Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συνεργάστηκαν στη διοργάνωση αφιερωμάτων σε παγκόσμιες ημέρες κατά το σχολικό έτος 2023-2024. Η ενασχόληση αυτή με τις παγκόσμιες ημέρες προσφέρει σημαντικά οφέλη στους μαθητές και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αρχικά, οι παγκόσμιες ημέρες επιτρέπουν στους μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν σημαντικά παγκόσμια ζητήματα, όπως το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την υγεία και την ειρήνη. Μέσα από δραστηριότητες, συζητήσεις και ενημερώσεις, τα παιδιά αποκτούν μια ευρύτερη και πιο σφαιρική αντίληψη του κόσμου.
Επιπλέον, η ενασχόληση με τις παγκόσμιες ημέρες καλλιεργεί την αίσθηση της παγκόσμιας αλληλεγγύης και του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται και να εκτιμούν την πολιτισμική ποικιλομορφία και να συμμετέχουν ενεργά στην προώθηση της ειρήνης και της δικαιοσύνης. Αυτό συμβάλλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενημερωμένων πολιτών που είναι σε θέση να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία.
Τέλος, οι παγκόσμιες ημέρες ενισχύουν την ενότητα και το αίσθημα του «ανήκειν» στην σχολική κοινότητα. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται για την οργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα συνεργασίας και κοινού στόχου.
Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις παγκόσμιες-εθνικές ημέρες που ασχοληθήκαμε:
1. Παγκόσμια ημέρα ασφάλειας στο Διαδίκτυο
https://blogs.sch.gr/gymiteas/2024/02/12/pagkosmia-imera-asfaleias-sto-diadiktyo/
Οι μαθητές του Γυμνασίου Λ.Τ Ιτέας Καρδίτσας συμμετείχαν στις 6 Φεβρουαρίου 2024 σε εκπαιδευτικά
προγράμματα και εργαστήρια στο σχολείο τους.
οι μαθητές πήραν πληροφορίες σχετικά με θέματα όπως η διαδικτυακή παρενόχληση, η προσωπική ασφάλεια στο
διαδίκτυο και η προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Επιπλέον, ενισχύθηκε η επίγνωση των μαθητών σχετικά με τον κώδικα συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και έγινε
ενθάρρυνση για την ενεργό συμμετοχή τους σε δραστηριότητες που προωθούν την ασφαλή χρήση της
τεχνολογίας.
2. Εορτασμός της παγκόσμιας μέρας του π.
https://blogs.sch.gr/gymiteas/2024/03/16/imera-p/
Οι μαθητές/τριες του Γ/σίου Λ.Τ. Ιτέας γιόρτασαν με διάφορες δράσεις την ημέρα της σταθεράς π στις 14
Μαρτίου 2024
Α) Αρχικά έγινε μια παρουσίαση των ιστορικών στοιχείων της σταθεράς και του εορτασμού της.
Β) Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση «υπολογισμός του π»
Σαν μικροί ερευνητές μέτρησαν την περιφέρεια του κύκλου του γηπέδου ποδοσφαίρου με σχοινί και με τη ρόδα
ενός ποδηλάτου καθώς και την διάμετρό του και υπολόγισαν την τιμή της σταθεράς π.
Οι μαθητές ακολουθώντας την ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική μέθοδο κατάφεραν να κατανοήσουν
ότι οι Φυσικομαθηματικές Επιστήμες αποτελούν διανοητική πρόκληση, συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη
του ατόμου και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού της κοινωνίας μας.
3. Πείραμα του Ερατοσθένη
https://blogs.sch.gr/gymiteas/2024/03/21/peirama-eratostheni/
Α) Αρχικά έγινε μια παρουσίαση των ιστορικών στοιχείων του πειράματος και του Ερατοσθένη
Β) Τα παιδιά βρήκαν τις συντεταγμένες του σχολείου και την απόσταση του σχολείου από τον Ισημερινό της
Γης και την ώρα στην οποία ο Ήλιος βρίσκεται στο ζενίθ του στον τόπο μας και έτσι εκείνη την ώρα είχαμε την
μικρότερη σκιά.
Γ) Χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και επέλεξαν από το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών τα αντικείμενα που θα
χρησιμοποιούσαν για τις μετρήσεις όπως ορθοστάτες, μετροταινίες, μολύβια , κομπιουτεράκια.
Οι μαθητές ακολουθώντας την ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική μέθοδο κατάφεραν να κατανοήσουν τον
απλό τρόπο υπολογισμού της ακτίνας της Γης.
4. Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και Πανελλήνια Ημέρα Φιλοζωίας.
https://blogs.sch.gr/gymiteas/2024/04/11/4i-aprilioy-pagkosmia-imera-adespoton-zoon/
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων της Ιτέας ενημερώθηκαν από κτηνίατρο για
τη σωστή διαχείριση των αδέσποτων και των ζώων συντροφιάς, τη σωστή φροντίδα τους και το σωστό τρόπο
συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα.
Δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον και της
καλλιέργειας του σεβασμού στα δικαιώματα των ζώων μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.
Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στο Σχέδιο Δράσης «Οικοδόμηση σχέσεων αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης μέσα από συνεργατικές πρακτικές και δράσεις», στον άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών», σχολικού έτους 2023-2024 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς: Ευαγγελία Τσατσαρέλη, Έλλη Βυτινιώτου, Βαΐα Τσίπρα
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.