Αρχική » ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

Οι Αριθμοί Δεν Κάνουν Λάθος!

Ή όπως λέει ο Marcus du Sautoy «Στα Μαθηματικά, μπορείς να αποδείξεις κάτι με 100% βεβαιότητα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδειξαν ότι υπάρχουν απείρως πολλοί πρώτοι αριθμοί, κι αυτό συνεχίζει να ισχύει σήμερα όπως και πριν 2000 χρόνια. Στις άλλες επιστήμες, αντίθετα, η διαδικασία είναι πιο εξελικτική. Εμφανίζεται μία νέα θεωρία, που καταρρίπτει την παλιά. Η φυσική του Νεύτωνα έπρεπε να δώσει τη θέση της στη σχετικότητα, και ίσως η σχετικότητα να δώσει τη θέση της σε μία νέα θεωρία. Ωστόσο, οι άλλες επιστήμες πολύ συχνά στηρίζονται στα μαθηματικά για να αρθρώσουν τις ανακαλύψεις και τις προβλέψεις τους. Τα Μαθηματικά είναι η γλώσσα της επιστήμης και κρύβονται εκεί που δεν το περιμένεις!».

Οι άνθρωποι όμως κάνουμε συνέχεια λάθη!

Στα μαθηματικά προσπαθούμε να ανακαλύψουμε ‘απόλυτες αλήθειες’ και να τις κατοχυρώσουμε με αναμφισβήτητες ‘λογικές αποδείξεις’. Στην πράξη βέβαια γίνονται πολλά λάθη. Αυτά τα καθημερινά ‘δημιουργικά λάθη’ που βοηθούν να προχωρήσουμε εμείς και η επιστήμη. Έτσι:  «Πάντα προσπάθεια. Πάντα αποτυχία. Δεν πειράζει. Προσπάθησε ξανά. Απέτυχε ξανά. Απέτυχε καλύτερα». Samuel Beckett

Ο στόχος του blog είναι διττός:

  • Από τη μια να μπει ένα μικρό λιθαράκι στα πρώτα σωστά βήματα των μαθητών στον υπέροχο κόσμο των μαθηματικών. Γιατί σύμφωνα με τον φιλόσοφο και μαθηματικό Alain Badiou «Όταν κάνει κανείς μαθηματικά είναι κάπως σαν να ακολουθεί ένα μονοπάτι εξαιρετικά δύσβατο και δαιδαλώδες, μέσα σε ένα δάσος ιδεών και εννοιών. Όμως, αυτό το μονοπάτι οδηγεί, κάποια δεδομένη στιγμή, σε ένα είδος θαυμάσιου ξέφωτου».
  • Από την άλλη να καταδείξει ότι, ειδικά για τα μαθηματικά του σχολείου, το εκ γενετής ταλέντο είναι πολύ λιγότερο σημαντικό από τη σκληρή δουλειά , την προετοιμασία και την αυτοπεποίθηση. Ευτυχώς δεν χρειάζεται να είμαστε ιδιοφυΐες για να είμαστε καλοί στα μαθηματικά στο σχολείο!

Ειδικότερα, οι σημειώσεις προσπαθούν να βοηθήσουν τους μαθητές:

  • στο ξεκαθάρισμα κάποιων εννοιών που δεν έχουν κατανοηθεί πλήρως στο σχολείο μέσω των σχολίων-παρατηρήσεων πάνω στη θεωρία της κάθε ενότητας,
  • στη βελτίωση του τρόπου που γράφουμε στα test και στα διαγωνίσματα του σχολείου μέσω των ερωτήσεων-απαντήσεων στη θεωρία και των λυμένων ασκήσεων-παραδειγμάτων.
European Radio Logo
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση