Χριστούγεννα

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την γέννηση του Χριστού και μιλήσαμε για τους τρεις μάγους. Μάθαμε και γράψαμε  τον αριθμό 3 και φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα κουκουνάρια από μπισκότα και τυρί. Κλείσαμε την εβδομάδα μας με χριστουγεννιάτικη ταινία «το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι». Σας ευχόμαστε καλές γιορτές και Καλά Χριστούγεννα σε όλους! 

 

image0 7 image1 5 image2 2 image4 image5 image6 image7

Αυτή την εβδομάδα δώσαμε έμφαση στην χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Εντατικοποιήσαμε τις πρόβες για να είμαστε έτοιμοι για την γιορτή μας και στολίσαμε το χώρο. Προετοιμαστήκαμε για το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και φτιάξαμε χειροποίητα στολίδια για να τα κρεμάσουμε στο δέντρο του χωριού.

image3 2 image2 1image1 3image0 5image0 6image1 4

Τμήμα 1: Πρωινό 1

Αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία ήταν στις 3 Δεκεμβρίου. Πραγματοποιήθηκαν σχετικές βιωματικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν με ενθουσιασμό τα παιδιά. Δοκίμασαν πώς είναι να περπατάμε και να ζωγραφίζουμε χωρίς να βλέπουμε γράφοντας το όνομα μας, ενώ έμαθαν επίσης να λένε «γεια» στη νοηματική γλώσσα και να επικοινωνούν με απλά νοήματα.

Γλώσσα: Διαβάσαμε “το ποίημα με την Αργυρώ” και συζητήσαμε για όλα όσα μπορούν και έχουν δικαίωμα να κάνουν αυτά τα παιδιά.

Τέλος, συνεχίσαμε τον χριστουγεννιάτικο στολισμό της τάξης μας. Στολίσαμε το δεντράκι μας, διακοσμήσαμε τα παράθυρά μας και κατασκευάσαμε Άγιους Βασίληδες, μπαίνοντας έτσι σιγά σιγά στο γιορτινό κλίμα.

 

image1 2blog 1 3 1image0 1blog 1 2blog 1

 

Τμήμα: Πρωινό 2
Αυτή την εβδομάδα με αφορμή μη την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  (3 Δεκεμβρίου), παίξαμε παιχνίδια που έπρεπε να μαντέψουμε το σωστό μόνο με την αφή και πραγματοποιήσαμε ένα φύλλο εργασίας με διαδρομές και αναπηρικά αμαξίδια.
Συνεχίσαμε την εβδομάδα μας με θέμα τα Χριστούγεννα.
-Μιλήσαμε για το θέμα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας, φτιάξαμε προσκλήσεις και γνωρίσαμε από κοντά τον χώρο που θα πραγματοποιηθεί.
-Δώσαμε έμφαση στα κάλαντα των Χριστουγέννων και στις Χριστουγεννιάτικες ευχές.
-Φτιάξαμε κατασκευές με χιονάνθρωπο και χριστουγεννιάτικο δέντρο με σιλικόνη και γκλίτερ.
-Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο μας δέντρο και φτιάξαμε Χριστουγεννιάτικες κάρτες από κουμπιά γράφοντας την ευχή μας ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
image1 1 2 image0 1 1
Τμήμα 1: Πρωινό 1
Μάθαμε το γράμμα Δ και παράλληλα ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες για την αγαπημένη μας χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Μιλήσαμε για τα Χριστούγεννα, τα έθιμα και τη μαγεία τους, αρχίσαμε τις πρόβες για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και δημιουργήσαμε όμορφες μποσκοτουλίδες–δεντράκια χρησιμοποιώντας χαρτόνια και τέμπερες. Ακούσαμε τραγούδια χριστουγεννιάτικα και χορέψαμε.
Επίσης, φωτογραφηθήκαμε για τα ημερολόγια μας, που ετοιμάζονται με πολλή αγάπη. Και αρχίζουμε να μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα!!
image2image0 3image0 2image1 1 1
Τμήμα: Πρωινό 2
Αυτή την εβδομάδα υλοποιήσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: Είμαι εγώ. Είμαι μοναδικός! , και μπήκαμε σε κλίμα χριστουγεννιάτικο.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
* Γλώσσα:
– Δημιουργήσαμε τις προσωπικές μας ταυτότητες γράφοντας ο καθένας τα μοναδικά του στοιχεία: όνομα, επώνυμο, ύψος, χρώμα ματιών κλπ.
– Γράψαμε ευχές στις χριστουγεννιάτικες κάρτες.
* Μαθηματικά:
– Μετρήσαμε το ύψος μας για να το γράψουμε στις ταυτότητες.
– Κάναμε αντιστοίχηση του Άι Βασίλη με τα δώρα και γράψαμε τον αριθμό «9»
* Νέες τεχνολογίες:
– Παρακολουθήσαμε εικόνες παιδιών με διάφορες αναπηρίες καθώς και βίντεο αθλητών από παραολυμπιακούς αγώνες και κουβεντιάσαμε πάνω σε αυτό το υλικό.
* Τέχνες:
– Δημιουργήσαμε τα πρώτα μας χριστουγεννιάτικα στολίδια με γκλίτερ και λάμψη, αλά και χιονάνθρωπους με τα δάχτυλα μας για πινέλο.
– Τραγουδήσαμε και χορέψαμε πολλά χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
* Παιχνίδια:
– Πραγματοποιήσαμε διαδρομές με διαφορετικό τρόπο πχ: με κλειστά μάτια και βοηθό οδηγό, με το ένα πόδι, καθήμενοι σε καρέκλα κλπ.
image1image0

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Τμήμα: Πρωινό 1

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με μια πολύ σημαντική στιγμή της ιστορίας μας: το Πολυτεχνείο. Με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών μιλήσαμε για τις έννοιες δημοκρατία και δικτατορία, εξηγώντας τους τη σημασία της ελευθερίας, της παιδείας και της ειρήνης.
Διαβάσαμε όλοι μαζί το παραμύθι «Ντενεκεδούπολη», το οποίο τα παιδιά αγάπησαν ιδιαίτερα. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τους ήρωες της ιστορίας με χαρτί, τους ζωγράφισαν και έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι, ζωντανεύοντας το παραμύθι μέσα από τους ρόλους.
Σε δημιουργική δραστηριότητα τα παιδιά έγραψαν – όπως μπορούσαν – το σύνθημα «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» και το συνόδευσαν με τις δικές τους ζωγραφιές, εκφράζοντας τι σημαίνει η καθεμία από αυτές τις λέξεις για τα ίδια.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια όπως «Ο δρόμος» και το αγαπημένο των παιδιών «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Τα τραγούδια άρεσαν τόσο που πολλά παιδιά κατάφεραν να τα μάθουν απ’ έξω!
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη συζητήσεις, δημιουργία, μουσική και ανακαλύψεις, μέσα από τις οποίες τα παιδιά γνώρισαν – με απλό και προσεγγίσιμο τρόπο – το μήνυμα του Πολυτεχνείου: Ειρήνη, Δημοκρατία, Ελευθερία

 

image1 2 image0 2

 

Τμήμα: Πρωινό 2

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την Επέτειο του Πολυτεχνείου

Γλώσσα:

  • Αφηγηθήκαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο
  • Γράψαμε το σύνθημα των φοιτητών “Ψωμί-Παιδεία Ελευθερία” και την λέξη Πολυτεχνείο
  • Μάθαμε και γράψαμε τα γράμματα Π από το Πολυτεχνείο και Ψ από το ψωμί και αναγνωρίσαμε τα γράμματα αυτά μέσα σε λέξεις.
  • Αφήγηση της ιστορίας “Ντενεκεδούπολη”

Μαθηματικά:

  • Γράψαμε τον αριθμό 2. Μετρήσαμε γαρύφαλλα, σύμβολο ειρήνης και περιστέρια και γράψαμε τους αντίστοιχους αριθμούς.

Εικαστικά-Τέχνες

  • Έγινε κουκλοθεατρική παράσταση της Ντενεκεδούπολης
  • Φτιάξαμε “ντουντούκες” με τα συνθήματα των φοιτητών
  • Τραγουδήσαμε τα τραγούδια του Πολυτεχνείου. Δώσαμε έμφαση στα : α) Tα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο και β) Δρόμος

image4 image3 image2 1

Τμήμα: Πρωινό 1
Εικαστικά:
Μιλήσαμε για τις μίξεις των χρωμάτων και τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους μαγικές πόλεις, εφαρμόζοντας όσα ανακαλύψαμε για τα βασικά και τα σύνθετα χρώματα.
Γλώσσα:
Κάθε παιδί σκέφτηκε και έδωσε όνομα στη δική του πολιτεία, καλλιεργώντας φαντασία και γλωσσική έκφραση.
Μαθηματικά:
Ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 1, μέσα από δραστηριότητες αναγνώρισης, καταμέτρησης και αντιστοίχισης.
Μελέτη Περιβάλλοντος – Διατροφή:
Γνωρίσαμε τον Ρούλη τον Τροφούλη και συζητήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Τα παιδιά τις κατηγοριοποίησαν και μιλήσαμε για τη σημαντική αξία του πρωινού γεύματος.
Υγεία & Στοματική Υγιεινή:
Αναφερθήκαμε στα δόντια μας και στον ρόλο του οδοντίατρου. Παίξαμε την ιστορία του οδοντίατρου και τα παιδιά τοποθέτησαν τα γεγονότα στη σωστή σειρά, αναπτύσσοντας κατανόηση και χρονική ακολουθία.
image1 1 image0 1

Τμήμα: Πρωινό 2

Το φθινόπωρο η φύση αλλάζει.
Τι συμβαίνει στα δέντρα και στα ζώα;
Παράλληλα ασχοληθήκαμε με την στοματική υγιεινή.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
– Διαδραστικά παιχνίδια στο wordwall
* οι τροχός του φθινοπώρου
* το φθινόπωρο η φύση αλλάζει
– Ο μικρός τίγρης και τα φθινοπωρινά φύλλα
– Εκπαιδευτικό βίντεο για την υγιεινή των δοντιών
– Το γράμμα Φ όπως φύλλα & το γράμμα Δ όπως δόντι
– Ποίημα της Ρένας Καρθαίου
– Μαθηματικά:
* ο αριθμός 1
* διαδραστικά παιχνίδια στο wordwall: βρίσκω τα ίδια ζευγάρια του φθινοπώρου
* παιχνίδι ταξινόμησης τροφών που κάνουν καλό και κακό στα δόντια
– Τέχνες:
* Ομαδικές κατασκευές για το φθινόπωρο
* Τραγούδια από λάχανα και χάχανα
* Σχηματισμός του Δ με πλαστελίνη
image0 image1 image2

28η Οκτωβρίου

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την 28η Οκτωβρίου 1940.

Συζητήσαμε και κατανοήσαμε τις έννοιες της ειρήνης, του πολέμου και της ελευθερίας. Αναφερθήκαμε επίσης και στον ποιητή και συγγραφέα του Εθνικού μας Ύμνου Διονύσιο Σολωμό!

thumbnail image2 thumbnail image1

Αναλύσαμε την ελληνική μας σημαία, τα χρώματα, το σχήμα και το σύμβολο της.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

α) Ιστορία: «Το κανόνι της Ειρήνης»

β) Αναγραμματισμός: «ΟΧΙ»

thumbnail image3 eikona Viber 2025 10 24 15 19 54 801

 

Ακούσαμε τραγούδια, κάναμε πρόβες και κατασκευή : Ψηφιδωτή ελληνική σημαία με χρωματιστά λαζάνια και το περιστέρι, σύμβολο της ειρήνης

thumbnail image0 eikona Viber 2025 10 24 15 19 54 566 thumbnail image4

 

Στο μάθημα των αγγλικών μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου. Δουλέψαμε λεπτή κινητικότητα, παίξαμε παιχνίδι μνήμης και φυσικά διασκεδάσαμε με το φρουτο-bowling!

eikona Viber 2025 10 24 09 53 10 487   eikona Viber 2025 10 24 09 52 51 159

 

 

Χρώματα

Τμήμα: Πρωινό 1
Εβδομάδα χρωμάτων! Τεχνες :
Μιλήσαμε για τα χρώματα και συγκεκριμένα το κίτρινο, που είναι ένα από τα βασικά χρώματα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν από ένα κίτρινο αντικείμενο και στη συνέχεια παίξαμε δύο παιχνίδια όπου βρίσκαμε με γρήγορες εναλλαγές σχεδόν ολα τα χρώματα. Διάβασαμε και το τραγούδι των χρωμάτων με εικονολεξο και το παίξαμε ανα ομάδες κάνοντας κινήσεις που βλέπαμε στο χαρτί και ακούγαμε από το τραγούδι!! (Γλώσσα-τραγούδι)
Τέλος έκλεισε η εβδομάδα μας με την Αντράλα! Η Αντραλα ήρθε στην τάξη μας για να μας «άντραλεψει» (ανακατέψει) τα χρώματα. Μετρήσαμε με την βοήθεια της γαντοκουκλας, πειραματιστήκαμε με τις τεμπερες και τα χέρια μας και αφήσαμε το αποτύπωμά μας στο χαρτί!

 

eikona Viber 2025 10 12 11 57 55 943

 

Τμήμα: Πρωινό 2
Μαθαίνοντας τα χρώματα!
➡️Αφήγηση ιστορίας “Η Μάγισσα παλάβω”.
Σύνδεση του παραμυθιού με τη γλώσσα και τα μαθηματικά:
– αναγνωρίσαμε και αντιστοιχήσαμε λέξεις
– μετρήσαμε τους γάτους της μάγισσας
– γράψαμε τον αριθμό 3 και τον ζωγραφίσαμε με τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε)
➡️Αφήγηση ιστορίας “ΕΛΜΕΡ, ένας πολύχρωμος ελέφαντας”!
Σύνδεση του παραμυθου με τη γλώσσα, τη διαφορετικότητα και τις τέχνες:
– συζητήσαμε για την αξία της διαφορετικότητας
– φτιάξαμε τον ΕΛΜΕΡ μέσα από προγραφική δραστηριότητα και τον χρωματίσαμε πολύχρωμο
➡️Μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο!
Έγινε σύνδεση με τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και τις τέχνες:
– μιλήσαμε για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου και δημιουργήσαμε μια αναπαράσταση αυτού
– μετρήσαμε και ονομάσαμε τα χρώματα που το αποτελούν
– δημιουργήσαμε διακοσμητικό ουράνιο τόξο ομαδικά ενισχύοντας έτσι τη συνεργασία της ομάδας
➡️Μάθαμε τραγούδια για τα χρώματα και παίξαμε ομαδικά ψυχοκινητικά παιχνίδια!

eikona Viber 2025 10 10 14 39 14 317eikona Viber 2025 10 10 14 39 14 591eikona Viber 2025 10 10 14 39 14 822eikona Viber 2025 10 10 14 39 15 046

Ολοκληρώσαμε στα αγγλικά τη θεματική των χρωμάτων με μια δραστηριότητα ταξινόμησης παρέα με την αγαπημένη μας Κοκο! Τα παιδιά αναπτύσσουν τη λογική σκέψη και την παρατηρητικοτητα.

eikona Viber 2025 10 02 12 04 56 005eikona Viber 2025 10 02 12 04 55 885 1eikona Viber 2025 10 02 12 06 44 804 1

Χρώματα, παιχνίδι ονομάτων, αναγνώριση αρχικού γράμματος, μέτρηση και σύγκριση, φιλία, οικογένεια, αγάπη, παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων

Τμήμα: Πρωινό 1
Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε με το κόκκινο. Καθίσαμε όλοι μαζί στην παρεούλα και μιλήσαμε για πράγματα που έχουν αυτό το ζωντανό χρώμα. Μήλα, φράουλες, καρδιές,φωτια… οι ιδέες των παιδιών ήταν πολλές! Στη συνέχεια ξεκίνησε ένα μικρό «κυνήγι θησαυρού»: κάθε παιδί έψαξε και βρήκε ένα αντικείμενο στην τάξη που να είναι κόκκινο. Η χαρά τους όταν το έδειχναν στους φίλους τους ήταν ανεκτίμητη!
✍️
eikona Viber 2025 10 03 10 38 49 555
Παίζουμε με τα ονόματά μας
Ακόμη, ασχοληθήκαμε με τα ονόματά μας. Κοιτάξαμε τις καρτέλες μας και μετρήσαμε προσεκτικά πόσα γράμματα έχει το όνομα του καθενός. Έπειτα πήραμε τουβλάκια και τα τοποθετήσαμε πάνω από κάθε γράμμα. Ένα γράμμα – ένα τουβλάκι! Σιγά σιγά σχηματίστηκαν πολύχρωμοι «πύργοι» που έδειχναν το μέγεθος του ονόματος του κάθε παιδιού. Μετρήσαμε το πιο μεγάλο!!
Συλλαβίζουμε με παλαμάκια 👏
Συνεχίσαμε με ένα ρυθμικό παιχνίδι: είπαμε τα ονόματά μας συλλαβιστά και χτυπήσαμε παλαμάκια. «Νί-κος» με δύο παλαμάκια, «Μα-ρί-α» με τρία… Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και το γέλιο δεν έλειψε, ειδικά όταν δοκιμάσαμε να χτυπάμε τα πόδια στο πάτωμα αντί για παλαμάκια.

eikona Viber 2025 10 03 16 02 38 417

Τμήμα: Πρωινό 2
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, μιλήσαμε για το θεσμό της οικογένειας, της φιλίας και της αγάπης.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
-Γλώσσα: αφήγηση ιστορίας: “Η καροτόσουπα του κυρ κούνελου” και “Νοιάζομαι”
-Γραφή: γράψαμε τις λέξεις: φιλία, μαμά, μπαμπάς.
-Τέχνες: ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε εντύπωση από την ιστορία. Φτιάξαμε κρεμαστή κατασκευή για την γιαγιά και τον παππού και σπιτική πλαστελίνη.
-Μαθηματικά: μετρήσαμε τα καρότα και μπήκαμε στη λογική της αφαίρεσης. Μετρήσαμε τα υλικά της πλαστελίνης.
-Τραγούδια: “Ένα φιλάκι είναι λίγο, πολύ λίγο”, “Αρκεί να το θέλει ή καρδιά” & “Χόκι-Πόκι”.
-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω Webex: Μετρήσαμε καρότα μέσα από διαδραστικό υλικό και ζωγραφίσαμε τη μαμά και τον μπαμπά.

eikona Viber 2025 10 03 10 40 04 073

eikona Viber 2025 10 03 16 01 45 437

eikona Viber 2025 10 03 10 40 03 780

 

Ολοκληρώσαμε στα αγγλικά τη θεματική των χρωμάτων με μια δραστηριότητα ταξινόμησης παρέα με την αγαπημένη μας Κοκο! Τα παιδιά αναπτύσσουν τη λογική σκέψη και την παρατηρητικότητα.

eikona Viber 2025 10 03 10 40 04 350

 

Επίσης, γιορτάσαμε και τα γενέθλια δυο παιδιών στο σχολείο μας αφού τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι των γενεθλίων στα ελληνικά και στα αγγλικά! Τα παιδάκια μοίρασαν τα δωράκια που είχαν φέρει στους συμμαθητές τους.

eikona Viber 2025 10 05 20 58 02 245