Δημοσιεύτηκε και δημιουργήθηκε από το e-evros.gr
Φάρος Αλεξανδρούπολης
ΑΠΟΨΗ>Μανώλης Κοττάκης: Αλλάζει το status quo αιώνων στο Αιγαίο
Δημοσιεύτηκε στο newsbreak
Οργίζομαι αλλά δεν εκπλήσσομαι και πάντως δεν εντυπωσιάζομαι πλέον από τις τελευταίες εξελίξεις στα Ελληνοτουρκικά. Ολα όσα συμβαίνουν αποτελούν σκέψεις που γίνονταν στα παρασκήνια τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια αμέσως την κρίση του «Oruc Reis». Διαβάστε όλο το άρθρο »
Οδηγίες για την εισαγωγή στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024
ΠΗΓΗ: esos.gr
Οδηγίες που αφορούν στην επιλογή των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2023-2024, διαβίβασε το υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Μουσικά Σχολεία, μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 36/01-06-2023 του Δ.Σ.).
- Πατήστε εδώ για τις οδηγίες της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας προς τις Επιτροπές Επιλογής (Ε.Ε.) και τις Γενικές Επιτροπές Επιλογής (Γ.Ε.Ε.) των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου
- των Μουσικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
- Πατήστε εδώ για για το Δελτίο Αξιολόγησης υποψηφίου (Φύλλο εξέτασης)
- Πατήστε εδώ για για το Δελτίο Αξιολόγησης υποψηφίου (Φύλλο εξέτασης)
- Πατήστε εδώ για το Στατιστικό Δελτίο Υποψηφίου
- Πατήστε εδώ για το υπόδειγμα -Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων
ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Σύμφωνα με την υπ ́ αριθμ. 20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β ́878), οι υποψήφιοι για την εγγραφή τους στο Μουσικό Σχολείο, αξιολογούνται στα εξής θέματα: Ρυθμό, Ακουστική Ικανότητα, Φωνητική Ικανότητα, Διάκριση Ηχοχρωμάτων και προαιρετικά σε Μουσικό Όργανο (Ευρωπαϊκό ή Παραδοσιακό). Κάθε ένα από τα πέντε (5) θέματα αυτά αντιστοιχεί στα γράμματα Α, Β, Γ, Δ και Ε του ειδικού φύλλου εξέτασης (δελτίο αξιολόγησης) υποψήφιου/ας, αξιολογείται χωριστά από το κάθε μέλος και βαθμολογείται στην εικοσάβαθμη κλίμακα. Κάθε φύλλο εξέτασης υποψήφιου/ας φέρει τη σφραγίδα του σχολείου και υπογράφεται από τον/την βαθμολογητή/τρια (μέλος της Ε.Ε.) και τον/την Πρόεδρο της Ε.Ε.
Το άθροισμα των βαθμών των 5 βαθμολογητών, ανά εξεταζόμενο θέμα, αποτελεί τον τελικό βαθμό αυτού του θέματος, με άριστα το 100.
Το άθροισμα του συνολικού αριθμού μονάδων που συγκέντρωσε ο/η υποψήφιος/α διαιρούμενο δια του τέσσερα (4), για τους/τις υποψηφίους/ες που εξετάζονται μόνο στα τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα και, κατ ́ αντιστοιχία, δια του πέντε (5), για όσους επιλέγουν να εξεταστούν και στο Μουσικό Όργανο, ανάγεται στην εκατοντάβαθμη κλίμακα.
Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής, συνέρχεται η Ε.Ε. ή η Γ.Ε.Ε. με πρόσκληση του/της Προέδρου και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης συντάσσει πίνακα των μαθητών/τριών που εξετάστηκαν κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά μέχρι τον ελάχιστο βαθμό επίδοσης των πενήντα (50) μονάδων. Ο παραπάνω πίνακας αναρτάται στο οικείο σχολείο και διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στο Μουσικό Σχολείο θα έχει τα αρχικά στοιχεία του ονοματεπώνυμου του/της μαθητή/τριας και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης του γονέα ή κηδεμόνα για διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. (πχ Κώστας Παπαδόπουλος = Κ.Π. 57).
Στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων δύνανται να εγγραφούν ως επιτυχόντες/ούσες, όσοι/ες μαθητές/τριες προβλέπονται από την παράγραφο 8 του Κεφ Α. της υπ ́ αριθμ.20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. (Β ́878). Οι μαθητές/τριες που εγγράφονται ως επιτυχόντες/ούσες σύμφωνα με τα προηγούμενα, δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους εικοσιτέσσερις (24) ανά τάξη ή τμήμα τάξης. Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω πίνακα χαρακτηρίζονται ως επιλαχόντες/ούσες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο μαθητές/τριες που δεν συγκεντρώνουν τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επιτυχίας των πενήντα (50) μονάδων.
Βάσει της υπ ́ αριθμ. 20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. (Β ́878), σε περίπτωση κατά την οποία οι υποψήφιοι/ες που ισοβάθμησαν στην τελευταία θέση των εισακτέων είναι περισσότεροι/ες από τρεις, γίνεται κλήρωση για την επιλογή τριών (3) μαθητών/τριών. Η κλήρωση αυτή θα διεξαχθεί από την Επιτροπή Επιλογής ή –εφόσον έχει συγκροτηθεί- από τη Γ.Ε.Ε. με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του Μουσικού Σχολείου. Για την κλήρωση συντάσσεται σχετική πράξη, την οποία υπογράφουν οι συμμετέχοντες στη διαδικασία κλήρωσης. Στη διαδικασία κλήρωσης δύνανται να παρίστανται οι κηδεμόνες των υποψηφίων που ισοβάθμησαν.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΑ
Εξέταση στην αντίληψη των ρυθμών (Α)
Α1: Ο/Η εξεταστής/τρια θα δώσει με παλαμάκια στον/στην υποψήφιο/α ένα ρυθμικό σχήμα απλό σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο. Συνιστάται στους/στις εξεταστές/τριες προς αποφυγή σύγχυσης των ρυθμικών σχημάτων να καταγράφεται το ρυθμικό σχήμα πριν την αναπαραγωγή του στον/στην υποψήφιο/α. Να διευκρινιστεί στους/στις υποψήφιους/ες ότι, εάν δεν είναι σίγουροι/ες για το ρυθμικό σχήμα που άκουσαν, μπορούν να ζητήσουν την επανάληψή του για μία φορά ακόμα πριν την εκτέλεσή του. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση του κατά πόσον ο/η υποψήφιος/α αντιλαμβάνεται (αποτυπώνει) υποτυπώδεις ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες 2 και 3 χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Α2: Στην επόμενη φάση, ζητείται από τον/την εξεταζόμενο/η να συνοδεύσει ρυθμικά με παλαμάκια το τραγούδι που επέλεξε για να εκτελέσει ο ίδιος χωρίς να του ζητηθούν
επιπλέον ρυθμικά σχήματα.
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Τελικός Βαθμός=Α1+Α2/2
Εξέταση στην ακουστική ικανότητα (Β)
Β1: Ο/Η υποψήφιος/α, ακούγοντας απ’ τον εξεταστή/τρια τυχαία επιλεγμένες νότες, στο πιάνο, καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του, αναλόγως, προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Σημειώνεται ότι δεν πρέπει να ζητείται αναλογία της κίνησης του χεριού σε σχέση με την απόσταση του διαστήματος (10 Διαστήματα. Κάθε σωστή κίνηση βαθμολογείται με 2 βαθμούς).
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Β2: Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα και κατιόντα διαστήματα -όχι μεγαλύτερα από 8η και όχι διαστήματα 7ης- με κοινή ή διαφορετική βάση, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή/τρια. (5 διαστήματα. 4 βαθμοί για κάθε σωστό διάστημα).
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Β3: Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της δοκιμασίας, ο/η εξεταζόμενος/η πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (Ξυλόφωνο ή Μεταλλόφωνο, όπου συνιστάται να αφαιρεθούν οι υπόλοιποι φθόγγοι, ώστε να μείνει μόνο η μία οκτάβα ΝΤΟ έως ΝΤΟ), μία μελωδική φράση πέντε (5) διαφορετικών φθόγγων, που θα εκτελεσθεί στο πιάνο, (χωρίς να έχει ο/η εξεταζόμενος/η οπτική επαφή με τα πλήκτρα), μη συμπεριλαμβανομένων διαστημάτων μεγαλύτερων της 6ης, σε έκταση μίας οκτάβας και αρχομένης από ΝΤΟ. Ο/Η υποψήφιος/α δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, (2 φορές ακόμη κατά τη διάρκεια της εξέτασης). Ζητούμενο της εξέτασης είναι η σωστή επανάληψη της δοθείσας μελωδικής φράσης από τον/την υποψήφιο/α, ανεξαρτήτως του αριθμού των επαναλήψεων που χρειάστηκε ο/η υποψήφιος/α για την εύρεσή του-(εντός του ορίου των προβλεπόμενων τριών ακροάσεων).
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Τελικός Βαθμός = Β1+Β2+Β3/3
Εξέταση στη φωνητική ικανότητα (Γ)
Γ1: Ο/Η υποψήφιος/α καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του/της από την τονική βάση που εκείνος επιθυμεί. [20 ΒΑΘΜΟΙ]
Γ2: Στη συνέχεια με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο/η εξεταστής/τρια, ελέγχεται η δυνατότητά του/της να το μεταφέρει σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις. Η συνοδεία του πιάνου δεν πρέπει να περιλαμβάνει τη μελωδία. Κάθε σωστή τονική μεταφορά βαθμολογείται με δέκα 10 βαθμούς.
[20 ΒΑΘΜΟΙ]
Τελικός Βαθμός = Γ1+Γ2/2
Διάκριση ηχοχρωμάτων (Δ)
Η ηχογράφηση περιλαμβάνει ένα θέμα εξετάσεων με τέσσερα μουσικά παιχνίδια.
Ο/Η υποψήφιος/α καλείται να ανταποκριθεί σε 4 παιχνίδια (δείτε το αντίστοιχο δελτίο αξιολόγησης για τη διάκριση ηχοχρωμάτων) ως εξής:
Στο πρώτο (1ο) παιχνίδι, πρέπει να αναγνωρίσει πόσες φορές επαναλαμβάνεται μία συγκεκριμένη μελωδική φράση στη διάρκεια εκτέλεσης ενός έργου και να σημειώσει τον αριθμό στο αντίστοιχο πλαίσιο του 1ου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, δύο φορές, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους/τις υποψηφίους/ες. Επισημαίνεται ότι το έργο θα παιχτεί δύο φορές.
Στο δεύτερο (2ο) παιχνίδι, πρέπει να σημειώσει με αριθμό στο αντίστοιχο πλαίσιο πόσα μουσικά όργανα συμμετέχουν στην εκτέλεση του συγκεκριμένου μουσικού αποσπάσματος που μεταδίδεται.
Στο τρίτο (3ο) παιχνίδι, καλείται να αναγνωρίσει και να ονομάσει, κατά τις γενικές διακρίσεις: Πνευστά, Κρουστά, Έγχορδα, την κατηγορία στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που συμμετέχουν στα 5 σύντομα αποσπάσματα έργων.
Στο τέταρτο (4ο) παιχνίδι, οι υποψήφιοι/ες παρατηρούν στο ειδικό δελτίο αξιολόγησης για τη διάκριση ηχοχρωμάτων πέντε χαρακτηριστικούς τίτλους, που δίνονται σε τυχαία σειρά και που αντιστοιχούν στην ακρόαση πέντε μουσικών αποσπασμάτων. Το ζητούμενο σ ́ αυτό το παιχνίδι είναι να αριθμήσουν οι υποψήφιοι/ες τη σειρά μετάδοσης των αποσπασμάτων που κατά την αντίληψή τους ταιριάζουν/αντιστοιχούν στους δοσμένους τίτλους του δελτίου αξιολόγησης.
Με δεδομένη την αξιολόγηση των θεμάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα, η βαθμολόγηση του θέματος Δ γίνεται ως εξής:
1ο Παιχνίδι: 5 μονάδες Εάν η απάντηση του/της υποψηφίου/ας αποκλίνει κατά ένα (1) προς τα πάνω ή προς τα κάτω από την ορθή, τότε ο υποψήφιος λαμβάνει τέσσερις (4) μονάδες, αντί για πέντε (5). Σε μεγαλύτερη απόκλιση λαμβάνει μηδέν (0) μονάδες.
2ο Παιχνίδι: 5 μονάδες
3ο Παιχνίδι: 5 μονάδες (μία (1) για κάθε σωστή απάντηση)
4ο Παιχνίδι: 5 μονάδες (μία (1) για κάθε σωστή απάντηση)
Η ακρόαση της ηχογράφησης όπως και η συμπλήρωση του στατιστικού δελτίου θα γίνει την ίδια ημέρα και ώρα για όλους τους/τις υποψηφίους/ες κάθε Μουσικού Σχολείου, όπου αυτό είναι δυνατό. Σε αυτή την περίπτωση, η διαδικασία θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας με την ακρόαση του ηχοχρώματος.
Παρακαλείστε να ελέγξετε και να βεβαιωθείτε πριν την έναρξη της ακρόασης ότι έχει εξασφαλιστεί καλής ποιότητας ηχητικό μηχάνημα και το σωστό επίπεδο ηχητικής έντασης σε σχέση με το χώρο διεξαγωγής της ακρόασης.
Σε ό,τι αφορά το θέμα Δ «Διάκριση Ηχοχρωμάτων» (Ακρόαση ηχοχρώματος – σχετικό Έντυπο μοιράζεται στους/στις υποψήφιους/ες) και ειδικά το 4ο Παιχνίδι αυτού, εφόσον περιέλθει σε γνώση της Γ.Ε.Ε. ή Ε.Ε. από γονέα/κηδεμόνα ή από τη Διεύθυνση του σχολείου περίπτωση υποψήφιου/ας με αναπηρίες, για τον οποίο κρίνεται ότι, για υποστηρικτικούς λόγους, πρέπει να εφαρμοστεί η διαδικασία εξέτασης με προσαρμογή στις ανάγκες του/της, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., σε συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια, καθορίζει κατά περίπτωση και με βάση τις δυνατότητες τον τρόπο εξέτασης του υποψήφιου/ας, σύμφωνα με τα παρακάτω:
1. Υποψήφιοι/ες με αισθητηριακή αναπηρία (προβλήματα όρασης): Εφόσον είναι εφικτό, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., σε συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια, αναθέτει το έργο της μεταγραφής των τίτλων του 4ου παιχνιδιού σε εκπαιδευτικό του σχολείου κλάδου ΠΕ 79.01/ΤΕ 16, κάτοχο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ BRAILLE (για ανάγνωση των τίτλων του Εντύπου δια της αφής κατά την ακρόαση). Σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικού αυτής της ειδικότητας, το έργο αυτό ανατίθεται σε εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου με τη σχετική πιστοποίηση. Ο/Η αναλαμβάνων/ουσα εκπαιδευτικός τηρεί υποχρεωτικά την απαιτούμενη εμπιστευτικότητα για το απόρρητο των θεμάτων.
2. Υποψήφιος/α με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού): Παροχή διακριτικής υποστήριξης εντός της αίθουσας ακρόασης του ηχοχρώματος, χωρίς διατάραξη ή διακοπή της διαδικασίας συνεχούς ακρόασης για τους/τις υπόλοιπους/ες συνυποψήφιους /ιες του.
3. Εάν δεν είναι δυνατή η εξασφάλιση προσωπικού με τις προϋποθέσεις της παρ. 1, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., καθορίζει κατά περίπτωση τη διαδικασία εξέτασης του/της υποψήφιου/ας με τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ακρόαση για τους/τις υπόλοιπους/ες υποψήφιους/ες και, ταυτόχρονα, η ευχερέστερη δυνατή ανταπόκριση του/της υποψήφιου/ας με αναπηρία στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης εξέτασης. Στο πλαίσιο αυτό και απουσία άλλων δυνατοτήτων, η εξέταση υποψηφίων των περ. 1 και 2 μπορεί να γίνει σε διαφορετική αίθουσα-studio ατομικού οργάνου, παρουσία του/της Προέδρου της Γ.Ε.Ε. ή Ε.Ε. και με τη συνδρομή δύο (2) ακόμη μελών της Ε.Ε. (τακτικών ή αναπληρωματικών). Σε κάθε περίπτωση (μεταγραφής σε BRAILLE ή μη) ο/η υποψήφιος/α υπαγορεύει την απάντησή του στα παρόντα μέλη που, με τη σειρά τους, την καταγράφουν στο κανονικό έντυπο των απαντήσεων του ηχοχρώματος. Τέλος, στο πακέτο των φυλλαδίων του/της υποψήφιου/ας επισυνάπτεται και το φύλλο με τη μεταγραφή σε μορφή BRAILLE.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Κρίνεται σκόπιμη η ακρόαση του ηχοχρώματος να διεξαχθεί από την Επιτροπή Επιλογής πριν τη διεξαγωγή της εξέτασης των υπολοίπων θεμάτων, προκειμένου να δοθούν σαφείς οδηγίες στους/στις μαθητές/τριες για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης.
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ:
• Η ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ (ΘΕΜΑ Δ) ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΗ.
• ΚΑΘΕ Ε.Ε. ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ/Α ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ (Α,Β,Γ και προαιρετικά Ε), ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ/ΤΗΣ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Μετά το πέρας της διαδικασίας εξέτασης των υποψηφίων στο θέμα Δ (ακρόαση ηχογράφησης), με ευθύνη των Προέδρων των Ε.Ε. και των Γ.Ε.Ε., τα αρχεία ήχου θα πρέπει να διαγραφούν οριστικά απ ́ τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και όλες τις πιθανές συσκευές αναπαραγωγής ήχου στις οποίες αντιγράφηκε και αποκρυπτογραφήθηκε το ηχητικό υλικό. Το ηχητικό υλικό και το έντυπο υλικό των εξετάσεων είναι απόρρητο και μη ανακοινώσιμο από τις Επιτροπές Επιλογής και Γενικές Επιτροπές Επιλογής.
Εξέταση (προαιρετικά) στο μουσικό όργανο (Ε)
Ο/Η υποψήφιος/α θα ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του/της, σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.
Το έργο που θα επιλέξει μπορεί να προέρχεται επίσης από το ρεπερτόριο της ευρύτερα γνωστής έντεχνης ελληνικής μουσικής, ίσης τεχνικής δυσκολίας. Βεβαίως, το ρεπερτόριο είναι διαφορετικό για τους/τις υποψήφιους/ες που θα εκτελέσουν παραδοσιακό όργανο. [20 ΒΑΘΜΟΙ]
Σημείωση. Στην περίπτωση που το έργο που παρουσιάζει ο/η υποψήφιος/α είναι σε επίπεδο προκαταρκτικής σχολής, δεν βαθμολογείται και δεν συνυπολογίζεται η εξέταση για την έκδοση της τελικής βαθμολογίας.
Γενικότερα, σας υπενθυμίζουμε την ανάγκη για σαφείς οδηγίες και ορθή προφορική επικοινωνία μεταξύ των μελών της Επιτροπής Επιλογής και των υποψηφίων μαθητών/τριών κατά τη διεξαγωγή της εξέτασής τους, έτσι ώστε να μην δίδεται αφορμή για παρερμηνείες από την πλευρά των υποψηφίων μαθητών/τριών επί της διαδικασίας.
Παρακαλούμε ιδιαιτέρως τα εξής:
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
1. Οι μαθητές/τριες θα συνοδεύονται από ένα μόνο συνοδό.
2. Στους/στις υποψήφιους/ες θα ανακοινωθεί ακριβής ώρα προσέλευσης στο Μουσικό Σχολείο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της επιτροπής πρέπει να ληφθεί υπόψη η τήρηση των προσωπικών δεδομένων.
Ειδικότερα:
1. Στους μαθητές/τριες πρέπει να ανακοινωθεί αριθμός υποψήφιου/ας.
2. Στην αναρτημένη λίστα επιτυχόντων/ουσών δεν αναγράφονται ονόματα. Μόνο τα αρχικά στοιχεία του ονοματεπωνύμου του/της μαθητή/τριας και ο αριθμός του/της υποψηφίου/ας.
3. Η ενημέρωση των γονέων θα γίνει με τηλεφώνημα ή e-mail.
4. Η πληροφόρηση των αποτελεσμάτων επιλαχόντων/ουσών γίνεται μόνο προσωπικά και δια ζώσης χωρίς ουδεμία ονομαστική αναφορά σε άλλους/ες μαθητές/τριες.
Nέο σύστημα εισαγωγής υποψηφίων στα Μουσικά Τμήματα των ΑΕΙ
ΠΗΓΗ: esos.gr
Τι προβλέπει το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα Μουσικά Τμήματα των ΑΕΙ
Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που θα διεξαχθούν το έτος 2024, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα τμήματα:
α) Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου,
β) Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
γ) Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
δ) Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και
ε) Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι υποψήφιοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά το σχολικό έτος 2021 – 2022, καθώς και όσοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 δύνανται να διεκδικήσουν εισαγωγή στα τμήματα των περ. δ) και ε) με τη διαδικασία και τους όρους της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 13Γ του ν. 4186/2013. [5]
Θα αποδοθεί επιπλέον αριθμός θέσεων στα οικεία τμήματα που αντιστοιχεί:
α) στο δέκα τοις εκατό (10%) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 και
β) στο τέσσερα τοις εκατό (4%) για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 των θέσεων που τους αποδίδονται, σύμφωνα με την περ. θ) της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013. [5]
Το νέο σύστημα
Ειδικότερα, το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα Μουσικά Τμήματα των ΑΕΙ, όπως ψηφίστηκε [6], στη Βουλή,τον περασμένο Ιούλιο , έχει ως εξής:
Η εισαγωγή στα τμήματα:
α) Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,
β) Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
γ) Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου,
δ) Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και
ε) Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, γίνεται μέσω εισαγωγικών εξετάσεων πανελλαδικού επιπέδου που διοργανώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις της παρ. 1 έχουν οι κάτοχοι απολυτηρίου τίτλου λυκείου ή ισότιμου τίτλου σχολείου μέσης εκπαίδευσης του εσωτερικού ή εξωτερικού.
Οι υποψήφιοι, μαθητές και απόφοιτοι, εξετάζονται πανελλαδικώς στα εξής μαθήματα:
α) Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία: Αξιολογείται το επίπεδο οργανοχρησίας των υποψηφίων. Ως μουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη.
β) Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία: Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε σύντομα ερωτήματα, με τα οποία αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών μουσικών γνώσεων.
γ) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τους υποψηφίους Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή Νέα Ελληνικά για τους υποψηφίους Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.).
δ) Σε ένα (1) ακόμη μάθημα της ομάδας προσανατολισμού ή του τομέα που επιλέγει ο υποψήφιος ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. αντίστοιχα ως εξής: δα) Ιστορία για τους υποψηφίους του πρώτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δβ) Μαθηματικά για τους υποψηφίους του δεύτερου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δγ) Φυσική για τους υποψηφίους του τρίτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δδ) Πληροφορική για τους υποψηφίους του τέταρτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ. και δε) Μαθηματικά (Άλγεβρα) για τους υποψηφίους όλων των τομέων των ΕΠΑ.Λ.
Προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα τμήματα της παρ. 1 αποτελεί η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης: α) της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ανά μουσικό μάθημα των περ. α) και β) της παρ. 3 (Ε.Β.Ε. μουσικών μαθημάτων) και β) της Ε.Β.Ε. ανά τμήμα (Ε.Β.Ε. τμήματος).
Η Ε.Β.Ε. ανά μουσικό μάθημα προκύπτει από το γινόμενο του μέσου όρου της βαθμολογίας των υποψηφίων σε αυτό επί τον συντελεστή που ορίζεται για κάθε τμήμα για το συγκεκριμένο μουσικό μάθημα, σύμφωνα με την παρ. 8. Για τον υπολογισμό του μέσου όρου της βαθμολογίας του μουσικού μαθήματος λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογίες του συνόλου των υποψηφίων που διεκδικούν εισαγωγή στα τμήματα της παρ. 1, έχοντας εξεταστεί στο οικείο μουσικό μάθημα, καθώς και σε τουλάχιστον ένα (1) από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των περ. γ) και δ) της παρ. 3, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση την κατηγορία λυκείου, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ., από το οποίο προέρχονται. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. ανά μουσικό μάθημα βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής, το οποίο καθορίζεται σύμφωνα με την παρ. 7. Το γινόμενο του πρώτου εδαφίου στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Για τη διαπίστωση της συνδρομής της προϋπόθεσης της περ. α) της παρ. 4 συγκρίνεται η Ε.Β.Ε. ανά μουσικό μάθημα, όπως διαμορφώθηκε σύμφωνα με την παρούσα, με τη βαθμολογική επίδοση του υποψηφίου στο οικείο μουσικό μάθημα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κατά το στάδιο αυτό ο συντελεστής βαρύτητας του μουσικού μαθήματος.
Η Ε.Β.Ε. ανά τμήμα της περ. β) της παρ. 4 προκύπτει από το γινόμενο του μέσου όρου των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της παρ. 3 επί τον συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 8. Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των βαθμολογικών επιδόσεων σε κάθε ένα (1) από τα τέσσερα (4) πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της παρ. 3 λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο ή τομέα ξεχωριστά για κάθε κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.), οι οποίοι έχουν εξεταστεί σε τουλάχιστον ένα (1) από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των περ. γ) και δ) της παρ. 3. Στα τμήματα που εντάσσονται σε περισσότερα του ενός (1) επιστημονικά πεδία ή τομείς, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των οικείων επιστημονικών πεδίων ή τομέων. Το γινόμενο του πρώτου εδαφίου στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. ανά τμήμα βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής, το οποίο διαμορφώνεται σύμφωνα με την παρ. 7. Για τη διαπίστωση της συνδρομής της προϋπόθεσης της περ. β) της παρ. 4 συγκρίνεται η Ε.Β.Ε. ανά τμήμα, όπως διαμορφώθηκε σύμφωνα με την παρούσα, με τον μέσο όρο της βαθμολογικής επίδοσης του υποψηφίου στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της παρ. 3, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη κατά το στάδιο αυτό οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.
Η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων της περ. α) της παρ. 4 και η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των τμημάτων της περ. β) της ίδιας παραγράφου ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α’ 193).
Οι συντελεστές της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων της περ. α) της παρ. 4, καθώς και της Ε.Β.Ε. των τμημάτων της περ. β) της ίδιας παραγράφου καθορίζονται με απόφαση της συγκλήτου έπειτα από πρόταση του οικείου τμήματος, οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013. Το σύνολο των συντελεστών της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων, καθώς και των συντελεστών της Ε.Β.Ε. των τμημάτων οι οποίοι αποφασίζονται σύμφωνα με την παρούσα, καθώς και με την παρ. 9, συγκεντρώνονται σε μία (1) απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αν για οποιονδήποτε λόγο κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τους συντελεστές της παρ. 8, ο καθορισμός τους γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι συντελεστές της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων της περ. α) της παρ. 4 και της Ε.Β.Ε. των τμημάτων της περ. β) της ίδιας παραγράφου δύναται να τροποποιούνται με απόφαση της συγκλήτου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους και αφορά στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική. Η τροποποιητική απόφαση του πρώτου εδαφίου κοινοποιείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τροποποιητικές αποφάσεις που εκδίδονται μετά την παρέλευση της αποκλειστικής προθεσμίας του πρώτου εδαφίου, αφορούν στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου της έκδοσής τους σχολικού έτους.
Η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων της περ. α) της παρ. 4 και η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των τμημάτων της περ. β) της ίδιας παραγράφου δύνανται να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013. Αν τροποποιηθεί η ελάχιστη ή μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε., επαναλαμβάνεται η διαδικασία της παρ. 8 του παρόντος.
Τα τμήματα της παρ. 1 δύνανται να αποδίδουν διαφορετικό συντελεστή για τον καθορισμό της Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων και διαφορετικό συντελεστή για τον καθορισμό της Ε.Β.Ε. των τμημάτων εντός του διαστήματος τιμών που ορίζει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την παρ. 7. Τα τμήματα της παρ. 1 δύνανται να αποδίδουν διαφορετικούς συντελεστές για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. καθενός εκ των δύο (2) μουσικών μαθημάτων της παρ. 3. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. που ορίζεται για κάθε τμήμα της παρ. 1, είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Για τη διαπίστωση της δυνατότητας εισαγωγής στα ανωτέρω τμήματα εξετάζεται πρώτα η επίτευξη των Ε.Β.Ε. των μουσικών μαθημάτων και έπειτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του οικείου τμήματος.
Για την εξαγωγή της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων υπολογίζονται οι βαθμολογικές επιδόσεις στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της παρ. 3, καθώς και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας. Υποψήφιοι για επιλογή είναι όσοι έχουν εξεταστεί στα μαθήματα των περ. α) και β) της παρ. 3, καθώς και σε τουλάχιστον ένα (1) από τα μαθήματα των περ. γ) και δ) της ίδιας παραγράφου.
Οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ορίζονται με απόφαση της συγκλήτου του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση του τμήματος εντός της προθεσμίας που τάσσεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι αποφάσεις του πρώτου εδαφίου εκδίδονται ή τροποποιούνται έως τις 31 Μαΐου εκάστου έτους και αφορούν στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική. Οι αποφάσεις κοινοποιούνται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα (1) από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των περ. α) και β) της παρ. 3 είναι κοινός για κάθε επιστημονικό πεδίο ή τομέα, εκφράζεται σε ακέραιο ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του είκοσι τοις εκατό (20%). Ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα (1) από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των περ. γ) και δ) της παρ. 3 εκφράζεται σε ακέραιο ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να εί- ναι μικρότερος του είκοσι τοις εκατό (20%). Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το εκατό τοις εκατό (100%). Αν για οποιονδήποτε λόγο κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τους ανωτέρω συντελεστές βαρύτητας, αυτοί καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδεί- ας και Θρησκευμάτων. Οι συντελεστές βαρύτητας του προηγούμενου εδαφίου αποδίδονται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο ή τομέα και αξιοποιούνται για την εισαγωγή στα τμήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου ή τομέα, για τα οποία αυτοί δεν έχουν οριστεί με απόφαση της συγκλήτου. Για τον καθορισμό των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί που εφαρμόζονται κατά τον καθορισμό των συντελεστών βαρύτητας με απόφαση της συγκλήτου. Οι αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που εκδίδονται σύμφωνα με το όγδοο εδάφιο τροποποιούνται έως τις 31 Μαΐου εκάστου έτους και αφορούν στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική. Η τροποποιητική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται σύμφωνα με το ενδέκατο εδάφιο, καταλαμβάνει μόνο τα τμήματα, για τα οποία δεν έχει ήδη εκδοθεί σχετική τροποποιητική απόφαση της οικείας συγκλήτου εντός της αποκλειστικής προθεσμίας του δεύτερου εδαφίου. Το σύνολο των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων που ορίζονται, σύμφωνα με την παρούσα, συγκεντρώνεται σε μία (1) απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κάθε λεπτομερειακό θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται:
α) Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής και εγγραφής φοιτητών στα τμήματα της παρ. 1, οι διαδικασίες διενέργειας των εξετάσεων της παρ. 1 και κάθε άλλο σχετικό θέμα,
β) η σύσταση, συγκρότηση, το πλαίσιο λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των οργάνων που θεσπίζονται προς τον σκοπό της διεξαγωγής των εξετάσεων της παρ. 1,
γ) το ακριβές περιεχόμενο, ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μουσικών μαθημάτων, καθώς και ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους γραπτούς βαθμούς των πανελλαδικών εξετάσεων.
Κατά τα λοιπά, για την εισαγωγή στα τμήματα της παρ. 1 εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013 και οι κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδονται, σύμφωνα με την ίδια παράγραφο.
Το παρόν άρθρο δεν θίγει την παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 3794/2009 (Α’ 156) και την υποπερ. iv) της περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α’ 188).».
ΑΠΟΨΗ>Κων. Ι. Παπακωνσταντίνου: Ο εξαχρειωμένος συνδικαλισμός
Γράφει ο Κων. Ι. Παπακωνσταντίνου
Δημοσιεύτηκε στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΑΠΟΨΗ> Απ. Λακασάς: Παίδες Ελλήνων και φροντιστηρίων
Γράφει ο Απόστολος Λακασάς
Δημοσιεύτηκε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Μια νέα ομάδα μαθητών θα προστεθεί στους 18χρονους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που αφιερώνουν κάθε χρόνο τις διακοπές του Πάσχα σε φροντιστήρια και εξεταστική προετοιμασία. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Λειτουργία Μουσικών Σχολείων
Σχετικά με τις εφημερίες των εκπαιδευτικών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Υπάγονται στα υποχρεωτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών.
Παράγραφος 3 της ΥΑ Φ3/160/Γ1/187/17-02-1997 (ΦΕΚ 170/Β/06-03-1997): Διαβάστε όλο το άρθρο »
«Ατομική ευθύνη» για τις καθημερινές εκατόμβες, υπάρχει κύριε Μητσοτάκη;
Είναι 8 Φεβρουαρίου και οι νεκροί που καταγράφηκαν έφτασαν τους 108. Και είναι μια ακόμη θλιβερή ημέρα για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας. Είναι μια ακόμη υπενθύμιση ότι κάτι έχει πάει στραβά στην Ελλάδα με τη διαχείριση του κορονοϊού.
Όλοι το βλέπουν πλην της κυβέρνησης. Είμαστε πρώτοι σε θανάτους ανά 100.000 κατοίκους. Κάθε μέρα χάνουμε ένα μικρό χωριό, κάθε μέρα θρηνούμε ένα «Μάτι», όλοι βλέπουν πως η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου.
Μόνο η κυβέρνηση βαυκαλίζεται πως είναι όλα υπό έλεγχο. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν για κλάματα!
Ο Μητσοτάκης είπε στον Οικονόμου να πει στον Στυλιανίδη να πει στον Πατούλη να πει στον αρχηγό της αστυνομίας να πει σε έναν αστυνομικό να πει σε έναν διανομέα να ρυθμίσει την κυκλοφορία για να γίνει προσπάθεια να απεγκλωβιστούν οι οδηγοί από την Αττική οδό! Μπορεί να ήταν για γέλια, αν δεν ήταν για κλάματα!
Απλά, δεν υπάρχουν… pic.twitter.com/XtCdlbQHQC
— Χρήστος Σπίρτζης (@c_spirtzis) January 24, 2022
ΠΗΓΗ: www.sdna.gr
Τελικά συνέβη…
Με αφορμή την είδηση: “Σχολεία: Στα 1,6 εκατ. self tests, τα 15.557 θετικά – Ο μεγαλύτερος ταυτόχρονος έλεγχος από την αρχή της πανδημίας” που διάβασα σε φιλοκυβερνητικό site σκέφτηκα πόσο προφητικό ήταν το τραγουδάκι του Μηλιώκα…! Τελικά… το “κάποτε”… έφτασε! Διαβάστε όλο το άρθρο »
Ένα 24ωρο πριν το καθολικό άνοιγμα των σχολικών μονάδων(!)το υπουργείο παιδείας αποδέχεται την έλλειψη οργάνωσής του
Γράφει ο Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Όση καλή διάθεση κι αν έχεις (βιώνουμε ακόμη άλλωστε το πνεύμα των Χριστουγέννων!!!) δεν μπορείς να αφήσεις ασχολίαστο το κοινό δελτίο τύπου του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Υγείας (εξαιρετική σύμπνοια και ταύτιση απόψεων!), όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: Διαβάστε όλο το άρθρο »
Ν. Φίλης: “Απευθύνουμε έκκληση να μην μετατραπούν τα παιδιά μας σε πειραματόζωα και τα σχολεία σε τόπους υπερμετάδοσης της νόσου και διάδοσης του ιού στις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς”
Όσο κι αν σε κάποιους (μεταξύ των οποίων κι εγώ) φαίνεται παράξενο, συμβαίνει το εξής: στο θέμα της ασφάλειας και της προστασίας των σχολείων από τη μετάδοση της μετάλλαξης Ο του Covid-19, αυτή τη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί ουσιαστική και υπεύθυνη αντιπολίτευση στις τραγικές αποφάσεις της Κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας. Οι οποίες αποφάσεις είναι ξεκάθαρα πολιτικές αφού οι απόψεις των ειδικών (που έχουν επικαλεστεί τόσο πολύ) εισακούγονται μόνο όταν συμφωνούν μαζί τους!
Η ανακοίνωση του Ν. Φίλη είναι η εξής:
“Η κυβέρνηση ανοίγει τη Δευτέρα τα σχολεία ανοχύρωτα, με μόνο ένα επιπλέον self test, επικαλούμενη δήθεν τη διεθνή εμπειρία.
Στις άλλες χώρες ο εμβολιασμός είναι καθολικός, ενώ εδώ υστερεί, ιδιαίτερα μάλιστα στα νέα παιδιά και όχι με ευθύνη των οικογενειών τους.
Στις άλλες χώρες τα τμήματα κλείνουν με 1 ή 2 κρούσματα. Εδώ διατηρείται το 50+1%, δηλαδή πρέπει να αρρωστήσουν τουλάχιστον 12 παιδιά για να κλείσει ένα τμήμα.
Το μέτρο αυτό αποφάσισε μονομερώς η κυβέρνηση. Είναι μέτρο πολιτικής σκοπιμότητας και όχι επιδημιολογικής ευθύνης.
Στις άλλες χώρες χορηγούνται δωρεάν τεστ PCR, εδώ πληρώνονται πανάκριβα.
Στις άλλες χώρες μοιράζονται δωρεάν μάσκες αυξημένης προστασίας στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εδώ όχι.
Στις άλλες χώρες δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα, όπως παράλογα έγινε εδώ φέτος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. απευθύνει έκκληση να ακουστεί η γνώμη πολλών ειδικών, αλλά και η αγωνία των γονιών και των εκπαιδευτικών.
Να μην ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα, για λίγες ημέρες, ως ότου να ξεσπάσει το κύμα της πανδημίας.
Είναι αναγκαία η μικρή παράταση των διακοπών για να μπορέσει να ανασάνει το ΕΣΥ, σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα κατέχει αναλογικά το μαύρο ρεκόρ παγκοσμίως σε αριθμό κρουσμάτων, θανάτων και νοσηλευομένων σε ΜΕΘ.
Απευθύνουμε έκκληση. Να μην μετατραπούν τα παιδιά μας σε πειραματόζωα και τα σχολεία σε τόπους υπερμετάδοσης της νόσου και διάδοσης του ιού στις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς.
Να καταργηθεί το 50+1% που λειτουργεί ως μηχανισμός μετάδοσης του κορονοίού.
Τα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν με ασφάλεια και τα παιδιά σύντομα να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον”.
Αποτελέσματα εκλογών για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Έβρου
Την Πέμπτη 2/12/2021 πραγματοποιήθηκαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Έβρου. Οι εκλογές έγιναν στο Εργατικό Κέντρο Αλεξανδρούπολης και δε δόθηκε η καθιερωμένη συνδικαλιστική άδεια ώστε να πραγματοποιηθεί αρχικά Γενική Συνέλευση και στη συνέχεια οι εκλογές. Έτσι ο αριθμός των συναδέλφων που άσκησαν το εκλογικό τους δικαίωμα ήταν αρκετά μικρότερος από τα προηγούμενα χρόνια.
Ψήφισαν: 335
Άκυρα: 7
Λευκά: 4
Έγκυρα: 324
Έλαβαν: Διαβάστε όλο το άρθρο »
ΑΠΟΨΗ>Κ.Κεφαλογιάννης: Η συγκλονιστική απάθεια μιας ολόκληρης χώρας
Με δεκάδες νεκρούς καθημερινά το άγχος μας είναι αν θα κάνουμε Χριστούγεννα.
Γράφει ο Κώστας Κεφαλογιάννης (Δημοσιεύτηκε στο www.sdna.gr).
Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Είναι άραγε η κούραση που έγινε αδιαφορία; Είναι ίσως μια προϋπάρχουσα κοινωνική αναισθησία η οποία απλώς μασκαρεύτηκε στην αρχή της πανδημίας και τώρα έχει ξεχειλώσει; Φταίει η κυβέρνηση; Η Αντιπολίτευση; Η Εκκλησία; Ο καθένας μπορεί να διαλέξει την απάντηση που προτιμά. Διαβάστε όλο το άρθρο »
ΑΠΟΨΗ>Ρ. Καλυβιώτης: Η Αριστερά και ο Μεταξάς
Γράφει ο Ραφαήλ Καλυβιώτης
Ενώ σήμερα θα έπρεπε να τιμούμε με κάθε επισημότητα και με ομοψυχία την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, υπάρχουν πάντοτε οι γνωστοί ‘αρνητές’ της που αρέσκονται στο να εισβάλουν σε χώρους όπου διεξάγονται οι παρελάσεις αλλά και στο να επιμένουν με πομπώδες ύφος ότι το «ΟΧΙ» το ξεστόμισε ο ελληνικός λαός και όχι ο Ιωάννης Μεταξάς. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Πρόσφατα σχόλια