Οι μαθητές της Ε1 και Ε2 Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με το εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού της EasyLogo στα πλαίσια της υποενότητας «Προγραμματίζω τον υπολογιστή μου» (Ενότητα: “Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με ΤΠΕ”).
Βασικός στόχος είναι η σταδιακή εξοικείωση των μαθητών με τον προγραμματισμό μέσα από την αξιοποίηση διαθέσιμων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων οπτικού προγραμματισμού. Οι μαθητές εισάγονται στην έννοια του αλγορίθμου μέσα από προγραμματιστικά περιβάλλοντα αρχικά ως μια επέκταση του προγράμματος της Ζωγραφικής, δηλαδή σχεδιάζοντας απλά σχήματα εκτελώντας τις κατάλληλες εντολές.
Σε πρώτη φάση οι μαθητές εκτέλεσαν μία σειρά από τις έτοιμες δραστηριότητες που παρέχει το ίδιο το περιβάλλον της EasyLogo ώστε μετά το πέρας του μαθήματος οι μαθητές να είναι ικανοί:
- να χρησιμοποιούν τις εντολές κίνησης και περιστροφής της χελώνας,
- να χρησιμοποιούν εντολές αλλαγής χρώματος και πάχους γραμμής,
- να γεμίζουν με χρώμα ένα κλειστό σχήμα,
- να χρησιμοποιούν εντολές ώστε η χελώνα να μην αφήνει ίχνος κατά την κίνησή της,
- να εισάγουν κύκλους διαφόρων μεγεθών με την εντολή τελεία,
- να συνδυάζουν εντολές σε μια διαδικασία που έχει ως στόχο τη δημιουργία απλών σχημάτων,
- να χρησιμοποιούν την εντολή επανάληψης.
Στη συνέχεια οι μαθητές, ως δραστηριότητες εμπέδωσης, κλήθηκαν να σχεδιάσουν στο περιβάλλον ελεύθερης δημιουργίας της EasyLogo γράμματα της αλφαβήτου και ένα αυτοκίνητο, όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.
* Η δραστηριότητα με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου ανήκει σε εκπαιδευτικό που τη δημοσίευσε στο Issuu.
















