5 τρόποι για να προετοιμάσετε το παιδί σας να μάθει ανάγνωση
Άρθρο από το www.immomy.gr
5 τρόποι για να προετοιμάσετε το παιδί σας να μάθει ανάγνωση
Άρθρο από το www.immomy.gr
Στην Αριάδνη και το blog της edonipiagogeio.blogspot.com
Στην Άννα και το blog της mesasenasentoukaki.blogspot.com
Στην Κατερίνα και το blog της paixnidokamomataa.blogspot.com
Στη Λίτσα και στο blog της nipiaendrasei.blogspot.com
Στην Ειρήνη και το blog της nipiagogosgiapanta.blogspot.com
Στη Θεανώ και το blog της theoanagn.wordpress.com
Στην Ελένη και το blog της blogs.sch.gr/1nipeidkal
Στην Τάνια και το blog της taniamanesi-kourou.blogspot.com
Στην Εύη και το blog της evitsitiridou.me
Στην Άννα και το blog της megalipoliteiamikrwn.blogspot.com
Ο Καραγκιόζης στην τάξη μας – Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Διάρκεια: 3 μήνες (4 – 02 – 2015 έως 30 – 04 – 2015)
*Συζητήσαμε για το φως και τη σκιά και πειραματιστήκαμε με το φακό και διάφορα αντικείμενα.
*Παίξαμε στην αυλή με τις σκιές μας.
*Αντιστοιχίσαμε στο φύλλο εργασίας τα παιδάκια με τις σκιές τους.
*Συζητήσαμε για:
Σημαντική πηγή πληροφόρησης υπήρξε το http://www.karagiozismuseum.gr/
*Ακούσαμε το τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου ”Σαν τον Καραγκιόζη”:
*Γνωρίσαμε μέσα από φωτογραφίες και DVD τον μεγαλύτερο Έλληνα καραγκιοζοπαίχτη, τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΣΠΑΘΑΡΗ:
*Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε έργα ζωγραφικής με θέμα το θέατρο σκιών:
*Χορέψαμε χασαποσέρβικο!
*Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα σε DVD από παραστάσεις του Ε. Σπαθάρη:
*Κατασκευάσαμε τη φιγούρα του Καραγκιόζη, του Μορφονιού και του Πασά και τα παιδιά τις πήραν στο σπίτι τους:
*Κατασκευάσαμε επιτραπέζια παιχνίδια, ένα για τον καθένα.
*Έτοιμες και οι φιγούρες για την παράσταση.
*Γράψαμε την πρόσκληση για την παράσταση και αποφασίσαμε να καλέσουμε τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καμήλας. Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τους δασκάλους κα. Μαρία και κο. Δημήτρη.
*Και για να κάνουμε λίγα μαθηματικά, βάλαμε είσοδο 2 (ψεύτικα) ευρώ κι ετοιμάσαμε τα εισιτήρια που δώσαμε στους θεατές μας.
*Η ώρα για την παράσταση έφτασε…Ένα παιδάκι μάζευε τα (ψεύτικα) χρήματα, ένα άλλο έδινε τα εισιτήρια και οι μαθητές του Δημοτικού κάθισαν στις θέσεις τους.
*Τα παιδιά του Δημοτικού μας έκαναν και μία έκπληξη. Έφεραν στα νήπια δωράκι, ένα μπουκετάκι με λουλούδια για τον καθένα!
*Η παράσταση “Ο Καραγκιόζης φούρναρης” ξεκίνησε…
*Τόσο τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, όσο και του Δημοτικού το διασκέδασαν πολύ. Μπήκαν και εκείνα πιίσω από τη σκηνή για να δοκιμάσουν. Όταν έφυγαν, μετρήσαμε τα χρήματα που μαζέψαμε και τα παιδιά τα μοιράστηκαν.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Όπως σε όλα τα Νηπιαγωγεία, έτσι κι εμείς στο Νηπιαγωγείο Άνω Καμήλας ασχοληθήκαμε με πασχαλιάτικες κατασκευές.
*Η κάρτα μας.
*Κατασκευή κοτοπουλάκι.
*Χωνάκι – δώρο με καραμελίτσες για τα παιδιά.
*Τα καλάθια με τ’ αβγουλάκια μας.
*Ζωγραφίσαμε τ’ αβγά με κηρομπογιές και μετά τα βάψαμε.
*Έτοιμα και τα Λαζαράκια μας! Μόνο που τα παραψήσαμε…
2 Απριλίου , Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τις παρακάτω δραστηριότητες:
*Παρατηρήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής και συζητήσαμε σχετικά με το θέμα τους, τι είναι αυτό που έχουν κοινό και τα συναισθήματα που έχουμε βλέποντάς τους.
*Συζητήσαμε για τους σημαντικότερους συγγραφείς παιδικών βιβλίων και είδαμε ποιοι είναι.
Ευγένιος Τριβιζας
Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
*Είδαμε ποια παραμύθια έχει γράψει ο Χ. Κ. Άντερσεν και ανακαλύψαμε ότι γνωρίζουμε τα περισσότερα!
*Διασκεδάσαμε διαβάζοντας τον ”μικρό Ερμή” του Ευγένιου Τριβιζά.
*Συζητήσαμε για το εξώφυλλο των βιβλίων και τη σημασία τους. Μάθαμε λέξεις, όπως συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος.
Και τώρα στην πράξη…
*Διαβάσαμε το ποίημα της Μ. Γουμενοπούλου για το βιβλίο και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε και το πήραμε στο σπίτι.
*Ολοκληρώσαμε και αυτά τα φύλλα εργασίας, που είναι σχετικά με το βιβλίο.
*Ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του αγαπημένου μας βιβλίου.
*Ετοιμάσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες και τους πλαστικοποιήσαμε ώστε να τους χρησιμοποιούμε για πολύ καιρό.
Πηγές:
21 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΦΥΛΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ.
“Ειρηνική συνύπαρξη με βάση την ισονομία και την ισότητα”
“Αποδοχή και σεβασμός της πολιτισμικής ετερότητας (Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΟΧΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ!)
“Καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων”
“Παροχή ίσων ευκαιριών για εκπαίδευση”
Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να θεμελιωθούν οι παραπάνω προτάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τις εξής δραστηριότητες:
* Συζητήσαμε για την έννοιες του ρατσισμού και του πρόσφυγα. Πώς θα ήταν αν έπρεπε να φύγουμε από τον τόπο που ζούμε; Πού θα μέναμε; Τί θα τρώγαμε; Αν πηγαίναμε σε άλλα μέρη, πώς θα μας φαιρόταν ο κόσμος εκεί; Θα μας αποδεχόταν;
* Παρακολουθήσαμε στο You Tube το “Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” και ζωγραφίσαμε κι εμείς την Ειρήνη.
* Παρακολουθήσαμε στο You Tube το “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”, ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα και το φόβο αποδοχής από τους άλλους.
* Χρωμάτισε ο καθένας τον δικό του παρδαλό ελέφαντα.
* Κάναμε την ομαδική εργασία με τον Έλμερ και είπαμε ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ!
Πηγές
Dreamskindergarten.blogspot.gr
taniamanesi-kourkou.blogspot.gr
http://www.unhcr.gr
6 Μαρτίου: Ημέρα κατά της σχολικής βίας.
Όπως σε όλα τα σχολεία, έτσι και στο δικό μας, η ημέρα αυτή ήταν αφιερωμένη σε δράσεις κατά της σχολικής βίας. Και λέγοντας βία, δεν εννοούμε μόνο τη σωματική αλλά και τη λεκτική.
*Σαν αφόρμηση, οι δράσεις ξεκίνησαν με την ανάγνωση των παρακάτω παραμυθιών:
*Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε στο YouTube τα παρακάτω αποσπάσματα που αφορούν τη βία στα σχολεία:
*Ήρθε στην τάξη μας μια φίλη, που την ονομάσαμε Βαία, και κάθησε μαζί μας. Στην αρχή της μιλήσαμε άσχημα και κάθε μας λέξη της τσαλάκωνε την καρδιά. Της είπαμε ”Είσαι χαζή”, Δε σ’ έχω φίλη” και Δε σ’ αγαπάω”. Όταν όμως είδαμε πόσο πολύ τσαλακώθηκε η καρδιά της, αποφασίσαμε πως δεν φερθήκαμε σωστά και της είπαμε ”Συγνώμη”, Σ’ έχω φίλη” και Σ’ αγαπάω”. (την ιδέα γι’ αυτή τη δραστηριότητα την πήρα από τη συνάδελφο Άννη Λιβαθινού).
*Συζητήσαμε για τη λέξη ΒΙΑ και τη σημασία της και κατασκευάσαμε ομαδική αφίσα:
*Και τέλος, κάναμε τις ατομικές μας κατασκευές χεράκι ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ!
Καλό μήνα!!!
Τη Δευτέρα καλωσορίσαμε με τα παιδιά την Άνοιξη .
Παρακάτω είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο.
*Μιλήσαμε για το έθιμο της χελιδόνας.
Το έθιμο της χελιδόνας έχει τις ρίζες του στα πρώτα βυζαντινά χρόνια.
Τα παιδιά τραγουδούσαν τον ερχομό της Άνοιξης , την 1η Μαρτίου
σε κάθε χωριουδάκι της Ελλάδας, κρατώντας ένα ξύλινο χελιδόνι με κουδουνάκια
Με τον τρόπο αυτό υποδέχονταν τα χελιδόνια.

και λέγαν από σπίτι σε σπίτι τα ανοιξιάτικα κάλαντα:
*Φτιάξαμε τις δικές μας Χελιδόνες και είπαμε τα κάλαντα.
*Φορέσαμε στα χερια μας Μάρτη.
Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα, είτε στον καρπό του χεριού σαν βραχιόλι. Καμμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κατοχός του.
“Μάρτη” δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο.
Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.
*Μάθαμε παροιμίες για το Μάρτη.
Οι καιρικές συνθήκες του Μαρτίου, είναι το βασικό θέμα στις παροιμίες που λέει ο λαός για το μήνα αυτό.
*Στολίσαμε την τάξη μας με λουλούδια και χελιδόνια.
*Μάθαμε τον αριθμό 6, ζωγραφίζοντας έξι λουλούδια και γράφοντας τον.
*Μιλήσαμε για την αμυγδαλιά και τα άνθη της και τη ζωγραφίσαμε.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 05 Ιανουαρίου 2015
«Είναι αστέρι στα μαθηματικά. Μάλλον πρέπει να την πάω να τη δουν στη Mensa», λέει η μητέρα ενός 4χρονου κοριτσιού σε μία άλλη μαμά, ενώ παρακολουθούν τα παιδιά τους στο προνήπιο. «Εσένα, πως πάει η κόρη σου; Έμαθε να διαβάζει; Η δική μου ήδη διαβάζει ολόκληρες προτάσεις».
Όπου κι αν κοιτάξουμε, θα δούμε γονείς που υπερηφανεύονται για τα παιδιά τους. Από το Facebook που κατακλύζεται από βίντεο με «τα πρώτα του βήματα» και «το νικητήριο γκολ του Γιωργάκη… μας τον ζήτησαν και από τη Liverpool» μέχρι τις συζητήσεις της παιδικής χαράς, όπου η γειτόνισσα σπεύδει να σας ενημερώσει ότι η 3χρονη Ελένη μπορεί και γράφει το όνομά της. Ας το παραδεχθούμε: Οι περισσότεροι γονείς αρέσκονται να συγκρίνουν τα παιδιά τους και να βγαίνουν πάντα πρώτοι, λες και είναι διαγωνισμός. «Α, εμάς ο Γιώργος κοιμόταν πάντα όλη τη νύχτα, δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα» ή «Κρίσεις οργής; Απορώ γιατί γκρινιάζουν όλοι έτσι. Εμάς ο Ιάσωνας δεν είχε τέτοια».
Το πρόβλημα με τέτοιου τύπου δηλώσεις δεν είναι μόνο ότι δεν συμβαδίζουν με το ιδανικό πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς, με τη μετριοφροσύνη και το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε προς τους άλλους. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι αντικατοπτρίζει μία γονεϊκή συμπεριφορά, έναν τρόπο ανατροφής των παιδιών, που είναι επικίνδυνος, όπως εξηγεί η ψυχολόγος Annette Lareau μιλώντας στο WebMD. «Οι περισσότεροι γονείς της μεσαίας τάξης θεωρούν ότι και το παιδί είναι project, κάτι που πρέπει να διαχειριστείς, να οργανώσεις και να προγραμματίσεις και τελικά να αξιολογηθείς σε αυτό», εξηγεί και συμπληρώνει: «Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν, μία παιδική δραστηριότητα τείνει να είναι πιο έντονη για τη μητέρα παρά για το παιδί. Και η ανταγωνιστική φύση των δραστηριοτήτων βρίσκεται στο επίκεντρο όλης της διαδικασίας».
Η σημερινή γενιά γονέων είναι ίσως η πιο καλά προετοιμασμένη. Ποτέ άλλοτε στην ιστορία η πλειονότητα των γονιών δεν είχε τόσο υψηλή εκπαίδευση, τόσο πολλές εμπειρίες, τόσο πολλά ερεθίσματα και επαφές με άλλες χώρες, κουλτούρες και πολιτισμούς. Αυτοί οι ίδιοι ενήλικες όμως, όταν γίνονται γονείς ακολουθούν τον ίδιο ζήλο και την ίδια ανταγωνιστικότητα που δείχνουν στον ακαδημαϊκό ή στον εργασιακό στίβο.
Όλοι οι γονείς καυχιώνται, ως ένα βαθμό. Κι αυτό είναι φυσιολογικό, να είναι δηλαδή κανείς υπερήφανος για τα παιδιά του και να μιλάει στους άλλους γι’ αυτά. Αλλά όταν η υπερηφάνεια φτάνει στο πλαίσιο της υπερβολής –όταν δηλαδή ένας γονιός δε μιλάει παρά μόνο για το πόσο καλύτερο από τα άλλα είναι το παιδί του …σε όλα– παύει να είναι φυσιολογική και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των ενηλίκων, αλλά και στη σχέση των γονιών με το παιδί.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο ψυχίατρος Άλβιν Ρόζενφελντ, συγγραφέας του «The Over-Scheduled Child: Avoiding the Hyper-Parenting Trap», υποστηρίζει ότι είναι σημαντικό οι γονείς να επικεντρώνονται στο ίδιο το παιδί και όχι στα επιτεύγματά του. «Πολλοί επικεντρώνονται στα επιτεύγματα του παιδιού και δεν προσπαθούν να γνωρίσουν το ίδιο το παιδί», αναφέρει και συμπληρώνει: «Το πρόβλημα ξεκινά όταν τα παιδιά αξιολογούνται μόνο βάσει των επιτευγμάτων τους, όταν προσπαθούν να ζουν βάσει των δικών σας ονείρων και όχι για αυτό που πραγματικά είναι».
Και όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τέτοιους προκλητικούς γονείς; Πως άραγε πρέπει να αντιδράσουμε στη μαμά που μας λέει ότι το δικό της μωρό περπάτησε 7 μηνών; «Το μόνο που πρέπει να πείτε είναι «Α, τι ωραία, μπράβο» και τίποτα άλλο», απαντά η Lareau, εξηγώντας ότι έτσι αποφεύγετε την εκνευριστική αλλά και επικίνδυνη σύγκριση – την οποία, κακά τα ψέματα, η άλλη μαμά επιδιώκει. «Να έχετε πάντα στο νου τη μεγάλη εικόνα. Όλοι ξέρουν ότι κάποια στιγμή τα παιδιά θα μάθουν να περπατάνε, να μιλάνε και να διαβάζουν. Λίγο πριν …λίγο μετά, δεν έχει σημασία».
ΠΗΓΗ:
http://www.letsfamily.gr/el/articles/