ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 8/1/2024

προγραμμα

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΠΕΛΙΩΝ

IMG 20231221 130026 1IMG 20231221 125929IMG 20231221 124904

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ

Α ΤΑΞΗ

1Η ΩΡΑ  ΚΕΡΑΜΑ

2Η       ΑΝΔΡΕΟΥ

3Η     ΚΕΡΑΜΑ

4Η ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ

5Η ΚΑΛΤΣΑ

6Η ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ

7Η ΠΡΑΣΙΝΟ

Β ΤΑΞΗ

1Η ΚΑΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

2Η  ΚΕΡΑΜΑ

3Η ΑΝΔΡΕΟΥ

4Η  ΚΑΛΤΣΑ

5Η ΚΕΡΑΜΑ

6Η  ΠΡΑΣΙΝΟ

Γ ΤΑΞΗ

1Η  ΑΝΔΡΕΟΥ

2Η ΚΑΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

3Η ΚΑΛΤΣΑ

4Η  ΚΕΡΑΜΑ

5Η ΠΡΑΣΙΝΟ

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΚΑΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β ΚΑΙ Γ ΤΑΞΗ  ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ.ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗΣ: ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ Α ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΗΝ Α ΤΑΞΗ.ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΩΡΕΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

ΖΑΡΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ—ΧΗΜΕΙΑ Γ-ΦΥΣΙΚΗ Α-ΦΥΣΙΚΗ Β

ΤΡΙΤΗ——ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β-ΦΥΣΙΚΗ Γ-ΓΕΩΛΟΓΙΑ Β

ΠΕΜΠΤΗ——ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α-ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ-ΧΗΜΕΙΑ Β-ΦΥΣΙΚΗ Β

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ——–ΓΕΩΛΟΓΙΑ Β- ΦΥΣΙΚΗ Γ-ΓΕΩΛΟΓΙΑ Α

ΚΕΡΑΜΑ: Δευτέρα : Α τάξη Λογοτεχνία,Β Ιλιάδα,Γ ΚΠΑ
Τρίτη: Α Γλώσσα(2 ώρες),Γ Γλώσσα & ΚΠΑ
Τετάρτη: Α Γλώσσα & Οδύσσεια,Β Γλώσσα & Ιλιάδα, Γ ΚΠΑ
Παρασκευή: Β Γλώσσα, Α Οδύσσεια & Λογοτεχνία, Γ Γλώσσα

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ 13/12 ΕΩΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

 

ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ thumbnail 1

ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ.ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΘΑ ΣΧΟΛΑΝΕ ΝΩΡΙΤΕΡΑ.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑΣ

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 11/12/23

thumbnail

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ
Αγαπητοί γονείς,

Στα πλαίσια ενίσχυσης των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το υπουργείο Παιδείας, με κοινωνικούς λειτουργούς, θέλω να σας ενημερώσω ότι θα βρίσκομαι στο  γυμνάσιο Αμπελίων κάθε Παρασκευή από τις 10.
Ο κοινωνικός λειτουργός φροντίζει πρωτίστως για την ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικό συναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στο σχολείο είναι αναγκαίος για το καλό των μαθητών και των γονιών.
Όλες οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου και πάντα θα τηρείται το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων με βάση των κώδικα δεοντολογίας των κοινωνικών λειτουργών.
Εύχομαι καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους.
Με εκτίμηση
Δήμου Χρυσοβαλάντου
Κοινωνική λειτουργός
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

σας ενημερώνουμε ότι κάθε Παρασκευή στο σχολείο θα υπάρχει κοινωνική λειτουργός-ψυχολόγος.

Τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Παιδείας τοποθετεί κάθε χρόνο στα σχολεία ψυχολόγους κοινωνικούς λειτουργούς ,όπως συμβαίνει στις περισσότερες προηγμένες χώρες με σκοπό αυτοί να βοηθήσουν τους μαθητές στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην σχολική κοινότητα  και όχι μόνο.

Πιο συγκεκριμένα το έργο που αναλαμβάνουν είναι να:

Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές, οι οποίοι είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών. Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή – συνεργαζόμενος με τους γονείς του – σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας. Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης. Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων. Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου, β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες. Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης . Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία. Υποβάλλει τελική έκθεση στο τέλος της σχολικής χρονιάς όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών ή των εκπαιδευτικών. Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα. Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά. Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΠΕΛΙΩΝ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή του.

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση  του διευθυντή του Σχολείου, Καμπουρόπουλου Ιωάννη, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών , του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου κ.Παπανικολάου Γεώργιου. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου, διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

 

  1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

1.Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

2.Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.

3.Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

4.Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

  1. Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

 

  1. Λειτουργία του Σχολείου

 

α). Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ.

Στο Γυμνάσιο Αμπελίων το διδακτικό ωράριο ξεκινάει 8.10π.μ. και λήγει 13.50μ.μ.

Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

β). Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, επειδή όμως προέρχονται από γειτονικά χωριά και μετακινούνται με το ΚΤΕΛ και ταξί δεν υπάρχει σταθερή ώρα άφιξης.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης και ανάλογα κρίνεται αν θα προσέλθουν  στο μάθημα ή θα παραμείνουν  στο χώρο του Γραφείου.

γ). Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή.

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

 

δ). Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

ε)Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους.

 

στ). Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

 

ζ). Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

– Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

-Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

-Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

 

  1. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

α). Φοίτηση:

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους.

 

β). Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο ,ο οποίος στο συγκεκριμένο σχολείο είναι αρκετά μεγάλος. Δεν υπάρχουν διάδρομοι, οι μαθητές βγαίνουν από την αίθουσα κατευθείαν στην αυλή.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας έχει ορισθεί  από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών ως  πλέον κατάλληλος  χώρος  για την παραμονή των μαθητών/ριών η μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

 

γ). Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.

Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.

Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

 

 

δ). Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια.

 

  1. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

 

Ο Διευθυντής

Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.

Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

Ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να αναθέτει σύμφωνα με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ως έκτακτη εφημερία σε εκπαιδευτικούς του σχολείου την ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών όταν παρίσταται ανάγκη

 

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης.

Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους και δημιουργούν στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να τους απευθύνονται  για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.

Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών. Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης

Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες.

Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.

Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.

Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

 

 

 

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές θα πρέπει να:

Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.

Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία.

Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.

Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.

Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών.

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση.

Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί

Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

Επισημαίνεται ότι:

Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.

To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους

 

στ) Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης

απαγόρευση της βίας

δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό

καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας

προώθηση της συνεργατικής μάθησης

σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή

προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία και σε συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

 

ζ). Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

 

  1. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

α) Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Οι γονείς/κηδεμόνες συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

β) Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Έγινε συγκρότηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι λόγω των εργασιών τους στα χωριά δυσκολεύονται να προσέλθουν σε τακτική βάση στο σχολείο

γ) Σχολικό Συμβούλιο

Στο Γυμνάσιο Αμπελίων λειτουργεί Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Διευθυντής του σχολείου, ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, τρεις εκπρόσωποι του συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, , δύο εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ένας εκπρόσωπος  των μαθητών, που ορίζεται με απόφαση του Συμβουλίου τους χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η αναμόρφωση του σχολικού συμβουλίου σύμφωνα με την νέα νομοθεσία Νόμος 4823/2021 δεν κατέστη ακόμη δυνατή λόγω της αδράνειας της δημοτικής αρχής να ορίσει αντιπροσώπους.

 

  1. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

 

α). Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο διευθυντής στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, έχει προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο διευθυντής ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, συμμορφώνονται και  ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

β)  Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας

 

 

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ  ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ- ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΒΙΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Σε επίπεδο διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας είναι σημαντική η έγκαιρη διαπίστωση τους, ώστε να είναι δυνατή μια παιδαγωγική παρέμβαση και να αποτρέπεται η κλιμάκωση του φαινομένου. Προς αυτή την κατεύθυνση και οι συνέπειες που περιγράφονται ότι επιβάλλονται σε εμπλεκόμενους μαθητές, σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού, θα πρέπει να έχουν παιδαγωγικό και όχι «τιμωρητικό» χαρακτήρα.Οι επιβληθείσες κυρώσεις σε μαθητές δεν ανακοινώνονται δημόσια, για λόγους αποφυγής της διαπόμπευσης και της προσβολής της προσωπικότητας των μαθητών. Ανάλογα δε με τη βαρύτητα του περιστατικού, μπορεί να είναι αναγκαία μια συνολικότερη παρέμβαση σε επίπεδο τάξης, στο διάλειμμα ή σε όποια άλλη δράση – πεδίο της σχολική ζωής. Γενικότερα, σε περιπτώσεις που συμπεριφορές μαθητών προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς, είναι απαραίτητο να ζητείται η συνδρομή του Συμβούλου Σχολικής ζωής, του αρμοδίου Κ.Ε.Δ.Α.ΣΥ, της Συμβούλου Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης καθώς και των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών των Ε.Δ.Υ.

Το Σχολείο συνεργάζεται και με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης που είναι παιδαγωγικά υπεύθυνοι για την εκάστοτε Σχολική Μονάδα που  βρίσκονται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ενημερώνουν αν πρόκειται για περιστατικά αυξημένης βαρύτητας. Στόχος της συνεργασίας μεταξύ των δικτύων και της σχολικής κοινότητας, είναι ο σχεδιασμός και ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να επιδιώκεται, να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συνεργασία των σχολικών μονάδων με τα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ, τις ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, το Συνήγορο του παιδιού, την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., το Χαμόγελο του παιδιού, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, τη Διεθνή Αμνηστία κ.λ.π.

Στις περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας για την αντιμετώπιση προβλημάτων σε επίπεδο ανηλίκου (συναφή ψυχοσυναισθηματικά ζητήματα)ή/και οικογένειας (δυσλειτουργίες και συνοδές συμπεριφορές),γίνεται πρόταση στους γονείς για προσφυγή σε δημόσιες υπηρεσίες της κοινότητας. Εφόσον δεν υπάρχει ανταπόκριση από τους γονείς, η πρόταση αυτή μπορεί να λάβει χαρακτήρα γραπτής σύστασης, με την υπενθύμιση του καθήκοντος των γονέων να συνεργάζονται με το σχολείο και κάθε αρμόδια υπηρεσία για το συμφέρον των παιδιών τους.

Αν το σχολείο διαπιστώσει ότι σοβαρά προβλήματα στην οικογένεια εμποδίζουν τη λήψη

κατάλληλων μέτρων για την φροντίδα του μαθητή, μπορεί να ενημερώσει την Εισαγγελία ανηλίκων, για την περαιτέρω διερεύνηση της πιθανότητας ο γονεϊκός ρόλος να ασκείται πλημμελώς και για την λήψη των αναγκαίων πρόσφορων μέτρων (Α.Κ. 1532).

Όταν μαθητής αναφέρει σε εκπαιδευτικό κατ’ ιδίαν, ενέργειες βίας ή απειλές σε βάρος του ή μεταξύ άλλων μαθητών, ο περαιτέρω χειρισμός θα πρέπει να είναι προσεκτικός και με τρόπο που δεν θα εκθέτει τον αναφερόμενο ανήλικο. Συνιστάται να συμφωνείται με τον μαθητή, που κάνει την καταγγελία, ο τρόπος παρέμβασης και να ακολουθεί κατ’ ιδίαν συνάντηση και με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους μαθητές και παράλληλα να ενημερώνεται ο Σύμβουλος Σχολικής ζωής. Ανάλογα με την βαρύτητα των ενεργειών, τα περιστατικά μπορεί να γίνουν αντικείμενο χειρισμού σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με τη συνδρομή του Συμβούλου Σχολικής ζωής ή  διαμεσολαβητών μαθητών σε επίπεδο Διεύθυνσης του σχολείου, σε επίπεδο  Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή και σε επίπεδο  ψυχολόγου όταν πρόκειται για περιστατικά αυξημένης έντασης, συχνότητας ή βαρύτητας.

Για περιστατικά που λαμβάνουν χώρα εκτός της σχολικής μονάδας, όπως στην είσοδο-έξοδο του σχολείου, σε δρόμους ή πλατείες ή/και στο διαδίκτυο, το σχολείο έχει δυνατότητα παρέμβασης, εφόσον προκαλούνται προφανείς ανεπιθύμητες συνέπειες και στη σχολική ζωή και καθημερινότητα, όπως π.χ. απειλές, εκφοβισμός, στοχοποίηση μαθητών, κ.λπ. Στις περιπτώσεις αυτές, εφόσον τα περιστατικά υποπίπτουν στην αντίληψη, ή/και τίθενται υπόψη των εκπαιδευτικών, οι ενέργειες τους είναι σκόπιμο να κατευθύνονται κυρίως στη συμφιλίωση, την αποτροπή επανάληψης των πράξεων που προξενούν δυσάρεστα συναισθήματα σε μαθητές, και την αποκατάσταση τυχόν βλάβης που έχει προκληθεί (π.χ.με ρητή έκφραση συγνώμης, κλπ).

Σε περιπτώσεις επιθετικών συμπεριφορών που εμπλέκουν ή/και επηρεάζουν σημαντικό αριθμό μαθητών, είναι σκόπιμο το σχολείο να λαμβάνει μέτρα πέρα από την διαχείριση του περιστατικού, για την εκτόνωση της έντασης που τυχόν δημιουργείται στο σχολείο και για τη σαφή εμπέδωση εκ μέρους των μαθητών των αρχών και αξιών, που οφείλει να προασπίζεται και να εφαρμόζει ολόκληρη η σχολική κοινότητα (όπως π.χ. η απαγόρευση της βίας και των ρατσιστικών συμπεριφορών). Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι συζητήσεις, εργασίες, προβολές, ομιλίες από ειδικούςκ.α.

3/11/2023

 

Ο Διευθυντής

 

 

 

 

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ



Λήψη αρχείου

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο
16 Νοέ 2023

Συντάκτης: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση στις εργασίες της 2
η συνάντησης της Σχολής Γονέων Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Τρικάλων»
Αγαπητοί γονείς και εκπαιδευτικοί,
η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, ο Δήμος Τρικκαίων, η
Περιφέρεια Θεσσαλίας – Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας –
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην
Εκπαίδευση, με την επιστημονική – παιδαγωγική εποπτεία των Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Τρικάλων, συνδιοργανώνουν από το σχολικό έτος 2023-24 την Σχολή Γονέων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων.
Έτσι μετά την επιτυχημένη έναρξη της Σχολής Γονέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Τρικάλων που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Πέμπτη, συνεχίζεται η λειτουργία του
,νέου θεσμού με την 2η συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 16/11/23 και ώρα
18:30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κέντρου Έρευνας Μουσείο Τσιτσάνη Καρδίτσης
1 (κτίριο παλαιών φυλακών Τρικάλων) με εισηγητή τον Δρ Κων/νο Σιώμο, Ψυχίατρο
παιδιών & εφήβων και θέμα «Εθισμός παιδιών και εφήβων στο διαδίκτυο και τα
ηλεκτρονικά παιχνίδια: ο ρόλος της οικογένειας στην πρόληψη και αντιμετώπιση του
φαινομένου»
Η παιδαγωγική – επιστημονική εποπτεία και οργάνωση της Σχολής Γονέων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανήκει στους Συμβούλους Εκπαίδευσης: Δρ Δημήτρη
Θεοχάρη, Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ02, Δρ Αγαθοκλή Αζέλη, Σύμβουλο Εκπαίδευσης
κλάδου ΠΕ03, Γεωργία Κωνσταντία Καραγιάννη Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ06 και Δρ
Δήμητρα Παπανδρέου Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ΔΠΕ-ΔΔΕ
Τρικάλων-Καρδίτσας.
Λίγα λόγια για την κ. Κων/νο Σιώμο
Κων/νος Σιώμος
Ψυχίατρος παιδιών & εφήβων MD, MSc, PhD
Ο Κωνσταντίνος Σιώμος είναι Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και Διδάκτωρ της
Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα: «Εθισμός των εφήβων στους
Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και το Διαδίκτυο: Ψυχιατρικά συμπτώματα και διαταραχές
ύπνου». Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος εξειδίκευσης της Ιατρικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην Κοινωνική Ψυχιατρική-Παιδοψυχιατρική. Υπήρξε υπεύθυνος
σχεδιασμού και οργάνωσης, του πρώτου στην Ελλάδα Ειδικού Ψυχιατρικού Ιατρείου για τον
εθισμό στο Διαδίκτυο, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβριο του
2008 ως τον Απρίλιο του 2010, ενώ από τον Ιανουάριο του 2019 ως σήμερα οργάνωσε την
λειτουργία ειδικού επίσης ψυχιατρικού ιατρείου για τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
(GAMING DISORDER) στην Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας. Το 2008 και το 2011, κλήθηκε ως εξειδικευμένος επιστήμονας μετά από τιμητική
πρόσκληση της Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας και της Μόνιμης επιτροπής
Ισότητας, νεολαίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Βουλής αντίστοιχα και συμμετείχε στις
εργασίες της, καταθέτοντας τα στοιχεία των ερευνών του για τον εθισμό των εφήβων στο
διαδίκτυο καθώς και προτάσεις, για τον σχεδιασμό μιας Εθνικής πολιτικής για την πρόληψη
των νέων από τους κινδύνους των Νέων Τεχνολογιών. Έχει πάνω από 30 δημοσιεύσεις σε
Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και πολυάριθμες ανακοινώσεις σε Διεθνή και Ελληνικά
Συνέδρια. Διδάσκει το μάθημα της Παιδοψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας από το 2021. Επίσης παρέχει διδακτικό έργο από το Σεπτέμβριο του 2016 ως
σήμερα σε 5 ΜΠΣ των πανεπιστημίων ΕΚΠΑ, ΑΠΘ και ΠΘ. Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος
της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο. Από την ίδρυση
της Εταιρείας το Νοέμβριο του 2008 έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 500 ενημερώσεις
του κοινού και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες απευθυνόμενες σε επαγγελματίες υγείας
και εκπαίδευσης σχετικά με το φαινόμενο σε Ελλάδα και Κύπρο. Επίσης οργάνωσε τα πέντε
Διεθνή Συνέδρια, της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο.
Επιμελήθηκε την έκδοση τριών συλλογικών έργων με θέματα: α) Έρευνα-πρόληψηαντιμετώπιση των κινδύνων στη χρήση του διαδικτύου (2011), β) Εθισμός στο διαδίκτυο και
άλλες διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου (εκδόσεις Λιβάνη 2012) και γ) Οφέλη
και κίνδυνοι στη χρήση του διαδικτύου (2013). Ο κ. Κωνσταντίνος Σιώμος σήμερα, παρέχει
κλινικό έργο ως Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, στις πόλεις των Αθηνών, της Λάρισας και
της Καρδίτσας