Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου

Το Γυμνάσιο της Νέας Αγχιάλου ιδρύθηκε το 1972 και λειτούργησε ως 6/τάξιο. Το 1979 μεταφέρθηκε στο κτήριο που στεγάζεται και λειτουργεί ως σήμερα.

IMG 20241016 131836 1

Καλωσήρθατε

Άρθρο Μόνιμα στην Πρώτη Σελίδα

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από τα οδωνύμια της Νέας Αγχιάλου. Η προσέγγιση της φιλολόγου και συγγραφέως κ. Σ. Καρνομπατλόγλου Τσουκαλά

IMG 6f40d9d79abecc8888f21dfca55f06e1 V

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε και φέτος στο σχολείο μας την κ. κυρία Σουλτάνα Καρνομπατλόγλου -Τσουκαλά, φιλόλογο και συγγραφέα, η οποία μας τιμά  με την παρουσία της και  εμπνέει τους μαθητές μας  μέσα από  προγράμματα και δράσεις  τοπικής ιστορίας.

Αυτή την εβδομάδα, από τις 15 και ως τις 19 Δεκεμβρίου 2025,  η κ. Καρνομπατλόγλου Τσουκαλά παρουσιάζει στους μαθητές των τμημάτων Α1, Α2 και Α3 σε τρεις διαφορετικές  επισκέψεις τα οδωνύμια της Νέας Αγχιάλου και όσα αυτά αποκαλύπτουν για πρόσωπα και γεγονότα της τοπικής ιστορίας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ειδικά επιμελημένο βίντεο, το οποίο αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο την ιστορία των οδών της πόλης μας, να “ανακαλύψουν” πώς εργάζεται η ερευνήτρια και από πού αντλεί τις πηγές της.

Η κ. Καρνομπατλόγλου Τσουκαλά προσεγγίζει την τοπική ιστορία με βιωματικό τρόπο: δείχνει στους μαθητές τις πηγές στις οποίες στηρίζεται για να γράψει τα βιβλία της, μοιράζει ερωτηματολόγια και φύλλα εργασίας και οργανώνει συζήτηση γύρω τα μνημεία του τόπου και  τα οδωνύμια, αναδεικνύοντας τη σύνδεση του ονόματός τους με την ιστορία της Νέας Αγχιάλου. Οι μαθητές κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος ανταποκρίνονται με ζωηρό ενδιαφέρον και συμμετοχή, δείχνοντας ότι η τοπική ιστορία μπορεί να γίνει ζωντανή και συναρπαστική, όταν παρουσιάζεται με τόσο μεράκι και γνώση.

Η αγάπη και το πάθος της κ. Καρνομπατλόγλου-Τσουκαλά για την τοπική ιστορία είναι εμφανή σε κάθε της παρουσία. Έχει έρθει πολλές φορές στο σχολείο μας, συμμετέχοντας ενεργά και, γενικότερα, πρωτοστατεί σε εκδηλώσεις που φωτίζουν τον πλούτο της ιστορίας της περιοχής μας. Με καταγωγή από την Αγχίαλο της Ανατολικής Ρωμυλίας, έχει γράψει το βιβλίο «Τα Οδωνύμια της Νέας Αγχιάλου»,  ένα πολύ σημαντικό έργο που αναδεικνύει την ιστορική και πολιτιστική ταυτότητα της πόλης μέσα από τα ονόματα των δρόμων και των συνοικιών της. Το βιβλίο δεν περιορίζεται σε λίστες δρόμων, αλλά κάθε όνομα συνδέεται με γεγονότα, πρόσωπα ή χαρακτηριστικά της Νέας Αγχιάλου, δίνοντας στους αναγνώστες –και ιδιαίτερα στους μαθητές– μια ζωντανή εικόνα της ιστορίας της πόλης. Η συγγραφέας συνδυάζει την έρευνα με την αφήγηση, χρησιμοποιώντας πηγές, φωτογραφίες και τοπικά αρχεία, ώστε οι πληροφορίες να είναι αξιόπιστες αλλά και προσιτές, ενώ παράλληλα εντάσσει το βιβλίο σε βιωματικά προγράμματα προς τους   μαθητές  κάνοντας τη μάθηση ενεργή και διαδραστική. Το ερευνητικό της “δαιμόνιο” την ωθεί να συνεχίζει να ερευνά και να γράφει.

Αναμφίβολα, η συμβολή της κ. Καρνομπατλόγλου Τσουκαλά στην εκπαίδευση και στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας είναι ανεκτίμητη και είμαστε ευγνώμονες που συνεχίζει να μοιράζεται την εμπειρία και το πάθος της μαζί μας.

Διαδικτυακή δράση για τη διατροφή και την υγεία των εφήβων

KEPEA IERAPETRAS

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, κατά την 3η διδακτική ώρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια διαδικτυακή εκπαιδευτική δράση με θέμα «Από το κολατσιό μέχρι το Energy Boost: μύθοι, αλήθειες και γεύσεις στη σχολική ζωή».

Η δράση διοργανώθηκε από το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας – Νεάπολης, σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Αρναίας, και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Αειφόρου Εκπαίδευσης.

Το σχολείο μας συμμετέχει:

α, στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία», το οποίο συντονίζει το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας – Νεάπολης,

β. καθώς και στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης «Ταπερίστας 2026», που συντονίζει το ΚΕΠΕΑ Αρναίας.

Η συμμετοχή του σχολείου μας στη συγκεκριμένη δράση, όπως και η σταθερή παρουσία του τα τελευταία χρόνια στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Σχολείων «Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία», οφείλεται στη συστηματική και ουσιαστική προσπάθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού κ. Τριανταφυλλοπούλου Πελαγίας, κλάδου ΠΕ 03,  η οποία με συνέπεια, όραμα και παιδαγωγικό ζήλο ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε δράσεις που συνδέουν τη γνώση με την καθημερινή ζωή.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές παρακολούθησαν μια ενδιαφέρουσα και κατανοητή παρουσίαση, η οποία ανέδειξε τη σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής στην καθημερινότητα των εφήβων, αποδομώντας διατροφικούς μύθους και δίνοντας χρήσιμες πρακτικές συμβουλές για τη σχολική ζωή. Το θέμα αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικείο και επίκαιρο, καθώς αφορά όχι μόνο τους εφήβους αλλά και κάθε άνθρωπο που ενδιαφέρεται για την υγεία και την ευεξία του.

Στο τέλος της δράσης, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στην επίλυση ενός διαδικτυακού κουίζ, γεγονός που ενίσχυσε τη συμμετοχικότητα και το ενδιαφέρον τους, ενώ παράλληλα λειτούργησε ως ένας ευχάριστος τρόπος εμπέδωσης των γνώσεων που αποκόμισαν.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα θετική. Πολλοί ανέφεραν ότι:

  • «έμαθαν πράγματα που δεν γνώριζαν για τα ενεργειακά ποτά»,

  • «σκέφτονται πλέον πιο συνειδητά τι επιλέγουν για κολατσιό»,

  • ενώ χαρακτήρισαν τη δράση «ενδιαφέρουσα», «χρήσιμη» και «άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινότητά τους».

Σκοπός της δράσης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη σωστή διατροφή, ώστε να υιοθετήσουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, που θα τους συνοδεύουν όχι μόνο στη σχολική τους ζωή αλλά και στο μέλλον.

Τέτοιου είδους δράσεις συμβάλλουν στη  βιωματική μάθηση και τη συνεργασία με άλλα σχολεία με  σκοπό  τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενημερωμένων νέων.

«Στα χνάρια της ιστορίας με τον αρχαιολόγο κ. Πασχάλη Σταντζούρη-Μαθητές του Γυμνασίου στον Αρχαιολογικό Χώρο Νέας Αγχιάλου»

20251211 193631 20251211 193620 20251211 193607 20251211 193554    IMG 4bbf1747b39ac3b7ab17e8960a61945f V

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025 είκοσι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον  αρχαιολογικό χώρο της Νέας Αγχιάλου. Οι μαθητές είχαν την τιμή να ξεναγηθούν από τον αρχαιολόγο κ. Πασχάλη Σταντζούρη, ο οποίος πληροφόρησε την ομάδα με ενθουσιασμό και πληρότητα για την ιστορία και τη σημασία του χώρου. Μέσα από την περιήγηση και τη βιωματική προσέγγιση, τα παιδιά γνώρισαν πώς ζούσαν οι άνθρωποι στον πρώιμο Χριστιανικό και Βυζαντινό κόσμο, καθώς και πώς οι ανασκαφές φέρνουν στο φως θησαυρούς του παρελθόντος. Την πρωτοβουλία της επίσκεψης είχε η φιλόλογος και συγγραφέας  κα Σουλτάνα Καρνομπατλόγλου, ενώ τους μαθητές συνόδευσαν η Διευθύντρια του Γυμνασίου κα Καλλιόπη Γουργιώτου και η εκπαιδευτικός κα Σταυρούλα Βλαχάβα.

Ο αρχαιολογικός χώρος στην περιοχή των Φθιωτίδων Θηβών, όπως ονομαζόταν στην πρώιμη χριστιανική περίοδο, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Θεσσαλίας. Οι ανασκαφές έχουν φέρει στο φως δεκάδες σημαντικά μνημεία και ευρήματα που δείχνουν την άνθηση της πόλης ανάμεσα στον 4ο και τον 7ο αιώνα μ.Χ.

Κεντρικά σημεία της επίσκεψης ήταν :

  • Ο ναός του Αγίου Δημητρίου και το βαπτιστήριό του — ένας εντυπωσιακός χώρος λατρείας με σημαντική αρχιτεκτονική αξία.

  • Η Αγορά της αρχαίας πόλης, με τα καταστήματα και την αποθήκη όπου διασώζονται μεγάλα πιθάρια — ενδείξεις της εμπορικής ζωής της πόλης.

  • Η έκθεση του μικρού μουσείου του αρχαιολογικού χώρου, όπου παρουσιάζονται ευρήματα, όπως επιτύμβιες στήλες, πινάκια, αμφορείς, ψηφιδωτά και σφραγίδες από την πρωτοβυζαντινή και βυζαντινή εποχή.

Η έκθεση περιλάμβανε, επίσης, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα (σημειωματάρια ανασκαφής, επιστολές κ.ά.)  των αρχαιολόγων που εργάστηκαν στον χώρο τα τελευταία 100 χρόνια.
Ανάμεσά τους:

  • Ο Γεώργιος Α. Σωτηρίου, που ξεκίνησε τις πρώτες συστηματικές ανασκαφές στη Νέα Αγχίαλο τη δεκαετία του 1930 και έφερε στο φως σημαντικά μνημεία.

  • Ο Παύλος Λαζαρίδης, που συνέχισε τις ανασκαφές τη δεκαετία του 1950–70και

  •  η αρχαιολόγος Ασπασία Ντίνα.

  • Οι μαθητές είδαν φωτογραφίες, επιστολές, σημειώσεις ανασκαφών και εργαλεία, που έδιναν ζωή στις ιστορίες των επιστημόνων του παρελθόντος — μια εμπειρία που τους μετέφερε πίσω στον χρόνο.

Κάτι που ξεχώρισε στην επίσκεψη ήταν ο ενθουσιασμός των μαθητών. Εξέφρασαν πολλές απορίες  κι έδειξαν ζωντανό ενδιαφέρον για την αρχαιολογία και την ιστορία — κάτι που ικανοποίησε ιδιαίτερα τους συνοδούς καθηγητές.

Η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Νέας Αγχιάλου δεν ήταν απλά μια «έξοδος» από το σχολείο — ήταν μια αληθινή εκπαιδευτική εμπειρία, που έφερε τους μαθητές κοντά στην ιστορία, στην επιστήμη της αρχαιολογίας και στη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τα γεγονότα, τα ευρήματα και η αλληλεπίδραση με τον αρχαιολόγο κ. Πασχάλη Σταντζούρη έκαναν αυτή την εμπειρία μοναδική.

Μαθητές του σχολείου μας στην παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη από το Φιλοπρόοδο Σύλλογο Νέας Αγχιάλου

Stigmiotypo othonhs 2025 12 01 233703 2  Stigmiotypo othonhs 2025 12 01 233415 1 Stigmiotypo othonhs 2025 12 01 233248 1 Stigmiotypo othonhs 2025 12 01 232556 1

Η σχολική μας κοινότητα αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια για τους μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα στην παιδική και εφηβική θεατρική ομάδα του Φιλοπρόοδου Συλλόγου Νέας Αγχιάλου.

Οι μαθητές Αλεξανδρίδη Αλεξάνδρα, Κίτσου Μαρίνα,  Κίτσου Σπυριδούλα, Παρασκευόπουλος Κωνσταντίνος και Πετρίδης Περικλής,  έλαβαν μέρος τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025 στη θεατρική παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, σε  συνεργασία με μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, εκπροσωπώντας το Γυμνάσιο και επιδεικνύοντας ιδιαίτερη αγάπη για το θέατρο, υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα.

Η συμμετοχή τους σε τέτοιες πολιτιστικές δράσεις αποτελεί λαμπρό παράδειγμα για τους συμμαθητές τους και αποδεικνύει πως η καλλιτεχνική έκφραση έχει τη δύναμη να ενώνει, να εμπνέει και να καλλιεργεί πολύτιμες δεξιότητες.

Ο Σύλλογος διδασκόντων και η Διευθύντρια του Γυμνασίου  εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στους μαθητές μας, καθώς και στις οικογένειές τους και στον Φιλοπρόοδο Σύλλογο για τη σπουδαία αυτή προσπάθεια. Τους ευχόμαστε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο την πορεία τους στον χώρο της τέχνης και της δημιουργίας!

WEBEX-ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

WEBEX ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
 

ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/gourgiotou
 

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΠΕΛΑΓΙΑ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/triantafpe
 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/parapapad
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣ: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/acnikolaou
 

ΜΠΑΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/katee
 

ΡΟΥΣΣΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/nroussi
 

ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΕΥΜΟΡΦΙΑ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/ekokkinous
 

ΚΑΝΑΒΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/kkanavou

 

ΚΑΝΔΗΛΑ ΡΕΓΓΙΝΑ:                                    https://minedu-secondary.webex.com/meet/kanreg

 

ΒΛΑΧΑΒΑ  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ:                               https://minedu-secondary.webex.com/meet/svlachav

 

ΜΠΟΣΝΑΚΗ ΝΙΚΗ :                                   https://minedu-secondary.webex.com/meet/nbosnaki

 

 ΑΓΡΑΦΙΩΤΗ ΣΟΦΙΑ:                                http://minedusecondary2.webex.com/meet/sagrafioti

 

ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ-Γερμανικά:           https://minedu-secondary.webex.com/meet/ioathina

ΣΑΡΜΑΝΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ, Πληροφορικός:  https://minedu-secondary2.webex.com/meet/msarmanio


ΓΡΑΒΑΝΗ ΣΟΦΙΑ-Πληροφορικός:  
https://minedu-secondary2.webex.com/meet/sgravani

ΧΑΡΙΔΗΜΟΥ ΔΗΜΟΣ :                       https://minedu-secondary2.webex.com/meet/dcharidim 

ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/mesimvri

 

ΙΑΚΩΒΑΚΗ ΜΑΡΙΑ:                            https://minedusecondary.webex.com/meet/maiakovaki

ΒΑΤΣΙΟΥ ΣΟΦΙΑ ΦΥΣΙΚΟΣ:                https://minedu-secondary2.webex.com/meet/vatsiousof          

ΚΡΑΒΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΦΥΣΙΚΟΣ:  https://minedu-secondary2.webex.com/meet/vaskravari

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:      https://minedusecondary.webex.com/meet/vasilioum

 

ΤΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

 

Ενημερωτική Δράση Προληπτικής Οδοντιατρικής στο Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου

IMG 515623342c0eb6d5e981e58109544fd6 V     IMG a7c00fb8fa49bdf729812788176c048d V    IMG 96d540afee3a99abae31171cceb8c33c V

Σήμερα στο Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε την κυρία Κλάρα Κατερίνα, Πρόεδρο του Συλλόγου Οδοντιάτρων Μαγνησίας, και την κυρία Σωτηρίου Ζωή, οδοντίατρο, οι οποίες υλοποίησαν μια ιδιαίτερα ουσιαστική και καλαίσθητα δομημένη ενημερωτική δράση για την προληπτική οδοντιατρική.

Οι δύο επιστήμονες ενημέρωσαν όλους τους μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας για θέματα που αφορούν την καθημερινή φροντίδα της στοματικής υγείας, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές για μια ζωή με υγιή δόντια και σωστές συνήθειες.

Ανάμεσα στα θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν:

  • Η σημασία της σωστής στοματικής υγιεινής και οι ορθές τεχνικές βουρτσίσματος.

  • Η διατροφή και η επίδρασή της στα δόντια, με έμφαση στον περιορισμό ζάχαρης και όξινων τροφών.

  • Η πρόληψη και αντιμετώπιση τραυμάτων στη στοματική κοιλότητα – θέμα ιδιαίτερα σημαντικό για παιδιά και εφήβους που είναι δραστήριοι σε αθλητικές δραστηριότητες.

  • Το piercing στη στοματική περιοχή, οι κίνδυνοι και οι επιπλοκές που μπορεί να προκαλέσει.

  • Η ορθοδοντική και η αισθητική οδοντιατρική, με στόχο την κατανόηση από τους μαθητές των διαδικασιών που σχετίζονται με την εμφάνιση και τη λειτουργικότητα του στόματος.

  • Οι συχνότερες κακές συνήθειες των εφήβων που βλάπτουν τα δόντια (τσίχλες, χρήση καπνικών προϊόντων, κ.ά.).

  • Η σημασία των τακτικών επισκέψεων στον οδοντίατρο, ως βασικός πυλώνας προληπτικής φροντίδας.

Η παρουσίαση ήταν διαδραστική, με παραδείγματα, συζήτηση και απαντήσεις σε απορίες των μαθητών, οι οποίοι συμμετείχαν με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό. Οι κυρίες Κλάρα και Σωτηρίου κατάφεραν, με τον ιδιαίτερα προσιτό και κατανοητό λόγο τους, να μεταδώσουν την αξία της πρόληψης, ενισχύοντας την υπευθυνότητα των μαθητών απέναντι στην υγεία τους.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στις δύο οδοντιάτρους για την παρουσία τους και για την υψηλής ποιότητας ενημέρωση που παρείχαν. Η συμβολή τους ήταν πραγματικά πολύτιμη, ουσιαστική και άρτια επιστημονικά, ενώ η προθυμία τους να επικοινωνήσουν με τους μαθητές με σεβασμό και ευαισθησία έκανε την εμπειρία  ξεχωριστή.

Τέτοιες δράσεις ενισχύουν τον εκπαιδευτικό ρόλο του σχολείου, καλλιεργούν υγιείς συνήθειες και εμπνέουν τους μαθητές να φροντίζουν με υπευθυνότητα τον εαυτό τους.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου στο Πήλιο

26 Νοεμβρίου

Τη συγκεκριμένη ημέρα το σχολείο μας διοργάνωσε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εκδρομή στο Πήλιο, με τους μαθητές να συμμετέχουν σε τρεις διαφορετικές διαδρομές — μία για κάθε τάξη — με στόχο την επαφή με την πλούσια τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική και την παράδοση της περιοχής.


Α΄ Τάξη – Στα μονοπάτια του Θεόφιλου και της νεότερης ιστορίας

IMG cbc0308ceafc6f745a014fdcbb2d3813 V

Οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Θεόφιλου, όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις τοιχογραφίες του λαϊκού ζωγράφου. Ξεναγήθηκαν στην οικία του Ιωάννη Κοντού και γνώρισαν από κοντά τα χαρακτηριστικά ενός παραδοσιακού πηλιορείτικου αρχοντικού. Μέσα από την εμπειρία αυτή, έμαθαν για τη ζωή, την τέχνη και τη μοναδική τεχνική του Θεόφιλου — πώς κατασκεύαζε τα δικά του χρώματα και πώς μέσα από τα έργα του εξέφραζε την ελληνική ψυχή, εμπνεόμενος από τα ιστορικά πρόσωπα γεγονότα της ελληνικής επανάστασης και την αρχαία μυθολογία.

Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στο Μουσείο Πόλης, όπου είδαν τη μόνιμη έκθεση και την προσωρινή έκθεση «Τα Σύρματα», που αφηγείται τις ιστορίες ανθρώπων της Μαγνησίας που κατά την Κατοχή εξαναγκάστηκαν σε εργασία στα γερμανικά τάγματα. Η βιωματική επαφή με αυτά τα ιστορικά ντοκουμέντα πρόσφερε στους μαθητές σημαντική κατανόηση του παρελθόντος της περιοχής.


Β΄ Τάξη – Ανακαλύπτοντας τις Μηλιές

IMG 555a4e59bc91496d5117a77b5712be82 V           IMG 727643de16aa740ac23283da8dbe7f37 V

Οι μαθητές της Β΄ τάξης επισκέφθηκαν τις Μηλιές, το ιστορικό χωριό του Πηλίου με πλούσια πολιτιστική και πνευματική κληρονομιά. Μεταξύ των επισκέψεών τους ήταν και αυτή στον κεντρικό ναό του χωριού, τον Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, που βρίσκεται στην καρδιά του οικισμού. Η εκκλησία χαρακτηρίζεται για την εντυπωσιακή ακουστική της και τις μοναδικές αγιογραφίες της — ανάμεσα σε αυτές, μια σπάνια απεικόνιση του ζωδιακού κύκλου.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα αρχιτεκτονικά και δομικά χαρακτηριστικά του ναού — ανάμεσα σε αυτά και το ότι στην οροφή χρησιμοποιήθηκαν πιθάρια, ώστε να εξασφαλιστεί καλή ακουστική, στοιχείο που δείχνει την έμπνευση και τη σοφία των παλιών τεχνιτών.

Επιπλέον, η τάξη επισκέφθηκε τη διάσημη Βιβλιοθήκη Μηλεών «Ψυχής Άκος». Η βιβλιοθήκη αποτελεί έναν πραγματικό θησαυρό ιστορίας και γνώσης — φιλοξενεί σπάνιες εκδόσεις, χειρόγραφα, παλαιά βιβλία από το 15ο-19ο αιώνα, παλιούς χάρτες, έγγραφα, καθώς και προσωπικά αντικείμενα και επιστολές των σημαντικών μορφών που συνέδεσαν το χωριό με τον πνευματικό ελληνικό Διαφωτισμό.

Η επίσκεψη στις Μηλιές έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του τόπου ως πνευματικής φλόγας — τόπου που γέννησε σημαντικές προσωπικότητες και αποτέλεσε κέντρο γνώσης, παιδείας και αντίστασης — με την ιστορία της Επανάστασης του 1821 να έχει βαθιές ρίζες στην περιοχή.


Γ΄ Τάξη – Στο φυσικό και παραδοσιακό περιβάλλον της Μακρινίτσας

IMG 5ed068fa645ee77c289eda11c49624b4 V                    IMG 08745e82d86ff4584a749a0af88042e4 V 1

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης επισκέφθηκαν το περιβαλλοντικό κέντρο εκπαίδευσης στη Μακρινίτσα. Χωρισμένοι σε τρεις ομάδες και υπό την καθοδήγηση των υπευθύνων του κέντρου, διέσχισαν τρεις διαφορετικές διαδρομές: επισκέφθηκαν πηγές και κρίνες της περιοχής, άκουσαν παλιές ιστορίες και θρύλους που συνδέονται με τα νερά και τη φύση του τόπου, και ενημερώθηκαν για την ιστορία και τη σημασία των πηγών για τους κατοίκους του Πηλίου.

Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να θαυμάσουν τη φυσική ομορφιά του χωριού — να περιηγηθούν στα στενά σοκάκια, τα καλντερίμια και τα πέτρινα καλντερίμια της Μακρινίτσας, να θαυμάσουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών και να βιώσουν την αίσθηση του Πηλίου όπως ήταν παλιά: γραφική, ζωντανή και βαθιά συνδεδεμένη με τη φύση και την παράδοση.


Σημασία της Εκδρομής — Πόσο ωφέλησε τους μαθητές

Η εκδρομή στο Πήλιο δεν ήταν απλώς μια απομάκρυνση από τη ρουτίνα. Για τους μαθητές μας αποτέλεσε μια εμπειρία «ζωντανής» μάθησης — επαφής με την ιστορία, την τέχνη, την παράδοση και τη φύση.

  • Έμαθαν για σημαντικές στιγμές της τοπικής και εθνικής ιστορίας, μέσα από τα εκθέματα, τους ναούς και τα μουσεία.

  • Συνειδητοποίησαν την πολιτιστική και πνευματική αξία των τόπων που επισκέφθηκαν, από το έργο του Θεόφιλου μέχρι την πολιτιστική ακμή των Μηλεών.

  • Ενίσχυσαν την επαφή τους με τη φύση και την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, κατανοώντας τη σημασία της προστασίας και της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η μέρα αυτή πρόσφερε στους μαθητές μας γνώσεις, εμπειρίες, αλλά και συναισθήματα — περηφάνια για τον τόπο τους, νοσταλγία για το παρελθόν, και σεβασμό για την παράδοση.

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Ηλεκτρολογικές Εργασίες

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Άσκηση Σεισμού και Βασικές Πρώτες Βοήθειες (ΚΑΡΠΑ) στο σχολείο μας από τη Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων Μαγνησίας

1000010386 1000010382 1000010385 1000010384 1000010383

Σήμερα, Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, στο σχολείο πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού με τη συμμετοχή όλων, μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και μια ιδιαίτερα σημαντική δράση για τους μαθητές της Γ΄Τάξης.

Αρχικά, υλοποιήθηκε άσκηση σεισμού, κατά την οποία οι μαθητές  εφάρμοσαν τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και εκκένωσης. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν άψογη και η άσκηση στέφθηκε με επιτυχία, ενισχύοντας τη δυνατότητά τους να αντιδρούν σωστά και συντονισμένα σε περίπτωση πραγματικού σεισμού.

Στη συνέχεια, ακολούθησε πρακτική δράση ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση), η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των μαθητών. Με τρόπο κατανοητό και βιωματικό, έμαθαν τα βασικά βήματα αντιμετώπισης μιας κατάστασης ανάγκης, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της αλληλεγγύης, της ψυχραιμίας και της υπευθυνότητας σε κρίσιμες στιγμές.

Την παρουσίαση και εκπαίδευση πραγματοποίησε ο εθελοντής της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων, κ. Βασίλης Ηλιόπουλος, τον οποίο προσκάλεσε η Διευθύντρια του σχολείου, ύστερα από πρωτοβουλία της Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κας Μαίρη Καλλιώρα . Στη δράση παρευρέθηκε εκτός από την Πρόεδρο και η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου, κα Ιουλιέττα Νταραρά, οι οποίες παρακολούθησαν ενεργά όλη τη διαδικασία.

Στόχοι της δράσης

  • Η ενίσχυση της ετοιμότητας και της γνώσης των μαθητών σε περίπτωση σεισμού.

  • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων πρώτων βοηθειών που μπορούν να αποδειχθούν σωτήριες.

  • Η ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και υπεύθυνης στάσης απέναντι σε απρόβλεπτες καταστάσεις.

  • Η προώθηση της συνεργασίας, του ανθρωπισμού και της αλληλοϋποστήριξης.

  • Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον εθελοντισμό και τον κοινωνικό ρόλο των ειδικών σωμάτων.

Στο τέλος, τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον τους, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη τέτοιων δράσεων που ενισχύουν τόσο τη γνώση όσο και τη βιωματική τους εμπειρία.


Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου ευχαριστούμε θερμά τον κ. Βασίλη Ηλιόπουλο για την πολύτιμη προσφορά και καθοδήγησή του, καθώς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την υποστήριξη, την πρωτοβουλία και τη  συνεργασία τους με το σχολείο μας.
Τέτοιες δράσεις αποδεικνύουν έμπρακτα τη σημασία της σύμπραξης σχολείου, γονέων και τοπικής κοινότητας στην εκπαίδευση και ασφάλεια των μαθητών μας.

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκε η υπό στοιχεία 135203/Δ2/24-10-2025 Y.A. με θέμα:
«Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική
Διδασκαλία Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2025-2026» (Β΄ 5910).
Ως την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου παρακαλούμε να υποβάλετε την αίτηση-δήλωση των μαθημάτων που επιθυμείτε να παρακολουθήσει ο υιός/κόρη σας (η δήλωση επισυνάπτεται πιο κάτω)
Τα μαθήματα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα συγκρότησης τμημάτων είναι:

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

2. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

3. Μαθηματικά

4. Φυσική

5. Χημεία

6. Αγγλικά

Τα μαθήματα της  ενισχυτικής διδασκαλίας θα αρχίζουν καθημερινά στις 13.20 ή 14.05 από τις αρχές Δεκεμβρίου, μετά τη λήξη δηλαδή του κανονικού προγράμματος. Το πρόγραμμα θα καταρτιστεί ανάλογα με τα τμήματα που θα συγκροτηθούν. Απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός για τη συγκρότηση τμήματος οι 10 μαθητές.

 

Υπόδειγμα_1_ΕΝΔ ΓΥΜΝ_αίτησης_δήλωσης μαθ_2025_26 (1)

Σελίδα 1 από 46

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς