Κυρίες και Κύριοι,
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού μας προγράμματος με θέμα: «Τα πρόσωπα και τα προσωπεία της αγάπης», όπου εργάστηκαν εθελοντικά δεκαπέντε στον αριθμό μαθητές, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο για να αποτυπώσουμε στις ψηφιακές του σελίδες την πολιτιστική συνάντηση λόγου, ποίησης, εικόνας και μουσικής των μαθητών της ομάδας του Α2 της Α΄Λυκείου με τη ψηφιακή τεχνολογία.
Το ιστολόγιο μας περιλαμβάνει έναν τοίχο αγάπης, που αρχικά κατασκευάσαμε αναρτώντας ο καθένας το προσωπικό του μήνυμα για το τί είναι αγάπη; Ακόμη στις κατηγορίες που δημιουργήσαμε υπάρχει μια προσωπική ανάρτηση από κάθε ένα μαθητή με ένα τραγούδι ή ποίημα ενός αγαπημένου τραγουδιστή ή ποιητή αντίστοιχα. Επίσης περιλαμβάνει φράσεις σπουδαίων ανθρώπων για την αγάπη γενικά, τους ορισμούς των λέξεων του τίτλου του προγράμματος και φυσικά πλούσιο εικονογραφικό υλικό που χαρίζει στο ιστολόγιο μία ιδιαίτερη ομορφιά κάνοντάς το πιο οικείο και προσιτό στους μαθητές.
Βασικός σκοπός της διαθεματικής εργασίας ήταν να εξερευνήσουμε το έντονο στοιχείο που χαρακτηρίζει την εφηβική ηλικία, την αγάπη, μέσα στα τραγούδια και στις ποιητικές συλλογές σπουδαίων συγγραφέων, οι οποίοι στοχάστηκαν επάνω στο βασικό αυτό συναίσθημα του ανθρώπου. Παράλληλα ένας από τους στόχους της εργασίας ήταν η αποκόμιση σημαντικών εμπειριών, από την ομαδική συνεργασία των μαθητών, και η δημιουργική έκφραση μέσα από την ελεύθερη επιλογή ποιημάτων και τραγουδιών, σκέψεων και σχολιασμών.
Ακόμη, αξίζει να τονισθεί, η εύθυμη διάθεση με την οποία εργαστήκαμε όλοι μαζί, για την ολοκλήρωση του έργου, δίνοντάς του την τελική μορφή, μετά από αρκετές στιγμές έντονης ευαρέσκειας και ευχαρίστησης για τον κόπο που καταβάλαμε, αλλά και στιγμές άγχους και έντονης συναισθηματικής φόρτισης κατά την πίεση μας, για υλοποίηση του προγράμματος εντός των χρονικών πλαισίων, που καθορίσαμε αρχικά με την οριοθέτηση.
Όσον αφορά τώρα την προσφορά του έργου μας στην κοινωνία, δεν μπορώ να πω ότι είναι πολύ μεγάλη, καθώς το αντικείμενο το οποίο διαπραγματευτήκαμε, έχουν επεξεργαστεί πρωτύτερα, άλλοι άνθρωποι βαθύτερα και ίσως πιο ουσιαστικά. Παρόλα αυτά όμως η συμμετοχή είναι αυτή η οποία μετράει και πιστεύω πως σίγουρα θα εκτιμηθεί. Επιπλέον, ο καρπός των προσπαθειών κάθε μαθητή και όλων από κοινού, μπορεί να δώσει σε ενδιαφερόμενους περιηγητές ιστοτόπων μια σαφή εικόνα για το τι εστί αγάπη και έρωτας, καθώς και τις προεκτάσεις των δύο εννοιών, που είναι δυνατόν να πάρουν, μέσω της εμβάθυνσης και της αμοιβαίας επίδρασης σε καλλιτεχνικούς διόδους.
Τέλος, θα ήθελα να δηλώσω εκ μέρους ολόκληρης της ομάδας, ότι η πρώτη τάξη του Λυκείου κύλησε σχετικά ομαλότερα από άλλες χρονιές, γεγονός που οφείλεται κατά ένα μέρος, στη δημιουργική συμμετοχή μας στο πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα το οποίο αποδείχθηκε τελικά ιδιαίτερα δημιουργικό, αν σκεφτεί κανείς ότι απέδωσε στον καθένα ξεχωριστές εμπειρίες και μας κράτησε κατά κάποιον τρόπο ενεργούς μαθητές ολόκληρη τη χρονιά, κινητοποιώντας το πνεύμα και διεγείροντας τη φαντασία και την περιέργεια μας, στην προσπάθεια για ανεύρεση ενός ποιήματος ή αποφθέγματος το οποίο εκφράζει τον εσωτερικό μας κόσμο.
Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος λοιπόν, πως η διαμόρφωση του τελικού παραγόμενου προϊόντος είναι αντίκτυπο των συναισθημάτων που βίωσε κάθε μαθητής κατά τη δημιουργική αυτή διαδικασία της συμμετοχής του, στο πρόγραμμα. Ίσως το τελευταίο συμπέρασμα αποτελεί το έναυσμα μιας έρευνας, που θεωρητικά μπορούσε να γίνει στο πλαίσιο της ψυχικής ανάλυσης του κάθε μαθητή.
Τελειώνοντας αξίζει να επισημανθεί η καθοριστική συμβολή της υπεύθυνης καθηγήτριας μας Σύλιας Ζέττας, η οποία με διάφορα τεχνάσματα κατάφερε να κινητοποιήσει το πνεύμα όλων των παιδιών, που αρχικά έμεναν παθητικοί και στο τέλος πέτυχαν την πολυπόθητη έκφραση του εσωτερικού τους κόσμου για χάρη της ελεύθερης δημιουργίας και των σχολιασμών που αποτελούν σπουδαίο τμήμα της συνολικής εικόνας του ιστολογίου.
Εκ μέρους όλων τω μελών της ομάδας
Κασαπίδης Παύλος.