Στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών του σχολείου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ενδοσχολική επιμόρφωση για τους φιλολόγους στη διδακτική της λογοτεχνίας. Η επιμόρφωση, η οποία έλαβε χώρα σε προγραμματισμένες συναντήσεις εργασίας, επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς και άκρως ενδιαφέροντες άξονες, με στόχο την ανανέωση και τον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών τους.
1. Διδασκαλία αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου
Η πρώτη ενότητα της επιμόρφωσης ασχολήθηκε με τη διδασκαλία ενός αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου, και συγκεκριμένα με το εμβληματικό έργο της Διδώς Σωτηρίου, “Ματωμένα Χώματα”. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εξετάσουν σε βάθος το ιστορικό πλαίσιο του έργου, τους βασικούς θεματικούς άξονες, τους χαρακτήρες, τη γλώσσα και να στήσουν ολόκληρο το μυθιστορηματικό κόσμο, το οποίο καλούνται να προβάλλουν στην τάξη μέσα από το αυτοτελές. Επιπλέον, συζητήθηκαν αποτελεσματικές διδακτικές στρατηγικές για την προσέγγιση του έργου από τους μαθητές, καθώς και τρόποι σύνδεσης του με τη σύγχρονη πραγματικότητα.
2. Διδασκαλία συστάδας κειμένων
Η δεύτερη ενότητα επικεντρώθηκε στη διδασκαλία της εικόνας του “άλλου” στη λογοτεχνία, μέσα από τη χρήση συστάδας κειμένων. Οι φιλόλογοι ήρθαν σε επαφή με ποικίλα λογοτεχνικά κείμενα που εξερευνούν το θέμα της διαφορετικότητας, της ξενοφοβίας και της αλληλεγγύης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης στους μαθητές, καθώς και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού προς τον “άλλο”.
3. Game Based τάξη
Η τρίτη ενότητα της επιμόρφωσης εισήγαγε τους συμμετέχοντες στον κόσμο της Game Based μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της συγκεκριμένης μεθόδου, καθώς και τις δυνατότητες εφαρμογής της στη διδασκαλία της φιλολογίας. Παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα και εργαλεία για τη δημιουργία μιας Game Based τάξης, με στόχο την αύξηση της συμμετοχής και του ενδιαφέροντος των μαθητών.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση αποδείχθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική για τους φιλολόγους, καθώς τους παρείχε νέες γνώσεις, ιδέες και πρακτικές εφαρμογές για τη διδασκαλία του της Λογοτεχνίας με βάση το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών συνέβαλε στη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας υποστήριξης.