικονολέξεις.

Όπως αυτή που βλέπεις, όπως η σελ. 79 του βιβλίου σου (Γλώσσα).
Μπορείς να τη φέρεις να τη δούμε τη Δευτέρα.
Θέμα… ας πούμε “μια βροχερή ημέρα”.

>Μαθήματα 22/11/12

>

ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ

(Βλ. Γραμματική Ε-ΣΤ σελ. 141)

Εργασίες 2-3-4 στο βιβλίο.

 Θρησκευτικά: Δες το χάρτη της Παλαιστίνης στη σελ. 38.

Γράψε για όσες πόλεις ή περιοχές του χάρτη μπορείς, ένα γεγονός από τη ζωή του Χριστού που συνέβη εκεί.
Βρες για όσα περισσότερα μπορείς.
π.χ. Εμμαούς: Εκεί εμφανίστηκε ο Χριστός μετά την ανάστασή Του.

>Μαθήματα 21/11/12

>

Προσοχή!
Αλλαγή του προγράμματος. Κάθε Πέμπτη, θα γίνεται η “μελετη περιβάλλοντος” αντί της Παρασκευής, ενώ την Παρασκευή θα γίνονται τα “μαθηματικά” αντί της Πέμπτης.

Μαθηματικά: Εργασιών σελ. 28, ασκ. 3-4
Ιστορία: Κεφ. 8 “Η τέχνη στην Αρχαϊκή εποχή” Από την αρχή ως “…καλοχτενισμένες.”

  • Τι λέμε “ρυθμό” στην αρχιτεκτονική;
  • Ποιοι είναι οι δύο βασικοί ρυθμοί;
  • Ποια χαρακτηριστικά έχει ο καθένας; (βλέπε άσκηση 1 στο “εργασιών”.)

  • Τι είναι οι “κούροι” και οι “κόρες”;