Καθαρά Δευτέρα

edf6ee6e 4787 49be 9291 6a88884c7397

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε συζητώντας για τα ήθη και έθιμα της Καθαράς Δευτέρας. Συνεχίσαμε με την ιστορία του χαρταετού, διακρίναμε τα σχήματά του (ρόμβος,εξάγωνο,τρίγωνο), όπως επίσης τα είδη και τα χρώματά του.

Συζητήσαμε για την Σαρακοστή και τη νηστεία. Δείξαμε στα παιδιά εικόνες  από το σαρακοστιανό τραπέζι (λαγάνα, χαλβάς, ελιές, ταραμάς, θαλασσινά) και ξεχωρίσαμε τις νηστίσιμες από τις μη νηστίσιμες τροφές.

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε και ζωγραφίσαμε την Κυρά Σαρακοστή με τα “Επτά της πόδια”. Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και μάθαμε τραγουδάκια όπως το “Η Κυρά Σαρακοστή” και “Ο Χαρταετός”. Στο πεδίο των Τεχνών αφήσαμε τη φαντασία μας ελέυθερη και φτιάξαμε τον δικό μας χαρταετό. Ενώ στο πεδίο των Νέων Τεχνολογιών παίξαμε διαδικτυακά διαδραστικά παιχνίδια με θέμα την Καθαρά Δευτέρα.

Συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας στο πλαίσο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που σχετίζεται με την αποδοχή της διαφορετικότητας και όπως κάθε εβδομάδα, έτσι και αυτή, δανειστήκαμε βιβλίο από τη βιβλιοθήκη μας.

2 5 edf6ee6e 4787 49be 9291 6a88884c7397 1 4 6 3b0ad35a 424b 44d2 91ec f853c654d15c

 

Αποκριά και Τσικνοπέμπτη

εικόνα Viber 2025 02 21 13 31 35 748

Με τη θεματική της Αποκριάς συνεχίσαμε και αυτή την εβδομάδα τις δραστηριότητες του σχολείου μας.

Η αρχή της εβδομάδας μας βρήκε να εξασκούμαστε στο πεδίο των Νέων Τεχνολογιών, καθώς παίξαμε διαδικτυακά διαδραστικά παιχνίδια που καλλιεργούν τη μνήμη και την παρατηρητικότητά μας. Αμέσως μετά οδηγήσαμε τον Αρλεκίνο, με την βοήθεια του ρομπότ Beebot, να μαζέψει όλους τους χρωματιστούς  ρόμβους που χρειαζόταν για να φτιάξει τη στολή του.

Στο πεδίο των Μαθηματικών κάναμε αντιστοιχίσεις και ταξινομήσεις ενώ στο πεδίο της Γλώσσας μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης και την προέλευση αυτής της λέξης και γράψαμε το όνομα του μήνα που διανύουμε, του μήνα της Αποκριάς. Στη θεματική ενότητα παιδί, σώμα δημιουργία και έκφραση και πιο συγκεκριμένα στο πεδίο των τεχνών φτιάξαμε ομαδικό κολάζ, μάσκες και καπέλα, αποκριάτικα στολίδια και ζωγραφίσαμε τη στολή που θα φορέσουμε στο καρναβάλι. Τα κινητικά παιχνίδια και η μουσική δεν έλειψαν από τις δραστηριότητες μας.

 

εικόνα Viber 2025 02 17 09 16 59 641 εικόνα Viber 2025 02 21 14 49 43 312 εικόνα Viber 2025 02 21 14 50 32 564 IMG 5662 εικόνα Viber 2025 02 17 14 58 34 062 εικόνα Viber 2025 02 18 11 52 51 551 εικόνα Viber 2025 02 18 10 14 00 615 εικόνα Viber 2025 02 19 10 42 57 917 εικόνα Viber 2025 02 21 10 42 48 504 εικόνα Viber 2025 02 18 11 03 42 909 εικόνα Viber 2025 02 21 14 50 32 075 εικόνα Viber 2025 02 21 14 49 43 646 εικόνα Viber 2025 02 21 14 49 44 101

Ξεκινάει η Αποκριά!

εικόνα Viber 2025 02 14 15 17 04 239

Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε την θεματική ενότητα της Αποκριάς. Στο πεδίο της γλώσσας μιλήσαμε για την έννοια των Αποκριών αλλά και τα ήθη και έθιμα που τη συνοδεύουν. Παρακολουθήσαμε βίντεο με το καρναβάλι σε διάφορες χώρες όπως στην Βραζιλία και στην Βενετία της Ιταλίας αλλά και σε διάσημα καρναβάλια ελληνικών πόλεων όπως αυτά της Ξάνθης, της Πάτρας, της Σκύρου και της Νάουσας. Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου από την Ζώρζ Ζαρή, γράψαμε το όνομά του και στο τέλος ζωγραφίσαμε την πολύχρωμη στολή του.

Στο πεδίο των μαθηματικών κάναμε αντιστοιχίσεις, εξασκηθήκαμε στον αριθμό πέντε και μάθαμε για τον ρόμβο που συναντήσαμε στη στολή του Αρλεκίνου. Ενώ στη θεματική ενότητα παιδί, σώμα δημιουργία και έκφραση και πιο συγκεκριμένα στο πεδίο των τεχνών, φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες.

Όπως κάθε Παρασκευή, έτσι και αυτή, δανειστήκαμε το βιβλίο μας από τη δανειστική βιβλιοθήκη του Σχολείου μας και αρχίζουμε πλέον να προετοιμαζόμαστε για το πάρτυ που θα κάνουμε την Τσικνοπέμπτη!!

 

εικόνα Viber 2025 02 13 10 10 57 821 εικόνα Viber 2025 02 13 10 11 01 510 εικόνα Viber 2025 02 13 12 35 58 443 εικόνα Viber 2025 02 14 14 15 56 880 εικόνα Viber 2025 02 13 10 10 45 135 εικόνα Viber 2025 02 13 10 10 50 557

εικόνα Viber 2025 02 13 10 10 54 227

Πατινάζ, σκι και άλλα χειμερινά αθλήματα!

IMG 5464

Αφού μάθαμε για τα πολικά ζώα την προηγούμενη εβδομάδα, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και με τα χειμερινά αθλήματα.

Παρακολουθήσαμε βίντεο με όλα τα χειμερινά αθλήματα και μάθαμε για τους κανόνες και τον εξοπλισμό τους αντιστοιχίζοντας κάθε άθλημα με το κατάλληλο εξάρτημα. Λύσαμε το σταυρόλεξο των χειμερινών αθλημάτων, ακολουθήσαμε τους αριθμούς για να φτιάξουμε ένα παγοπέδιλο και ένας παγοδρόμος σχημάτισε τα γράμματα του αλφάβητου σε πάγο από αλάτι.

Με το μουσικοκινητικό παιχνίδι “Το παπί που κάνει σκι”, γίναμε και εμείς σκιέρ ακολουθώντας τις οδηγίες και μιμούμενοι τις κινήσεις των σκιέρ.  Παίξαμε διαδραστικά διαδικτυακά παιχνίδια με ολυμπιακά χειμερινά αθλήματα και πειραματιστήκαμε με χρώματα και υλικά για τις κατασκευές μας.

Τέλος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων (2 Φεβρουαρίου) μιλήσαμε για την αξία των υγροτόπων για το περιβάλλον και τον άνθρωπο και φτιάξαμε τη δική μας λίμνη!

εικόνα Viber 2025 02 04 09 15 36 457 εικόνα Viber 2025 02 04 11 43 50 114 εικόνα Viber 2025 02 06 09 17 37 217 εικόνα Viber 2025 02 05 10 30 38 884 εικόνα Viber 2025 02 07 13 37 30 612 εικόνα Viber 2025 02 04 09 20 26 631 εικόνα Viber 2025 02 07 13 37 37 612 εικόνα Viber 2025 02 07 13 37 24 212 εικόνα Viber 2025 02 07 13 38 05 572

 

Τα πολικά ζώα στην τάξη μας!

εικόνα Viber 2025 01 31 12 37 33 104

Τα πολικά ζώα ήταν το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα.

Ποια ζώα ζουν στους πόλους; Με τι τρέφονται; Γιατί δεν κρυώνουν στους πάγους;

Αυτά ήταν κάποια από τα ερωτήματα που επεξεργαστήκαμε μέσα από δραστηριότητες εξάσκησης της γραφής και της αριθμητικής. Οι νέες τεχνολογίες δεν έλειψαν ούτε αυτή την εβδομάδα από τις δραστηριότητες μας, καθώς παίξαμε ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια με πολικά ζώα και με τη βοήθεια της μέλισσας – ρομπότ οδηγήσαμε την φώκια σε μια καλή ψαριά.

Παίξαμε κινητικά παιχνίδια, κάνοντας το περπάτημα των πιγκουίνων και βγήκαμε για αναζήτηση πολικής αρκούδας στην… αυλή μας! Πειραματιστήκαμε με χρώματα και υλικά για τις ‘πολικές’ κατασκευές μας.

Τέλος, γιορτάσαμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών με δέηση και αρτοκλασία που τελέστηκε στο σχολείο μας από τον πατέρα Παναγιώτη Φωτεινοπουλο.

 

εικόνα Viber 2025 01 28 11 28 58 725 εικόνα Viber 2025 01 29 10 48 49 211 μαθ πολ κινητ πολ εικόνα Viber 2025 01 30 15 39 51 442 εικόνα Viber 2025 01 31 12 37 29 930 εικόνα Viber 2025 01 31 12 37 38 888 εικόνα Viber 2025 01 28 10 11 27 511 εικόνα Viber 2025 01 30 10 14 13 151

IMG 5394 αντίγραφο εικόνα Viber 2025 01 28 10 11 27 427

 

Τα ρούχα του χειμώνα

IMG 5326

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε διαθεματικά με τα χειμερινά ρούχα. Μελετήσαμε τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται τα χειμωνιάτικα ρούχα και τα ξεχωρίσαμε από αυτά που φοράμε το καλοκαίρι.

Παίξαμε διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια, εξασκηθήκαμε στην αριθμητική και τη γλώσσα μέσα από φύλλα εργασίας και δραστηριότητες σχετικές με το θέμα της εβδομάδας.

«Πλέξαμε» το δικό μας σκουφάκι εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητα και δραματοποιήσαμε με κινητικά παιχνίδια και ρόλους το παραμύθι με τίτλο «Το μαγικό γάντι».

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

εικόνα Viber 2025 01 23 11 18 30 010 εικόνα Viber 2025 01 21 09 36 27 089 εικόνα Viber 2025 01 23 11 21 28 676 εικόνα Viber 2025 01 20 09 19 28 717  IMG 5312  εικόνα Viber 2025 01 22 10 46 03 070   IMG 5326

 

 

 

 

Ο μαγικός κόσμος των παραμυθιών

473657160 914591600655974 5722478323760870132 n

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και προσεγγίσαμε το θέμα διαθεματικά. Διαβάσαμε πολλά παραμύθια και παρακολουθήσαμε βίντεο που σχετίζονται με αυτά. Δραματοποιήσαμε αρκετές ιστορίες όπως για παράδειγμα το «Λύκε λύκε είσαι εδώ» ενώ ταυτόχρονα παίξαμε παιχνίδια ψυχοκινητικού χαρακτήρα. Εξασκηθήκαμε σε τομείς της γλώσσας και των μαθηματικών και τα παιδιά ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες αναγραμματισμού. Μάθαμε και χορέψαμε τραγούδια που σχετίζονται με τα παραμύθια μας. Με τη βοήθεια της ρομποτικής και πιο συγκεκριμένα με τη χρήση του BeeBot τα παιδιά έμαθαν να μετρούν και προγραμματίζοντας το ρομπότ να το οδηγούν στον Τζίτζικα και στον Μέρμυγκα του παραμυθιού.

Τα παιδιά παρακολούθησαν το εικαστικό παραμύθι Αλαντίν, που είχε διαδραστικό χαρακτήρα και συμμετείχαν ενεργά όλοι οι μαθητές. Δημιουργήσαμε τη δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας, μαθαίνοντας τους βασικούς κανόνες λειτουργίας της, την αγάπη που πρέπει να δείχνουμε προς τα βιβλία αλλά και τα βασικά στοιχεία ενός βιβλίου (εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, τίτλος βιβλίου, συγγραφέας, εικονογράφος).

Τέλος, στα εργαστήρια δεξιοτήτων προσεγγίσαμε την έννοια της διαφορετικότητας και την αξία της αποδοχής της μέσα από παραμύθια και έργα τέχνης.

731492d1 0f95 4b99 9ed3 8a9c4d80c326 b8d229ff 612b 429e 9255 3b2b2592d7da a358d88c b91f 49c1 928b beac08622d51a0ca68df 1d3f 47d7 867d 92fb798bd2b1 473612202 1019308950240290 2135152598210028732 n

472300003 2076277106156111 6782162385035332841 n 473657160 914591600655974 5722478323760870132 n 472909830 956766269304979 6036656770148382446 n

Υλοποίηση προγράμματος : προσέχω το σώμα και την υγεία μου. Σώμα, υγιεινή διατροφή, στοματική υγιεινή

Κύριοι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος είναι : η εξοικείωση των παιδιών με το σώμα τους, την καθημερινή φροντίδα της υγιεινής διατροφής καθώς και την κατανόηση της στοματικής κοιλότητας και των τρόπων με τους οποίους τη διατηρούμε καθαρή και υγιή.

Σύνδεση με όλες τις γνωστικές περιοχές του ΔΕΕΠΣ  – Γλώσσα, – Μαθηματικά, – Φυσικές επιστήμες, – Μελέτη περιβάλλοντος, – Νέες τεχνολογίες, – Αισθητική και θεατρική αγωγή