Εμείς οι μεγαλύτεροι αρκετά συχνά θυμόμαστε με ιδιαίτερη νοσταλγία τα παιχνίδια των παιδικών μας χρόνων στις πλατείες των χωριών και, στις αλάνες, στους λόφους αλλά και στις αυλές μας. Τα σημερινά παιδιά της αστικοποίησης δεν βρίσκονται και τόσο σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Σε μια προσπάθεια λοιπόν, επιστροφής στη φύση , επιλέξαμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, γιατί η εμφάνιση ή όχι πράσινου στο χώρο του σχολείου αλλά και γενικότερα ο καλλωπισμός του, η αισθητική του και η καθαριότητά του δεν αποτελεί δευτερεύον ζήτημα.
Το σχολείο είναι για όλους τους μαθητές και διδάσκοντες ένας χώρος που περνάμε τη μισή μας μέρα όλη τη σχολική χρονιά. Γι’ αυτό λοιπόν τη φετινή σχολική χρονιά σκεφτήκαμε να κάνουμε κάποια παρεμβάσεις, ν’ ασχοληθούμε με την αυλή του, το χώρο του μπάσκετ και του βόλεϊ αλλά και τον εσωτερικό του χώρο είτε χρωματίζοντας τους τοίχους με κολάζ ‘η γκράφιτι είτε ζωντανεύοντας τον εσωτερικό του χώρο με φυτά.
Κάναμε κάποιες κινήσεις, οι οποίες θα συνεχιστούν, τονίζοντας αρχικά την περιβαλλοντική διάσταση, αφού έγιναν γωνιές πρασίνου που και ομόρφυναν τους χώρους και έγιναν αφορμή να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις υποχρεώσεις τους να φροντίζουν τα φυτά ποτίζοντάς τα σε τακτά διαστήματα ή φροντίζοντάς τα για ήλιο. Επιπλέον, το εγχείρημα είχε παιδαγωγική διάσταση, αφού ο χώρος του σχολείου, εσωτερικά και εξωτερικά έγινε φορέας Αγωγής και ενίσχυσε την κοινωνικότητα και τη συνεργασία των μαθητών όταν από κοινού ζωγράφισαν τους τοίχους ή φύτεψαν και φρόντισαν τα λουλούδια. Το σχολείο έγινε χώρος διαμορφωμένος με αισθητική, γιατί βάφτηκαν τα εξωτερικά κάγκελα και η εξωτερική είσοδος πράγμα που έδωσε άλλη όψη και στους επισκέπτες και σε μας τους ίδιους.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν ενεργά, ένιωσαν χαρά και ευεξία και θα συνεχίσουν να μετατρέπουν το χώρο του Σχολείου τους σ’ ένα «ζωντανό» χώρο, οικείο και αγαπητό.