Φέτος συμμετέχουμε στο πρόγραμμα: “Υιοθετώ έναν σπόρο” που υλοποιεί το Εργαστήριο Λαχανοκομίας του τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Αυτό το διάστημα συλλέγουμε παραδοσιακούς σπόρους λαχανικών καταγράφοντας την περιοχή, τον καλλιεργητή, το είδος και την ποικιλία του λαχανικού.
Οδηγίες για τη συλλογή σπόρων
Μπορείτε να διαβάσετε το πρώτο τεύχος της εφημερίδας που δημιούργησαν τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΠΟΡΟΥ_ΙΟΥΝ2024_low (1)
Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιώ : “Το συμβούλιο της τάξης” από τις τεχνικές Φρενέ που έχουν βοηθήσει κι εμένα και τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης μου να επικοινωνούμε καλύτερα, να γινόμαστε ομάδα, να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε τις διαφορές μας, να μη χαλάμε τη διάθεσή μας.
Κάθε φορά που προκύπτει ένα θέμα μεταξύ των μαθητών λέμε: θα το συζητήσουμε στο συμβούλιο. Υπάρχουν κανόνες κι όρια. Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους(πρόεδρος, γραμματέας, χρονομέτρης). Οι ρόλοι εναλλάσσονται. Δεν είναι το ίδιο παιδί κάθε φορά πρόεδρος ή γραμματέας κ.λ.π.
Σε ένα κουτί βάζουν τα θέματα που τα απασχολούν: παράπονα, προβλήματα με τους συμμαθητές τους, προτάσεις για το μάθημα, για την τάξη, για εκδρομές, κριτική … Μπορούν κι ανώνυμα να γράψουν ό,τι τα απασχολεί.
Δίνεται ο λόγος σε όποιον θέλει να μιλήσει.
Είναι σημαντικό να αναφέρω πως μετά από κάποιο διάστημα, οι συγκρούσεις μειώνονται και τα παιδιά προτείνουν τρόπους αυτοβελτίωσής τους!
Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για τις αρχές και τις τεχνικές Φρενέ…:
Υγεία και αγάπη σε όλους!
WIND OF CHANGE (Άνεμος της αλλαγής)
Μία ταινία σαν παραμύθι, που πρέπει να δουν όλα τα παιδιά!
Στις 11 Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Τα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξαρτήτου χρώματος γιορτάζουν. Τα παιδιά όλου του κόσμου θα έπρεπε να γιορτάζουν κάθε μέρα.
Αξίζει να αναφέρουμε το ποίημα της Dorothy Nolte-Law, η οποία όταν το έγραψε για πρώτη φορά, το 1954, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι: «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΟΥΝ. ΜΕΤΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ».
Τα παιδιά μαθαίνουν αυτό που ζουν
Αν τα παιδιά ζουν με επικρίσεις, μαθαίνουν να καταδικάζουν.
Αν τα παιδιά ζουν με εχθρότητα, μαθαίνουν να πολεμούν.
Αν τα παιδιά ζουν με φόβο, μαθαίνουν να φοβούνται.
Αν τα παιδιά ζουν με οίκτο, μαθαίνουν να λυπούνται τον εαυτό τους.
Αν τα παιδιά ζουν με χλευασμούς, μαθαίνουν να ντρέπονται.
Αν τα παιδιά ζουν με φθόνο, μαθαίνουν τι είναι η ζήλεια.
Αν τα παιδιά ζουν με ντροπή, μαθαίνουν να νιώθουν ένοχα.
Αν τα παιδιά ζουν με ανοχή, μαθαίνουν να είναι υπομονετικά.
Αν τα παιδιά ζουν με ενθάρρυνση, μαθαίνουν να έχουν αυτοπεποίθηση.
Αν τα παιδιά ζουν με έπαινο, μαθαίνουν να εκτιμούν.
Αν τα παιδιά ζουν με επιδοκιμασία, μαθαίνουν να τους αρέσει ο εαυτός τους.
Αν τα παιδιά ζουν με αποδοχή, μαθαίνουν να βρίσκουν αγάπη στον κόσμο.
Αν τα παιδιά ζουν με αναγνώριση, μαθαίνουν να έχουν έναν σκοπό.
Αν τα παιδιά ζουν μαθαίνοντας να μοιράζονται, μαθαίνουν να είναι γενναιόδωρα.
Αν τα παιδιά ζουν με ειλικρίνεια και αμεροληψία, μαθαίνουν τι είναι αλήθεια και δικαιοσύνη.
Αν τα παιδιά ζουν με ασφάλεια, μαθαίνουν να πιστεύουν στον εαυτό τους και στους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω τους.
Αν τα παιδιά ζουν με φιλικότητα, μαθαίνουν ότι ο κόσμος που ζούμε είναι όμορφος.
Αν τα παιδιά ζουν με ηρεμία, μαθαίνουν να είναι ήρεμα και γαλήνια.
Και τελειώνει με το ερώτημα:
Με τι ζουν τα δικά σας παιδιά;
Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:
* Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
* Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο, για να παίζω.
* Δικαιούμαι να μάθω τι είναι καλό για τη σωματική και ψυχική μου υγεία.
* Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
* Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
* Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.