Ερωτηματολόγιο

b45da16f 9d64 4111 8323 cb4f6067cbed

Σχέσεις μαθητών-μαθητριών.

Από το Εγώ στο Εμείς! Ένα σχολείο για όλους!

Με βάση τον Άξονα της Εσωτερικής Αυτοαξιολόγησης οι μαθητές κλήθηκαν ν’ απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις διαμορφωμένες σχέσεις τους , αλλά και τις γνώσεις που έχουν γύρω από τον Κανονισμό Σχολικής  Μονάδας, το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τις μορφές εκφοβισμού , τις σχολικές ποινές αλλά και τους φορείς που μπορούν ν’ απευθυνθούν, όταν νιώσουν ότι θίγονται τα δικαιώματά  τους.

Το σκεπτικό του ερωτηματολογίου ήταν απλό!

  1. Το σχολείο αποτελεί δημοκρατικά δομημένη  Κοινότητα αποτελούμενη  από το τρίπτυχο διεύθυνση-καθηγητές, μαθητές, γονείς.
  2. Οι μαθητές έχουν στο μυαλό τους στο εξής  :<< Ο Νόμος δε με κάνει να μ’ αγαπήσει ο άλλος , αλλά τον εμποδίζει να μην με λιντσάρει >>.
  • Το σχολείο έχει συμβουλευτικό ρόλο με απαραίτητη την ενεργητική ακρόαση απ’ όλους όσοι απαρτίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και
  1. το σχολείο συνδέει τα βιώματα και καλλιεργεί όχι μόνο την γνώση αλλά και τις δεξιότητες .

Οι μαθητές-μαθήτριες μας απάντησαν ότι στη πλειονότητά  τους γνωρίζουν το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής(ρόλο και όνομα), καθώς και φορείς που μπορούν να απευθυνθούν όταν νιώσουν ότι απειλούνται. Επίσης δήλωσαν ότι δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα στο χώρο του Σχολείου και ότι θα ήθελαν να συνεργαστούν με τους καθηγητές τους για την επίλυση προβλημάτων της Σχολικής Κοινότητας. Αξιοσημείωτο είναι ότι δε θα ήθελαν  να μιλήσουν με κάποιον ειδικό στην περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο θέμα στο χώρο του Σχολείου. Μισό περίπου ποσοστό δήλωσαν ότι δε συζητούν με τους γονείς τους τα προβλήματά τους.

Οι μαθητές κύκλωσαν από δυο ομάδες θετικά και αρνητικά συναισθήματα στο χώρο του σχολείου. Από  τα θετικά κυριάρχησαν η ασφάλεια και η φιλία ,ενώ από  τα αρνητικά ήταν η βαρεμάρα , η απογοήτευση και το άγχος.

Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν σε κάθε τάξη με τη σημαντική συμβολή της κοινωνικής λειτουργού Ευαγγελίας Τζαμαλή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι δόθηκε στους μαθητές έντυπο με στοιχεία από τηλεφωνικές γραμμές και φορείς που μπορούν  να απευθυνθούν στην περίπτωση που νιώθουν ότι απειλούνται ή χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια.

Τέλος, με βάση και το επιμορφωτικό πρόγραμμα  <<Πρόληψη και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής  Βίας και Εκφοβισμού>>  (ΙΕΠ και ΕΚΠΑ ),το οποίο παρακολουθήσαμε οι Υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού στην σχολική Μονάδα) το παραπάνω ερωτηματολόγιο περιέχει αρκετά στοιχεία για οικοδόμηση καλών πρακτικών για ευτυχισμένα σχολεία , για τους μηχανισμούς αναφοράς  κάθε σχολικής μονάδας και για περαιτέρω τρόπους συμβουλευτικής. Πήραμε ιδέες για νέο ερωτηματολόγιο αλλά και για μία ολιστική σχολική προσέγγιση με διαμεσολάβηση μαθητών, με δέσμευση γονέων και ειδικών των ΟΤΑ , των δήμων με τελικό στόχο : Συνεχίζω να μαθαίνω, ν’ αλλάζω , να βελτιώνομαι!!!

f9344622 bcf0 4e5b 996d 8f49c5d9ac10 1 b45da16f 9d64 4111 8323 cb4f6067cbed 3729df76 80eb 4dd5 9bf1 61ef6a7da5d8