Την Τετάρτη, 13 Απριλίου 2022 η Α΄ τάξης του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Καρδίτσας, στα Κανάλια και το Κάστρο Φαναρίου. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Κωνσταντίνα Πλεσιώτη, Θωμάς Παπαευθυμίου, Δημήτρης Γκούμας και ο δ/ντής του σχολείου, Σωτήρης Τσαντίλας.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας φιλοξενεί αντιπροσωπευτικά και πολύ σημαντικά ευρήματα του γειτονικού νομού, καλύπτοντας χρονικά όλες τις περιόδους από την Παλαιολιθική και Νεολιθική εποχή έως την Ύστερη Αρχαιότητα. Οι εκθέσεις του είναι δομημένες κατά χρονολογική σειρά και με θεματικές ενότητες, εστιάζοντας σε ανθρωποκεντρικά θέματα του παρελθόντος, όπως η καθημερινή ζωή των ανθρώπων, το εμπόριο, η οικονομία, η αισθητική, η λατρεία και ο θάνατος.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα εκθέματα από την κα Πλεσιώτη και συμμετείχαν ενεργά στην ξενάγηση με τις παρατηρήσεις και τις ερωτήσεις τους. Εντυπωσιάστηκαν από τα πλούσια ευρήματα της προϊστορικής περιόδου, αλλά και από τα ενδιαφέροντα θρησκευτικά μνημεία των ιστορικών χρόνων, όπως τον αρχαϊκό ναό του Απόλλωνα στη Μητρόπολη και το Ομοσπονδιακό Θεσσαλικό Ιερό της Ιτωνίας Αθηνάς.
Επόμενος σταθμός της διδακτικής επίσκεψης τα Κανάλια, ένα γραφικό χωριό με ανεμπόδιστη θέα προς το Θεσσαλικό κάμπο. Ο οικισμός διασώζει πλούσια δείγματα παραδοσιακής-ηπειρωτικής αρχιτεκτονικής, ενώ το όνομα του οφείλεται, κατά την παράδοση, στα κανάλια που έφερναν το νερό από τις πηγές στη Μονή Λυκουσάδας.
Από τα Κανάλια μαθητές και εκπαιδευτικοί περπάτησαν μια όμορφη διαδρομή 3 χλμ., μέχρι το Κάστρο του Φαναρίου, Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα διατηρημένα Μεσαιωνικά κάστρα στη χώρα μας, κτισμένο στην ίδια περίπου θέση όπου στα αρχαία χρόνια υπήρχε η ακρόπολη της της «κλωμακόεσσας» Ιθώμης.
Η παραπάνω επίσκεψη αποτέλεσε μια ευχάριστη εμπειρία για τους μαθητές, που, απέκτησαν νέες γνώσεις και ερεθίσματα, κινητοποίησαν την παρατηρητικότητα και τη φαντασία τους και αποδείξαν έμπρακτα ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν πρέπει να περιορίζεται στα στενά πλαίσια της σχολικής αίθουσας.