1η Δραστηριότητα

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

 

Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας:

https://youtu.be/XY8iqkeNBGE

Το παραπάνω βιντεάκι μας δείχνει τους κανόνες εργονομίας που πρέπει να ακολουθούμε κατά την εργασία μας στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μπορεί να παρουσιαστεί σαν εισαγωγή για τη διδασκαλία της σωστής στάσης του σώματος και της σωστής χρήσης του υπολογιστή όταν αυτός χρησιμοποιείται είτε για δουλειά, είτε για διασκέδαση.

Αποτελείται από τρία ξεχωριστά σενάρια που αφορούν μεγάλους και παιδιά. Έχει μικρή χρονική διάρκεια και κατά την ώρα της προβολής μπορούμε να κάνουμε παύση και να γίνεται συζήτηση για τους κανόνες εργονομίας. Οι μαθητές παρατηρούν τις εικόνες και λένε τη γνώμη τους για το τι είναι λάθος και τι θα μπορούσε να αλλάξει στο κάθε σενάριο. Στη συνέχεια του βίντεο παρακολουθούν αν η απάντησή τους ήταν σωστή.

Η εικόνα (animation) προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και το βίντεο συνοδεύεται από ευχάριστα ηχητικά εφέ. Με απλότητα και σαφήνεια οι μαθητές συνειδητοποιούν τα δικά τους λάθη όταν εργάζονται στον υπολογιστή και μαθαίνουν τους κανόνες εργονομίας που είναι καλό να τηρούμε όταν χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή μας.