Ολυμπιάδες και eTwinning mobility

Υποστηρίζοντας την υποψηφιότητα του Παρισιού για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων το 2024, το σχολείο Institution Sacré Cœur de Rouen συμμετείχε σε διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διοργάνωσε από τις 15 έως τις 21 Μαΐου 2017 την εβδομάδα OLYMPIADES du Sacré-Coeur.

Αυτή η πρώτη έκδοση των Ολυμπιάδων, προσαρμόστηκε ως έργο eTwinning, και η δια βίου εκτέλεσή της εντάχθηκε στα πλαίσια του eTwinning mobility. Το εγχείρημα ήταν επιτυχές για όλους τους συμμετέχοντες και χαιρετίστηκε από τα μέλη της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Ως εκ τούτου, το σχολείο Institution Sacré Cœur de Rouen είχε την τιμή να μας προτείνει την διοργάνωση της δεύτερης έκδοσης του προγράμματος.

Δεδομένου ότι οι Ολυμπιάδες φέρνουν σε επαφή μαθητές Γυμνασίων 14 έως 16 ετών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες για να συμμετάσχουν σε αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις που συνδέονται με τον πολιτισμό της διοργανώτριας χώρας και η κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης αυτού του εξαιρετικού έργου θα αποτελέσει ευκαιρία για τα συμμετέχοντα σχολεία να επιδείξουν τον ευρωπαϊκό δυναμισμό τους, η πρόσκληση από το σχολείο –  διοργανωτή της πρώτης Ολυμπιάδας έγινε αποδεκτή.

Επανατοποθετούμενο στα πλαίσια του eTwinning mobility και συνεχίζοντας τη σχέση συνεργασίας, δημιουργικότητας και φιλίας, το σχολείο μας σχεδίασε στην διαδικτυακή κοινότητα των Σχολείων της Ευρώπης eTwinning το νέο έργο για το σχολικό έτος 2017 – 2018 με τίτλο JEUX OLYMPIQUES, DES PONTS ENTRE LE PASSE ET LE FUTUR (L’amitié dans la compétition) και μαζί  με τον ιδρυτή διοργάνωσαν τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές για το τρέχον σχολικό έτος που πραγματοποιήθηκαν από 27/3/2018 – 3/4/2018, διάστημα όπου η ελληνική αποστολή μετέβη στον  Εκπαιδευτικό  Όμιλο Institution du Sacré Cœur της Ρουέν.

 

   

Αντίστοιχα, η γαλλική αποστολή επισκέφθηκε την χώρα μας και χώρα διοργάνωσης των Ολυμπιάδων από 19 έως 25/4/2018.  Όπως περιγράφεται στο σχεδιασμό του προγράμματος, οι μαθητές συνεργάστηκαν πρώτα διαδικτυακά και στη συνέχεια δια ζώσης. Αυτό πραγματοποιήθηκε αρχικά στο twinspace του έργου, στη συνέχεια στα δύο σχολεία, στην Ολυμπία και στην Αθήνα, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών.

 

Όσο αφορά στις δράσεις που σχεδιάστηκαν να πραγματοποιηθούν στο Γυμνάσιο Ιτέας Καρδίτσας αυτές ήταν:

Υποδοχή της γαλλικής αντιπροσωπίας από τον διευθυντή του σχολείου κ. Παναγιώτη Ταγκούλη , τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τους εκπροσώπους του δήμου στο Δημαρχείο της Ιτέας στις 19/4/2018.

    

Παραδοσιακή υποδοχή της γαλλικής αντιπροσωπίας από τους μαθητές, ξενάγηση στις σχολικές εγκαταστάσεις στις 20/4/2018

Έναρξη της Ολυμπιάδας με πορεία 2χμ από το σχολείο της Ιτέας έως το κλειστό πλέον δημοτικό σχολείο του Ηλιά. Φιλοξενία από τους κατοίκους του χωριού. Αγώνες ζωγραφικής μελισσοκομικών κυψελών. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Λαογραφικό Μουσείο της Ιτέας.

  

Όσο αφορά στις δράσεις που σχεδιάστηκαν να πραγματοποιηθούν στην Αθήνα, προγραμματίστηκαν για το διάστημα από 21 έως 22 Απριλίου 2018 κι αυτές ήταν:

Επισκέψεις ξεναγούμενες σε:

  • Παναθηναϊκό Στάδιο (Αθλητικές  δραστηριότητες : δρόμος)
  • Ακρόπολη, Μουσείο Ακρόπολης
  • Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών (παρουσίαση των δυο ετών κινητικότητας στα πλαίσια του eTwinning

 

   

    

Όσο αφορά στις δράσεις που σχεδιάστηκαν να πραγματοποιηθούν στην Ολυμπία, προγραμματίστηκαν για το διάστημα 23 έως 24 Απριλίου 2018 κι αυτές ήταν:

Επισκέψεις ξεναγούμενες σε:

  1. Αρχαιολογικός Χώρος Ολυμπίας ,
  2. Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας,
  3. Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαιότητας και
  4. Μουσείο της Ιστορίας των Ανασκαφών της Ολυμπίας.

Αθλητικές  δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας όπως:

  1. Δρόμος
  2. Ρίψη
  3. Άλμα
  4. Ποδόσφαιρο, βόλεϊ

    

    

  

 

   

Όσο αφορά στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 25/4/2018 , αναφέρουμε την ξενάγηση των μαθητών στο αρχαίο θέατρο της Λάρισας, και την διεξαγωγή του δεύτερου μέρους του προγράμματος που αναφέρεται στην γέφυρα προς το μέλλον: οι μαθητές που είχαν ήδη συνεργαστεί και εκπαιδευτεί στην εκπαιδευτική ρομποτική, πραγματοποίησαν αγώνες πάλης, ρίψεων και δρόμου με ρομπότ.

 

 

  

 

Ακολούθησε η τελετή λήξης του προγράμματος στο Δημαρχείο Ιτέας παρουσία του Διευθυντή του σχολείου , εκπαιδευτικών, εκπροσώπων του Δήμου, γονέων και όλης της μαθητικής κοινότητας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΕΔΙΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

JEUX OLYMPIQUES, DES PONTS ENTRE LE PASSE ET LE FUTUR

(L’amitié dans la compétition).

Ολυμπιακοί αγώνες, γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος.

«Σεβασμός, Αριστεία, Φιλία».

Οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες είναι εξαιρετικά γεγονότα που φέρουν τον αθλητισμό στην καρδιά της κοινωνίας. Η υποψηφιότητα του Παρισιού για τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2024 τοποθέτησε τον αθλητισμό και τις αξίες του στην υπηρεσία της εκπαίδευσης των νέων και της συνειδητοποίησης των δικαιωμάτων τους.

Με την PLAY International και την UNICEF France, θέσαμε την Playdagogy στα χρώματα του Ολυμπισμού καθώς σχεδιάσαμε τη συνέχεια του έργου «ΟLYMPIADES» για το τρέχον σχολικό έτος με τίτλο «JEUX OLYMPIQUES, DES PONTS ENTRE LE PASSE ET LE FUTUR (L’amitié dans la compétition)». Στο ανωτέρω έργο εντάχθηκε η συμπερίληψη με σκοπό την προώθηση της κοινωνικής ένταξης και των κοινών ευρωπαϊκών αξιών μέσω της τυπικής και της μη τυπικής μάθησης και ως προς τον σχεδιασμό του αυτό ανακηρύχθηκε νικητής των εβδομάδων eTwinning.

Το έργο περιλάμβανε τις εξής 10 ενότητες:

  1. Η αλυσίδα της φιλίας (ανοικτή πρόσβαση)

Καταλαβαίνουμε ότι είναι απαραίτητο να αποδεχτούμε τις διαφορές του άλλου προκειμένου να ζήσουμε καλύτερα μαζί, και ότι η ποικιλομορφία είναι ένας πλούτος για όλους μας.

  1. Σεβαστείτε τους κανόνες

Καταλαβαίνουνε ότι ο σεβασμός των κανόνων είναι απαραίτητος για να επιτραπεί κάθε δίκαιη μεταχείριση.

  1. Σεβασμός στον εαυτό σου

Καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να σεβόμαστε το σώμα και το μυαλό μας φροντίζοντάς τα.

  1. Καλά, καλύτερα, άριστα

Καταλαβαίνουμε ότι η αριστεία είναι μια προσωπική πρόκληση να κάνουμε το καλύτερό μας.

  1. Βοήθεια ή εμπόδιο

Γνωρίζουμε τον αντίκτυπο των αποφάσεων / των επιλογών μας σε άλλους.

  1. Είμαστε καλά μαζί

Καταλαβαίνουμε ότι η συνεργασία απαιτείται για την επιβεβαίωση, υπεράσπιση ιδεών, απόψεων, για διαπραγμάτευση και συμβιβασμό.

  1. Η αξία του σεβασμού

Καταλαβαίνουμε ότι για να υπερασπιστούμε τις δικές μας αξίες χρειάζεται να σεβόμαστε τον εαυτό μας, αλλά και τους άλλους.

  1. Όλα για ένα, ένας για όλους

Κατανοούμε ότι η συμμετοχή σε μια ομάδα έχει οφέλη, αλλά απαιτεί επίσης μια κατάλληλη στάση και συμπεριφορά.

  1. Καταβάλλουμε προσπάθειες για πρόοδο

Κατανοούμε πως θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους και επιδεικνύοντας αποφασιστικότητα, οι προσπάθειες αποδίδουν καρπούς.

  1. Αξίες ζωής

Οι αξίες του Ολυμπισμού μεταφέρονται στην καθημερινότητά μας.

Σε όλη την διάρκεια του έργου προσπαθήσαμε να αποδείξουμε και να εφαρμόσουμε το εξής τελικό παιδαγωγικό δίδαγμα όπως προέκυψε πολλάκις κατά την διάρκεια των δύο σχολικών ετών συνεργασίας και κινητικότητας χάρη στο eTwinning:

Οι αξίες του Ολυμπισμού είναι η φιλία, ο σεβασμός και η αριστεία.

Μεταφέρονται από τον αθλητισμό στον πραγματικό κόσμο.

Η συνεργασία και η εμπνευσμένη από τις αξίες του Ολυμπισμού ζωή, επιτρέπει σε κάποιον να οικοδομεί τον εαυτό του, ως άτομο και πολίτη.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων eTwinning Erasmus του Γυμν. Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας

Άννα Καραμούρτου, Εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας

Ετικέτες:

Aναγνώριση του έργου που παράγεται στο πλαίσιο του eTwinning.

Το Γυμνάσιο Λυκειακές τάξεις Ιτέας Καρδίτσας ακολουθώντας μια εξελικτική πορεία με στοιχεία που επιδέχθηκαν αντικειμενική αξιολόγηση σχετική με την πρόοδο σε συνεργατικά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα πέτυχε την  αναγνώριση του έργου που παράγεται στο πλαίσιο του eTwinning.

Η αναγνώριση αυτή ξεκίνησε από τα σχολικά έτη 2016-2017 και αποδεικνύεται με τις Ετικέτες Ποιότητας, οι οποίες απονεμήθηκαν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τα έργα τους, τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ωστόσο, οι ετικέτες αυτές αφορούν μόνο στο έργο μεμονωμένο εκπαιδευτικών. Προκειμένου να αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται σε σχολικό επίπεδο, μια νέα ετικέτα που θεσπίζεται τώρα -– η Ετικέτα Σχολείου eTwinning– είναι η επόμενη φάση στην αξιολόγηση του σχολείου αυτού του νομού Καρδίτσας.

Το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας πληρώντας όλα τα κριτήρια έχει επιτύχει το άνοιγμά του στον ευρύτερο κόσμο μέσω των δραστηριοτήτων eTwinning που διεξάγει. Αυτό καθιστά τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών και νέων ανθρώπων πιο ουσιώδη και άμεση, ακολουθώντας καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, με γνώμονα την προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού, καθώς και την βελτιστοποίηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Με την εξαιρετική αυτή αναγνώριση το σχολείο θα προβληθεί σημαντικά σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο όπου θα αποτελέσει μέρος ενός Ευρωπαϊκού δικτύου ηγετικών σχολείων του eTwinning που θα εμπνεύσουν τη μελλοντική εξέλιξη του eTwinning και θα αναγνωριστούν ως ηγέτες στους εξής τομείς:

  • Ψηφιακή πράξη
  • Πρακτική ψηφιακής ασφάλειας
  • Καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού
  • Προώθηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών με το προσωπικό και τους μαθητές

Τέλος, μια ακόμη διάκριση για το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας αφορά τον σχεδιασμό Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σχολικών Ανταλλαγών και Αδελφοποιήσεων. Στον τομέα αυτό, εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεκίνησαν από το προηγούμενο σχολικό έτος τις ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, πρόγραμμα eTwinning με ιδρυτή το σχολείο Sacre-Coeur στην Ρουέν της Γαλλίας και σχολεία από την Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία. Μετά το επιτυχές καθόλα τέλος του προγράμματος ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, ο ιδρυτής πρότεινε στην εκπαιδευτική ομάδα του Γυμνασίου Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας να λάβουν την σκυτάλη για τη συνέχεια με μια νέα μορφή αυτού.

Έτσι προέκυψαν οι ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ, ΓΕΦΥΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ-

JEUX OLYMPIQUES, DES PONTS ENTRE LE PASSE ET LE FUTUR (L’amitié dans la compétition)

 

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Συνημμένο το πρακτικό επιλογής ταξιδιωτικού γραφείου για την σχολική εκδρομή στα Ιωάννινα.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΣΦ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “OLYMPIADES”

Ο ΕκπαιδευProtocoleτικός  Όμιλος Institution du Sacré Cœur της Ρουέν στηρίζοντας  την  υποψηφιότητα του Παρισιού για την οργάνωση και φιλοξενία των Ολυμπιακών  Αγώνων του 2024 οργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία από 15 έως 21 Μαΐου 2017, την εβδομάδα

Protocole

των Ολυμπιακών Αγώνων, υποδεχόμενος  αντιπροσωπείες ευρωπαϊκών χωρών.

Κατά τη διάρκειά της ανωτέρω εβδομάδας , μαθητές ηλικίας  13-15 ετών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν σε διάφορες αθλητικές εκδηλώσεις (καγιάκ, αγώνες δρόμου, ποδόσφαιρο και Badminton) αλλά και σε πολιτιστικές δράσεις καθώς και αγώνες γνώσεων με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τις χώρες  που επισκέφθηκαν κατά την πρώτη φάση του προγράμματος , τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο καθώς και την Νορμανδική πολιτιστική ιμπρεσσιονιστική ιστορία.

Το Γυμνάσιο και οι Λυκειακές Τάξεις Ιτέας εκπροσώπησαν την Ελλάδα στο βραβευμένο ήδη από το Γαλλικό Υπουργείο Παιδείας με ετικέτα ποιότητας διεθνές ευρωπαϊκό πρόγραμμα με την παιδαγωγική ομάδα του έργου eTwinning «Nos jeux olympiques»

Μετά την ελληνική εβδομάδα 1- 7 Μαρτίου , στη διάρκεια της οποίας Γάλλοι μαθητές φιλοξενήθηκαν από ελληνικές οικογένειες του χωριού και συμμετείχαν μαζί με τους συμμαθητές τους σε ποικίλες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, δημιούργησαν δεσμούς  φιλίας και συνεργασίας, η ελληνική αντιπροσωπία επισκέφθηκε την Rouen από 15 έως 22 Μαΐου.Dragon Boat Dragon Boat

Τη Δευτέρα 15 Μαΐου η ελληνική εκπαιδευτική ομάδα, συντονίστρια της οποίας είναι η κ. Καραμούρτου Άννα , εκπ. Γαλλικής γλώσσας και συνοδός εκπαιδευτικός η κ.Μιχαήλ Ευαγγελία , εκπ. Αγγλικής του Γυμνασίου Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας , με δώδεκα μαθητές έφθασαν στην ROUEN όπου τους υποδέχτηκαν ο Δ/ντής του εκπαιδευτικού ομίλου Institution du Sacré Cœur κ. Pascal Vallet, η συντονίστρια του προγράμματος κ. Νadege Marigal , και οι συμμαθητές τους με τις οικογένειές τους που θα τους φιλοξενούσαν. Quizz

Την επόμενη ημέRelaisρα, Τρίτη 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές δραστηριότητες  για τις ξένες αντιπροσωπείες,  ξεναγούμενες  επισκέψεις, μετά το πέρας των οποίων οι μαθητές ήταν σε θέση να απαντήσουν στις ερωτήσεις γνώσεων για τον ιμπρεσιονισμό. Πρώτη επίσκεψη: «Η ιμπρεσιονιστική Ρουέν» και δεύτερη, στην  «Νορμανδία των Ιμπρεσιονιστών». Οι αντιπροσωπείες ανακάλυψαν τα τοπία του Ιμπρεσιονισμού (Etretat) και επισκέφθηκαν  το Μουσείο Eugène Boudin στο Honfleur.

Την Τετάρτη 17 Μαΐου, στο στάδιο Mermoz της Rouen, η γαλλική αλλά και οι ξένες αντιπροσωπίες  γιόρτασαν την έναρξη των Αγώνων της Ολυμπιάδας (παρέλαση αποστολών,  ευρωπαϊκός ύμνος , αφή της ολυμπιακής φλόγας.) και συμμετείχαν σε αθλητικούς αγώνες σεβόμενοι τους ολυμπιακούς όρκους.Quizz Course garcons de cafe Course garcons de cafe

Tην επόμενη ημέρα,18/5, το πρωί, οι ολυμπιακές αποστολές βρέθηκαν στο Canoë Club Normand Espace J. Anquetil στο Ile Lacroix του Σηκουάνα και αγωνίστηκαν σε κωπηλατικούς αγώνες ενώ το απόγευμα, στο Gymnase Mandela ακολούθησαν οι αγώνες Badminton.

Την Παρασκευή 19/5, στο αμφιθέατρο του Λυκείου Sacré Cœur, πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες γνώσεων.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στη αίθουσα τελετών της Νομαρχίας πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης των Olympiades, η ανακήρυξη των νικητών και , η απονομή μεταλλίων και επάθλων και αναμνηστικών. Ακολούθησε δεξίωση και γιορτή στη διάρκεια των οποίων προβάλλονταν οι καλύτερες στιγμές της διοργάνωσης.

Badminton Badminton RelaisΟι απονομές έγιναν από την Πρόεδρο του περιφερειακού Συμβουλίου Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής κ. Marie-Thérèse Pouchet, τη Γαλλίδα Υπουργό Αθλητισμού & Παιδείας κ. Valérie Fourneyron και τη βουλευτή Marine Caron.

Το Σάββατο 20/5 οι Έλληνες και Γάλλοι μαθητές πραγματοποίησαν κοινές δράσεις αναψυχής στο Jardin des Plantes και βιώσαν όμορφες στιγμές φιλίας.

Την Κυριακή 21/5 , σε έντονα συγκινησιακό κλίμα πραγματοποιήθηκε η αναχώρηση της ελληνικής αντιπροσωπίας από την Rouen για το Παρίσι.

Στην γαλλική πρωτεύουσα, οι μαθητές του Γυμνασίου Ιτέας με τις εκπαιδευτικούς συνοδούς, επισκέφθηκαν τα κυριότερα μνημεία της πόλης όπως την Παναγία των Παρισίων, το Μουσείο του Λούβρου, το Eθνικό Mουσείο μοντέρνας τέχνης Centre  Georges Pompidou, την Αψίδα του Θριάμβου και τα Champs-Elysées , περπάτησαν στους δρόμους της πόλης του Φωτός και θαύμασαν τον Πύργο του Άιφελ και  τη θέα της μαγικής πόλης από το ύψος της Μονμάρτης και το ναό Sacré Cœur.

3 τελετη ληξηςΤη Δευτέρα 22/5 η ελληνική ομάδα επέστρεψε υγιής, χαρούμενη, εντυπωσιασμένη στην Ελλάδα, κερδισμένη σε πολλαπλούς τομείς, καθώς δε μετέφερε μόνο αναμνηστικά, μετάλλια και το έπαθλο, αλλά και πολλαπλάσιας αξίας εμπειρίες για την εξέλιξη και την πρόοδό της, στο πλαίσιο της   πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας, αφού η αξιοποίηση του πολιτισμού, του αθλητισμού και του Ολυμπισμού ως εργαλεία για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των χωρών, σχολείων και συλλόγων συμφωνήθηκε να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης μελλοντικών συνεργασιών ανάμεσα στις δυο χώρες.

Θεωρώντας απλή ανθρώπινη ηθική υποχρέωση , θα ήθελα, εκ μέρους όλης της ελληνικής ομάδας, να ευχαριστήσω όλους μαζί αλλά και τον καθένα ξεχωριστά, πρωτίστως τους γονείς των μαθητών μου, που επί έξι μήνες, κάθε στιγμή ήταν κοντά μας αρωγοί, και με αγάπη και εμπιστοσύνη περιέβαλαν την προσπάθειά μας.

Ευχαριστώ επίσης τον Δ/ντή του Σχολείου κ.Βαλαράκο Γεώργιο για την ηθική στήριξη κατά τη διάρκεια του προγράμματος καθώς και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας κ. Παπανούσκα Μιχάλη  για τη βοήθεια στο διοικητικό νομικό σκέλος του .

Και βέβαια, θερμά ευχαριστώ άπαντες  τους ευγενικούς χορηγούς μας, μικρούς και μεγάλους, τους σπουδαίους αυτούς φορείς μα και απλούς ανθρώπους, που με εμπιστεύτηκαν, με εμψύχωσαν και πίστεψαν στη σπουδαιότητα του εγχειρήματος «Nos jeux olympiques», το ανταποδοτικό όφελός του προς τα παιδιά του Γυμνασίου Ιτέας και βοήθησαν στην υλοποίησή του.

Ευχαριστούμε λοιπόν εγκάρδια:

Την Ιερά Μητρόπολη, τον Αιδεσιμολογιώτατο πατέρα κ.Γερούκη Βασίλειο, τους Συλλόγους, Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου, Σύλλογο Γυναικών, και τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ιτέας τους : κ.κ. Αλέξανδρο Γκουσιάρη, Μπαλαντίνα S.M., Agroεφόδια Λύτρας Χρ., Homeline Παπακώστας, Στεφανόπουλο Ν., Νοuvelle καφέ, Λόφος καφέ, Πρατήριο Υγρών καυσίμων Χαβάη, Μπαλαντίνα Αρτοποίειο, Κρεοπωλείο Αναστασοπούλου το Φαρμακείο, το Λογιστικό Γραφείο, τους κ.κ. Καναρά, Αναστασόπουλο, Σούλη, Ζάνα, Ντάλλα Πρατήριο Υγρών καυσίμων, Μαυριά, Μεντή, Αγγέλου Πρατήριο Υγρών καυσίμων, Ανδρεάδη, Αγγέλου Βιβλιοπωλείο, Κάβα Σπυρόπουλος, Ζαχαρ/στείο Ζησόπουλος, Πρατήριο Υγρών καυσίμων, Μυστικό Θ. Ζώνα, Ταβέρνα Μακρή, Τζιφούλη, Φυτόρειο Μανάκα, Μεντή , Κάσσο πρατήριο υγρών καυσίμων.

 

Καραμούρτου Άννα

Εκπαιδευτικός Γυμνασίου Ιτέας Καρδίτσας

Συντονίστρια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Nos jeux olympiques» στην Ελλάδα.

 

Πειράματα Φυσικής από τους μαθητές του Γυμνασίου Ιτέας

Με κέφι και μεράκι εργάστηκαν οι μαθητές  του ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΤΕΑΣ  και παρουσίασαν πρωτότυπες κατασκευές και πειράμα  τα, στα πλαίσια της ημερίδας που διοργανώθηκε για τις Φυσικές Επιστήμες, στο πDSCN2549αλιό 1Ο Λύκειο  της Καρδίτσας.

Παρουσίασαν κατασκευές που έφτιαξαν μόνοι τους στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου τους και εξήγησαν σε όλους με απλά λόγια πολλά φαινόμενα της καθημερινή ζωής.DSCN2546

Εξήγησαν το γιατί  το ρολό του χαρτιού  όταν είναι γεμάτο κόβεται λιγότερο απ’ όσο θέλουμε και όταν είναι άδειο ξετυλίγεται περισσότερο απ’ όσο θέλουμε.

Ακόμα βοήθησαν τους θεατές να καταλάβουν γιατί ο σχοινοβάτης του τσίρκου κρατά ένα μακρύ κοντάρι για να τον βοηθά να ισορροπεί. Αλλά ακόμα και αν ο σχοινοβάτης δεν κρατά κοντάρι, μπορεί τουλάχιστον να ισορροπήσει εκτείνοντας τα χέρια του σε όλο του το μήκος.

Εξήγησαν με παραστατικό τρόπο, το λόγο για τον οποίο οι παίχτες του μπέιζμπολ μερικές φορές κρατούν το μπαστούνι όχι από τη λαβή του, αλλά πιο κοντά στο άλλο άκρο του, όπου είναι συγκεντρωμένο το μεγαλύτερο μέρος της μάζας του.

Ακόμα ερμήνευσαν το γιατί όταν τρέχουμε, λυγίζουμε τα πόδια μας και ποιά σχέση έχει αυτό με την ταχύτητα που μπορούμε να αναπτύξουμε.

Οι μαθητές που εργάστηκαν για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών ήταν οι:  Αδαμόπουλος Χρήστος, , Καράβα Εύα, Καραμήτρος Χρήστος, Καρανάσιου Σοφία, Κοτσίλης Αχιλλέας, Κουτσιούμπα Φιλιώ, Ντινοπούλου Νικολέττα, Παληκαράς Θωμάς, Παναγιωτή Θώμη, Ρεβενήσιου Αποστολία, Σινάι Μόνα, Τασιοπούλου Βίκυ, Τασιούλη Εβελίνα, και υπεύθυνη για την καθοδήγηση ήταν, η καθηγήτρια Φυσικής κα Έλλη Βυτινιώτου.

DSCN25521 2 3 4

Μηχανογραφικά Δελτία 2016

Το σχολείο μας θα είναι ανοιχτό την Τετάρτη 6 Ιουλίου και την Παρασκευή 8 Ιουλίου για υποστήριξη στους μαθητές που επιθυμούν να συμπληρώσουν Μηχανογραφικό Δελτίο.

Αποτελέσματα ερωτηματολογίων Β’ Γυμνασίου

Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας, στα πλαίσιου του μαθήματος της Πληροφορικής, δημιούργησαν ερωτηματολόγια για διάφορα θέματα, τα οποία με χαρά είδαν να απαντώνται από μεγάλο αριθμό ατόμων.

Στις επόμενες εικόνες παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την έρευνα που πραγματοποίησαν οι μαθητές μας.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 2 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 2 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 2 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 2 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 4 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 4 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 4 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 5 5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 6 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 6 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 6 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 7 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 3 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 6

«Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»

Την Πέμπτη 23 Ιουνίου, στην κατάμεστη αίθουσα Εκδηλώσεων του Δημαρχείου Ιτέας Καρδίτσας, η θεατρική Ομάδα του Γυμνασίου Λυκειακών Τάξεων Ιτέας, έκλεισε την εξαιρετικά δημιουργική και επιτυχή σχολική χρονιά, παρουσιάζοντας το θεατρικό έργο του σπουδαίου Ισπανού ποιητή, δραματουργού μουσικού και θεατρικού συγγραφέα Federico Garcia Lorca  «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα».

Το σπίτι της Bernarda Alba, γραμμένο λίγο πριν το θάνατο του Lorca το 1936 και εκδιδόμενο το 1945, προσωπογραφεί τις δυο όψεις του φρανκικού καθεστώτος: ο τύρρανος, οι υποταγμένοι, οι ανυπότακτοι. Τα κεντρικά θέματα του Lorca είναι η αγάπη, η περηφάνεια, το πάθος και ο βίαιος θάνατος, τα οποία σημάδεψαν και τη δική του ζωή. Στον ποιητικό και σουρεαλιστικό κόσμο του Λόρκα, η οικογένεια και η κοινωνία τυραννάει όσους το αξίζουν και μόνο λίγοι μπορούν να διεκδικήσουν την ελευθερία και μπορούν να πληρώσουν το τίμημα γι’ αυτήν.

Πέντε κόρες και η μητέρα τους βασανίζονται από ερωτικό πάθος, αντιζηλία και μοναξιά. Στο πρόσωπο των θυγατέρων της καταπιεστικής Μπερνάρντα, ο Λόρκα αφηγείται μια μοναδική ερωτική ιστορία, μόνο που ο έρωτας μετατρέπεται σε συμφορά, η υπακοή γίνεται συνενοχή και η μητρότητα έγκλημα…

Οι μαθήτριες καθήλωσαν το κοινό με το αδιαμφισβήτηο ταλέντο τους, το πάθος και η αγάπη τους για το θέατρο εμφανή σε κάθε στιγμή του έργου, οι εντυπώσεις άριστες και τα συναισθήματα που προκλήθηκαν εξαιρετικά.

Οι ρόλοι ερμηνεύτηκαν ως εξής:

Μπερνάρντα: Εύα Μακρή,

Μαρτύριο: Γεωργία Ντινοπούλου,

Αδέλα: Δήμητρα Μπαλαντίνα,

Πόνθια: Ανδριάννα Ρεβενήσιου,

Ανγκούστιας: Στεφανία Αρχοντή,

Αμέλια: Αγγελική Τρελλοπούλου,

Μαγδαλένα: Εύα Μπεράτη,

Χοσέφα: Σωτηρία Παλικαρά,

Υπηρέτρια: Νικολέττα Ντινοπούλου,

Γειτόνισσες: Εύα Μουσίτσα & Ελευθερία Σπυροπούλου.

Την επιμέλεια της  παράσης είχε η εκπαιδευτικός του σχολείου κ.Άννα Καραμούρτου.

 

Ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Γεώργιος Βαλαράκος εξήρε το ζήλο των μαθητών, επαίνεσε την αγάπη τους για το θέατρο και τόνισε πως στους  δύσκολους καιρούς που περνά η κοινωνία , το σχολείο μπορεί να αποτελέσει κοιτίδα πολισμού. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας κ. Μιχαήλ Παπανούσκας, ο οποίος τόνισε πως η μόρφωση δεν αποκτάται μόνο μέσα από το μάθημα, αλλά και μέσα από εκδηλώσεις που διοργανώνονται από μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού κι αυτές αφήνουν γνώσεις και αναμνήσεις αναλλοίωτες από το χρόνο.

 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Δήμαρχος Παλαμά κ. Σακελλαρίου Γεώργιος , οι Αντιδήμαρχοι, κ.κ. Καραΐσκου Φωτεινή, Τσιρώνης Ιάσωνας, Λωρίδας Αντώνιος,  ο Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Ιτέας, κ. Λύτρας Ευάγγελος, ο Αιδεσιμώτατος κ.Γερούκης Βασίλειος  , ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής κ. κ. Κοντοβάιος Θωμάς, ο πρόεδρος Πολιτιστικού –  Μορφωτικού Συλλόγου Ιτέας, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, γονείς , μαθητές, οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου καθώς και πλήθος φίλων.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως συντέλεσαν στην επιτυχή περάτωση της εκδήλωσης πολλές ευγενικές χορηγίες, όπως του Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας (έπιπλα), του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιτέας (σκηνή), των κ. Παύλου Σαμαρά και Ηλία Μακρή (μικροφωνική και ηχητική εγκατάσταση) ,του Σύλλογο  Γονέων & Κηδεμόνων Γυμνασίου Ιτέας (σκηνογραφία), καθώς και άλλων μελών της τοπικής κοινωνίας.

DSC_0500 DSC_0395-001 DSC_0395 DSC_0338 DSC_0255 DSC_0315 DSC_0350 DSC_0216 DSC_0217 DSC_0218 DSC_0219 DSC_0220 DSC_0221 DSC_0223 DSC_0224 DSC_0226 DSC_0227 DSC_0228 DSC_0229 DSC_0230 DSC_0231 DSC_0232 DSC_0233 DSC_0234 DSC_0235 DSC_0236 DSC_0237 DSC_0238 DSC_0239 DSC_0240 DSC_0241 DSC_0242 DSC_0243 DSC_0244 DSC_0245 DSC_0246 DSC_0247 DSC_0248 DSC_0249 DSC_0250 DSC_0251 DSC_0252 DSC_0253 DSC_0254 DSC_0255 DSC_0256 DSC_0257 DSC_0258 DSC_0259 DSC_0260 DSC_0261 DSC_0262 DSC_0263 DSC_0264 DSC_0265 DSC_0266 DSC_0267 DSC_0268 DSC_0269 DSC_0270 DSC_0271 DSC_0272 DSC_0273 DSC_0274 DSC_0275 DSC_0276 DSC_0277 DSC_0278 DSC_0279 DSC_0281 DSC_0283 DSC_0284 DSC_0287  DSC_0294 DSC_0295 DSC_0298 DSC_0299 DSC_0300 DSC_0305 DSC_0306 DSC_0307 DSC_0308 DSC_0309 DSC_0311 DSC_0312 DSC_0313 DSC_0314 DSC_0315 DSC_0316 DSC_0317 DSC_0318 DSC_0319 DSC_0320 DSC_0321 DSC_0322 DSC_0324 DSC_0325 DSC_0326 DSC_0328 DSC_0330 DSC_0331 DSC_0332 DSC_0334 DSC_0338 DSC_0339 DSC_0340 DSC_0341 DSC_0342 DSC_0343 DSC_0344 DSC_0345 DSC_0346 DSC_0347 DSC_0348 DSC_0350 DSC_0351 DSC_0352 DSC_0353 DSC_0355 DSC_0357 DSC_0358 DSC_0359 DSC_0361 DSC_0363 DSC_0364 DSC_0367 DSC_0368 DSC_0369 DSC_0370 DSC_0371 DSC_0374 DSC_0375 DSC_0376 DSC_0377 DSC_0378 DSC_0379 DSC_0380 DSC_0381 DSC_0382 DSC_0383 DSC_0384 DSC_0385 DSC_0386 DSC_0387 DSC_0388 DSC_0389 DSC_0390 DSC_0391 DSC_0392 DSC_0393 DSC_0394 DSC_0395 DSC_0396 DSC_0397 DSC_0398 DSC_0402 DSC_0403 DSC_0404 DSC_0405 DSC_0407 DSC_0408 DSC_0409 DSC_0410 DSC_0412 DSC_0413 DSC_0414 DSC_0415 DSC_0416 DSC_0417 DSC_0418 DSC_0419 DSC_0420 DSC_0422 DSC_0424 DSC_0425 DSC_0426 DSC_0427 DSC_0428 DSC_0429 DSC_0430 DSC_0431 DSC_0432 DSC_0433 DSC_0434 DSC_0435 DSC_0436 DSC_0437 DSC_0438 DSC_0439 DSC_0440 DSC_0441 DSC_0442 DSC_0443 DSC_0445 DSC_0446 DSC_0447 DSC_0448 DSC_0449 DSC_0451 DSC_0452 DSC_0453 DSC_0454 DSC_0455 DSC_0456 DSC_0457 DSC_0458 DSC_0459 DSC_0460 DSC_0461 DSC_0462 DSC_0463 DSC_0464 DSC_0465 DSC_0466 DSC_0467 DSC_0468 DSC_0469 DSC_0470 DSC_0471 DSC_0472 DSC_0473 DSC_0474 DSC_0475 DSC_0476 DSC_0477 DSC_0478 DSC_0479 DSC_0480 DSC_0481 DSC_0483 DSC_0485 DSC_0486 DSC_0487 DSC_0488 DSC_0489 DSC_0490 DSC_0491 DSC_0492 DSC_0493 DSC_0494 DSC_0495 DSC_0496 DSC_0497 DSC_0498 DSC_0499 DSC_0500 DSC_0501 DSC_0502 DSC_0503 DSC_0504 DSC_0505 DSC_0506 DSC_0507 DSC_0508 DSC_0509 DSC_0510 DSC_0511 DSC_0512 DSC_0513 DSC_0514 DSC_0515

  

Η Προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές

Εκδόθηκε η Προκήρυξη ∆ιαγωνισµού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων (ΑΣΕΙ).

Για την εγκύκλιο και την αίτηση πατήστε εδώ.

Πειράματα Φυσικής από τους μαθητές του Γυμνασίου Ιτέας

εκφε7

To  παιχνίδι  συντροφεύει τον άνθρωπο από τις πρώτες ώρες της ζωής του.  Τα πρώτα  ερεθίσματα φτάνουν σε ένα μωρό από κάποιο παιχνίδι που βρίσκεται στο κρεβατάκι του. Καθώς το μωρό μεγαλώνει τα παιχνίδια του προσφέρουν διασκέδαση και εμπειρίες. Οξύνεται ο νους και μαθαίνει να ανακαλύπτει τον κόσμο.

Ο θαυμάσιος κόσμος των παιχνιδιών μπορεί να φανεί χρήσιμος και μέσα στην τάξη. Μπορεί ένα παιχνίδι να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών και μέσα από αυτό να κατανοήσουν εύκολα έννοιες της Φυσικής που δεν θα μπορούσαν με το στυλό και το χαρτί. Καταλαβαίνουν καλύτερα οι μαθητές τις εφαρμογές που έχουν οι νόμοι της Φυσικής στην καθημερινή ζωή και τονώνεται το ενδιαφέρον για την ανακάλυψη της γνώσης.

Βέβαια όταν λέμε παιχνίδι, δεν εννοούμε μόνο ένα αντικείμενο, αλλά και μια ενέργεια ή μια δραστηριότητα, στην οποία συμμετέχουν ενεργά οι μαθητές.

Σε τέτοιες δραστηριότητες πήραν μέρος οι μαθητές του Γ/ΣΙΟΥ-Λ.Τ. ΙΤΕΑΣ  στα πλαίσια της ημερίδας που διοργανώθηκε για τις Φυσικές Επιστήμες, στην Καρδίτσα.

Παρουσίασαν με κέφι και μεράκι απλά πειράματα και κατασκευές και ερμήνευσαν διάφορα φαινόμενα της καθημερινής ζωής.

Εξήγησαν πώς λειτουργεί η Κρήνη (σιντριβάνι) του Ήρωνα. Πρόκειται για μια υδραυλική μηχανή που εφευρέθηκε τον 1ο αιώνα από τον αρχαίο Έλληνα μαθηματικό, μηχανικό και εφευρέτη Ήρωνα στην Αλεξάνδρεια.
Η κατασκευή που παρουσίασαν έγινε με απλά υλικά και δείχνει έναν τρόπο με τον οποίο η βαρυτική δυναμική ενέργεια του νερού, σε συνδυασμό με την πίεση του εγκλωβισμένου αέρα, προκαλεί εκτόξευση του νερού πιο ψηλά από την ελεύθερη στάθμη του.

                       εκφε5                                              εκφε4

Εξήγησαν πώς λειτουργεί ο γρύλλος που σηκώνει ένα ολόκληρο αυτοκίνητο με δύο σύριγγες και ένα κομμάτι εύκαμπτου σωλήνα και σε ποια αρχή της Φυσικής στηρίζεται η ανύψωση των αυτοκινήτων στα πρατήρια βενζίνης.

εκφε3Παρουσίασαν μια απλή κατασκευή και εξήγησαν τη λειτουργία διάφορων υδραυλικών γερανών και των υδραυλικών φρένων καθώς και το λόγο στον οποίο οφείλεται το ότι ασκούμε μια μικρή δύναμη στο φρένο με το πόδι μας και καταφέρνουμε να σταματήσουμε ένα βαρύ όχημα.

Ερμήνευσαν παραστατικά τη λειτουργία των υποβρυχίων και τον τρόπο με τον οποίο αναδύονται και καταδύονται, χρησιμοποιώντας δύο πλαστικά μπουκάλια και ένα σταγονόμετρο.

Εξήγησαν  το πώς βοηθούν τα φτερά των αεροπλάνων να ανυψώνονται στον αέρα, χρησιμοποιώντας ένα πιστολάκι μαλλιών και ένα μπαλάκι του πεκφε1ινγκ – πονγκ.

Στηριζόμενοι  στην  ίδια  αρχή της Φυσικής, εξήγησαν φυσώντας ανάμεσα από δύο κουτάκια αναψυκτικού, το γεγονός ότι, όταν  διασταυρώνεστε στην εθνική οδό με ένα μεγάλο φορτηγό, που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα, το αυτοκίνητό σας τείνει να πλησιάσει προς το μέρος του. Επίσης,  φυσώντας  με ένα πιστολάκι μαλλιών πάνω από μια σελίδα χαρτί, εξήγησαν το πώς η υφασμάτινη κουκούλα ενός αυτοκινήτου τύπου «κάμπριο» φουσκώνει προς τα πάνω, όταν το αυτοκίνητο  τρέχει με μεγάλη ταχύτητα.

Χρησιμοποιώντας ένα μπαλάκι του πιγκ-πογκ και δύο πλαστικά χωνιά συδεδεμένα με ένα κομμάτι εύκαμπτου σωλήνα, εξήγησαν ότι το  ρεύμα αέρα με μεγάλη ταχύτητα έχει μικρή πίεση.

εκφε2

Ακόμα ,ερμήνευσαν το γεγονός ότι όταν τα μεγάλα πλοία πλέουν σε σχετικά μικρά βάθη και οι μηχανές τους δουλεύουν στο φουλ, κατά κάποιο τρόπο τα «τραβά» ο βυθός. Αυτού του είδους η βύθιση οφείλεται στο λεγόμενο «φαινόμενο Βεντούρι». Το νερό κάτω από το πλοίο συμπιέζεται και ρέει ταχύτερα από το κανονικό. Όταν η ταχύτητα του νερού αυξάνεται, η πίεση πέφτει και το σκάφος βυθίζεται ελαφρώς.

Τέλος παρουσίασαν μια απλή κατασκευή το ροόμετρο Venturi και ερμήνευσαν με τους νόμους της Φυσικής τον τρόπο με τον οποίο είναι σχεδιασμένη η εσοχή τηςεκφε6 εξόδου του θερμού αέρα στο επάνω μέρος μιας συσκευής καλοριφέρ, όπου επιταχύνει την ροή του αέρα στο χώρο δημιουργώντας υψηλά επίπεδα θερμότητας γρηγορότερα.

       Οι μαθητές που εργάστηκαν για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών ήταν οι:  Αδαμόπουλος Χρήστος, Αναγνώστου Παναγιώτης, Δεμερτζής Βαγγέλης, Κοτσίλης Αχιλλέας, Κουτσιούμπα Φιλιώ, Ντινοπούλου Νικολέττα, Παληκαράς Θωμάς, Παναγιωτή Θώμη, Παπαδοπούλου Μαρία, Ρεβενήσιου Αποστολία, Σινάι Μόνα, Χαλίλη Φρόσω  και υπεύθυνη για την καθοδήγηση ήταν η καθηγήτρια Φυσικής κα Έλλη Βυτινιώτου.

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων