ΑΡΘΡΟ: 5 Τρόποι για να προετοιμάσετε το παιδί σας να μάθει ανάγνωση!

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΓΟΝΕΙΣ | , στις 10-05-2015

5 τρόποι για να προετοιμάσετε το παιδί σας να μάθει ανάγνωση

Άρθρο από το www.immomy.gr

ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΜΑΣ!

2

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΒΡΑΒΕΙΟ | , στις 06-05-2015

ΒΡΑΒΕΙΟ!!!!!!

Με μεγάλη μου χαρά παρέλαβα από την αγαπημένη μου φίλη Εύη Καρέλλα και το υπέροχο ιστολόγιο της stasinipiagogio.blogspot.com ένα βραβείο. Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ Ευη μου.Με τη σειρά μου το δίνω σε 10 αξιόλογα ιστολόγια που παρακολουθώ:

Στην Αριάδνη και το blog της edonipiagogeio.blogspot.com

Στην Άννα και το blog της mesasenasentoukaki.blogspot.com

Στην Κατερίνα και το blog της paixnidokamomataa.blogspot.com

Στη Λίτσα και στο blog της nipiaendrasei.blogspot.com

Στην Ειρήνη και το blog της nipiagogosgiapanta.blogspot.com

Στη Θεανώ και το blog της theoanagn.wordpress.com

Στην Ελένη και το blog της blogs.sch.gr/1nipeidkal

Στην Τάνια και το blog της taniamanesi-kourou.blogspot.com

Στην Εύη και το blog της evitsitiridou.me

Στην Άννα και το blog της megalipoliteiamikrwn.blogspot.com

 

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!

2

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | , στις 01-05-2015

 Ο Καραγκιόζης στην τάξη μας – Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Διάρκεια: 3 μήνες (4 – 02 – 2015 έως 30 – 04 – 2015)

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ

*Συζητήσαμε για το φως και τη σκιά και πειραματιστήκαμε με το φακό και διάφορα αντικείμενα.

*Παίξαμε στην αυλή με τις σκιές μας.

DSC_4479

 

 

*Αντιστοιχίσαμε στο φύλλο εργασίας τα παιδάκια με τις σκιές τους.

DSC_4473

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Συζητήσαμε για:

  • την ιστορία του θεάτρου σκιών,
  • τις κυριότερες φιγούρες στον Καραγκιόζη,
  • τις μουσικές της Ελλάδας που συνδέονται με κάθε φιγούρα,
  • το πως φτιάχνονται οι φιγούρες,
  • για τον Μπερντέ και τον καραγκιοζοπαίχτη.

Σημαντική πηγή πληροφόρησης υπήρξε το http://www.karagiozismuseum.gr/

 

*Ακούσαμε το τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου  ”Σαν τον Καραγκιόζη”:

 

*Γνωρίσαμε μέσα από φωτογραφίες και DVD τον μεγαλύτερο Έλληνα καραγκιοζοπαίχτη, τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΣΠΑΘΑΡΗ:

spatharis_01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 *Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε έργα ζωγραφικής με θέμα το θέατρο σκιών:

cf80ceb1cf81ceaccf83cf84ceb1cf83ceb7-cebaceb1cf81ceb1ceb3cebaceb9cf8cceb6ceb7 eug_picture1 Έργο Σπαθάρη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Χορέψαμε χασαποσέρβικο!

 *Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα σε DVD από παραστάσεις του Ε. Σπαθάρη:

  • Ο Καραγκιόζης γραμματικός,
  • Ο Καραγκιόζης γιατρός,
  • Ο Καραγκιόζης φούρναρης, και
  • Ο Καραγκιόζης και το καταραμένο φίδι.

 

*Κατασκευάσαμε τη φιγούρα του Καραγκιόζη, του Μορφονιού και του Πασά και τα παιδιά τις πήραν στο σπίτι τους:

DSC_4207 DSC_4212

 

 

 

 

DSC_4209 DSC_4226

 

 

 

 

 

 

 

 

 *Κατασκευάσαμε επιτραπέζια παιχνίδια, ένα για τον καθένα.

DSC_4240

 

 

 

 

 

 

 

SDC13703 SDC13704 SDC13705 SDC13706

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SDC13707 SDC13710

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Έτοιμες και οι φιγούρες για την παράσταση.

DSC_4483

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Γράψαμε την πρόσκληση για την παράσταση και αποφασίσαμε να καλέσουμε τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καμήλας. Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τους δασκάλους κα. Μαρία και κο. Δημήτρη.

DSC_4472

 

 

 

 

 

 

 

 

*Και για να κάνουμε λίγα μαθηματικά, βάλαμε είσοδο 2 (ψεύτικα) ευρώ κι ετοιμάσαμε τα εισιτήρια που δώσαμε στους θεατές μας.

DSC_4481

 

 

 

 

 

 

DSC_4480

 

 

 

*Η ώρα για την παράσταση έφτασε…Ένα παιδάκι μάζευε τα (ψεύτικα) χρήματα, ένα άλλο έδινε τα εισιτήρια και οι μαθητές του Δημοτικού κάθισαν στις θέσεις τους.

SDC13760

 

 

 

*Τα παιδιά του Δημοτικού μας έκαναν και μία έκπληξη. Έφεραν στα νήπια δωράκι, ένα μπουκετάκι με λουλούδια για τον καθένα!

SDC13762

 

 

*Η παράσταση “Ο Καραγκιόζης φούρναρης” ξεκίνησε…

SDC13758

SDC13755

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SDC13753 SDC13757

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Τόσο τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, όσο και του Δημοτικού το διασκέδασαν πολύ. Μπήκαν και εκείνα πιίσω από τη σκηνή για να δοκιμάσουν. Όταν έφυγαν, μετρήσαμε τα χρήματα που μαζέψαμε και τα παιδιά τα μοιράστηκαν.

SDC13763

ΠΑΣΧΑ

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 20-04-2015

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

Όπως σε όλα τα Νηπιαγωγεία, έτσι κι εμείς στο Νηπιαγωγείο Άνω Καμήλας ασχοληθήκαμε με πασχαλιάτικες κατασκευές.

 

DSC_4368

*Η κάρτα μας.

 

 

 

 

 

DSC_4369

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4370

*Κατασκευή κοτοπουλάκι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4382

*Χωνάκι – δώρο με καραμελίτσες για τα παιδιά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4393

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4396 *Τα καλάθια με τ’ αβγουλάκια μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4395

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4394

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4380*Ζωγραφίσαμε τ’ αβγά με κηρομπογιές και μετά τα βάψαμε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4389

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4421*Έτοιμα και τα Λαζαράκια μας! Μόνο που τα παραψήσαμε…

 

 

 

 

 

 

 

DSC_4462*Ζωγραφίσαμε επτά πασχαλινά αβγά και γράψαμε τον αριθμό 7.

Bullying: Οι μορφές του και τα χαρακτηριστικά του παιδιού-θύματος!

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΓΟΝΕΙΣ | , στις 03-04-2015

Bullying: Οι μορφές του και τα χαρακτηριστικά του παιδιού-θύματος!

6b1c0989187010ed3979df23e56f0c96_L

Όλοι μας πλέον έχουμε ακούσει για τον σχολικό εκφοβισμό, για τις διαστάσεις που έχει πάρει ως φαινόμενο πλέον. Η σχολική βία ή school bullying όπως λέγεται, είναι ένα φαινόμενο που δεν εμφανίστηκε ξαφνικά σε όλο τον πλανήτη.
Ανέκαθεν υπήρχε στα σχολεία, ανέκαθεν υπήρχαν οι νταήδες ή οι “εξωσχολικοί” που παρενοχλούσαν παιδιά και εφήβους. Τα τελευταία χρόνια όμως φαίνεται ότι υπάρχει αύξηση στην ενημέρωση, στην ευαισθητοποίηση και στην αποτροπή από τέτοιου είδους καταστάσεις, καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα δικαιώματα του παιδιού και του εφήβου, αλλά και στις επιδράσεις που αφήνουν στις διαπροσωπικές του σχέσεις και γενικότερα στον ψυχικό του κόσμο…
Αυτό που είναι νέο σχετικά με το bullying, είναι οι μορφές που έχουν προστεθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Όλοι σχεδόν οι έφηβοι είναι εφοδιασμένοι με κινητό τελευταίας τεχνολογίας, λες και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουν καλές σχολικές επιδόσεις (εδώ ίσως χρειάζεται να αναρωτηθούμε πως στην εποχή της κρίσης, μπορεί ο γονιός να χρωστάει για παράδειγμα στην εφορία, παρόλα αυτά όμως θα έχει αγοράσει κινητό των 800 ευρώ στο παιδί του!). Έτσι λοιπόν η νέα και σύγχρονη μορφή του εκφοβισμού περιλαμβάνει τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, με την χρήση της κάμερας του κινητού ή των υπολογιστών (που μπορεί να “γράφουν” στα κρυφά) και που ο σκοπός είναι η απειλή ή η ταπείνωση του “θύματος”, καθώς οι φωτογραφίες ή το βίντεο θα αποσταλεί σε άλλους συμμαθητές, συνομηλίκους μέσω e-mail ή ακόμα χειρότερα θα ανέβει στο ίντερνετ, στο facebook…
Μορφές bullying
Οι μορφές που μπορεί να πάρει το bullying είναι διάφορες και μπορούν να συνυπάρχουν ακόμα και συνδυαστικά.
Λεκτική μορφή: γίνεται με την συστηματική χρήση υβριστικών εκφράσεων και φραστικών επιθέσεων, με προσβολές αλλά και απειλές, με ειρωνεία, με πειράγματα και ταπεινωτικούς χαρακτηρισμούς, χρήση παρατσουκλιών, με κοροϊδία ή καζούρα, με εκβιασμό για απόσπαση προσωπικών ειδών του θύματος
• Σωματική μορφή: γίνεται με φυσικό τραυματισμό ή ακόμα και με την απειλή τραυματισμού, μέσα από σπρωξίματα, χτυπήματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, φτυσίματα, μαλλιοτραβήγματα, καταστροφή προσωπικών ειδών του θύματος…
• Ηλεκτρονική μορφή: ο σύγχρονος τρόπος μέσα από την αποστολή υλικού με υβριστικό ή και απειλητικό ακόμα περιεχόμενο με μηνύματα ή και βίντεο στο κινητό, με e-mails, στο facebook, σε chat rooms, χρήση ή και παραποίηση των προσωπικών δεδομένων του θύματος, δημιουργία ιστοσελίδων ή και προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με παραποιημένα και ψεύτικα χαρακτηριστικά, παραποιημένες φωτογραφίες, βίντεο, αποκλεισμός του από δικτυακές ομάδες, απειλητικές κλήσεις στο κινητό του συνήθως από άγνωστα νούμερα…
Κοινωνική μορφή: γίνεται με την προσπάθεια να απομονωθεί και να αποκλειστεί κοινωνικά το θύμα μέσα από την αγνόηση ατόμου, την πρόκληση αντιπάθειας, τη δυσφήμιση και τη συκοφαντία, μέσα από τη διάδοση κουτσομπολιών και γενικότερα κακόφημων, ψευδών στοιχείων, την αποκάλυψη ακόμα και τη διαστρέβλωση όσων εκμυστηρεύτηκε το θύμα (την συγκεκριμένη μορφή την συναντάμε πιο συχνά ανάμεσα στα κορίτσια)
• Ρατσιστική μορφή: γίνεται με την χρήση και την διάδοση αρνητικών σχολίων λόγω της καταγωγής του θύματος, του κοικωνικο-οικονομικού επιπέδου του, του σεξουαλικού προσανατολισμού, κάποιου σωματικού ελαττώματος ή ασθένειας… γενικότερα γίνονται “επιθέσεις” λόγω της διαφορετικότητας.
Σεξουαλική μορφή: γίνεται με ανήθικες χειρονομίες και αγγίγματα κυρίως στα γεννητικά όργανα και στο στήθος αν είναι κορίτσι, υβριστικό λεξιλόγιο, σεξουαλικά υπονοούμενα, πειράγματα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό, εικόνες με σεξουαλικό περιεχόμενο, μπορεί να φτάσει ακόμα και σε σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.

Όποια μορφή και αν έχει o εκφοβισμός, το μόνο σίγουρο είναι ότι κακοποιεί το θύμα προκαλώντας μεγάλο ψυχοσυναισθηματικό αντίκτυπο. Το θύμα αρχίζει και αναπτύσσει αγχώδεις και φοβικές καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε διαταραχές, καθώς τα τραύματα αυτά μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά για πολλά χρόνια, αν ο εκφοβισμός διαρκεί επίσης πολλά χρόνια ή αν είναι τόσο έντονος και βίαιος στον ψυχισμό του θύματος.
Πώς αισθάνεται το θύμα;
Συνήθως βλέπουμε ότι η αυτοκατηγορία και οι ενοχές παίζουν μεγάλο ρόλο στο να κλειστεί ακόμα περισσότερο το θύμα στον εαυτό του, καθώς πιστεύει ότι μπορεί και το ίδιο να έχει προκαλέσει όλη αυτή την κακή συμπεριφορά του θύτη. Επίσης, η αδυναμία του να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί την κατάσταση, το κάνει να νιώθει ακόμα πιο ανίσχυρο, χωρίς να έχει την ικανότητα να προστατέψει τον εαυτό του. Για παράδειγμα ένα παχύσαρκο παιδί, μπορεί να θεωρεί μέσα του ότι τα κιλά του προκαλούν αυτή τη συμπεριφορά από τον θύτη, αν ήταν πιο αδύνατο δεν θα το ενοχλούσε κανείς.
Έτσι καταλήγει να αναμασάει τις ενοχές του και να νιώθει ότι παραλύει κάθε φορά από τον φόβο και την ντροπή, την ταπείνωση και τον εξευτελισμό. Μπορεί πλέον να αποφεύγει τις κοινωνικές συναναστροφές, να πέσει η σχολική επίδοση καθώς δεν του είναι τόσο εύκολο να συγκεντρωθεί, κλείνεται όλο και περισσότερο στον εαυτό του, παρουσιάζει σωματικές ενοχλήσεις, διάρροιες, πονοκεφάλους, εμετούς, αποφεύγει να πάει στο σχολείο ή όπου αλλού λαμβάνουν χώρο τα αχαρακτήριστα αυτά περιστατικά.
Μην ξεχνάμε ότι είναι δύσκολο να μιλήσει στους γονείς ή στους εκπαιδευτικούς λόγω των ενοχών του και της πιθανής απόρριψης από τους ενήλικες. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει ο γονιός αν αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί του να προσπαθήσει να το πλησιάσει και να ανοίξει σιγά σιγά το θέμα…
Που μπορεί να οδηγήσει όλη αυτή η κατάσταση ένα παιδί;
Τα παιδιά που έχουν πέσει θύματα τέτοιων καταστάσεων είναι γεγονός ότι έχουν επιπτώσεις στην πορεία του χρόνου , όχι μόνο στην ψυχική τους υγεία, αλλά και στη νοητική. Εκδηλώνουν καταθλιπτικές τάσεις, χαμηλή αυτοεκτίμηση, αγχώδεις και φοβικές διαταραχές, φτωχές διαπροσωπικές σχέσεις, φτωχές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιδόσεις, καθώς η διεκδικητικότητα και η επίτευξη στόχων δεν βρίσκεται καν στο λεξιλόγιό τους, γενικότερα παρουσιάζουν μία πιο δυσλειτουργική συμπεριφορά σε σχέση με τη συμπεριφορά τους πριν από τα περιστατικά εκφοβισμού.
Ας μην ξεχνάμε πως όταν η ψυχική υγεία νοσεί, αργά ή γρήγορα θα νοσήσει και το σώμα, άρα οι συνέπειες επεκτείνονται γενικότερα και σε ψυχοσωματικό πλαίσιο.
Μαρίνα Μόσχα
Ψυχοθεραπεύτρια, Συνεργάτης του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας του Θάνου Ασκητή

 

Πηγή: http://www.mothersblog.gr/o-kosmos-toy-paidioy/item/24827-bullying-oi-morfes-tou-kai-ta-xaraktiristika-tou-paidioy-thymatos#ixzz3WDii0100

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

1

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 02-04-2015

 2 Απριλίου , Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τις παρακάτω δραστηριότητες:

*Παρατηρήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής και συζητήσαμε σχετικά με το θέμα τους, τι είναι αυτό που έχουν κοινό και τα συναισθήματα που έχουμε βλέποντάς τους.

7d54f944ffa2d2cdf220a0b318bd1616   163bcd2c9fa773d8a7cac447d78ca5e5

__Ioannis_Zacharias

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 *Συζητήσαμε για τους σημαντικότερους συγγραφείς παιδικών βιβλίων και είδαμε ποιοι είναι.

Ευγένιος Τριβιζας

01evgenios_trivizas1

 

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ HANS CHRISTIAN ANDERSEN_Σελίδα_3

 

 *Είδαμε ποια παραμύθια έχει γράψει ο Χ. Κ. Άντερσεν και ανακαλύψαμε ότι γνωρίζουμε τα περισσότερα!

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ HANS CHRISTIAN ANDERSEN_Σελίδα_1         ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ HANS CHRISTIAN ANDERSEN_Σελίδα_4

 

 *Διασκεδάσαμε διαβάζοντας τον ”μικρό Ερμή” του Ευγένιου Τριβιζά.

6d1105f3-a237-4b98-8187-ade791080b18_8

 

 

*Συζητήσαμε για το εξώφυλλο των βιβλίων και τη σημασία τους. Μάθαμε λέξεις, όπως συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος.

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ_001

 

 Και τώρα στην πράξη…

*Διαβάσαμε το ποίημα της Μ. Γουμενοπούλου για το βιβλίο και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε και το πήραμε στο σπίτι.

DSC_4414  DSC_4415

DSC_4416

 

*Ολοκληρώσαμε και αυτά τα φύλλα εργασίας, που είναι σχετικά με το βιβλίο.

DSC_4383

DSC_4417

 

 *Ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του αγαπημένου μας βιβλίου.

DSC_4386 DSC_4387

 

 

DSC_4388

DSC_4412

 

 

 

 

 

DSC_4411

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Ετοιμάσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες και τους πλαστικοποιήσαμε ώστε να τους χρησιμοποιούμε για πολύ καιρό.

 

 

Πηγές:

  •  http://stasinipiagogio.blogspot.gr
  • http://dreamskindergarten.blogspot.gr
  • www.kindykids.gr

21 Μαρτίου: Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού.

1

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ | , στις 20-03-2015

21 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΦΥΛΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ.

 

UNHCR_Logo

“Ειρηνική συνύπαρξη με βάση την ισονομία και την ισότητα”

“Αποδοχή και σεβασμός της πολιτισμικής ετερότητας (Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, ΟΧΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ!)

“Καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων”

“Παροχή ίσων ευκαιριών για εκπαίδευση”

Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να θεμελιωθούν οι παραπάνω προτάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τις εξής δραστηριότητες:

* Συζητήσαμε για την έννοιες του ρατσισμού και του πρόσφυγα. Πώς θα ήταν αν έπρεπε να φύγουμε από τον τόπο που ζούμε; Πού θα μέναμε; Τί θα τρώγαμε; Αν πηγαίναμε σε άλλα μέρη, πώς θα μας φαιρόταν ο κόσμος εκεί; Θα μας αποδεχόταν;

* Παρακολουθήσαμε στο You Tube  το “Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” και ζωγραφίσαμε κι εμείς την Ειρήνη.

 

DSC_4319

DSC_4320

 

* Παρακολουθήσαμε στο You Tube  το “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”, ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα και το φόβο αποδοχής από τους άλλους.

 

* Χρωμάτισε ο καθένας τον δικό του παρδαλό ελέφαντα.

DSC_4315     DSC_4316

DSC_4318

* Κάναμε την ομαδική εργασία με τον Έλμερ και είπαμε ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ!

DSC_4303         DSC_4305

DSC_4313

Πηγές

Dreamskindergarten.blogspot.gr

taniamanesi-kourkou.blogspot.gr

http://www.unhcr.gr

6 Μαρτίου: Ημέρα κατά της σχολικής βίας.

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ | , στις 07-03-2015

6 Μαρτίου: Ημέρα κατά της σχολικής βίας.

logo

 

Όπως σε όλα τα σχολεία, έτσι και στο δικό μας, η ημέρα αυτή ήταν αφιερωμένη σε δράσεις κατά της σχολικής βίας. Και λέγοντας βία, δεν εννοούμε μόνο τη σωματική αλλά και τη λεκτική.

 

*Σαν αφόρμηση, οι δράσεις ξεκίνησαν με την ανάγνωση των παρακάτω παραμυθιών:

oi-lejeis                 P1010233

 

*Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε στο YouTube τα παρακάτω αποσπάσματα που αφορούν τη βία στα σχολεία:

 

 

*Ήρθε στην τάξη μας μια φίλη, που την ονομάσαμε Βαία, και κάθησε μαζί μας. Στην αρχή της μιλήσαμε άσχημα και κάθε μας λέξη της τσαλάκωνε την καρδιά. Της είπαμε ”Είσαι χαζή”, Δε σ’ έχω φίλη” και Δε σ’ αγαπάω”.  Όταν όμως είδαμε πόσο πολύ τσαλακώθηκε η καρδιά της, αποφασίσαμε πως δεν φερθήκαμε σωστά και της είπαμε ”Συγνώμη”, Σ’ έχω φίλη” και Σ’ αγαπάω”.  (την ιδέα γι’ αυτή τη δραστηριότητα την πήρα από τη συνάδελφο Άννη Λιβαθινού).

DSC_4253

DSC_4254

 

*Συζητήσαμε για τη λέξη ΒΙΑ και τη σημασία της και κατασκευάσαμε ομαδική αφίσα:

DSC_4259            DSC_4262

DSC_4265

 

*Και τέλος, κάναμε τις ατομικές μας κατασκευές χεράκι ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ!

DSC_4267

ΜΑΡΤΗΣ ΓΔΑΡΤΗΣ!!

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 05-03-2015

Καλό μήνα!!!

96794995595394895995795ik6

Τη Δευτέρα καλωσορίσαμε με τα παιδιά την Άνοιξη .

Παρακάτω είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο.

 

*Μιλήσαμε για το έθιμο της χελιδόνας.

Το έθιμο της χελιδόνας έχει τις ρίζες του στα πρώτα βυζαντινά χρόνια.
Τα παιδιά τραγουδούσαν τον ερχομό της Άνοιξης , την 1η Μαρτίου
σε κάθε χωριουδάκι της Ελλάδας, κρατώντας ένα ξύλινο χελιδόνι με κουδουνάκια
Με τον τρόπο αυτό υποδέχονταν τα χελιδόνια.

images (1)
και λέγαν από σπίτι σε σπίτι τα ανοιξιάτικα κάλαντα:

DSC_4231

 

*Φτιάξαμε τις δικές μας Χελιδόνες και είπαμε τα κάλαντα.

DSC_4242       DSC_4243

 

*Φορέσαμε στα χερια μας Μάρτη.

Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα, είτε στον καρπό του χεριού σαν βραχιόλι. Καμμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κατοχός του.

“Μάρτη” δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο.

Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.

DSC_4228

 

*Μάθαμε παροιμίες για το Μάρτη.

Οι καιρικές συνθήκες του Μαρτίου, είναι το βασικό θέμα στις παροιμίες που λέει ο λαός για το μήνα αυτό.

  • Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάυτης.
  • Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει.

 

*Στολίσαμε την τάξη μας με λουλούδια και χελιδόνια.

*Μάθαμε τον αριθμό 6, ζωγραφίζοντας έξι λουλούδια και γράφοντας τον.

DSC_4247

 

*Μιλήσαμε για την αμυγδαλιά και τα άνθη της και τη ζωγραφίσαμε.

poihma-h amygdalia               94279-ÁìõãäáëéÜ

DSC_4229       DSC_4238

 

DSC_4236                    DSC_4237

ΑΡΘΡΟ: Το φανταστικό παιδί μου, ο κίνδυνος της υπερ-επίδειξης.

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΧΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ | Κατηγορία ΓΟΝΕΙΣ | , στις 04-03-2015

Το φανταστικό παιδί μου: Ο κίνδυνος της υπερ-επίδειξης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 05 Ιανουαρίου 2015

Γράφει:
Κατερίνα Παράσχου

«Είναι αστέρι στα μαθηματικά. Μάλλον πρέπει να την πάω να τη δουν στη Mensa», λέει η μητέρα ενός 4χρονου κοριτσιού σε μία άλλη μαμά, ενώ παρακολουθούν τα παιδιά τους στο προνήπιο. «Εσένα, πως πάει η κόρη σου; Έμαθε να διαβάζει; Η δική μου ήδη διαβάζει ολόκληρες προτάσεις».

Όπου κι αν κοιτάξουμε, θα δούμε γονείς που υπερηφανεύονται για τα παιδιά τους. Από το Facebook που κατακλύζεται από βίντεο με «τα πρώτα του βήματα» και «το νικητήριο γκολ του Γιωργάκη… μας τον ζήτησαν και από τη Liverpool» μέχρι τις συζητήσεις της παιδικής χαράς, όπου η γειτόνισσα σπεύδει να σας ενημερώσει ότι η 3χρονη Ελένη μπορεί και γράφει το όνομά της. Ας το παραδεχθούμε: Οι περισσότεροι γονείς αρέσκονται να συγκρίνουν τα παιδιά τους και να βγαίνουν πάντα πρώτοι, λες και είναι διαγωνισμός. «Α, εμάς ο Γιώργος κοιμόταν πάντα όλη τη νύχτα, δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα» ή «Κρίσεις οργής; Απορώ γιατί γκρινιάζουν όλοι έτσι. Εμάς ο Ιάσωνας δεν είχε τέτοια».

Το πρόβλημα με τέτοιου τύπου δηλώσεις δεν είναι μόνο ότι δεν συμβαδίζουν με το ιδανικό πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς, με τη μετριοφροσύνη και το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε προς τους άλλους. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι αντικατοπτρίζει μία γονεϊκή συμπεριφορά, έναν τρόπο ανατροφής των παιδιών, που είναι επικίνδυνος, όπως εξηγεί η ψυχολόγος Annette Lareau μιλώντας στο WebMD. «Οι περισσότεροι γονείς της μεσαίας τάξης θεωρούν ότι και το παιδί είναι project, κάτι που πρέπει να διαχειριστείς, να οργανώσεις και να προγραμματίσεις και τελικά να αξιολογηθείς σε αυτό», εξηγεί και συμπληρώνει: «Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν, μία παιδική δραστηριότητα τείνει να είναι πιο έντονη για τη μητέρα παρά για το παιδί. Και η ανταγωνιστική φύση των δραστηριοτήτων βρίσκεται στο επίκεντρο όλης της διαδικασίας».

Η σημερινή γενιά γονέων είναι ίσως η πιο καλά προετοιμασμένη. Ποτέ άλλοτε στην ιστορία η πλειονότητα των γονιών δεν είχε τόσο υψηλή εκπαίδευση, τόσο πολλές εμπειρίες, τόσο πολλά ερεθίσματα και επαφές με άλλες χώρες, κουλτούρες και πολιτισμούς. Αυτοί οι ίδιοι ενήλικες όμως, όταν γίνονται γονείς ακολουθούν τον ίδιο ζήλο και την ίδια ανταγωνιστικότητα που δείχνουν στον ακαδημαϊκό ή στον εργασιακό στίβο.

Όλοι οι γονείς καυχιώνται, ως ένα βαθμό. Κι αυτό είναι φυσιολογικό, να είναι δηλαδή κανείς υπερήφανος για τα παιδιά του και να μιλάει στους άλλους γι’ αυτά. Αλλά όταν η υπερηφάνεια φτάνει στο πλαίσιο της υπερβολής –όταν δηλαδή ένας γονιός δε μιλάει παρά μόνο για το πόσο καλύτερο από τα άλλα είναι το παιδί του …σε όλα– παύει να είναι φυσιολογική και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των ενηλίκων, αλλά και στη σχέση των γονιών με το παιδί.

Επικεντρωθείτε στο παιδί και όχι στο επίτευγμα

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο ψυχίατρος Άλβιν Ρόζενφελντ, συγγραφέας του «The Over-Scheduled Child: Avoiding the Hyper-Parenting Trap», υποστηρίζει ότι είναι σημαντικό οι γονείς να επικεντρώνονται στο ίδιο το παιδί και όχι στα επιτεύγματά του. «Πολλοί επικεντρώνονται στα επιτεύγματα του παιδιού και δεν προσπαθούν να γνωρίσουν το ίδιο το παιδί», αναφέρει και συμπληρώνει: «Το πρόβλημα ξεκινά όταν τα παιδιά αξιολογούνται μόνο βάσει των επιτευγμάτων τους, όταν προσπαθούν να ζουν βάσει των δικών σας ονείρων και όχι για αυτό που πραγματικά είναι».

Και όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τέτοιους προκλητικούς γονείς; Πως άραγε πρέπει να αντιδράσουμε στη μαμά που μας λέει ότι το δικό της μωρό περπάτησε 7 μηνών; «Το μόνο που πρέπει να πείτε είναι «Α, τι ωραία, μπράβο» και τίποτα άλλο», απαντά η Lareau, εξηγώντας ότι έτσι αποφεύγετε την εκνευριστική αλλά και επικίνδυνη σύγκριση – την οποία, κακά τα ψέματα, η άλλη μαμά επιδιώκει. «Να έχετε πάντα στο νου τη μεγάλη εικόνα. Όλοι ξέρουν ότι κάποια στιγμή τα παιδιά θα μάθουν να περπατάνε, να μιλάνε και να διαβάζουν. Λίγο πριν …λίγο μετά, δεν έχει σημασία».

Μερικές συμβουλές:

  • Ακολουθείστε τη συμπεριφορά που θέλετε και τα παιδιά σας να υιοθετήσουν. «Εάν σας βλέπουν ή σας ακούν να κομπάζετε, τότε αυτή τη συμπεριφορά θα μιμηθούν», εξηγεί ο Άλβιν Ρόζενφελντ.
  • Να θυμάστε τα βασικά της κοινωνικής συμπεριφοράς. Μην κομπάζετε και να θυμάστε ότι κάθε οικογένεια μπορεί να αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα και να τραβά το δικό της «Γολγοθά». Μπορεί να καυχιέστε σε έναν γονέα για τις μαθησιακές επιδόσεις του παιδιού σας, ενώ εκείνος ανατρέφει παιδί με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Επικεντρωθείτε στα παιδιά. Δείτε τα ως προσωπικότητες και όχι σαν σκορ. «Σπανίως ακούμε την απλή φράση: «Είναι τόσο καλό παιδί», σημειώνει ο Ρόζενφελντ.

 

ΠΗΓΗ:

http://www.letsfamily.gr/el/articles/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση