“ΕΛΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ”

Το εκπαιδευτικό υλικό «Έλα στη θέση μου!» που δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Λαμπράκη αποτελεί μια πρόταση προσέγγισης βασικών ζητημάτων που συνδέονται με τις ανισότητες φύλου στην Ελλάδα, με στόχο να ενημερώσει και ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην α΄ Γυμνασίου και με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Βασιλικής Γιούλη εφαρμόστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας στην κατανοηση κειμένων και παραγωγή λόγου και κειμένων (προφορικά/γραπτά, μονοτροπικα/πολυτροπικά), ενώ στην γ΄ Γυμνασίου  με την καθοδήγηση της εκπιδευτικού Χριστίνας Τζουμάκη έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. 

Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού

Στις 15 Οκτωβρίου, με αφορμή την παγκόσμια μέρα «λευκού μπαστουνιού», πραγματοποιήθηκε δράση κινητικότητας, προσανατολισμού και απτικής αντίληψης στο σχολείο μας από τους μαθητές της β και γ γυμνασίου, σε μια προσπάθεια ενημέρωσης της μεγάλης σημασίας της χρήσης του για τα άτομα με προβλήματα όρασης και ταυτόχρονα ευαισθητοποίησης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στην καθημερινότητα τους και κυρίως στη μετακίνηση σε μια προσπάθεια αυτόνομης διαβίωσης.

 

Συνδιδασκαλία Θρησκευτικών και Αρχαίας ελληνικής γλώσσας στην β και στην γ γυμνασίου

Στο πλαίσιο της ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης και του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος,  από την Θεολόγο Μερόπη Αβραμίδου και την Φιλόλογο Βασιλική Γιούλη πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από διαθεματικές συνδιδασκαλίες Θρησκευτικών – Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της β και γ γυμνασίου,  κατά τις οποίες προσεγγίστηκε η γνώση  διαθεματικά και διεπιστημονικά. Στο τέλος της πρακτικής αυτής δόθηκε ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης στους μαθητές.

Στόχος ήταν οι μαθητές να προσεγγίσουν πανανθρώπινες αξίες που αναδεικνύονται από τη μελέτη των θεολογικών κειμένων στο πρωτότυπο και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν τη διαχρονικότητα  αυτών των αξιών. Επίσης να εμπεδώσουν γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μελετώντας  πατερικά κείμενα καταδεικνύοντας έτσι την ιστορική συνέχεια της ελληνικής γλώσσας. Το υλικό αντλήθηκε από κείμενα πατερικά αλλά και από τα βιβλία της β και γ γυμνασίου των θρησκευτικών και των αρχαίων επί παραδείγματι το κείμενο «Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών», Ιωάννης Χρυσόστομος, τα κεφάλαια για την Ιεραποστολή και την Διακονία της  γ γυμνασίου, από το photodentro σενάριο για την διαθεματική ιστοριοεξερεύνηση στο θέμα της οικογένειας κ.α.


Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσω της αισθητικής εμπειρίας

Σύμφωνα με αυτή την καινοτόμο μέθοδο μάθησης σε ένα πρώτο στάδιο προσδιορίζεται η ανάγκη επεξεργασίας ενός θέματος και  στη συνέχεια  οι εκπαιδευόμενοι απαντούν γραπτά σε ανοιχτές ερωτήσεις, γίνεται μια πρώτη καταγραφή του προβληματισμού και γίνεται η επιλογή των έργων τέχνης από όλες τις μορφές (εικαστικά, κινηματογράφος, θέατρο, λογοτεχνία, μουσική), μέσα από τα οποία θα προσεγγιστεί το θέμα. Στο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας της Α’ Γυμνασίου αξιοποιήθηκε η 3η Ενότητα  «Ταξίδι στον κόσμο της φύσης»  και επιδιώχθηκε η ένταξη έργων τέχνης στην καθημερινή διδακτική πρακτική και η ανατροπή στερεοτυπικών αντιλήψεων μέσα από την παρατήρηση και το σχολιασμό τους. Προτού οι μαθητές προχωρήσουν στη γραπτή παραγωγή λόγου, τους δόθηκαν: α) τρία σύντομα αποσπάσματα ταινιών με θέμα την φύση β) ποιήματα, τραγούδια και γ) πίνακες ζωγραφικής και γελοιογραφίες με θέμα την φύση. Με την καθοδήγηση της φιλολόγου Βασιλικής Γιούλη, οι μαθητές εκφράζουν τις απόψεις τους και τις συσχετίζουν με τις κριτικές ερωτήσεις που έχουν ήδη διατυπωθεί, και εξετάζονται αλληλένδετα νοήματα που απορρέουν από το έργο τέχνης. Σημαντικό επίτευγμα είναι ότι η  ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού έρχεται μέσα από την επαφή με την Τέχνη και τον πολιτισμό.


Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων

Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην καθημερινή διδακτική πρακτική στα μαθήματα της Ν.Γλώσσας Α’ γυμνασίου, Αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία Β’ και Γ’ γυμνασίου, Λατινικών Β’ λυκείου από την φιλόλογο Βασιλική Γιούλη. Αξιοποιούνται τα βασικά εργαλεία του λογισμικού Open e-class καθώς και τα διαδραστικά ψηφιακά εργαλεία (padlet, kahoot, quizziz, mural) στα φιλολογικά μαθήματα, για υποκίνηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/-τριών, ενεργό συμμετοχή τους, παιγνιώδη μάθηση αλλά και επίτευξη καίριων μαθησιακών στόχων που αφορούν στην κατανόηση, τη διάδραση με την ύλη καθώς την αφομοίωσή της, με τη συνδρομή σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.


Διαφοροποιημένη διδασκαλία – Νοέμβρης 2022

Στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής λογοτεχνίας  της Β Λυκείου πραγματοποιήθηκε διδαχή του κειμένου “Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας”, του Γρ. Ξενόπουλου μέσα από το ομώνυμο θεατρικό έργο που ανήκει στο αρχείο της ΕΡΤ, στη σειρά “Θέατρο της Δευτέρας”, με πρωταγωνίστρια την Άννα Συνοδινού.


Μικτή μάθηση (blended learning) και το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) – 17/10/2022

Στα πλαίσια της μικτής μάθησης (blended learning) εφαρμόζουμε το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) στο μάθημα των Αρχαίων Β’ και Γ’ Γυμνασίου , της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α’ γυμνασίου και της Αρχαίας Ελληνικής γραμματείας Β’ και Γ’ Γυμνασίου αντίστοιχα (Ιλιάδα και Αρχαία Ελληνική Τραγωδία Ελένη), αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές μας. Αξιοποιώντας τα εργαλεία padlet, flexiquiz και Kahoot σχεδιάσαμε διδακτικές προτάσεις που τις εφαρμόσαμε μέσα στην σχολική τάξη με την βοήθεια της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα οι μαθητές τη Γ’ γυμνασίου την Δευτέρα 17/10/2022 στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας Ελένη του Ευριπίδη, αφού επισκέφτηκαν το padlet της τάξης και επεξεργάστηκαν στον δικό τους ρυθμό και χρόνο video το οποίο είχε αναρτηθεί, στη συνέχεια απάντησαν σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σε κουιζ που δημιουργήθηκε με το flexiquiz. Επίσης μέσα στην τάξη στο επόμενο μάθημα επεξεργαστήκαμε τις απαντήσεις επιλύσαμε, απορίες διορθώσαμε τις εργασίες των μαθητών, και εργαστήκαμε δημιουργικά σε ομάδες.


Διαφοροποιημένη διδασκαλία – 2022-23

Picture1

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς , στα πλαίσια του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών της  β  και γ γυμνασίου, επί εδάφους διαφοροποιημένης διδασκαλίας, οι μαθητές με τη καθοδήγηση της φιλολόγου Βασιλικής Γιούλη  επεξεργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής, θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας κατά το μαθησιακό προφίλ , τις προϋπάρχουσες γνώσεις και την μαθησιακή τους ετοιμότητα τα οποία άντλησαν από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο Ελληνικός Πολιτισμός.