Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ενα σχολείο αλλιώτικο απο τα άλλα . . .

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων στο φεστιβάλ της Καβάλας

Μάι 202525

Αφιερωμένο στα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη, με θέμα «Μάνα μου, μάνα μου και Παναγιά», ήταν το φετινό φεστιβάλ «Άδοντες και Ψάλλοντες εν τη καρδία».

Η Καβάλα, με μια άψογη και φέτος διοργάνωση, τιμά τον Απόστολο Παύλο. Τιμά τους μαθητές που συμμετείχαν αλλά και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα -και δη των Μουσικών Σχολείων- αποτελώντας ένα λαμπρό παράδειγμα μετουσίωσης σε πράξη, της θεωρίας της παιδαγωγικής της συνύπαρξης, της αλληλεπίδρασης, της συνεργασίας.

Από τις 9 έως τις 11 Μαΐου 2025 οι μαθητές του σχολείου μας βίωσαν τα εκπαιδευτικά οφέλη της συμμετοχής στο εξαιρετικό αυτό φεστιβάλ. Παρακολούθησαν εργαστήρια παραδοσιακής αλλά και ευρωπαϊκής μουσικής, παρουσίασαν συναυλία ενώπιον του κοινού και συμμετείχαν σε κοινή συναυλία μαζί με άλλα μουσικά σχολεία της Ελλάδας. Φέτος το σχολείο μας συμμετείχε με το σύνολο παραδοσιακής μουσικής, με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κ. Νεκτάριο Παπαγεωργίου και τον κ. Δημήτρη Καραβίδα, αλλά και -για πρώτη φορά- με το σύνολο εγχόρδων, με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κ. Στέφανο Σεκέρογλου και την κα Μαριάννα Ρηγανά. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν όχι μόνο στη συναυλία παραδοσιακής, όπως κάθε χρόνο, αλλά και στη συναυλία ευρωπαϊκής μουσικής, συμπράττοντας επί σκηνής με τον μοναδικό ερμηνευτή Μανώλη Μητσιά, σε μια μαγική βραδιά, την οποία παρουσίασε με την αισθαντική φωνή του ο κ. Αλέξης Κωστάλας.

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την άξια εκπροσώπηση του σχολείου μας, καθώς και στους καθηγητές τους. Θερμές ευχαριστίες στο Μουσικό Σχολείο Καβάλας για την εξαιρετική διοργάνωση, την ουσιαστική επικοινωνία, τη μέθεξη και τη συγκίνηση της όμορφης αυτής συνύπαρξης.

 

Γεωργία Κολοβελώνη, Φιλόλογος, M.Ed., MA

Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

 

1 2 5 3 5 4 5 5 2 6 2 7 9

Γιορτή για την Ημέρα της Ευρώπης με αφιέρωμα στα προγράμματα Erasmus στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Μάι 202521

Κάθε χρόνο στις 9 Μαΐου, γιορτάζουμε την ενότητα και την ειρήνη στην Ευρώπη, καθώς η ημερομηνία αυτή σηματοδοτεί την επέτειο της ιστορικής «Διακήρυξης Σουμάν», η οποία πριν από 75 χρόνια έθεσε τα θεμέλια της ειρήνης και αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο βήμα προς τη δημιουργία της ΕΕ που γνωρίζουμε σήμερα.

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων γιόρτασαν την Ημέρα της Ευρώπης με ένα αφιέρωμα στα προγράμματα Erasmus, τα οποία ενισχύουν τη συνεργασία, την κινητικότητα και την καινοτομία στην εκπαίδευση και συντελούν στη διαμόρφωση ενεργών, συνειδητοποιημένων Ευρωπαίων πολιτών.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ομάδα Δράσης του Άξονα 9 του Συλλογικού Προγραμματισμού και της Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας.

Αρχικά, μέσα από μία διαδραστική παρουσίαση οι συμμετέχοντες διεύρυναν τις γνώσεις τους σχετικά με την Ευρώπη, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ιστορία της, τα σύμβολα και τις αξίες της καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει στους πολίτες της.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην έντονη πολυμορφία από την οποία χαρακτηρίζεται η ευρωπαϊκή ήπειρος και η Ε.Ε. όχι μόνο γεωγραφικά, αλλά και γλωσσικά και πολιτισμικά, κάτι το οποίο ήταν εμφανές και στον διάκοσμο του περιβάλλοντα χώρου.

Μεταξύ άλλων, είδαμε το σύνθημα της Ε.Ε. «Ενωμένη στην πολυμορφία» σε διάφορες γλώσσες και ακούσαμε την «Ωδή στη Χαρά», τον επίσημο ύμνο της Ε.Ε., που συνέθεσε το 1823 ο Μπετόβεν για την 9η συμφωνία του, μελοποιώντας το ομώνυμο ποίημα του Σίλερ για τη συναδέλφωση των ανθρώπων. Αναφερθήκαμε, επίσης, στο Νόμπελ Ειρήνης που έλαβε η Ε.Ε. το 2012 καθώς και στη σημασία των 12 χρυσών αστεριών της σημαίας της, τα οποία σχηματίζουν κύκλο σε μπλε φόντο και συμβολίζουν τα ιδανικά της ενότητας, της αλληλεγγύης και της αρμονίας ανάμεσα στους λαούς της Ευρώπης.

Στη συνέχεια, ακολούθησε παρουσίαση για τα προγράμματα ERASMUS στη σχολική εκπαίδευση ενώ έγινε αναφορά και στις δυνατότητες που παρέχουν μετά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρουσιάστηκαν δείγματα δουλειάς και δραστηριοτήτων από προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί στο Μουσικό Σχολείο τα τελευταία χρόνια, όπως το «Going for Green, Going for Ever» και το «Les Petits Travailleurs d’Europe Explorent les Métiers Verts d’Avenir», τα οποία είχαν ως στόχο τη γνωριμία με τα πράσινα – βιώσιμα επαγγέλματα και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, ακολουθώντας τις προτεραιότητες του προγράμματος Erasmus και της Ε.Ε..

Εστιάσαμε στα πλεονεκτήματα και τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus και το βασικό ερώτημα που τέθηκε ήταν αν τελικά αξίζει η συμμετοχή σε αυτά. Η απάντηση ήταν βέβαια ένα τεράστιο «Ν Α Ι !!!» που … ακούστηκε ομόφωνα από όλους τους ωφελούμενους.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιγράψουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο την εμπειρία τους και να παρουσιάσουν τα οφέλη που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους. Παρότρυναν δε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τους παραβρισκόμενους να μη διστάσουν να

πάρουν μέρος σε Προγράμματα Erasmus, είτε αρπάζοντας την ευκαιρία όταν τους δοθεί είτε αναζητώντας και αξιοποιώντας οι ίδιοι τις δυνατότητες που παρέχονται από την Ε.Ε..

Τη βιντεοσκοπημένη μαρτυρία τους και τη θετική τους εμπειρία μοιράστηκαν μαζί μας και απόφοιτοι του Μουσικού Σχολείου, οι οποίοι είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν και να ωφεληθούν στο παρελθόν από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα του σχολείου μας. Όλοι τους εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευκαιρία που τους δόθηκε και ευχαρίστησαν το Μουσικό Σχολείο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τη γιορτή έκλεισαν οι μικροί Ευρωπαίοι μουσικοί μας με ένα μήνυμα που συνάδει με τις αρχές και τις αξίες που πρεσβεύει η Ε.Ε., μέσα από το τραγούδι «We are the world», σύμβολο αλληλεγγύης, ενότητας και αγάπης, καθώς γράφτηκε με σκοπό την ευαισθητοποίηση για την πείνα στην Αιθιοπία και την αντιμετώπισή της και ένωσε όλους τους θρυλικούς καλλιτέχνες της εποχής για την ηχογράφησή του.

«Εμείς είμαστε ο κόσμος, εμείς είμαστε τα παιδιά

Εμείς είμαστε αυτοί που θα δημιουργήσουμε ένα φωτεινότερο αύριο …

… Είναι αλήθεια!

Θα δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Μόνο εσύ κι εγώ!»

 

Για την Ομάδα Δράσης του Άξονα 9

Ευαγγελία Σύρρου

Εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

1 4 2 4 3 4 4 4 5 1 6 1 7 1

«Δημιουργικοί μαθητές – Ενεργοί πολίτες»

Μάι 202519

Στο πλαίσιο της δράσης «Δημιουργικοί μαθητές – Ενεργοί πολίτες» οι μαθητές της Β΄ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από μαθητές που αποφοίτησαν από το Σχολείο τα προηγούμενα χρόνια για το επάγγελμα που επέλεξαν και τελικά ακολούθησαν. Όλοι καταξιωμένοι στον χώρο τους μίλησαν με θέρμη για τη φοίτησή τους στο Μουσικό σχολείο, καθώς και για τα οφέλη και τις αξίες που αποκόμισαν από αυτό και παράλληλα παρουσίασαν στους μαθητές μας το επάγγελμά τους, κάποιοι εντελώς διαφορετικό από τις τέχνες της μουσικής. Οι καλεσμένοι μας, Παναγιώτης Κουτής (απόφοιτος της Σχολής Αστυφυλάκων Ξάνθης) Λιάκου Χριστίνα (απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), Γεώργιος Μπαμπάνης (απόφοιτος Μετσόβιου Πολυτεχνείου-τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών), Νεκτάριος Παπαγεωργίου ( απόφοιτος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου) και Δημήτριος Χατζής (απόφοιτος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Άρτας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) αναφέρθηκαν στα μαθητικά τους χρόνια, επεσήμαναν την αγάπη τους για τη μουσική αλλά και τον ρόλο που παίζει στην τωρινή επαγγελματική τους απασχόληση. Όλοι συμφώνησαν ότι επέλεξαν το επάγγελμά τους με βάση την κλίση τους και τα ενδιαφέροντά τους και ότι χρειάστηκε να καταβάλουν κόπο, προσπάθεια, αφοσίωση και να επιδείξουν πειθαρχία και οργάνωση, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να προσφέρουν τα μέγιστα στους ίδιους αλλά και στον περίγυρό τους. Η αυτογνωσία και η αγάπη για το αντικείμενό τους τελικά αποδείχτηκαν χρήσιμοι οδηγοί για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Θεωρούμε ότι η αμεσότητα των λόγων τους αλλά και ο ζήλος με τον οποίο περιέγραψαν την πορεία τους από το Μουσικό Σχολείο μέχρι και τη δράση τους στον επαγγελματικό στίβο θα αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση για τους τωρινούς μαθητές μας, οι οποίοι βρίσκονται, όπως κάθε νέος αυτής της ηλικίας, σε μια κρίση καμπή για την επιλογή του μελλοντικού τους επαγγέλματος. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς τόσο για τον χρόνο τους όσο και για την ολοκληρωμένη παρουσίαση που προσέφεραν!

Οι υπεύθυνοι καθηγητές: Αλεξίου Ελένη, Δημητρίου Ελένη, Λαφτσίδης Κωνσταντίνος, Λύτρα Βασιλική, Ντάσκα Μαρίνα, Σαλταγιάννη Φιλοθέη, Χαραλαμπίδου Ευγενία και Χαρίτος Γεώργιος.

1 32 33 34 3

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων στο φεστιβάλ  “Μουσική Άνοιξη 2025” στην Καστοριά

Μάι 202517
Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, το διήμερο 2-3 Μαίου 2025,ταξίδεψε στην Καστοριά προκειμένου να συμμετάσχει στο φεστιβάλ Μουσικών Σχολείων “Μουσική Άνοιξη – Δοξάτος” 2025.  Η παρουσία του σχολείου μας σε μία καλλιτεχνική συνάντηση 14 Μουσικών Σχολείων, γεμάτη συναυλίες και σεμινάρια σε διάφορα σημεία της πόλης αποτέλεσε μία ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά.
Συγκεκριμένα, συμμετείχαν οι μαθητές του χορωδιακού συνόλου “Cantiamo” (υπευθ. καθηγήτριες Μιχαλούλη Νάντια – Παππά Ελένη), του ορχηστρικού συνόλου “Χορδές και Πνοή” (υπευθ. καθηγητές Λιάκος Παναγιώτης – Τσερώνη Ειρήνη) και του συνόλου φλάουτου “Flautissimo” (υπευθ. καθηγητής Παπανδρεόπουλος Βασίλης).

Η συναυλία των μουσικών συνόλων του σχολείου πραγματοποιήθηκε την 1η μέρα του φεστιβάλ στο Πολιτιστικό Κέντρο του Άργους Ορεστικού όπου οι μαθητές μας ξεχώρισαν για την υποδειγματική τους παρουσία.

Τη 2η μέρα του φεστιβάλ, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σε ομάδες, το σεμινάριο χορωδίας “Ελάτε να τραγουδήσουμε” με εισηγητή τον κ. Βερβέρη Αντ. και το σεμινάριο “Ορχήστρα” με εισηγητές τους κ. Δορμπαράκη Στ. και Αγγελόπουλο Ν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η διάδραση με άλλα σχολεία, η θέτηση στόχων και η υλοποίησή τους, η καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών που επιτυγχάνονται μέσα από αυτές τις δράσεις και από το μάθημα των μουσικών συνόλων συμβάλλουν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.
ΜΙΧΑΛΟΥΛΗ ΝΑΝΤΙΑ
ΠΕ 79.01
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ  ΜΟΥΣΙΚΗΣ
1 2 2 2 3 2 4 2

Εαρινή αστροπαρατήρηση στο Μουσικό σχολείο Τρικάλων: Μια μαγευτική βραδιά κάτω από τα άστρα

Μάι 202516

Πόσες φορές σηκώσαμε το βλέμμα προς τον ουρανό με σκοπό να θαυμάσουμε τον ολόγιομο δίσκο της πανσελήνου; Πόσες φορές αναρωτηθήκαμε ποιο φωτεινό αστέρι είναι αυτό που ξεπροβάλει μετά τη δύση του ηλίου; Πόσες σκέψεις κρύβονται πίσω από ένα βλέμμα στον έναστρο ουρανό; Μήπως τα άστρα μας μιλούν, κι απλώς δεν μάθαμε ποτέ τη γλώσσα τους; Κι αν το σύμπαν είναι απέραντο, πώς χωρά τόσο θαυμασμό μέσα σε μια νυχτερινή ανάσα;

Το Σάββατο 3 Μαΐου στο σχολείο μας διοργανώθηκε για άλλη μια φορά η καθιερωμένη πλέον βραδιά αστροπαρατήρησης η οποία προσφέρει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον νυχτερινό ουρανό και να αποκτήσουν μια πιο εμπεριστατωμένη γνώση του σύμπαντος, υπό την καθοδήγηση του μαθηματικού του σχολείου και συντονιστή του προγράμματος «Γνωρίζοντας τη Διαστημική μας Γειτονιά», κ. Θεοφ. Καρούτη.

Η προσέλευση ξεκίνησε λίγο πριν τη δύση του ηλίου, με την προσδοκία να παρατηρηθούν τυχόν ηλιακές κηλίδες. Αν και αυτό δεν κατέστη εφικτό η διάθεση των συμμετεχόντων δεν πτοήθηκε και το ενδιαφέρον διατηρήθηκε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Η αστροπαρατήρηση, χαρακτηρίστηκε από την παρουσία γονέων, μαθητών και συναδέλφων, οι οποίοι με έντονο ενθουσιασμό συμμετείχαμε στην παρατήρηση μέσω του κατοπτρικού τηλεσκοπίου. Ανταλλάξαμε απόψεις πάνω στο αντικείμενο της αστρονομίας και στην εφαρμογή της επιστήμης στη σύγχρονη καθημερινότητα, γεγονός που εμπλούτισε την εμπειρία της εκδήλωσης.

Καθώς η νύχτα έπεφτε και ο ουρανός σκοτείνιαζε, τα αστέρια άρχισαν να εμφανίζονται σιγά-σιγά, προβάλλοντας μερικές από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες του σύμπαντος. Ο ουρανός γέμισε με μικρές και μεγάλες λάμψεις οι οποίες περίμεναν από εμάς να τις ανακαλύψουμε καθώς η σύνδεσή μας με την απεραντότητα του σύμπαντος εντεινόταν ολοένα και περισσότερο. Η ξενάγηση στον ουρανό περιλάμβανε μια σειρά εξαιρετικών αναλύσεωνφαινομένων όπως τη μετάπτωση των ισημεριών -φαινόμενο το οποίο για την πλήρη ολοκλήρωσή του χρειάζεται 26.000 χρόνια(!) ή η απόδοση ορατού χρώματος των αστεριών αναλόγως τη θερμοκρασία της επιφάνειάς τους. Επιπλέον, επισημάνθηκε η διάσταση στις σχέσεις μεταξύ αστρονομίας και αστρολογίας υπό το πρίσμα της διαφορετικής οπτικής των διελεύσεων των πλανητών στους ζωδιακούς αστερισμούς. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς, με σύμμαχο τις ευνοϊκές

καιρικές συνθήκες και τον καθαρό ορίζοντα, παρατηρήσαμε τον Ωρίωνα, έναν από τους πιο γνωστούς και επιβλητικούς αστερισμούς καθώς και τους Δίδυμους (Κάστορα και Πολυδεύκη). Εντοπίσαμε τον Αρκτούρο καθώς και τις δημοφιλείς Μεγάλη και Μικρή Άρκτο ενώ έγινε ιδιαίτερη αναφορά στον Πολικό Αστέρα και το … αντίπαλον δέος του τον Βέγα. Αν και η εμφάνιση του Δία και τριών δορυφόρων του κέντρισε το ενδιαφέρον των παρατηρητών, ακόμα και η όρασή τους σε πλήρη στοίχιση δεν κατάφερε να επισκιάσει τον πρωταγωνιστή της βραδιάς, τη Σελήνη. Οι συμμετέχοντες είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την επιφάνεια του μοναδικού δορυφόρου της Γης, μια εικόνα που μας άφησε όλους άφωνους. Το τηλεσκόπιο αποκάλυψε την επιφάνεια της Σελήνης με εκπληκτική σαφήνεια, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη δύναμη της αστρονομικής παρατήρησης. Παρά τις παροδικές στιγμές κατά τις οποίες η ορατότητα «συννέφιασε» η αίσθηση του μυστηρίου και της μαγείας ενισχύθηκε, καθιστώντας την παρατήρηση ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Η εκδήλωση αυτή, η οποία έχει καθιερωθεί ως θεσμός για το σχολείο μας, ενισχύει τη σύνδεση των μαθητών και της σχολικής κοινότητας με τον κόσμο της αστρονομίας και της επιστημονικής έρευνας. Η ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα, σε συνδυασμό με την επιστημονική περιέργεια, έκανε τη βραδιά αξέχαστη και εξαιρετικά εκπαιδευτική για όλους τους συμμετέχοντες. Η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε, καθώς οι συζητήσεις και η παρατήρηση του ουρανού μας απορρόφησαν πλήρως.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Θεοφάνη Καρούτη για την εξαιρετική καθοδήγηση, τον κ. Γιώργο Παππά και την κ. Δήμητρα Καλλιάρα για τις φωτογραφίες, και όλους τους συμμετέχοντες που, με την παρουσία τους, συνέβαλαν στην επιτυχία της βραδιάς. Ανυπομονούμε για τις επόμενες δράσεις και εκδηλώσεις που θα συνεχίσουν να φέρνουν την επιστημονική γνώση πιο κοντά στην κοινότητά μας.

 

Κ. Δρακάκη ΠΕ79.01

eik.1 eik.2 eik.3 eik.4

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων ιδρύθηκε το 1997. Τα Χριστούγεννα του 2008 έγινε η μετεγκατάστασή του στο δικό του υπερσύγχρονο διδακτήριο 5500 τετραγωνικών μέτρων στην περιφερειακή οδό Καρδίτσας-Λάρισας κοντά στο Ριζαριό Τρικάλων. Διαθέτει 40 στούντιο για τα ατομικά μαθήματα, πλούσια βιβλιοθήκη, αίθουσες ξένων γλωσσών, εστιατόριο, αίθουσα μουσικής τεχνολογίας, εργαστήριο πληροφορικής, αίθουσες χορωδιών, εργαστήριο εικαστικών, εργαστήριο φυσικής και χημείας, αίθουσα βυζαντινής μουσικής και αίθουσα συναυλιών χωρητικότητας 350 ατόμων.

Οι μαθητές διδάσκονται όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας, όπως σε όλα τα άλλα Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια της χώρας, έχοντας τη δυνατότητα να στοχεύσουν σε όλα τα επιστημονικά πεδία και όχι μόνο στις μουσικές σχολές. Σε σχέση με τα άλλα σχολεία οι μαθητές διδάσκονται επιπλέον μουσικά μαθήματα. Στα μαθήματα μουσικής παιδείας μελετούν σε ισότιμη βάση την Ελληνική μουσική παράδοση και την Ευρωπαϊκή (κλασική και σύγχρονη) μουσική. Οι μαθητές διδάσκονται σε ατομικά μαθήματα τρία (3) μουσικά όργανα: ένα όργανο επιλογής και δύο υποχρεωτικά (πιάνο και ταμπουρά). Σε ομαδικά μαθήματα διδάσκονται θεωρία μουσικής, βυζαντινή μουσική, ιστορία της μουσικής, χορωδία, μορφολογία, αρμονία, γραφή καθ’ υπαγόρευση, μουσική τεχνολογία κ. ά. Επιπλέον διδάσκονται και μαθήματα αισθητικής αγωγής: Ιστορία της Τέχνης, Θέατρο και Καλλιτεχνικά.

Στο σχολείο μας υλοποιούνται ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα: Erasmus +, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και σχολικού αθλητισμού. Κάθε χρόνο γίνονται εκδηλώσεις και δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για το Ολοκαύτωμα (προγράμματα Crocus και Butterfly, αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων του Ολοκαυτώματος).

Από το σχολικό έτος 2011-2012 μέχρι σήμερα,  λειτουργεί Λογοτεχνικό Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιούνται ποικίλες δράσεις: πρόσκληση στην τάξη σημαντικών Ελλήνων ποιητών και πεζογράφων (ενδεικτικά: Δήμητρα Χριστοδούλου, Αντώνης Φωστιέρης, Νίκος Λάζαρης, Ηλίας Κεφάλας, Βασίλης Ρούβαλης, Χρήστος Αρμάντο Γκέζος), δράσεις φιλαναγνωσίας, συμμετοχή σε πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, δραστηριότητες ώσμωσης των Τεχνών (επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, καλλιτεχνικά δρώμενα, θεατρικές παραστάσεις).

Επιπλέον, οι σημαντικές  συγγραφείς Μαρούλα Κλιάφα και Τούλα Τίγκα έχουν  προσκληθεί στο σχολείο μας και έχουν οργανωθεί αφιερώματα στο έργο τους.

Το σχολείο μας είναι ενεργό μέλος στο European School Radio (ενδεικτικές εκπομπές: Η Ποίηση στο ραδιόφωνο, το Θέατρο στο ραδιόφωνο,  Ηλεκτρονική μουσική και ηχητική τέχνη) και συμμετέχει στο πανελλήνιο μαθητικό φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη της επικράτειας.

Επιπλέον, έχει συμμετάσχει και έχει διακριθεί σε  διαγωνισμούς ζωγραφικής – σκίτσου, γαλλοφωνίας,  λογοτεχνίας, δημιουργίας ταινιών και  μουσικής σύνθεσης. Συμμετέχει κάθε χρόνο στον μαραθώνιο ανάγνωσης που διοργανώνεται από τον σύλλογο καθηγητών γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας δημόσιας εκπαίδευσης νομού Τρικάλων.

Κάθε χρόνο διοργανώνονται από το σχολείο μας δύο μεγάλες συναυλίες με συμμετοχή γνωστών Ελλήνων καλλιτεχνών (ενδεικτικά: Ευανθία Ρεμπούτσικα, Χρήστος  Νικολόπουλος, Μπάμπης Τσέρτος) και πολλές μικρότερες. Τα μουσικά σύνολα του σχολείου παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο κοινό, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, και επιπλέον παρουσιάζονται ρεσιτάλ από μαθητές και καθηγητές του σχολείου.

Παράλληλα, κάθε χρόνο το σχολείο μας συμμετέχει σε μουσικά φεστιβάλ που διοργανώνονται από Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας (Ξάνθης, Καβάλας, Καστοριάς) και ανταποκρίνεται θετικά σε προσκλήσεις για συνεργασία από σχολεία του εξωτερικού (Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή και Ζάππειο Κωνσταντινούπολης). Συνεργάζεται με μουσικά σχολεία της χώρας σε θεματικές συναυλίες και έχει λάβει μέρος σε μουσικούς διαγωνισμούς, στους οποίους έχει αποσπάσει ποικίλες διακρίσεις.

Επίσης, έχει ανταποκριθεί θετικά σε πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας και της Κύπρου για συμμετοχή σε πρωτοπόρα προγράμματα και σε επετειακές εκδηλώσεις.

Τέλος, έχει παρουσιάσει αφιερώματα υψηλής αισθητικής και μουσικής αρτιότητας (αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, τον Κώστα Βίρβο, τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Γιάννη Ρίτσο και τον Τάσο Λειβαδίτη, τον Νίκο Καζαντζάκη, αφιέρωμα στα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης, στην κρητική λογοτεχνία παρουσιάζοντας Ερωτόκριτο, στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση), καθώς και συναυλίες ηλεκτρονικής μουσικής με συνθέσεις καθηγητών και μαθητών, θεατρικές παραστάσεις (Σαίξπηρ, Μαθαίνοντας Αστρονομία μέσα από το Θέατρο).  Και το σπουδαιότερο: είναι ένα σχολείο εύρωστο, δυναμικό και ανοιχτό στην κοινωνία, το οποίο συμπράττει συχνά με σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας σε επετείους και σε ποικίλες δράσεις, αλλά και με σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Άρτας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας).

ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • Λειτουργεί με ολιγομελή τμήματα.
  • Δεν δεσμεύει υποχρεωτικά τους μαθητές να ακολουθήσουν μουσικές σπουδές. Οι απόφοιτοι του Μουσικού Λυκείου έχουν τις ίδιες δυνατότητες επιλογής κατά την αποφοίτησή τους με τους απόφοιτους των Γενικών Λυκείων.
  • Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν στο έπακρο τα μουσικά τους ενδιαφέροντα, αλλά και να λάβουν μια πολύπλευρη Γενική και Μουσική Παιδεία -και μάλιστα δωρεάν.
  • Το διδακτικό προσωπικό Γενικής Παιδείας των Μουσικών Σχολείων επιλέγεται με βάση τα αυξημένα του προσόντα, στα οποία περιλαμβάνονται: διδακτορικά, μεταπτυχιακοί τίτλοι, γνώση ξένων γλωσσών, καλλιτεχνική καλλιέργεια και προϋπηρεσία.
  • Όλα τα Μουσικά Σχολεία εφαρμόζουν στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα παιδαγωγικές καινοτομίες, πραγματοποιούν πολυδιάστατες και πολύμορφες πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις και συμβάλλουν στην ανάπτυξη ισχυρών δεσμών και σχέσεων γόνιμης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
  • Η μεταφορά των μαθητών στο σχολείο γίνεται δωρεάν.
  • Κάθε μεσημέρι οι μαθητές σιτίζονται δωρεάν.
  • Η φοίτηση ενός μαθητή στο Μουσικό Σχολείο είναι πολύ σημαντική για την κοινωνική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξή του: οι μαθητές συμμετέχουν σε χορωδίες και μουσικά σύνολα, γίνονται μέλη μιας ομάδας και μέσα σε αυτή διδάσκονται βιωματικά να μην ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους αλλά να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να πειθαρχούν και να εκφράζουν το ταλέντο τους στη μουσική και όχι μόνο. Έτσι ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς και όλοι απολαμβάνουν ένα θετικό, ισορροπημένο και δημιουργικό εκπαιδευτικό κλίμα.
  • Οι μαθητές στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, μακριά από τις προκλήσεις της πόλης, βρίσκονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον, σε έναν πραγματικό πυρήνα εκπαίδευσης και πολιτισμού.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι γονείς και κηδεμόνες των αποφοίτων των Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι  επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Μουσικό Σχολείο, υποβάλλουν αίτηση κάθε Μάιο. Οι μαθητές αξιολογούνται από μια ειδική Επιτροπή Επιλογής, η οποία ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Η συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής δεν προϋποθέτει προηγούμενες μουσικές γνώσεις για τους/τις υποψήφιους/-ες.

Στις υπόλοιπες τάξεις των Μουσικών Σχολείων μπορούν να εγγραφούν και να φοιτήσουν μαθητές/-τριες κατόπιν κατατακτήριων εξετάσεων, οι οποίες  διενεργούνται στην αρχή του διδακτικού έτους σε συγκεκριμένη ύλη των μουσικών μαθημάτων και εφόσον προκύψουν κενές θέσεις.

Παλαιότερες Δημοσιεύσεις



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων