Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στοιχεία παιχνιδιού

Το παιχνίδι είναι σίγουρα χαρά και ψυχαγωγία. Έτσι και το μάθημα μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο για όλους τους συμμετέχοντες όταν εμπεριέχει στοιχεία παιχνιδοποίησης. Η ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον μη παιχνιδιού όπως είναι η μαθησιακή διαδικασία  αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα παιχνίδι διασκεδαστικό, για να ενισχύσει την εμπλοκή των παιδιών.

Αυτό μεταξύ άλλων διερευνά και υλοποιεί ο όμιλος μας: Την ανίχνευση στοιχείων μάθησης σε παιχνίδια και τους τρόπους αξιοποίησής τους ανά διδακτικό αντικείμενο. Η σημερινή δραστηριότητα σχετίζεται με την αλγοριθμική και το μάθημα της πληροφορικής, τα μαθηματικά, την τεχνολογία κ. ά και αφορά στην κατασκευή του αλγόριθμου επίλυσης του κύβου του Rubik*.

omilosr

* Ο Κύβος του Ρούμπικ είναι τρισδιάστατο μηχανικό παζλ. Επινοήθηκε το 1974 από τον Ούγγρο γλύπτη και καθηγητή αρχιτεκτονικής Έρνο Ρούμπικ. Έως τον Ιανουάριο του 2009, 350 εκατομμύρια κύβοι είχαν πουληθεί παγκοσμίως κάνοντας τον το εμπορικότερο παιχνίδι παζλ παγκοσμίως ενώ θεωρείται ευρέως εμπορικότερο παιχνίδι στον κόσμο.

Σε έναν κλασσικό κύβο του Ρούμπικ κάθε μία από τις έξι έδρες καλύπτεται από εννιά αυτοκόλλητα με έξι χρώματα (παραδοσιακά λευκό, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε και πορτοκαλί). Ένας μηχανισμός περιστροφής επιτρέπει σε κάθε έδρα να περιστρέφεται ανεξάρτητα από τις άλλες, με αποτέλεσμα να συγχέονται τα χρώματα. Για να λυθεί το παζλ, πρέπει κάθε έδρα του κύβου να αποτελείται αποκλειστικά από αυτοκόλλητα του ίδιου χρώματος. Διάφορα άλλα παζλ έχουν παραχθεί με διαφορετικό αριθμό αυτοκολλήτων, όχι όλα από τον Ρούμπικ. Η αρχική 3×3×3 εκδοχή του κύβου γιόρτασε την τριακοστή επέτειο της το 2010.

Πηγή: wikipedia

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων