ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Διευρύναμε τη θεατρική ομάδα του σχολείου μας με μαθητές και των τριών τάξεων και μέχρι τα Χριστούγεννα, ασχοληθήκαμε με θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια , ενώ ταυτόχρονα ξεκινήσαμε τη συνομιλία μας με το λογοτεχνικό βιβλίο, Το αγόρι στο θεωρείο της Αγγελικής Δαρλάση. Αν η ιστορία των Μικρασιατών προσφύγων συγκίνησε τους μαθητές, η ιστορία της Τρικυμίας του Σαίξπηρ -κείμενο που η ίδια η συγγραφέας εμπλέκει στο βιβλίο της-τους ενθουσίασε. Έτσι κατά τη θεατρική μεταφορά του βιβλίου, δώσαμε μεγαλύτερη έκταση στο σαιξπηρικό κείμενο απ΄ ότι η συγγραφέας, προκειμένου να ικανοποιήσουμε την επιθυμία των μαθητών και να καλύψουμε με ρόλους το μεγαλύτερο αριθμό μελών της θεατρικής ομάδας. Μεταφέροντας το κείμενο στη θεατρική πράξη, οι πρόβες μας πάνω στο κείμενο μαζί και η σκηνοθεσία προχώρησαν σε έναν ικανοποιητικό βαθμό, όχι όμως τόσο ώριμο, ώστε να προορίσουμε το έργο για παράσταση και ο χρόνος δεν επαρκούσε για επιπλέον πρόβες. Έτσι το ταξίδι αναζήτησης μέσα από αυτή τη θεατρική πράξη δεν έφτασε σε μία τελική δημιουργία. Ωστόσο μας χάρισε πολλά. Επιπλέον η θεατρική ομάδα δούλεψε και παρουσίασε επί σκηνής τους Ελεύθερους Πολιορκημένους του Δ. Σολωμού, στη γιορτή της 25ης Μαρτίου.
Τέλος, μέλη της θεατρικής ομάδας παρουσίασαν στο Ελληνικό Σχολείο του Μονάχου αποσπάσματα από την περσινή μας παράσταση, Η Άλφα Βήτα της εφηβείας, καθώς υλοποιήσαμε την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μόναχο της Γερμανίας, ένα ταξίδι που μας χάρισε μια υπέροχη εμπειρία.
ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας , στη διαδικασία του μαθήματος, ασχοληθήκαμε σε ολόκληρη την Α’ Γυμνασίου με το βιβλίο της Ειρήνης Μάρρα, Το άδειο μπουκάλι. Αρκετοί μαθητές διάβασαν από μόνοι τους το βιβλίο, ωστόσο διαβάσαμε το βιβλίο στην τάξη , εμπλέκοντας ασκήσεις δημιουργικής γραφής και θεατρικές πρακτικές. Επίσης μαθήτριες από την Α’ τάξη συγκρότησαν την ομάδα Θεάτρου Αναγνωστών. Η ομάδα ασκήθηκε στην αναγνωστική ικανότητα και τα μέλη της μοιράστηκαν επί σκηνής με την προσωπική τους ερμηνεία λογοτεχνικά κείμενα, στις γιορτές της 28ης Οκτωβρίου, του Πολυτεχνείου και της 25ης Μαρτίου.
Στη Β’ Γυμνασίου, σε δύο τμήματα, κάποιοι μαθητές διάβασαν Το αγόρι στο θεωρείο όπως συμφωνήσαμε, το οποίο ομως δεν προλάβαμε να δούμε στην τάξη ως λογοτεχνικό κείμενο όλοι μαζί. Το βιβλίο αυτό όμως αποτέλεσε την αφορμή να γνωρίσουμε στην τάξη την Μικρασιατική Καταστροφή μέσα από αποσπάσματα λογοτεχνικών κειμένων. Βοήθησε σε αυτό και η συνεργασία με τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας που μας προμήθευσε με λογοτεχνικά βιβλία που αναφέρονται σε αυτή την ιστορική περίοδο. ΄Ετσι για κάποιο διάστημα μάλιστα, δημιουργήθηκε μια αναγνωστική κίνηση στην τάξη, καθώς τα βιβλία αυτά άλλαζαν χέρια. Επίσης, Το αγόρι στο θεωρείο, με αφετηρία το βασικό ερώτημα που απασχόλησε την ίδια τη συγγραφέα κατά τη συγγραφή του βιβλίου, αποτέλεσε την αφορμή να εστιάσουμε σε έναν προβληματισμό που αφορά τον συγγραφέα , από πού αντλεί κάθε φορά το υλικό του, γιατί γράφει, ποια είναι τα μυστικά της δικής του σχέσης με το λόγο.
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας της Β’ Γυμνασίου, εντάσσεται και η επίσκεψη μας στο Θεσσαλικό Θέατρο, για να παρακολουθήσουμε την πολύ όμορφη παράσταση, Το καπλάνι της βιτρίνας της Άλκης Ζέη.