ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΨΩΔΙΕΣ Γ,Ζ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ, ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΤΩΝ ΔΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
της Τσαΐρη Μαρίνας
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΨΩΔΙΕΣ Γ,Ζ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ, ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΤΩΝ ΔΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
της Τσαΐρη Μαρίνας
Έχουν περάσει 101 χρόνια από το γεγονός που συντάραξε το πανελλήνιο… τη Μ.Α. καταστροφή και η πληγή που άνοιξε τότε δεν έχει κλείσει ακόμη…Όσα χρόνια κι αν περάσουν, δεν θα σβήσει από την ιστορική μνήμη μας… Οι νεότερες γενιές οφείλουν να εντριφήσουν στα γεγονότα της περιόδου, να διδαχθούν από αυτά, να ξορκίσουν το κακό του πολέμου και των συνεπειών του που δεν γνωρίζει λαούς και σύνορα και να απαλλαχθούν από εμπάθειες, μισαλλοδοξίες και μίση. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές της Α Γυμνασίου εργάστηκαν με επιμονή κι ενθουσιασμό και παρήγαγαν εργασίες με θέμα την Μ.Α. Καταστροφή, αφορμής δοθείσης από το απόσπασμα “Ταξίδι χωρίς επιστροφή” του έργου της Δ. Σωτηρίου “Οι νεκροί περιμένουν”, το οποίο βρίσκεται στο σχολικό βιβλίο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α’ Γυμνασίου.
Έτσι, άλλοι μαθητές δημιούργησαν εργασίες γενικά για τα γεγονότα της Μ.Α. Καταστροφής,
άλλοι προσέγγισαν τα έργα της Δ. Σωτηρίου “Ματωμένα Χώματα” και “Οι νεκροί περιμένουν” και
άλλοι αξιοποίησαν άλλες πηγές ή μαρτυρίες και υλοποίησαν εργασίες
α) για τη ζωή των Μικρασιατών πριν την καταστροφή, β) γι’ αυτά που υπέστησαν κατά τη διάρκεια της καταστροφής και γ) για τη ζωή τους μετά την καταστροφή ως πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Παρακάτω παρατίθενται μερικές αξιόλογες:
του Τζιάφα Δημητρίου
του Γεωργιτσόπουλου Ηλία
του Στάθη Χρήστου
της Ντάση Μελίνας
του Παπαδόπουλου Γεωργίου
της Μπάνα Σιλβάνα
της Καπαρέλου Ιωάννας
της Νικολοπούλου Δάφνης
της Μποζιονέλου Παναγιώτας
της Σχοινοχωρίτη Σταματίνας
Οι τοίχοι γέμισαν χρώματα, σχέδια, φαντασία… και ομόρφυναν το σχολείο μας. Με πρωτοβουλία των καθηγητριών του σχολείου, κας Κατσιπόδη Ευαγγελίας και κας Μαρούση Βασιλικής, και με τη συνδρομή μελών του Συλλόγου Γονέων και ομάδας μαθητών πραγματοποιήθηκε δράση εξωραϊσμού του εξωτερικού χώρου του σχολείου. Η χρονιά, λοιπόν, έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και πολλά υποσχόμενη για την επόμενη…