Έναρξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο μας

Η φιλαναγνωσία είναι ένα από τα πιο όμορφα δώρα που μπορούμε να χαρίσουμε στα παιδιά. Το βιβλίο ανοίγει έναν μαγικό κόσμο, γεμάτο εικόνες, συναισθήματα, περιπέτειες και γνώσεις. Καλλιεργεί τη φαντασία, εμπλουτίζει το λεξιλόγιο και βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη. Κάθε ιστορία γίνεται αφορμή για συζητήσεις, για νέες ιδέες και για εσωτερικά ταξίδια που ενισχύουν τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Σήμερα λοιπόν κάναμε ένα ακόμη όμορφο βήμα προς την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στην τάξη μας! Τα παιδιά υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό τη δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου, ένα πρόγραμμα που στοχεύει να φέρει τα βιβλία πιο κοντά στην καθημερινότητά τους και να ενισχύσει την αγάπη τους για το διάβασμα.

Κάθε παιδί διακόσμησε τη δική του πάνινη τσάντα όπως τη φανταζόταν, ώστε να μεταφέρει μέσα της τα βιβλία που θα διαβάζει όλη τη χρονιά και την παρουσίασε στην ολομέλεια. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, νιώθει πως η τσάντα, και κατ’ επέκταση το βιβλίο, είναι κάτι προσωπικό, σημαντικό και αξιόλογο.

Μιλήσαμε επίσης για τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης, τους οποίους τα παιδιά συζήτησαν, συμφώνησαν και υποσχέθηκαν να τηρούν. Οι κανόνες θα βρίσκονται κάθε φορά μέσα στις τσάντες, ώστε να θυμίζουν στα παιδιά πώς μπορούν να φροντίζουν και να σέβονται τα βιβλία.

Κανόνες Δανειστικής Βιβλιοθήκης

Για να μπορεί κάθε παιδί να απολαμβάνει τα βιβλία, συμφωνήσαμε όλοι μαζί πως:

Όταν παίρνω ένα βιβλίο σπίτι:

  • Δεν καταστρέφω τα βιβλία.
  • Τα προσέχω σαν να είναι δικά μου.
  • Τα αγαπάω και τα ξεφυλλίζω με προσοχή.
  • Δεν γράφω και δεν ζωγραφίζω πάνω τους.
  • Τα κρατάω καθαρά.
  • Τα επιστρέφω στην ώρα τους.
  • Θυμάμαι πως κάθε βιβλίο είναι ένας μικρός θησαυρός!

Καλή ανάγνωση!!

20251204 112253 20251204 085351

20251205 093759 20251205 094119

20251205 125045 20251205 125041

20251205 124011

 

Σχήματα και χρώματα στο Νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε τα σχήματα και τα χρώματα μέσα από μια σειρά δημιουργικών, βιωματικών και παιγνιώδων δραστηριοτήτων. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με εικαστικές δημιουργίες, φτιάχνοντας κολάζ με σχήματα, ζωγραφίζοντας με δαχτυλομπογιές και δοκιμάζοντας την ανάμειξη χρωμάτων. Χρησιμοποιήσαμε επίσης πλαστελίνη, τέμπερες αλλά και το ίδιο μας το σώμα για να σχηματίσουμε κύκλους, τετράγωνα και τρίγωνα, εξασκώντας έτσι τόσο τη λεπτή όσο και την αδρή κινητικότητα.

20251125 105717 20251125 105904 20251125 105908 20251125 111507 20251125 111331 20251125 111126 20251125 110418 20251125 110713 20251125 111430 20251125 110829

Παράλληλα, παίξαμε πολλά ομαδικά παιχνίδια: ταξινομήσαμε αντικείμενα ανά σχήμα, λύσαμε πάζλ σχημάτων και οργανώσαμε ένα μικρό «κυνήγι θησαυρού», αναζητώντας μέσα στην τάξη αντικείμενα που ταιριάζουν στο σχήμα που ζητάμε. Η μουσικοκινητική μας προσέγγιση πρόσθεσε ακόμη περισσότερη χαρά, καθώς τα παιδιά σχημάτισαν σχήματα με το σώμα τους και κινήθηκαν στον χώρο ακολουθώντας ρυθμούς και χρωματικές οδηγίες.

1763909049128 1763909049167 1763909049203 1763909049236 1763909049272 1763909048944 1763909048903  1763909048690 1763909048647 1763909048236 20251112 110731 20251111 122322 20251106 123003 20251106 122840

Χωριστήκαμε σε ομάδες και συνεργαστήκαμε για να δημιουργήσουμε τα δικά μας «σχηματόδεντρα». Είναι συχνό στην τάξη μας να δουλεύουμε σε υποομάδες χτίζοντας έτσι σχέσεις, σεβασμό και θετικό κλίμα για κοινό στόχο. Τα έργα μας ενωθήκαν και παρατηρήσαμε ότι είναι μια ομάδα καθώς το ένα συμπληρώνει το άλλο όπως ακριβώς και εμείς οι ίδιοι μέσα στην τάξη μας. Αυτή η κοινή προσπάθεια διακόσμησε την τάξη μας και ανέδειξε την αξία της συνεργασίας.

1763909048863 1763909048820 1763909048776 1763909048731 20251107 090402

Στο ταξίδι μας δεν έλειψαν οι τέχνες. Γνωρίσαμε ζωγράφους όπως ο Καντίνσκι και ο Κλέε, παρατηρήσαμε τα έργα τους και εντοπίσαμε ποια σχήματα εμφανίζονται πιο συχνά. Συζητήσαμε για τον τρόπο που χρησιμοποιούν το χρώμα και τα γεωμετρικά μοτίβα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε το δικό μας πολύχρωμο «δέντρο του Καντίνσκι», εμπνευσμένο από τις συνθέσεις του.

20251111 101605 20251111 103018 20251110 095936 20251111 105105 1763909048343 1763909048392 1763909048080

Όλες αυτές οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να μάθουν σχήματα και χρώματα με τρόπο χαρούμενο, δημιουργικό και απολύτως βιωματικό—μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη, τη συνεργασία και τη φαντασία.

20251112 123204 20251112 122646 20251112 122547

Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες

Με πολλή χαρά και παιδικά χαμόγελα στολίσαμε σήμερα το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας στο σχολείο. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, διαλέγοντας στολίδια, κρεμώντας μπάλες και φωτάκια, ενώ όλη η αίθουσα γέμισε με γιορτινή διάθεση.

Η μέρα μας έγινε ακόμη πιο όμορφη με χριστουγεννιάτικα τραγούδια, χορό και πολλές αγκαλιές. Ήταν μια υπέροχη στιγμή συνεργασίας, χαράς και δημιουργίας που μας βάζει όλους σιγά-σιγά στο πνεύμα των γιορτών.

1764184499632 1764184499581 1764184499871 1764184499979 1764184500232 20251126 095730 20251126 095503 20251126 095544 20251126 095529 20251126 095700 20251126 111343 1764184500138 1764184500098

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

Το πρόγραμμα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο υλοποιείται σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΙΕΠ, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Τα παιδιά εκτίθενται στη γλώσσα φυσικά, μέσα από τραγούδια, ιστορίες, παιχνίδια και κίνηση, χωρίς πίεση για απομνημόνευση. Στόχος είναι να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στα Αγγλικά και να αρχίσουν να αναγνωρίζουν λέξεις και εκφράσεις της καθημερινότητας. Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης που ενισχύει τη γλωσσική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

Ε.Τ.

1764090595600 1764090595561 1764090595464 1764090595328 1764090595375 1764090595414 1764090595516

Παιδιά και ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Συχνότερες αιτίες, συμπτώματα και μέτρα πρόληψης

O καιρός άλλαξε! Ο χειμώνας πλησιάζει! Οι λοιμώξεις του αναπνευστικού ετοιμάζονται να μας επισκεφτούν! Οι περισσότερες λοιμώξεις του αναπνευστικού που ταλαιπωρούν μικρούς και μεγάλους οφείλονται σε ιούς και, παρά το γεγονός ότι αποτελεί μύθο το ότι αρρEikona1ωσταίνουμε με το κρύο, η αλήθεια είναι ότι η πτώση της θερμοκρασίας οδηγεί σε συνωστισμό σε κλειστούς χώρους και ευκολότερη μετάδοση των ιών αυτών.

Τα συμπτώματα ανάμεσα στις διάφορες ιογενείς αναπνευστικές λοιμώξεις συνήθως είναι δυσδιάκριτα. Ωστόσο, μερικά συμπτώματα εμφανίζονται συχνότερα σε κάποιες από αυτές. Για να δούμε λοιπόν ποιες είναι οι πιο συχνές αυτές λοιμώξεις.

 

Κοινό κρυολόγημα: Οφείλεται κυρίως σε ρινοϊούς . Τα συμπτώματα είναι ήπια, διαρκούν περίπου 7-10 ημέρες και περιλαμβάνουν βήχα, πονόλαιμο, καταρροή. Συνήθως δεν εμφανίζεται υψηλός πυρετός, πονοκέφαλος ή γενικευμένη κόπωση. Δεν χρειάζεται θεραπευτική αγωγή παρά μόνο αγωγή για ανακούφιση των συμπτωμάτων (αντιπυρετικά, φάρμακα κατά της ρινικής καταρροής κλπ).

 

Γρίπη: Οφείλεται στον ιό της γρίπης με τα στελέχη γρίπης Α να είναι αυτά που εμφανίζουν έξαρση τα τελευταία χρόνια. Τα συμπτώματα ξεκινάν απότομα με πυρετό, μυαλγίες, κόπωση, πονοκέφαλο, βήχα, συνάχι και πονόλαιμο. Στα μικρά παιδιά πολλές φορές εμφανίζεται και εμετός και διάρροια. Η αγωγή που δίνεται από τον θεράποντα ιατρό είναι αντιγριπικά φάρμακα ενώ συστήνεται και ο ετήσιος εμβολιασμός, ειδικά σε ομάδες υψηλού κινδύνου.

Covid-19: Από το 2020 που εμφανίστηκε η πανδημία του νέου κορονοϊού η Covid-19 ήρθε για να μείνει. Με συμπτώματα παρόμοια με αυτά της γρίπης και διάρκεια 5-7 ημερών ο κορονοϊός πλήττει ενήλικες και παιδιά. Τα παιδιά πολλές φορές είναι ασυμπτωματικά ή εμφανίζουν ελαφριά συμπτώματα, παρ’ όλα αυτά μπορούν να μεταδώσουν τη νόσο.

Αναπνευστικό συγκυτιακός ιος (RSV): Ο αναπνευστικός συγκυτιακός ιός (RSV) αποτελεί έναν κοινό ιός του αναπνευστικού συστήματος που απασχολεί τη χώρα μας κυρίως τους χειμερινούς μήνες. Μπορεί να προκαλέσει από ήπια συμπτώματα κρυολογήματος έως βρογχιολίτιδα και πνευμονία. Ιδιαίτερα ευάλωτα είναι τα βρέφη κάτω του 1 έτους.​ Σχεδόν όλα τα παιδιά έχουν εκτεθεί στον ιό RSV μέχρι την ηλικία των 2–3 ετών.  Η λόιμωξη, βέβαια με τον ιό δεν οδηγεί σε ισόβια ανοσία, μπορεί δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα παιδί να αρρωστήσει ξανά.  Στις περισσότερες περιπτώσεις η λοίμωξη υποχωρεί μόνη της σε 1-2 εβδομάδες.

Αδενοϊός: Ο αδενοϊός αποτελεί μία από τις συχνότερες αιτίες λοιμώξεων σε διάφορα σημεία του ανθρώπινου σώματος, όπως το αναπνευστικό σύστημα, τα μάτια και το γαστρεντερικό σύστημα. Ανάλογα με τον υπότυπο του ιού και το μέρος του σώματος που προσβάλλει μπορεί να προκαλέσει μια ευρεία γκάμα συμπτωμάτων. Τα συμπτώματα του αδενοϊού όταν προσβάλλει το αναπνευστικό σύστημα είναι παρόμοια με αυτά της γρίπης και περιλαμβάνουν, πυρετό, πονόλαιμο, βήχα, ρινική καταρροή και διαρκούν από λίγες μέρες έως δυο εβδομάδες. Η μόλυνση από αδενοϊούς μπορεί να προκαλέσει ωτίτιδα, βρογχίτιδα και σε σοβαρότερες περιπτώσεις πνευμονία.

Μέτρα πρόληψης της μετάδοσης: Σε όλες τις περιπτώσεις ιογενών λοιμώξεων η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη! Για το λόγο αυτό μαθαίνουμε τα παιδιά μας να τηρούν τους κανόνες υγιεινής (συχνό και σωστό πλύσιμο χεριών, κάλυψη στόματος και μύτης όταν βήχουμε ή φταρνιζόμαστε), αποφεύγουμε τη στενή επαφή με άρρωστα άτομα και ΜΕΝΟΥΜΕ σπίτι όταν νοσούμε!

Η διαφορική διάγνωση για να δούμε τι είναι τελικά αυτό που μας ταλαιπωρεί ώστε να λάβουμε την κατάλληλη αγωγή γίνεται με κλινική εξέταση από τον γιατρό και εργαστηριακές εξετάσεις (συνήθως test ταχείας ανίχνευσης-Rapid Test)

Τα rapid test πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό για να αποφευχθούν ψευδώς θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα!

Οι ιογενείς λοιμώξεις αποτελούν την συχνότερη αιτία αναπνευστικής λοίμωξης σε παιδιά και η αντιμετώπιση τους, αντίθετα με τις βακτηριακές λοιμώξεις, δεν χρειάζεται αντιβιοτική θεραπεία!

Προσοχή! Ακολουθούμε πάντα τις οδηγίες του θεράποντα ιατρού για την καλύτερη και πιο ασφαλή αντιμετώπιση της λοίμωξης!

Ελίνα Δραχμάνη

MSc Μοριακός Βιολόγος

Υπεύθυνη διαγνωστικού εργαστηριου βιοGenetika

Φθινοπωρινές Περιπέτειες στο Νηπιαγωγείο

Αποχαιρετώντας το φθινόπωρο, σας παρουσιάζουμε ορισμένες από τις παιδαγωγικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτυχθούν ολόπλευρα μέσα από ένα πλούσιο σύνολο βιωματικών δράσεων, οι οποίες στόχευαν στην ενίσχυση των γνωστικών, κινητικών, κοινωνικό-συναισθηματικών και δημιουργικών δεξιοτήτων τους.

Μέσα από κατασκευές χρησιμοποιώντας ποικιλία φυσικών και τεχνητών υλικών, τα παιδιά πειραματίστηκαν, ανέπτυξαν λεπτή κινητικότητα και καλλιέργησαν την αισθητική τους αντίληψη. Οι προγραφικές και προμαθηματικές δραστηριότητες , όπως ασκήσεις προσανατολισμού στο χώρο, ταξινομήσεις, αντιστοιχίσεις και καταμέτρηση — υποστήριξαν την ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης και τη σταδιακή εξοικείωσή τους με βασικές σχολικές δεξιότητες.

Παράλληλα, μέσα από χειροτεχνίες, αισθητηριακό παιχνίδι και διερεύνηση χρωμάτων και υλικών, τα παιδιά ενίσχυσαν την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Το παιχνίδι παρέμεινε κεντρικό στοιχείο καθ’ όλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων: τραγούδησαν, κινήθηκαν, συνεργάστηκαν και συμμετείχαν σε κοινές δράσεις, αναπτύσσοντας σταδιακά δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικότητας.

Οι εμπειρίες αυτές συνέβαλαν στη διαμόρφωση ενός πλούσιου μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου η γνώση κατακτήθηκε μέσα από το βίωμα, το παιχνίδι και τη δημιουργική αλληλεπίδραση, πάρτε μία γεύση…

IMG 20251031 104504 IMG 20251031 092748 IMG 20251017 095848 IMG 20251016 101648 20251014 105001 IMG 20251013 122234 IMG 20251013 123230 1 IMG 20251013 110253 20251014 105006 IMG 20251013 110459 1763574318841 20251017 123244 20251016 080530 20251016 080526  IMG 20251015 095207 1  IMG 20251010 095316 1 IMG 20251017 125935 20251016 080536 20251030 120210 20251121 103351 20251029 121639 20251028 093227 1763574318807 IMG 20251031 092742

Κάθε παιδί αξίζει την ευκαιρία να μάθει και να ονειρευτεί – Malala Yousafzai

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε μια σειρά από δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να γνωρίσουν, να κατανοήσουν και να εκφράσουν τα δικά τους δικαιώματα. Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο «Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα», το οποίο έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά και έγινε αφορμή να συζητήσουμε και να λύσουμε πολλές απορίες τους. Μέσα από το βιβλίο τα παιδιά γνώρισαν τη δύναμη της εκπαίδευσης και της ελευθερίας της έκφρασης, συζητήσαμε για τη Μαλάλα, για το θάρρος της και για το πώς ένα παιδί μπορεί να αλλάξει τον κόσμο διεκδικώντας αυτό που του ανήκει.

Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικές συζητήσεις και παιχνίδια, τα παιδιά αναγνώρισαν ποια είναι τα βασικά δικαιώματά τους, το δικαίωμα στη μόρφωση, στην αγάπη, στην προστασία, στο παιχνίδι, στην υγεία και στην ελευθερία της σκέψης. Κατέθεσαν τις σκέψεις τους, μοιράστηκαν εμπειρίες και απέδωσαν με τον δικό τους τρόπο τι σημαίνει «δικαίωμα» για κάθε παιδί.

Ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας δημιουργώντας μια μεγάλη ομαδική αφίσα με την οποία στολίσαμε το σχολείο μας, θυμίζοντάς μας καθημερινά πως κάθε παιδί έχει φωνή και αξία.

1763741533884 1763741533607 1763741533578 1763741533675 1763741533714 1763741533644 1763741533816 1763741533784

Αυτονομία και Αυτοεξυπηρέτηση (Μαθαίνοντας στα παιδιά να κάνουν μόνα τους, με αγάπη και υπομονή)

Η προσχολική ηλικία είναι η πιο κατάλληλη περίοδος για να καλλιεργηθεί η αυτονομία. Τα παιδιά έχουν φυσική επιθυμία να δοκιμάζουν, να μαθαίνουν και να κάνουν πράγματα “μόνα τους”. Αυτή η ανάγκη δεν είναι απλώς μια φάση, είναι ο τρόπος με τον οποίο το παιδί χτίζει αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του.

1. Τι σημαίνει αυτονομία στην πράξη

Η αυτονομία δεν αφορά μόνο το “κάνω πράγματα μόνος μου”, αλλά και το “παίρνω πρωτοβουλία”. Περιλαμβάνει μικρές καθημερινές δεξιότητες, όπως:

  • να ντύνεται και να γδύνεται,

  • να τρώει μόνο του,

  • να πλένει τα χέρια,

  • να μαζεύει τα παιχνίδια,

  • να δοκιμάζει να λύσει απλά προβλήματα.

Αυτές οι μικρές πράξεις ενισχύουν τη σωματική, γνωστική και συναισθηματική του ανάπτυξη.

 2. Γιατί είναι σημαντική η αυτοεξυπηρέτηση

Η αυτοεξυπηρέτηση διδάσκει:

  • Αυτοπεποίθηση: «Μπορώ να τα καταφέρω!»

  • Υπευθυνότητα: Μαθαίνει ότι έχει ρόλο μέσα στην οικογένεια.

  • Υπομονή και προσπάθεια: Κατανοεί πως δεν χρειάζεται να πετυχαίνει πάντα από την πρώτη φορά.

  • Σεβασμό: Προς τον εαυτό του και τους άλλους (π.χ. μαζεύω τα πράγματά μου γιατί νοιάζομαι).

 3. Ο ρόλος των γονιών, καθοδήγηση, όχι βιασύνη

Οι γονείς συχνά, από αγάπη και πρακτικότητα, κάνουν πράγματα για το παιδί (να τελειώσουμε πιο γρήγορα, να μην κουραστεί). Όμως, όταν το παιδί δεν δοκιμάζει, στερείται ευκαιριών μάθησης. Η υπομονή των γονιών είναι πολύτιμη: χρειάζεται να αφήσουμε χώρο στο παιδί να προσπαθήσει, να κάνει λάθη, να πει “μόνος μου”, ακόμα κι αν πάρει περισσότερο χρόνο.

4. Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την αυτονομία στο σπίτι

  • Δώστε χρόνο: Μην βιάζετε το παιδί όταν ντύνεται ή τρώει.

  • Προσφέρετε επιλογές: Θες τη μπλούζα με τα αστέρια ή με τις ρίγες;, έτσι μαθαίνει να αποφασίζει.

  • Αφήστε το να συμμετέχει: Στις δουλειές του σπιτιού (μαζεύει τα ρούχα του, στρώνει το τραπέζι).

  • Ενθαρρύνετε, μην διορθώνετε συνεχώς: Αντί για “Όχι έτσι!”, δοκιμάστε “Ωραία προσπάθεια, τι λες να το δοκιμάσουμε λίγο διαφορετικά;”

  • Δώστε το παράδειγμα: Τα παιδιά μιμούνται ό,τι βλέπουν.

 5. Στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι, κοινή γλώσσα

Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι το κλειδί. Όταν το παιδί βλέπει ότι και οι νηπιαγωγοί και οι γονείς του ενθαρρύνουν την ανεξαρτησία, νιώθει σιγουριά και συνέπεια. Μικρά βήματα, ίδια φιλοσοφία, αυτό φέρνει μεγάλα αποτελέσματα.

 6. Θυμηθείτε

Η αυτονομία δεν σημαίνει “αφήνω το παιδί μόνο του”. Σημαίνει είμαι δίπλα του, το καθοδηγώ και το εμπιστεύομαι. Κάθε φορά που το παιδί καταφέρνει κάτι, όσο μικρό κι αν είναι, χτίζει λίγο ακόμα τη δική του εσωτερική δύναμη. Η αυτονομία είναι δώρο που θα ακολουθεί το παιδί σε όλη του τη ζωή. Ξεκινά με ένα μικρό “μόνος μου” και συνεχίζει με μια βαθιά πίστη:

«Μπορώ να τα καταφέρω, γιατί πιστεύουν σε μένα.»

Ε.Δ.

17 Νοεμβρίου

Στο σχολείο μας τιμήσαμε την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου, μια ημέρα που μας θυμίζει τη δύναμη της ελευθερίας, της συμμετοχής και της δημοκρατίας. Με τρόπο βιωματικό και δημιουργικό, ταξιδέψαμε πίσω στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και μιλήσαμε για τους ανθρώπους που αγωνίστηκαν για τα δικαιώματα όλων μας. Συζητήσαμε για τους νέους και τις νέες που στάθηκαν με θάρρος μπροστά στις δυσκολίες. Μιλήσαμε για τον αγώνα τους για ελευθερία και δικαιώματα, για το «ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» που ένωσε τις φωνές τους.

Τα παιδιά μέσα από εικόνες, παραμύθια και βίντεο ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα και στη συνέχεια εργάστηκαν με ενθουσιασμό δημιουργώντας χειροτεχνίες εμπνευσμένες από όσα είδαμε.
Πραγματοποιήσαμε μια μικρή “ψηφοφορία” για να ζήσουμε τη δημοκρατία και να την προσεγγίσουμε βιωματικά.
Τα παιδιά ψήφισαν με μυστικό τρόπο ανάμεσα σε δύο επιλογές (παιχνίδι ή εργασία) και έμαθαν έτσι ότι η ψήφος είναι δικαίωμα, ότι όλοι έχουν φωνή και ότι οι αποφάσεις της ομάδας λαμβάνονται δημοκρατικά.

Ήταν μια απλή αλλά ουσιαστική άσκηση που τα βοήθησε να κατανοήσουν την αξία της συμμετοχής – φυσικά και το παιχνίδι είχε τις περισσότερες ψήφους!!

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με το συμπέρασμα ότι η δημοκρατία δεν είναι μόνο μια λέξη στην ιστορία, αλλά κάτι που ζούμε καθημερινά με σεβασμό, συζήτηση και συνεργασία.
Και τα παιδιά, μέσα από δημιουργία και συμμετοχή, έγιναν μικροί «φύλακες» αυτής της σημαντικής αξίας.

  1763484204170        1763484204132          20251114 124957 Antigrafh      1763484204093      1763484203964         20251113 112237 20251117 090556 20251113 112229 20251113 123053   20251114 121337 20251114 121327   20251114 123407    1763484203894 Antigrafh1763484203855 Antigrafh    20251114 124200   20251114 124450

Δράση Συλλογής Ειδών Πρώτης Ανάγκης – Στηρίζουμε «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Το σχολείο μας, με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης, θα συμμετάσχει φέτος στη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης σε ένδειξη στήριξης του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει των Χριστουγέννων.

Τα είδη που θα συγκεντρωθούν θα παραληφθούν από το όχημα του Συλλόγου και θα μεταφερθούν στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας στις Αλυκές Ποταμού. Από εκεί θα διανεμηθούν σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες ή ιατρικά προβλήματα των ανήλικων παιδιών τους, στις περιοχές Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Άρτας και Πρέβεζας.

Με αυτή την πρωτοβουλία, το σχολείο μας επιδιώκει όχι μόνο να προσφέρει έμπρακτη βοήθεια σε όσους τη χρειάζονται, αλλά και να ενεργοποιήσει το πνεύμα του εθελοντισμού στα παιδιά, να καλλιεργήσει το αίσθημα της προσφοράς, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης, αξίες που αποτελούν θεμέλιο μιας υγιούς κοινωνίας.

Ελπίζουμε πως, μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά θα νιώσουν τη χαρά του να προσφέρουν και να κατανοήσουν πως ακόμα και η πιο μικρή συνεισφορά μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.


Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή και τη στήριξή σας!



Λήψη αρχείου