Αρχική » Βιωματικές Δράσεις

Βιωματικές Δράσεις

Παρουσίαση Βιωματικών Δράσεων Α’ Γυμνασίου σχολ. έτους 2013-2014

στο Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου

 «Έφτασα να πιστεύω ότι στο σχολείο, … οι μόνες γνώσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου είναι αυτές που ο ίδιος ανακαλύπτει μόνος του και τις κάνει δικές του.»

                                                C. R. Rogers

Οι Βιωματικές Δράσεις Α’ Γυμνασίου στοχεύουν στην μάθηση με βιωματικό, συνεργατικό και διερευνητικό τρόπο και αφορούν στην ενότητα Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.). Ειδικότερα στοχεύουν στην:

  • Ενεργοποίηση των μαθητών.
  • Επικοινωνία.
  • Δεξιότητα του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.
  • Μαθησιακές εμπειρίες συνδεδεμένες με την πραγματική ζωή.
  • Δημιουργικότητα.
  • Θετική στάση σε θέματα μελέτης.

Στο Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου ορίστηκαν ως συντονίστριες-εκπαιδευτικοί για τις Βιωματικές Δράσεις Α’ Γυμνασίου σχολ. έτους 2013-2014 οι:

  • Πουλιάνα Λουίζα, ΠΕ06.
  • Σέτζη Ελένη, ΠΕ01.

Στη συνέχεια, κατατέθηκαν δύο (2) προτάσεις θεμάτων από τις εκπαιδευτικούς με τους εξής τίτλους:

  •  «ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΦΙΛΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
  •  «ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ : ΦΙΛΟΣ ή ΕΧΘΡΟΣ;»

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα επιλεγόμενα θέματα και δήλωσαν σε ποιο από τα δύο επιθυμούν να συμμετέχουν. Διαμορφώθηκαν δύο (2) τμήματα με δεκατρείς (13) μαθητές το καθένα.

 O στόχος της Σ.Κ.Ζ. είναι η καλλιέργεια ικανοτήτων και αξιών που είναι σημαντικές στα σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις που βοηθούν στην ανάπτυξη:

  • Κλίματος εποικοδομητικής επικοινωνίας
  • Συνεργατικότητας
  • Καλών σχέσεων στην ομάδα
  • Αποδοχής και αξιοποίησης της διαφορετικότητας
  • Ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας/καινοτομίας

Το επιθυμητό εκπαιδευτικό όφελος της Σ.Κ.Ζ. αφορά στη διαμόρφωση ενός θετικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, που ενισχύει:

  1. Την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών
  2. Την προαγωγή της ψυχικής υγείας
  3. Την ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

 Με τη Σ.Κ.Ζ., οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν με έναν διαφορετικό τρόπο μάθησης, αναλαμβάνοντας ένα ενεργό ρόλο στα πλαίσια του μαθήματος και της ομάδας, π.χ.

  • Μελέτησαν – πρότειναν ιδέες/λύσεις για τα προβλήματα της σχολικής ζωής, του τμήματος ή της ευρύτερης κοινωνικής ζωής
  • Ενθαρρύνθηκαν να εκφράσουν την γνώμη τους
  • Επικοινώνησαν με συμμαθητές/εκπαιδευτικούς/γονείς/φορείς
  • Χρησιμοποίησαν διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας (γραπτή/ προφορική/ ηλεκτρονική) και συγκέντρωσης πληροφοριών-δεδομένων (διανομή ερωτηματολογίων σε όλους τους μαθητές του γυμνασίου)

Αρχείο pdf :

 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ_ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ_ΦΙΛΟΣ Ή ΕΧΘΡΟΣ

  • Οργάνωσαν εκδηλώσεις- παρουσιάσεις
  • Συζήτησαν – αντάλλαξαν απόψεις με προσκεκλημένους ομιλητές (ενημερωτική συνάντηση με τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ ν. Τρικάλων , κ. Μποντίλα Λεωνίδα,  με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο: βλ. Δραστηριότητες->Σχολικό έτος 2013-2014->Σχολικές Γιορτές και Εκδηλώσεις)
  • Ανέλαβαν τον ρόλο τους στην ομάδα και άρα την ευθύνη των δράσεών τους.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της Βιωματικής Δράσης “Διαδίκτυο: Φίλος ή Εχθρός”…

Το Διαδίκτυο (Internet) είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.

Η ιστορία μας έχει δείξει ότι κάθε τεχνολογική εξέλιξη συνεπάγεται την ανάγκη για δημιουργία μιας συγκεκριμένης ορολογίας και την προσθήκη καινούργιων όρων και λέξεων στον καθημερινό μας λόγο. Έτσι και η τεχνολογία του Διαδικτύου έχει δημιουργήσει τη δική της “jargon”, τη δική της «ειδική φρασεολογία», η οποία έχει εισβάλει για τα καλά και στην ελληνική γλώσσα.

Στo βίντεο που ακολουθεί, οι συμμετέχοντες μαθητές δημιούργησαν ένα μικρό γλωσσάρι για το διαδίκτυο, το «Internetάρι», όπου επέλαξαν αγγλικούς όρους και τις αντίστοιχες μεταφράσεις τους καθώς και τους ορισμούς τους, στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν λέξεις και έννοιες που συναντάμε και χρησιμοποιούμε στη καθημερινότητά μας, με την ελπίδα να σας φανεί χρήσιμο…         

Οι ομάδες δράσης 

Τα Τρελά Γαβράκια

Base 5

Οι Αχτύπητοι

Βίντεο- internetάρι

http://vod-new.sch.gr/asset/detail/mJXbWK3QUZUQRbH8oMUpHoDU/V2ZpIVpSUVUXMUUDXMSaILUk

Τέλος, οι μαθητές αξιολογήθηκαν βάσει των ατομικών φακέλων- Portfolios, των δράσεων που έγιναν ατομικά και σε επίπεδο ομάδας, καθώς και του βαθμού συνεργασίας- επικοινωνίας- συμμετοχής- ενδιαφέροντος. Επίσης, στην τελική φάση του μαθήματος «Βιωματικές Δράσεις», και οι 26 συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε με στόχο την «αυτοαξιολόγηση».

Αρχείο pdf :

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ_ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.) σημαίνει:

  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ
  • ΑΥΤΟΜΑΘΗΣΗ

 Συνολική Παρουσίαση Βιωματικής Δράσης:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ_ΣΚΖ_ΜΑΙΟΣ 2014_ΠΡΟΒΟΛΗ 

Σαν σήμερα

18/9/1834: Πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, ορίζεται η Αθήνα.

Ιστορικό

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση