Messenger creation 635445e9 e669 4fa8 8a87 4f78f219c401  Messenger creation c09d0f72 7f87 42ca b94c 300518a60026 Messenger creation e26ef172 4024 49a2 83a1 4fb4d47c1cab  

 Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου μας συγχαίρουμε τη συνάδελφό μας Βλαχάβα Σταυρούλα, ΠΕ01 Θεολόγο, τους μαθητές μας  Πλατή Απόστολο,  Πυργάνη Ανάργυρο,   Ράπτη Θεόδωρο και τις μαθήτριές  μας Καλλιώρα Μαρκέλλα,  Καπηλαρή Γεωργία,  Λάζογλου Καλλιόπη,  Λιούπη Στυλιανή, Μόναχου Ευαγγελία και  Ράπτη Σταυρούλα για τη διάκριση που απέσπασαν στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που φέρει τον τίτλο “Παίζοντας με τους γλωσσικούς Θησαυρούς της Αγίας Γραφής.

Η επιτυχία είναι τεράστια, καθώς στο Διαγωνισμό συμμετείχαν 148 σχολεία με  148 συνολικά παιχνίδια, από τα οποία 104 επιτραπέζια και 44 ψηφιακά. Εντυπωσιακή ήταν φέτος και η είσοδος των σχολείων της Κύπρου με 42 συμμετοχές από σχολεία όλων των βαθμίδων.    
Οι αξιολογήσεις  επιβεβαιώνουν ότι μέσα από τη δημιουργία του παιχνιδιού αυξάνεται το ενδιαφέρον των παιδιών για το μάθημα, ενισχύονται το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, οι δεσμοί μεταξύ μαθητών κι εκπαιδευτικών και η δημιουργικότητα σε μια νέα κατεύθυνση. Και τα παιχνίδια  αποδεικνύουν ότι μπορούν να γίνουν θαύματα στο σχολείο όταν υπάρχει κίνητρο, δέσμευση και κοινότητα!  
Πολλά συγχαρητήρια στην ομάδα του σχολείου μας που συμμετείχε, για το μεράκι, τη φαντασία, την έμπνευση, για το περίσσεμα χρόνου και ψυχής που αφιέρωσε! 
Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά οι κανόνες και οι στόχοι του παιχνιδιού:

 

 

                                                ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ  ΠΑΙΧΝΙΔΙ

          « ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ »

 

Το επιτραπέζιο παιχνίδι «Παίζοντας με τους γλωσσικούς θησαυρούς της Αγίας Γραφής» είναι ένα παιχνίδι γνώσεων με κάρτες που απευθύνεται σε ηλικίες 13+ και παίζεται από δύο ομάδες των 3 έως 5 παικτών.

 

                                                        ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΥΛΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:      2 διαφορετικού χρώματος πιόνια, 1 ζάρι, 35 κάρτες , ταμπλό

ΟΡΟΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:  Το επιτραπέζιο παιχνίδι παίζεται από δύο ομάδες 3 έως 5 ατόμων. Η κάθε ομάδα ορίζει έναν αρχηγό και επιλέγει ένα πιόνι διαφορετικού χρώματος. Οι αρχηγοί των ομάδων ρίχνουν από μία ζαριά και όποιος φέρει τη μεγαλύτερη ξεκινά να παίζει πρώτη η ομάδα του (Α). Ο αρχηγός της ομάδας με τη μικρότερη ζαριά (Β) τραβά την πρώτη από τις 35 κάρτες. Η κάθε κάρτα έχει μία φράση της Αγίας Γραφής με τρεις πιθανές απαντήσεις. Αυτή την πλευρά της κάρτας  τη δείχνει ο αρχηγός της Β΄ ομάδας προς τα μέλη της Α΄ ομάδας, τα οποία συσκέπτονται, ώστε ο αρχηγός τους να επιλέξει ως σωστή κάποια από τις τρεις απαντήσεις. Η σωστή απάντηση βρίσκεται στη πίσω μεριά της κάρτας και είναι ορατή στην ομάδα Β. Αν η ομάδα Α δώσει σωστή απάντηση ρίχνει ζαριά και προχωρά με το πιόνι  τόσα σκαλοπάτια στο ταμπλό όσα έφερε και η ζαριά. Αν η ομάδα Α δώσει λανθασμένη απάντηση, τότε μένει στη θέση της και προχωρά το παιχνίδι με την ομάδα Β. Κερδίζει όποια ομάδα φτάσει στην κορυφή της σκάλας πρώτη. Ενδιάμεσα υπάρχουν παγίδες που, αν τις πετύχει μετά από ζαριά κάποια ομάδα, θα αναγκαστεί να ακολουθήσει τις οδηγίες οι οποίες είναι γραμμένες δίπλα και θα την οδηγούν προς τα πίσω.

 

 

ΣΤΟΧΟΙ

Με το παραπάνω επιτραπέζιο παιχνίδι επιδιώκεται:

  • η καλλιέργεια της ομαδοσυνεργατικότητας, καθώς οι μαθητές αλληλεπιδρούν ευχάριστα.
  • Η ενίσχυση της σχέσης των μελών. Η αλληλεπίδραση βελτιώνει και τις προσωπικές σχέσεις μεταξύ τους, αναπτύσσοντας δεσμούς αλληλεξάρτησης, φιλίας και αλληλοεκτίμησης.
  • Η ανάδειξη της ευγενούς άμιλλας.
  • Η αποδοχή κανόνων και η συνέπεια στην τήρησή τους, καθώς τα μέλη της ομάδων είναι ανεκτικά και αποδέχονται τους κανόνες και τις ‘‘επιβολές/ποινές’’ του παιχνιδιού.
  • Η βελτίωση της αποδοτικότητας του νου.
  • Η ενίσχυση της διερευνητικής μάθησης στους μαθητές που εμπλέκονται στην διεξαγωγή του παιχνιδιού.
  • Η παιγνιώδης διαδικασία μάθησης. Οι μαθητές παίζοντας και απορροφημένοι στο παιχνίδι δεν αντιλαμβάνονται πως εμπλέκονται ταυτόχρονα σε μια διαδικασία μάθησης.
  • Ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου και φάσματος των γνώσεων των παιδιών. Οι φράσεις της Αγίας Γραφής οι οποίες χρησιμοποιούνται στο παιχνίδι γίνονται με αυτό τον τρόπο οικείες στους παίχτες, οι οποίοι διερωτώνται σε ποιες περιστάσεις αξιοποιούνται, και θα αποκτήσουν θέση στο λεξιλόγιό τους για μελλοντική χρήση.