Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ενα σχολείο αλλιώτικο απο τα άλλα . . .

Δωρεά αναλογίων από γονείς μαθήτριας του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

Ιούλ 20254

Με μια γενναιόδωρη και συγκινητική ενέργεια έκλεισε η φετινή σχολική χρονιά. Γονείς μαθήτριας του σχολείου μας, οι οποίοι επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, δώρισαν στο σχολείο δεκαπέντε πτυσσόμενα αναλόγια, υλικό πολύ χρήσιμο προς αξιοποίηση στα ποικίλα μουσικά φεστιβάλ, στα οποία συμμετέχουν οι μαθητές μας. Μας συγκινεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι γονείς μαθητών μας στέκονται δίπλα μας πολύτιμοι αρωγοί και συμπαραστάτες, όχι μόνο επειδή μας βοηθάνε στις ποικίλες ανάγκες που προκύπτουν αλλά κυρίως επειδή συμμερίζονται το όραμα ενός σχολείου ανοιχτού, με επικοινωνία και συνεργασία.

Γεωργία Κολοβελώνη, Φιλόλογος, M.Ed., MA

Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

1 3

Επιμορφωτικό σεμινάριο της Συμβούλου Εκπαίδευσης κας Καραγιάννη στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ιούλ 20254

Την Τρίτη 24 Ιουνίου 2025 η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα Γεωργία – Κωνσταντία Καραγιάννη επισκέφτηκε το σχολείο μας στο πλαίσιο διοργάνωσης επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα «Από την αναστάτωση στη σύνδεση: Μεταμορφώνοντας τις συμπεριφορές στην τάξη».

Η επιμορφωτική αυτή συνάντηση δεν είχε τη μορφή μιας τυπικής διάλεξης, αλλά μιας ουσιαστικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να καταθέσουμε εμπειρίες από τη σχολική τάξη, να συζητήσουμε για σχέσεις και για σύνδεση και να προβληματιστούμε για το πώς αυτή μπορεί να επιτευχθεί.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Καραγιάννη για την ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας, για την καθοδήγηση σχετικά με παιδαγωγικά ζητήματα και για την εν γένει στήριξή της στον δύσκολο ρόλο που ως εκπαιδευτικοί επιτελούμε. Κρατώντας στον νου μας την καταληκτική ρήση της συνάντησης, ότι «στην παιδαγωγική σχέση ο στόχος δεν είναι η συμμόρφωση αλλά η συν-ρύθμιση, η σύνδεση, η εξέλιξη», προσδοκούμε μελλοντικές επιμορφωτικές συναντήσεις.

Γεωργία Κολοβελώνη, Φιλόλογος, M.Ed., MA

Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων

1 2 2 2

Καινοτόμες δράσεις και καλές πρακτικές στο πλαίσιο της Ηγεσίας, Οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας

Ιούν 202524

Στο πλαίσιο του συλλογικού προγραμματισμού, ο άξονας «Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας» θεωρήθηκε πολύ σημαντικός για την επίτευξη των στόχων βελτίωσης της σχολικής μονάδας στο σύνολό της, ώστε να ενισχυθεί η οργανωτική δομή της, να διευκολυνθεί η σχολική καθημερινότητα και να ανταποκριθεί το σχολείο στις σύγχρονες προκλήσεις, κάνοντας ένα βήμα περαιτέρω προς την ουσιαστική ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική του.

Βασικό μειονέκτημα της σχολικής μονάδας ήταν η μη ψηφιοποίηση του υλικού της, το οποίο είναι μεγάλο σε όγκο, αλλά και πολύ ακριβό, καθώς περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μουσικών οργάνων, τα οποία κοστίζουν ακριβά. Ήταν, λοιπόν, επιτακτική ανάγκη να γίνει ακριβής καταγραφή αυτού του υλικού, ώστε να είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή και με ακρίβεια οι σχετικές πληροφορίες. Έτσι, με αφετηρία έναρξης το προηγούμενο σχολικό έτος 2023-2024, συνεχίστηκε και φέτος (2024-2025) και δόθηκε έμφαση στην ψηφιοποίηση του συνόλου του υλικού της σχολικής μονάδας, ώστε να επιτευχθεί η απλοποίηση και διευκόλυνση της καθημερινής λειτουργίας του σχολείου όσον αφορά την οργάνωση, καταγραφή και έλεγχο κατάστασης του υλικού της. Η ψηφιοποίηση κινήθηκε σε τρεις άξονες.

1. Διαμόρφωση – ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου μουσικών οργάνων της σχολικής μονάδας, διαμόρφωση – ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου ηχητικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας, διαμόρφωση ψηφιακού ημερολογίου δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας στην πλατφόρμα της Google (Google calendar).

2. Διαμόρφωση-ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου γενικού υλικού της σχολικής μονάδας.

3. Ψηφιακή αρχειοθέτηση μουσικού υλικού (μέθοδοι και μουσικό ρεπερτόριο) της βιβλιοθήκης της σχολικής μονάδας στο λογισμικό Bibliotheque.

 

Συγκεκριμένα:

 

1. Διαμόρφωση – ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου μουσικών οργάνων της σχολικής μονάδας, διαμόρφωση – ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου ηχητικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας, διαμόρφωση ψηφιακού ημερολογίου δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας στην πλατφόρμα της Google (Google calendar).

Κύριοι στόχοι ήταν η καταγραφή ηχητικού εξοπλισμού και μουσικών οργάνων, ο έλεγχος λειτουργικότητας καταγεγραμμένου υλικού, η καταγραφή χώρων αποθήκευσης και φύλαξης μουσικών οργάνων, η δημιουργία δύο (2) ψηφιακών βιβλίων υλικού (ψηφιακό βιβλίο μουσικών οργάνων και ψηφιακό βιβλίο ηχητικού εξοπλισμού), η δημιουργία ηλεκτρονικής ταυτότητας μουσικών οργάνων και ο έλεγχος χρήσης εξοπλισμού και δανεισμού μουσικών οργάνων. Επιπλέον στόχοι ήταν η έγκαιρη ενημέρωση του διδακτικού προσωπικού για τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας, η δυνατότητα επισκόπησης του συνολικού προγράμματος εκδηλώσεων και δράσεων της σχολικής μονάδας, η

προσβασιμότητα από προσωπικό υπολογιστή ή κινητό διδασκόντων, η διευκόλυνση σχεδιασμού και διαχείρισης εκδηλώσεων και η εξοικονόμηση χρόνου και hard copy υλικού.

Δημιουργήθηκε ομάδα καταγραφής μουσικών οργάνων και ηχητικού εξοπλισμού, η οποία διερεύνησε όλους τους χώρους του σχολείου (αίθουσες διδασκαλίας μαθημάτων μουσικής, αποθήκη οργάνων, αίθουσα συναυλιών, βιβλιοθήκη), συγκέντρωσε σε συγκεκριμένο χώρο (αποθήκη) ό,τι δεν χρησιμοποιείται καθημερινά στις αίθουσες διδασκαλίας και προχώρησε στην ψηφιακή καταγραφή όλου του διαθέσιμου υλικού μουσικών οργάνων και ηχητικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας σε αρχεία Excel. Εκτός από την καταχώρηση του ηχητικού εξοπλισμού, καταχωρήθηκαν 191 μουσικά όργανα, το κάθε ένα με τον σειριακό του αριθμό, δημιουργήθηκαν δύο (2) ψηφιακά βιβλία (ψηφιακό βιβλίο μουσικών οργάνων και ψηφιακό βιβλίο ηχητικού εξοπλισμού) και διαμορφώθηκε έντυπη φόρμα δανεισμού. Η ασφάλεια των δεδομένων κατοχυρώθηκε με κατάλληλα συστήματα backup. Παράλληλα, ενημερώθηκε ο σύλλογος διδασκόντων και η μαθητική κοινότητα για την ψηφιακή καταγραφή του μουσικού και ηχητικού εξοπλισμού και για το νέο σύστημα δανεισμού (ορισμός υπευθύνου, συμπλήρωση αίτησης δανεισμού από κηδεμόνα, όροι δανεισμού κτλ) και άρχισε η διάθεση οργάνων σε διδάσκοντες και μαθητές, με ταυτόχρονη καταγραφή του δανεισμού στο ψηφιακό βιβλίο μουσικών οργάνων.

Όσον αφορά τη διαμόρφωση ψηφιακού ημερολογίου δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας, διαμορφώθηκε εύχρηστο ημερολόγιο δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα Google Calendar, στο οποίο αναρτήθηκαν όλες οι δραστηριότητες με σύντομη περιγραφή κάθε γεγονότος. Παράλληλα, ενημερώθηκε ο σύλλογος διδασκόντων για τη δημιουργία του ημερολογίου και για τον τρόπο χρήσης του.

2. Διαμόρφωση-ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου γενικού υλικού της σχολικής μονάδας.

Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης περιελάμβανε τη διαμόρφωση-ενημέρωση ψηφιακού βιβλίου γενικού υλικού της σχολικής μονάδας, ώστε να επιτευχθεί η απλοποίηση και διευκόλυνση της καθημερινής λειτουργίας της, όσον αφορά την οργάνωση, καταγραφή και έλεγχο κατάστασης του γενικού υλικού της. Βασικοί στόχοι ήταν η καταγραφή γενικού υλικού, ο έλεγχος λειτουργικότητας καταγεγραμμένου υλικού, η καταγραφή χώρων αποθήκευσης και φύλαξης, η δημιουργία ψηφιακού βιβλίου γενικού υλικού, ο έλεγχος χρήσης και δανεισμού υλικού (πχ προτζέκτορες, Η/Υ).

Δημιουργήθηκε ομάδα καταγραφής γενικού υλικού, η οποία διερεύνησε όλους τους χώρους του σχολείου (αίθουσες διδασκαλίας μαθημάτων μουσικής, αποθήκη οργάνων, αίθουσα συναυλιών, βιβλιοθήκη) και προχώρησε στην ψηφιακή καταγραφή όλου του διαθέσιμου γενικού υλικού της σχολικής μονάδας σε αρχεία Excel (διαδραστικοί πίνακες, πίνακες ανακοινώσεων, έδρες, καρέκλες καθηγητών, υπολογιστές αιθουσών, αναλόγια, υποπόδια, σκαμπό πιάνου, ξύλινες και σιδερένιες ντουλάπες). Η ασφάλεια των δεδομένων κατοχυρώθηκε με κατάλληλα συστήματα backup. Παράλληλα, ενημερώθηκε ο σύλλογος διδασκόντων και η μαθητική κοινότητα για την ψηφιακή καταγραφή του γενικού υλικού.

Τα αποτελέσματα της δράσης ήταν πολύ θετικά, καθώς η δημιουργία ψηφιακού βιβλίου γενικού υλικού επιτρέπει την εύκολη και άμεση παρακολούθηση της κατάστασης και κινητικότητας υλικού, την εύκολη και άμεση διαδικασία δανεισμού εξοπλισμού και την αξιοποίηση μεγαλύτερου μέρους του γενικού εξοπλισμού.

3. Ψηφιακή αρχειοθέτηση μουσικού υλικού (μέθοδοι και μουσικό ρεπερτόριο) της βιβλιοθήκης της σχολικής μονάδας στο λογισμικό Bibliotheque.

Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης περιελάμβανε την ενασχόληση με την ψηφιακή αρχειοθέτηση του μουσικού υλικού της βιβλιοθήκης του σχολείου εστιάζοντας σε μεθόδους και μουσικό ρεπερτόριο. Κύριος στόχος του σχεδίου ήταν η δημιουργία μιας εύχρηστης, ευέλικτης ψηφιακής βιβλιοθήκης, η οποία θα επιτρέπει γρήγορη αναζήτηση του υλικού, καθώς και πρόσβαση, σε βάθος χρόνου, από τον προσωπικό υπολογιστή των εκπαιδευτικών. Σε συνεργασία με τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης διαμορφώθηκε πρόγραμμα εργασίας στον χώρο της βιβλιοθήκης, ορίστηκε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα ψηφιοποίησης, η οποία αναρτήθηκε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα της βιβλιοθήκης, έγινε ενημέρωση στα νέα μέλη της ομάδας για το λογισμικό “Bibliotheque” (πρόγραμμα ψηφιακής αρχειοθέτησης), ελέγχθηκαν εκ νέου οι καταχωρήσεις του περασμένου έτους για πιθανές παραλείψεις και επικαιροποιήθηκαν οι λέξεις-κλειδιά με γνώμονα τη διευκόλυνση της αναζήτησης του υλικού και τις ιδιαιτερότητες των μεθόδων που ψηφιοποιήθηκαν. Με το πέρας της δράσης, ολοκληρώθηκε η ψηφιακή αρχειοθέτηση των μεθόδων πιάνου και δρομολογήθηκε η αρχειοθέτηση των μεθόδων βιολιού. Έρευνα στο μουσικό υλικό της βιβλιοθήκης αποκάλυψε ότι απουσιάζουν παντελώς μέθοδοι και ρεπερτόριο φλάουτου, οπότε μέλος της ομάδας διαμόρφωσε κατάλογο με μεθόδους απαραίτητες για τη διδασκαλία του οργάνου σε μαθητές εφηβικής ηλικίας, με στόχο την απόκτησή του. Επιπλέον, οι καθηγητές πιάνου του σχολείου ενημερώθηκαν για την ψηφιακή αρχειοθέτηση των μεθόδων και ενθαρρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν και τον ψηφιακό κατάλογο στον χώρο της βιβλιοθήκης αλλά και τις υπάρχουσες μεθόδους για επιλογή και ποικιλία ρεπερτορίου, δανεισμό κτλ.

Τα ανωτέρω τρία σχέδια δράσης κρίνονται πολύ σημαντικά για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς, όπως επεσήμανε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου, είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις ανάγκες μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας, αφού η συστηματική προσπάθεια ψηφιοποίησης ενισχύει τη λειτουργικότητα και την οργανωτική επάρκειά της. Επιπλέον, η επιλογή χρήσης ψηφιακών εργαλείων (όπως το Google Calendar και ηλεκτρονικά αρχεία) ενισχύει την προσβασιμότητα και τη συνεργασία μεταξύ των μελών του προσωπικού. Επιπρόσθετα, η δομημένη προσέγγιση και η αξιοποίηση των Google tools δείχνουν προνοητικότητα και τεχνογνωσία, και έτσι οι δράσεις έχουν μακροπρόθεσμο όφελος για όλο το προσωπικό.

Για τους λόγους αυτούς οι δράσεις είχαν πολύ θετική ανταπόκριση και ανατροφοδότηση από τον σύλλογο διδασκόντων και σχεδιάζεται η συνέχισή τους και στο επόμενο σχολικό έτος.

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6

Μαθητική Συναυλία πιάνου

Ιούν 20252

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 και ώρα 18:30 είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε τη Μαθητική Συναυλία Πιάνου 2025 του σχολείου μας — ένα ξεχωριστό απόγευμα γεμάτο μουσική, συναίσθημα και δημιουργικότητα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέβηκαν στη σκηνή με θάρρος και έμπνευση, παρουσιάζοντας έργα που μελέτησαν με συνέπεια και αγάπη όλη τη χρονιά. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ένα πολύχρωμο μουσικό ταξίδι μέσα από έργα της κλασικής, ρομαντικής, σύγχρονης και κινηματογραφικής μουσικής. Από τον Beethoven, τον Chopin και τον Clementi μέχρι τον Bizet, τον Tiersen, τον Yiruma και σύγχρονους παιδαγωγικούς συνθέτες, τα κομμάτια κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα στυλ – από ονειρικές μελωδίες έως θεατρικά σκίτσα και ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την όμορφη προσπάθειά τους, καθώς και στους καθηγητές πιάνου που με αφοσίωση καθοδήγησαν αυτό το μουσικό ταξίδι:

Αθανασίου Κατερίνα • Αποστόλου Ματίνα • Γκαντάκη Μαρία • Δημητρίου Ελένη • Ευσταθιάδη Όλγα • Μανωηλίδου Ιουλία • Μανωηλίδης Βλαδίμηρος • Πάλλα Τίνα • Παππά Ελένη • Ρηγανά Μαριάννα • Τσάπρα Αποστολία

Ευχαριστούμε όσους παρευρέθηκαν και στήριξαν τα παιδιά με την παρουσία τους. Οι στιγμές αυτές μας θυμίζουν πως η τέχνη, όταν καλλιεργείται με αγάπη, ανθίζει και συγκινεί!

 

Γκαντάκη Μαρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ02 και ΤΕ16.00

Δημητρίου Ελένη, Εκπαιδευτικός ΠΕ79.01

1 2 3 4

Μαθητική Συναυλία

Ιούν 20252
Στις 29 Απριλίου, λίγο πριν το τέλος των μαθημάτων της φετινής σχολικής χρονιάς,  πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων απογευματινή μαθητική συναυλία. Σε αυτή συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των τάξεων κλασικής κιθάρας της καθ/τριας Ελένης Αλεξίου, ακορντεόν της καθ/τριας Παναγιώτας Γκολίτου, τρομπονιού της καθ/τριας Ευγενίας Χαραλαμπίδου και ηλεκτρικού μπάσου του καθ/τή Γιώργου Χαρίτου.  Οι νέοι και νέες μουσικοί ερμήνευσαν κομμάτια από το ευρύ φάσμα της Μουσικής, σόλο ή σε μικρά σύνολα των δύο ή τριών οργάνων.  Ακούστηκαν μελωδίες από την ελληνική παράδοση, το έντεχνο και λαϊκό τραγούδι μέχρι κομμάτια κλασικού ρεπερτορίου και διασκευές σύγχρονων τραγουδιών.
Τα παιδιά απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού και μετά την αναμνηστική ομαδική φωτογραφία, έλαβαν  από τους καθηγητές τους
ως δώρο ένα λουλούδι. Συγχαίρουμε τους μικρούς μουσικούς που με τη συμμετοχή τους στη Συναυλία έδωσαν την ευκαιρία στους παρευρισκόμενους γονείς, κηδεμόνες, φίλους, συμμαθητές κι εκπαιδευτικούς να απολαύσουν ένα όμορφο, μελωδικό ταξίδι και τους ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι με συντροφιά τη Μουσική!
Εκ μέρους των συναδέλφων-υπεύθυνων καθηγητών/τριών της εκδήλωσης,
Ελένη Αλεξίου
καθ/τρια κλασικής κιθάρας
1 2 3 4 5
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων ιδρύθηκε το 1997. Τα Χριστούγεννα του 2008 έγινε η μετεγκατάστασή του στο δικό του υπερσύγχρονο διδακτήριο 5500 τετραγωνικών μέτρων στην περιφερειακή οδό Καρδίτσας-Λάρισας κοντά στο Ριζαριό Τρικάλων. Διαθέτει 40 στούντιο για τα ατομικά μαθήματα, πλούσια βιβλιοθήκη, αίθουσες ξένων γλωσσών, εστιατόριο, αίθουσα μουσικής τεχνολογίας, εργαστήριο πληροφορικής, αίθουσες χορωδιών, εργαστήριο εικαστικών, εργαστήριο φυσικής και χημείας, αίθουσα βυζαντινής μουσικής και αίθουσα συναυλιών χωρητικότητας 350 ατόμων.

Οι μαθητές διδάσκονται όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας, όπως σε όλα τα άλλα Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια της χώρας, έχοντας τη δυνατότητα να στοχεύσουν σε όλα τα επιστημονικά πεδία και όχι μόνο στις μουσικές σχολές. Σε σχέση με τα άλλα σχολεία οι μαθητές διδάσκονται επιπλέον μουσικά μαθήματα. Στα μαθήματα μουσικής παιδείας μελετούν σε ισότιμη βάση την Ελληνική μουσική παράδοση και την Ευρωπαϊκή (κλασική και σύγχρονη) μουσική. Οι μαθητές διδάσκονται σε ατομικά μαθήματα τρία (3) μουσικά όργανα: ένα όργανο επιλογής και δύο υποχρεωτικά (πιάνο και ταμπουρά). Σε ομαδικά μαθήματα διδάσκονται θεωρία μουσικής, βυζαντινή μουσική, ιστορία της μουσικής, χορωδία, μορφολογία, αρμονία, γραφή καθ’ υπαγόρευση, μουσική τεχνολογία κ. ά. Επιπλέον διδάσκονται και μαθήματα αισθητικής αγωγής: Ιστορία της Τέχνης, Θέατρο και Καλλιτεχνικά.

Στο σχολείο μας υλοποιούνται ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα: Erasmus +, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και σχολικού αθλητισμού. Κάθε χρόνο γίνονται εκδηλώσεις και δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για το Ολοκαύτωμα (προγράμματα Crocus και Butterfly, αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων του Ολοκαυτώματος).

Από το σχολικό έτος 2011-2012 μέχρι σήμερα,  λειτουργεί Λογοτεχνικό Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιούνται ποικίλες δράσεις: πρόσκληση στην τάξη σημαντικών Ελλήνων ποιητών και πεζογράφων (ενδεικτικά: Δήμητρα Χριστοδούλου, Αντώνης Φωστιέρης, Νίκος Λάζαρης, Ηλίας Κεφάλας, Βασίλης Ρούβαλης, Χρήστος Αρμάντο Γκέζος), δράσεις φιλαναγνωσίας, συμμετοχή σε πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, δραστηριότητες ώσμωσης των Τεχνών (επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, καλλιτεχνικά δρώμενα, θεατρικές παραστάσεις).

Επιπλέον, οι σημαντικές  συγγραφείς Μαρούλα Κλιάφα και Τούλα Τίγκα έχουν  προσκληθεί στο σχολείο μας και έχουν οργανωθεί αφιερώματα στο έργο τους.

Το σχολείο μας είναι ενεργό μέλος στο European School Radio (ενδεικτικές εκπομπές: Η Ποίηση στο ραδιόφωνο, το Θέατρο στο ραδιόφωνο,  Ηλεκτρονική μουσική και ηχητική τέχνη) και συμμετέχει στο πανελλήνιο μαθητικό φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη της επικράτειας.

Επιπλέον, έχει συμμετάσχει και έχει διακριθεί σε  διαγωνισμούς ζωγραφικής – σκίτσου, γαλλοφωνίας,  λογοτεχνίας, δημιουργίας ταινιών και  μουσικής σύνθεσης. Συμμετέχει κάθε χρόνο στον μαραθώνιο ανάγνωσης που διοργανώνεται από τον σύλλογο καθηγητών γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας δημόσιας εκπαίδευσης νομού Τρικάλων.

Κάθε χρόνο διοργανώνονται από το σχολείο μας δύο μεγάλες συναυλίες με συμμετοχή γνωστών Ελλήνων καλλιτεχνών (ενδεικτικά: Ευανθία Ρεμπούτσικα, Χρήστος  Νικολόπουλος, Μπάμπης Τσέρτος) και πολλές μικρότερες. Τα μουσικά σύνολα του σχολείου παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο κοινό, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, και επιπλέον παρουσιάζονται ρεσιτάλ από μαθητές και καθηγητές του σχολείου.

Παράλληλα, κάθε χρόνο το σχολείο μας συμμετέχει σε μουσικά φεστιβάλ που διοργανώνονται από Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας (Ξάνθης, Καβάλας, Καστοριάς) και ανταποκρίνεται θετικά σε προσκλήσεις για συνεργασία από σχολεία του εξωτερικού (Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή και Ζάππειο Κωνσταντινούπολης). Συνεργάζεται με μουσικά σχολεία της χώρας σε θεματικές συναυλίες και έχει λάβει μέρος σε μουσικούς διαγωνισμούς, στους οποίους έχει αποσπάσει ποικίλες διακρίσεις.

Επίσης, έχει ανταποκριθεί θετικά σε πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας και της Κύπρου για συμμετοχή σε πρωτοπόρα προγράμματα και σε επετειακές εκδηλώσεις.

Τέλος, έχει παρουσιάσει αφιερώματα υψηλής αισθητικής και μουσικής αρτιότητας (αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, τον Κώστα Βίρβο, τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Γιάννη Ρίτσο και τον Τάσο Λειβαδίτη, τον Νίκο Καζαντζάκη, αφιέρωμα στα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης, στην κρητική λογοτεχνία παρουσιάζοντας Ερωτόκριτο, στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση), καθώς και συναυλίες ηλεκτρονικής μουσικής με συνθέσεις καθηγητών και μαθητών, θεατρικές παραστάσεις (Σαίξπηρ, Μαθαίνοντας Αστρονομία μέσα από το Θέατρο).  Και το σπουδαιότερο: είναι ένα σχολείο εύρωστο, δυναμικό και ανοιχτό στην κοινωνία, το οποίο συμπράττει συχνά με σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας σε επετείους και σε ποικίλες δράσεις, αλλά και με σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Άρτας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας).

ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • Λειτουργεί με ολιγομελή τμήματα.
  • Δεν δεσμεύει υποχρεωτικά τους μαθητές να ακολουθήσουν μουσικές σπουδές. Οι απόφοιτοι του Μουσικού Λυκείου έχουν τις ίδιες δυνατότητες επιλογής κατά την αποφοίτησή τους με τους απόφοιτους των Γενικών Λυκείων.
  • Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν στο έπακρο τα μουσικά τους ενδιαφέροντα, αλλά και να λάβουν μια πολύπλευρη Γενική και Μουσική Παιδεία -και μάλιστα δωρεάν.
  • Το διδακτικό προσωπικό Γενικής Παιδείας των Μουσικών Σχολείων επιλέγεται με βάση τα αυξημένα του προσόντα, στα οποία περιλαμβάνονται: διδακτορικά, μεταπτυχιακοί τίτλοι, γνώση ξένων γλωσσών, καλλιτεχνική καλλιέργεια και προϋπηρεσία.
  • Όλα τα Μουσικά Σχολεία εφαρμόζουν στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα παιδαγωγικές καινοτομίες, πραγματοποιούν πολυδιάστατες και πολύμορφες πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις και συμβάλλουν στην ανάπτυξη ισχυρών δεσμών και σχέσεων γόνιμης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
  • Η μεταφορά των μαθητών στο σχολείο γίνεται δωρεάν.
  • Κάθε μεσημέρι οι μαθητές σιτίζονται δωρεάν.
  • Η φοίτηση ενός μαθητή στο Μουσικό Σχολείο είναι πολύ σημαντική για την κοινωνική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξή του: οι μαθητές συμμετέχουν σε χορωδίες και μουσικά σύνολα, γίνονται μέλη μιας ομάδας και μέσα σε αυτή διδάσκονται βιωματικά να μην ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους αλλά να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να πειθαρχούν και να εκφράζουν το ταλέντο τους στη μουσική και όχι μόνο. Έτσι ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς και όλοι απολαμβάνουν ένα θετικό, ισορροπημένο και δημιουργικό εκπαιδευτικό κλίμα.
  • Οι μαθητές στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, μακριά από τις προκλήσεις της πόλης, βρίσκονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον, σε έναν πραγματικό πυρήνα εκπαίδευσης και πολιτισμού.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι γονείς και κηδεμόνες των αποφοίτων των Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι  επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Μουσικό Σχολείο, υποβάλλουν αίτηση κάθε Μάιο. Οι μαθητές αξιολογούνται από μια ειδική Επιτροπή Επιλογής, η οποία ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Η συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής δεν προϋποθέτει προηγούμενες μουσικές γνώσεις για τους/τις υποψήφιους/-ες.

Στις υπόλοιπες τάξεις των Μουσικών Σχολείων μπορούν να εγγραφούν και να φοιτήσουν μαθητές/-τριες κατόπιν κατατακτήριων εξετάσεων, οι οποίες  διενεργούνται στην αρχή του διδακτικού έτους σε συγκεκριμένη ύλη των μουσικών μαθημάτων και εφόσον προκύψουν κενές θέσεις.

Παλαιότερες Δημοσιεύσεις



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων