Διδακτική επίσκεψη του σχολείου μας στις τρεις παραγωγικές μονάδες: Λύκας Ι.Κ.Ε., ΑΦΟΙ Κωνσταντινίδη μονάδα ανακύκλωσης και DOPPLER ΑΒΒΕΕ κατασκευής ανελκυστήρων.

0

Συγγραφέας: Γυμνάσιο Πολυκάστρου | Κατηγορία Εκδρομές | , στις 16-03-2015

Την Πέμπτη,  26-2-2015 οι μαθητές των Α΄ και Β΄ Τάξεων του σχολείου μας επισκέφθηκαν  τρεις παραγωγικές μονάδες στην ευρύτερη περιοχή του Βιομηχανικού Πάρκου Πολυκάστρου: την Λύκας Ι.Κ.Ε. παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, την ΑΦΟΙ Κωνσταντινίδη μονάδα ανακύκλωσης και την DOPPLER ΑΒΒΕΕ κατασκευής ανελκυστήρων.

Οι εντυπώσεις των μαθητών των τάξεων Α΄ και Β΄ γυμνασίου από την επίσκεψη στις παραπάνω μονάδες, όπως τις κατέγραψαν οι ίδιοι σε έντυπο, αποτυπώνονται παρακάτω:

Εντυπώσεις των μαθητών, -τριών από την παραγωγική μονάδα:

Α) ΛΥΚΑΣ Ι.Κ.Ε. :

  • Ο εξοπλισμός για την είσοδο στο εργοστάσιο,
  • Το μέγεθος των δεξαμενών,
  • Ο έλεγχος της ποιότητας του γάλακτος πριν την επεξεργασία του,
  • Τα 4 βασικά στάδια επεξεργασίας: παστερίωση, ομογενοποίηση, φιλτράρισμα, τυποποίηση,
  • Η υψηλή θερμοκρασία (45 βαθμοί C) βρασμού του γάλακτος,
  • Ο χρόνος (4 μήνες) ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την παραγωγή τυριού,
  • Ότι όσο περισσότερο χρόνο μείνει το τυρί στο ψυγείο, τόσο πιο καλό γίνεται,
  • Η υψηλή θερμοκρασία (40 βαθμοί C) αντί χαμηλής για να πάρει την πηχτή του μορφή το γιαούρτι,
  • Η θερμή υποδοχή, η λεπτομερής ξενάγηση στους χώρους παραγωγής,  η προθυμία να  απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις μας,
  • Η πληθώρα των εργαζομένων που μπορούν να απασχοληθούν: Χημικοί, Μηχανικοί συντήρησης μηχανημάτων, Ειδικοί στην προώθηση προϊόντων, Διευθυντές (διοίκηση επιχειρήσεων), Διαφημιστές, Οδηγοί, Λογιστές, Γραμματείς, Τεχνολόγοι Τροφίμων, Γευσιγνώστες έως βοσκοί που δίνουν το γάλα),
  • Η «ενοχλητική» μυρωδιά στο χώρο και η υπερβολική υγρασία.

Β) ΑΦΟΙ Κωνσταντινίδη :

  • Το πλήθος των προϊόντων (συσκευών) που μπορούμε να ανακυκλώσουμε, αλλά και των υλικών,
  • Το μέγεθος των κάδων συλλογής υλικών και το περιεχόμενό τους,
  • Ο τρόπος διαχωρισμού των μετάλλων (χαλκού και σιδήρου) με μαγνήτη,
  • Ο τεμαχισμός των ψυγείων,
  • Η παρουσία εύφλεκτου υλικού (πολυουρεθάνη) στα ψυγεία,
  • Η παρουσία μικροοργανισμών στο ψυγείο και ο τρόπος καθαρισμού τους,
  • Ο τρόπος ανακύκλωσης των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών,
  • Ότι είναι το μόνο μέρος στην Ελλάδα όπου γίνεται ανακύκλωση του γυαλιού της τηλεόρασης,
  • Το πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων που ανακυκλώνουν στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες του εξωτερικού,
  • Η πληθώρα πτυχιούχων που μπορούν να απασχοληθούν: Φυσικοί, Χημικοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, οδηγοί, Γραμματείς, Λογιστές, Διαφημιστές,
  • Ο ευγενικός ξεναγός μας και η προθυμία να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις μας,
  • Η απουσία καθαρού αέρα.

Γ) DOPPLER ΑΒΒΕΕ :

  • Τα υπερσύγχρονα μηχανήματα (π.χ. το ρομπότ που έκανε τρύπες στη λαμαρίνα),
  • Ο τρόπος συναρμολόγησης και εγκατάστασης του ανελκυστήρα σε ένα σπίτι,
  • Οι προστατευτικές μπότες με σιδερένια ενίσχυση,
  • Το βίντεο με τις διαδικασίες παραγωγής για τις κυλιόμενες σκάλες,
  • Η επεκτατική τάση της εταιρείας σε χώρες του εξωτερικού, όπως: Ντουμπάι, Ρωσία, Γερμανία, Γαλλία, Βραζιλία,
  • Ο αριθμός (45) των χωρών εξαγωγής και το ποσοστό εξαγωγών (άνω του 95%),
  • Τα βραβεία που έχει πάρει η εταιρεία,
  • Η λεπτομερής ξενάγηση στο χώρο παραγωγής (οι εργάτες αρκετά φιλικοί και πρόθυμοι να απαντήσουν σε ερωτήσεις),
  • Η «αυστηρή» υποδοχή στα γραφεία και ο περιορισμός έκφρασης στο χώρο εργασίας και απουσία φιλικής συμπεριφοράς, υπήρχε η αίσθηση ότι πρέπει οπωσδήποτε να ασκήσουμε το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού),
  • Το θορυβώδες περιβάλλον στο χώρο παραγωγής , σε αντίθεση με το άνετο περιβάλλον στο χώρο των γραφείων.

Επίσης, η ξενάγηση στην παραγωγική μονάδα Doppler ήταν πιο λεπτομερής στο χώρο παραγωγής (περιβάλλον χειρονακτικών αλλά και αυτοματοποιημένων εργασιών σε συνθήκες έντονου θορύβου και απουσίας καθαρού αέρα) και μηδαμινή στο χώρο σχεδιασμού του προϊόντος, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την προβολή από τους υπευθύνους της μονάδας, της αναγκαιότητας σε εργαζόμενους με την ιδιότητα του Μηχανικού.

Ακόμη, η ξενάγηση στον χώρο παραγωγής δεν περιελάμβανε αρχικά και το τμήμα συναρμολόγησης και εγκατάστασης των ηλεκτρονικών μονάδων (ηλεκτρονικός πίνακας) ελέγχου της λειτουργίας του ανελκυστήρα. Η επίσκεψη στον παραπάνω τμήμα πραγματοποιήθηκε ύστερα από προφορικό αίτημα του υπεύθυνου συνοδού της ομάδας των μαθητών,-τριών.

Τέλος, οι εργαζόμενοι στο τμήμα σχεδιασμού και συναρμολόγησης ηλεκτρονικών της μονάδας μας διαβεβαίωναν ότι ΟΛΑ τα τμήματα του ανελκυστήρα κατασκευάζονται από την ίδια την εταιρεία, κάτι που αποδείχθηκε μερικώς αληθές, καθώς ο ηλεκτρονικός πίνακας ελέγχου της λειτουργίας του ανελκυστήρα κατασκευάζεται από εξειδικευμένο εξωτερικό συνεργάτη.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων